Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Bor på Hjelset :)

 

Jeg skal føde i Molde eller Kristiansund. Kommer ann på om jeg føder før eller etter termin.

Hei, hvor er du fra? Jeg skal også føde i Krsund/ Molde :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Bor på Hjelset :)

 

Jeg skal føde i Molde eller Kristiansund. Kommer ann på om jeg føder før eller etter termin.

Hei, hvor er du fra? Jeg skal også føde i Krsund/ Molde :-)

Bor i Kristiansund, termin 18 august. Moro å se folk fra Nordvestlandet innpå gruppa også. Etter hva jeg har sett tror jeg Kristiansund har åpent siste del av sommeren i år, dvs fra slutten av juli til ca skolestart, leste det en eller annen plass på nett.

Barn nr 4 dette forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Bor på Hjelset :)

 

Jeg skal føde i Molde eller Kristiansund. Kommer ann på om jeg føder før eller etter termin.

Hei, hvor er du fra? Jeg skal også føde i Krsund/ Molde :-)
Bor i Kristiansund, termin 18 august. Moro å se folk fra Nordvestlandet innpå gruppa også. Etter hva jeg har sett tror jeg Kristiansund har åpent siste del av sommeren i år, dvs fra slutten av juli til ca skolestart, leste det en eller annen plass på nett.

Barn nr 4 dette forresten.

 

Barn nr 2 her :) Har termin 19 august og Molde åpner vist igjen 18. Fordelen med Kristiansund er jo at pappa kan overnatte hvis plass i sommer siden de låner en avdeling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si akkurat hvor jeg bor, men jeg sogner også til Kristiansund sykehus. Ble kjempelettet da jeg oppdaget at føden i Kristiansund er åpen i august!

Jeg vet ikke nøyaktig termin enda, men det er i begynnelsen av august en gang.

Moro at vi er flere i samme område :)

 

Triama: har det mye å si for reisetid/lengde for deg hvilket sykehus du må føde på? Ikke så mye sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 30 min til Molde og 50 til Kristiansund så vi er heldige som bor midt i mellom.

Jeg vil ikke si akkurat hvor jeg bor, men jeg sogner også til Kristiansund sykehus. Ble kjempelettet da jeg oppdaget at føden i Kristiansund er åpen i august!

Jeg vet ikke nøyaktig termin enda, men det er i begynnelsen av august en gang.

Moro at vi er flere i samme område :)

 

Triama: har det mye å si for reisetid/lengde for deg hvilket sykehus du må føde på? Ikke så mye sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Bor på Hjelset :)

 

Jeg skal føde i Molde eller Kristiansund. Kommer ann på om jeg føder før eller etter termin.

Hei, hvor er du fra? Jeg skal også føde i Krsund/ Molde :-)
Bor i Kristiansund, termin 18 august. Moro å se folk fra Nordvestlandet innpå gruppa også. Etter hva jeg har sett tror jeg Kristiansund har åpent siste del av sommeren i år, dvs fra slutten av juli til ca skolestart, leste det en eller annen plass på nett.

Barn nr 4 dette forresten.

Barn nr 2 her :) Har termin 19 august og Molde åpner vist igjen 18. Fordelen med Kristiansund er jo at pappa kan overnatte hvis plass i sommer siden de låner en avdeling til.

Ja, alt har sine fordeler og ulemper. Vil vise seg, fødte du nr 1 til termin? Jeg håper på å reise hjem samme dag/ dagen etter fødselen hvis babyen og jeg er i form. Vil helst føde hjemme, men bor 30 min fra sykehuset, så litt risiko hvis noe skulle skje, så håper på vannfødsel. De har jo fått fødekar på ene fødestuen nå. Så er man heldig så får man tilbud om vannfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Bor på Hjelset :)

 

Jeg skal føde i Molde eller Kristiansund. Kommer ann på om jeg føder før eller etter termin.

Hei, hvor er du fra? Jeg skal også føde i Krsund/ Molde :-)
Bor i Kristiansund, termin 18 august. Moro å se folk fra Nordvestlandet innpå gruppa også. Etter hva jeg har sett tror jeg Kristiansund har åpent siste del av sommeren i år, dvs fra slutten av juli til ca skolestart, leste det en eller annen plass på nett.

Barn nr 4 dette forresten.

Barn nr 2 her :) Har termin 19 august og Molde åpner vist igjen 18. Fordelen med Kristiansund er jo at pappa kan overnatte hvis plass i sommer siden de låner en avdeling til.
Ja, alt har sine fordeler og ulemper. Vil vise seg, fødte du nr 1 til termin? Jeg håper på å reise hjem samme dag/ dagen etter fødselen hvis babyen og jeg er i form. Vil helst føde hjemme, men bor 30 min fra sykehuset, så litt risiko hvis noe skulle skje, så håper på vannfødsel. De har jo fått fødekar på ene fødestuen nå. Så er man heldig så får man tilbud om vannfødsel.

Nr 1 kom 1 uke på overtid, og det var en laaang uke. Håper det ikke hår så langt over denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig min tur å dra på tidlig UL. Helt fantastisk. Var hos dr. Lorentzen på Lillehammer. Babyen var i toppform og viste sine 5 fingre på begge hendene. Ble skrudd frem 6 dager, så er idag 12+6

han sa også at han virkelig ikke trodde dette ble noen gutt... får se om han har rett etterhvert :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triama og Ugl@, dere kan jo fort ende å føde vegg i vegg dere!

Jeg fødte et par dager før termin sist, så kan ikke se for meg at jeg kommer til å gå så veldig lenge over denne gangen heller. Jeg har bestemt meg for å ikke bestemme på forhånd hvor lenge jeg skal bli på sykehuset, bare ta det som det kommer og gjøre det som føles best der og da.

Har du brukt å føde til termin da Ugl@?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triama og Ugl@, dere kan jo fort ende å føde vegg i vegg dere!

Jeg fødte et par dager før termin sist, så kan ikke se for meg at jeg kommer til å gå så veldig lenge over denne gangen heller. Jeg har bestemt meg for å ikke bestemme på forhånd hvor lenge jeg skal bli på sykehuset, bare ta det som det kommer og gjøre det som føles best der og da.

Har du brukt å føde til termin da Ugl@?

Fødte nr 1 og 3 en dag eller to før termin, nr 2 kom nesten 2 uker før termin. Blir spennende denne fjerde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at nr 3 er en luring, men det tror jeg jammen nr 4 kan være også. Men det er ihvertfall lite sannsynlig at du går noe særlig over termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt mista trua på forskjellige meninger om å føde før eller etter termin..tror ikke man kan forutse noen ting, og det er nok ganske tilfeldig :) selv var jeg "sikker" på å føde før termin siden min mor har født 3 av 4 barn før temin..men jeg fødte tre dager etter. så det trenger ikke være "arvelig" heller, som mange mener… men nå er jo ikke tre dager etter termindato egentli på overtid, selvom det føles slik, hehe.. man blir nok ganske opphengt i denne datoen..;) men et lite eksempel er min mor som har fire barn. de tre første kom 2 uker før, 1 uke før, og på termindato, mens fjerdemann kom ikke før hun ble satt i gang 3 uker etter termindato! ja man skulle tro det ikke var lov å vente så lenge, men det skjedde :/ litt skummelt siden babyen blir veldig stor da!!!:/

Jeg for min del håper bare at neste fødsel ikke tar like lang tid som første :))) men man vet jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 3 uker over og veide 5 kg!!! Oh my! Tenk om min baby.... Mannen veide heldigvis bare 2780. Vi får møtes på midten:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min minste bror som kom 3 uker etter termindato var også 5 kg! ingen ønskesituasjon, hoho :P

min førstefødte var 3,5 så får håpe på samme størrelse denne gang  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr var to uker over tiden og over 4 kg da han ble født. Kjapt som bare det og uten komplikasjoner eller noe særlig med smerter, så trenger ikke være skummelt å gå over eller å få store barn altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle:)

Da kan jeg endelig tillate meg selv å være med! :D

Er 11+1 i dag. Etter flere forsøk og en del sa har jeg endelig klar å komme meg så langt som uke 11! Happy happy:) sliter en del med kvalme fortsatt, det har vært så ille at jeg har vært lagt inn. Ikke noe godt dette her. Men gleder meg til tidlig ultralyd 6 feb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på tidlig ultralyd. barnet hadde det kjempefint, og jeg ble satt fram 3 dager. så da er jeg 12 + 5 :) herregud, så lykkelig jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...