Gå til innhold

Januarjentene :)


*Enlitentil*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei vi skal til me et fryseforsøk i januar om alt går etter planen:) håper på tidlig tid i januar:) det er første fryseforsøk på oss.

Har dere fått tid allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha fryseforsøk i januar.

Det fins allerede en januar-tråd litt lengre nede, men det er jo ikke nøye hvor vi skriver;-)

 

Det blir artig å følge dere. :-) Juhu, snart er det januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til med fryseforsök i januar her og. Hvis alt går etter planen og jeg ikke får spontanmens ila de neste to ukene, blir det UL ktr 6. januar og så en kjapp telefon til Haugesund ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha fryseforsøk i januar.

Det fins allerede en januar-tråd litt lengre nede, men det er jo ikke nøye hvor vi skriver;-)

 

Det blir artig å følge dere. :-) Juhu, snart er det januar!

Sorry, ikke sett den tråden. Så kun den som het: andre som skal i gang i januar. Den du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy vi er flere me fryseforsøk:) blir spennende å følge hverandre:) noen som har vert borti fryseforsøk før? Hvordan virker det? Må vi til ul for å sjekke oss eller ta el tester for å se når vi er klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal også ha fryseforsøk i januar.

Det fins allerede en januar-tråd litt lengre nede, men det er jo ikke nøye hvor vi skriver;-)

 

Det blir artig å følge dere. :-) Juhu, snart er det januar!

Sorry, ikke sett den tråden. Så kun den som het: andre som skal i gang i januar. Den du mener?

Ja, men det er jo ikke nøye!;-)

Januarjentene blir en fin tråd:-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy vi er flere me fryseforsøk:) blir spennende å følge hverandre:) noen som har vert borti fryseforsøk før? Hvordan virker det? Må vi til ul for å sjekke oss eller ta el tester for å se når vi er klar?

.

 

Frys i naturlig syklus medfører at du må på ul og ta el-tester for å sjekke når det nærmer seg eggløsning. Det er vel litt forskjellig praksis, men da jeg var på St.Olav satte jeg inn egg to dager (tror jeg) etter pos el-test, mens på Medicus skal jeg visst sette eggløsningssprøyte for å gi det en liten puff. Poenget er uansett å sette inn egget rett etter din egen eggløsning. Det er vanlig å stå på progesteronstøtte i etterkant som ved fersk forsøk.

Det er utrolig lettvint med fryseforsøk! Det mest plagsomme er jo å møte med full blære, men ellers er det jo bare en svipptur innom klinikken så er det gjort.

Sønnen min på 4 år har vært et lite fryseegg:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så gøy vi er flere me fryseforsøk:) blir spennende å følge hverandre:) noen som har vert borti fryseforsøk før? Hvordan virker det? Må vi til ul for å sjekke oss eller ta el tester for å se når vi er klar?

.

 

Frys i naturlig syklus medfører at du må på ul og ta el-tester for å sjekke når det nærmer seg eggløsning. Det er vel litt forskjellig praksis, men da jeg var på St.Olav satte jeg inn egg to dager (tror jeg) etter pos el-test, mens på Medicus skal jeg visst sette eggløsningssprøyte for å gi det en liten puff. Poenget er uansett å sette inn egget rett etter din egen eggløsning. Det er vanlig å stå på progesteronstøtte i etterkant som ved fersk forsøk.

Det er utrolig lettvint med fryseforsøk! Det mest plagsomme er jo å møte med full blære, men ellers er det jo bare en svipptur innom klinikken så er det gjort.

Sønnen min på 4 år har vært et lite fryseegg:-)))

Ser at mange bruker progesteronstøtte i naturlig syklus, men jeg skal ikke bruke noe i det hele tatt. Blir litt skeptisk til sjansene for å lykkes uten det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så gøy vi er flere me fryseforsøk:) blir spennende å følge hverandre:) noen som har vert borti fryseforsøk før? Hvordan virker det? Må vi til ul for å sjekke oss eller ta el tester for å se når vi er klar?

.

 

Frys i naturlig syklus medfører at du må på ul og ta el-tester for å sjekke når det nærmer seg eggløsning. Det er vel litt forskjellig praksis, men da jeg var på St.Olav satte jeg inn egg to dager (tror jeg) etter pos el-test, mens på Medicus skal jeg visst sette eggløsningssprøyte for å gi det en liten puff. Poenget er uansett å sette inn egget rett etter din egen eggløsning. Det er vanlig å stå på progesteronstøtte i etterkant som ved fersk forsøk.

Det er utrolig lettvint med fryseforsøk! Det mest plagsomme er jo å møte med full blære, men ellers er det jo bare en svipptur innom klinikken så er det gjort.

Sønnen min på 4 år har vært et lite fryseegg:-)))

Takk for gode svar:) håper få det til i naturlig syklus hvis ikke får jeg sette den i gang:) godt å ha noen lette "oppdrag" og:) har 2 egg på frys så lov å håpe at et eller begge vil feste seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så gøy vi er flere me fryseforsøk:) blir spennende å følge hverandre:) noen som har vert borti fryseforsøk før? Hvordan virker det? Må vi til ul for å sjekke oss eller ta el tester for å se når vi er klar?

.

 

Frys i naturlig syklus medfører at du må på ul og ta el-tester for å sjekke når det nærmer seg eggløsning. Det er vel litt forskjellig praksis, men da jeg var på St.Olav satte jeg inn egg to dager (tror jeg) etter pos el-test, mens på Medicus skal jeg visst sette eggløsningssprøyte for å gi det en liten puff. Poenget er uansett å sette inn egget rett etter din egen eggløsning. Det er vanlig å stå på progesteronstøtte i etterkant som ved fersk forsøk.

Det er utrolig lettvint med fryseforsøk! Det mest plagsomme er jo å møte med full blære, men ellers er det jo bare en svipptur innom klinikken så er det gjort.

Sønnen min på 4 år har vært et lite fryseegg:-)))

Ser at mange bruker progesteronstøtte i naturlig syklus, men jeg skal ikke bruke noe i det hele tatt. Blir litt skeptisk til sjansene for å lykkes uten det..

Ja jeg er usikker på forskjellen men bruker gjerne progesteron om det hjelper:) alt for at vi skal lykkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt første IVF-forsøk blir forhåpentligvis i januar. Begynte med nesespray i dag, så da er vi i gang. Har fått time til UL den 10. januar, og hvis alt er ok da så blir uthent den 13. januar og innsett den 15. Veldig veldig spent  :forvirret: og selvfølgelig håpefull  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med nesespray (Synalera) på dag 15.
Dette er vårt første forsøk, så vi har spennende tider i vente.
UL den 17.12 og går alt som det skal, blir det sprøytestart i julen!
Forhåpentligvis blir det et gullegg i første delen av januar  :rolleyes:

Blir spennende å følge dere alle her inne  :smilorange: og jeg håper at 2014 blir et magisk år  :duskedame:

Er det mange av dere som er i Oslo-omegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi skal og igang igjen i januar. Fryseforsøk i naturlig syklus og jeg har allerede fått lutinusen i hus:) Denne gangen er jeg begynt med akupunktur og har sluttet med både sukker, hvetemel og melk for å virkelig vise meg selv at jeg går inn for dette. Bruker i tillegg prednisolon i samsvar både med min reumatolog og IVF-klinikken pga min autoimmune sykdom. 
  
Dette er våre siste to egg på frys etter andre ICSI og går alt etter planen og forhåpningene skal begge settes inn i slutten av januar:)

 Nå nyter jeg bare julemåneden med ferdigpyntet hus, bakingen er godt i gang og de siste julegavene skal kjøpes i neste uke når en lokal butikk skal legges ned og ha opphørssalg :)
Hva gjør dere andre i denne måneden før forsøket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spottet lenge etter ett mislykka ferskforsøk? Tror jeg har spottet 20/28 dager nå!

Endret av *Enlitentil*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spottet lenge etter ett mislykka ferskforsøk? Tror jeg har spottet 20/28 dager nå!

Jeg hadde mens og spotting i ca 2 uker etter misslykka ferskforsøk men så begynte jeg blø på rd 6 og:( truddealdri det skulle stoppe. Kanskje du burde gått til legen høre syns det var lenge du har holdt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi hadde forsamtale i Haugesund i August. Så måtte vi opp i gjen i Oktober for å ta biopsi av mannen, noe han heldigvis slapp for de fant noen levedyktige alikevell. Så da fikk vi beskjed om å vente til nyåret før oppstart, noe vi begynte å glede oss til!

 

Jeg ringte Haugsund i dag for å forhørre meg med når vi skulle starte, og de sa at det IKKE var reservert plass til oss, og at det var ventetid til Mars! De hadde altså glemt å resevere plass, eller så hadde sykepleierne som ga oss denne beskjeden sagt feil.. Noen som har opplevd dette før?

 

Synes det er utrolig dårlig, og vi går faktisk å venter å venter på denne dagen, for så å få beskjed å vente enda lenger er uutholdelig! Søknad om prøverør ble sendt i Februar, så det er maaange mnd med dumme tanker, glade tanker, bekymringer, gleder - et stort føleleseskaos i hodet med andre ord, og det tærer på psyken...

 

MEN, det viste seg at hun klarte å presse meg inn i systemet allikvell, siden jeg er uregelmessig og trenger hjelp til å time menstruasjonen!

 

jeg skal begynne på Primolut den 20. des, så forventer mens på nyttårsaften! haha, tar i mot det nye året med et skikkelig smell  :fnise:

Så skal jeg starte med Puregon 2. jan, så egguttak blir muligens 10 eller 13 januar! 

 

Wææ, dette er helt surrealistisk, å gå fra den ene beskjeden om at det ikke blir oppstart før i mars, til at jeg allerede skal begynne på Primolut om en uke er helt fantastisk! Snakk om berg og dal bane... 

 

Nå kan jeg ENDELIG begynne å se frem til noe, og høstbarn er noe av det nydeligste som finnes <3 



Anonymous poster hash: 6d8ac...129
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det höres ut som Haugesund, ja... Av og til har de vanskelig for å gi konkrete svar og tidspunkt. Vi vil jo gjerne ha noe konkret å forholde oss til. Jeg var på forsamtale der i mai, og omtrent noe av det förste jeg fikk beskjed om var "vi rekker nok ikke å ta deg inn flr sommeren". Festlig å höre, når man har venta EN EVIGHET bare på forsamtalen! Siden ikke jeg heller har noen syklus å snakke om, blei det til at vi avtalte oppstart med Primolut i august. Men da jeg plutselig fikk spontanmens 15.juni, tok jeg en tlf til Haugesund for sikkerhetsskyld. Det jeg fikk höre da var "sukk...ja... Det var synd du ikje fikk mensen tre dager för, så hadde vi rukket å ta deg inn för sommerferien..."! Ärlig talt! Jeg blei helt matt! Så da vi omsider skulke til forsök i oktober, var jeg inmari skeptisk. Men var da usedvanlig heldig med både spl og leger 😊 Dessverre mislykka forsök, så nå blir det fryseforsök i januar. Oppstart Primolut neste lördag, UL kt 14. januar, så får vi se. Lykke til til deg, Anonym. Håper du blir godt tatt i mot i Haugesund 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fått brev og sms om påminnelser til timer vi ikke vet om! Så det er tydelig noe galt med informasjonsflyten i hgsd..

 

Får håpe det går an å time menstruasjonen min med Primoluten, så det ikke blir mer kluss. Hva om jeg får menstruasjon en uke før? Altså når den "egentlig" skal komme? Skal ikke Primoluten sørge for at mens blir utsatt? Noen som har erfaringer? :-)

 

 


Anonymous poster hash: 6d8ac...129
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har noen syklus å snakke om, kan du begynne med Primolut når som helst. 3 tbl x 1 i 10 dg. Jeg pleier å få en blödning på 4. dag uten piller. Hvis du plutselig skulle få spontanmens nå (sånn som jeg gjorde forrige helg sånn at alt blei klussa til), så skal du vente til syklusdag 14 för du begynner med Primolut. Håper det var litt oppklarende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!
Da har vi vært på UL og alt ser flott ut, jeg er klar for neste steg i behandlingen; hipp hurra!!  
Pga juleferien, så må vi vente en uke med sprøytestart til 25.12.
Det blir derfor spray en uke til, det får gå  :sprettoy: 
Neste time på UL er 2.1, og går alt vår vei til da, så blir det uttak uke 2  :rolleyes: 

Hvordan går det med dere andre, går det bra med spray og sprøyter?

 

1 uke til julaften  :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Pion😊 Det blir spennende!!

 

Jeg skal ikke på UL før 10. januar, men har likevel fått beskjed om å begynne med sprøyter 1. januar. De gjør det vel kanskje litt forskjellig fra person til person, men synes det var litt rart at de ikke skal ha en sjekk før jeg begynner med sprøyter, og særlig siden det er første gang vi er på ivf. Men de vet jo hva de gjør, de jobber jo med dette hver dag, så er ikke så veldig bekymret.

 

Har gått på spray i 13 dager nå og det går veldig bra. Ingen bivirkninger annet enn tett nese, og en voldsom trang til å nyse en stund etter spraying. Det kan jeg leve med😊

 

Tiden går så sakte!! Gleder meg til jul og andre ting å tenke på og gjøre, og vips så er det januar😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok forskjellig fra person til person, de vet nok hva de gjør :D
Hvilket sykehus hører du til?

Her er jeg på spraydag 27, og har heldigvis lite bivirkninger (lett hodepine, trett, kløe i halsen/øyne og litt nysing rett etter spray). Det går nok veldig greit med et par ekstra sprayuker, når målet er et gullegg  :nigo: 

Lykke til med videre spray, jeg krysser fingre og tær for ingen flere bivirkninger for deg!! 

Gleder meg også slik til jul, må dette blir en herlig tid for rugere og prøvere :D

Heia januarjentene  :duskedame: 

 

Så bra å høre Pion Det blir spennende!!

Jeg skal ikke på UL før 10. januar, men har likevel fått beskjed om å begynne med sprøyter 1. januar. De gjør det vel kanskje litt forskjellig fra person til person, men synes det var litt rart at de ikke skal ha en sjekk før jeg begynner med sprøyter, og særlig siden det er første gang vi er på ivf. Men de vet jo hva de gjør, de jobber jo med dette hver dag, så er ikke så veldig bekymret.

Har gått på spray i 13 dager nå og det går veldig bra. Ingen bivirkninger annet enn tett nese, og en voldsom trang til å nyse en stund etter spraying. Det kan jeg leve med

Tiden går så sakte!! Gleder meg til jul og andre ting å tenke på og gjøre, og vips så er det januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...