Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som har barn ifra før. Har dere fått tydelig mage enda? Jeg har vært mye oppblåst på ettermiddag/kveld og er det sikkert litt enda også. Men i dag, over natten, virker det som magen bare poppet. Måtte finne frem en gravidbukse og når jeg da tok en ettersittende genser over så fant jeg fort ut at dette ikke er lett å holde hemmelig:) 

Prøvde å holde inn magen også, noe som har fungert tidligere når jeg bare har vært oppblåst, men nå funket det dårlig. Kjenner godt livmoren og fant hjertelyden på den lille med doppler med en gang i stad. 

Fant frem bilder ifra forrige gang og nå i uke11/12 tilsvarer jeg uke 20/22 forrige gang!!!

 

Alltid vært tynn og forrige gang la jeg på meg 20kg og da var sikkert 15kg av de bare en skikkerlig stor fotballmage (Kunne ikke se jeg var gravid bakfra). Så er spent på hvordan dette ender:) 

Endret av Lilla-Turkis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt ekstra oppblåst, men jeg er litt småfeit fra før av, så jeg synes egentlig bare det ser ut som om jeg har lagt mer på meg. Kjenner ikke noe til livmoren eller noe. Førstegangsgravid da, så jeg har jo ikke vært gjennom dette før da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har sliti med oppkast! Var det samme matvarer hver gang? Jeg har kun kasta opp en gang og det var av pølser. Og i dag er jeg på hyttetur og middagen er pølser, kjenner jeg kvier meg litt for å spise. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er stort sett så sliten at jeg ikke orker å sitte opp sent. Legger meg rett etter barnet har lagt seg. Da er energien slutt for min del.

Var veldig sliten med førstemann også, så jeg vet energien kommer tilbake :)

Men sover du da hele natten? Jeg sover godt på kvelden og veldig dårlig om natta. noen netter ikke noe i det hele tatt. Hvor mange timer søvn får du i døgnet tror du? Jeg savner sånn å hygge meg med mannen om kvelden:(

 

Sovner etterhvert og våkner igjen hver time sikkert. Noen ganger sover jeg fra 01-03 og er lys våken. Sovner kanskje igjen i 05 tiden, men da er det bare en halvtimes tid så våkner gutten min.

Slitsomt det her, men det blir nok bedre etterhvert....håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn ifra før. Har dere fått tydelig mage enda? Jeg har vært mye oppblåst på ettermiddag/kveld og er det sikkert litt enda også. Men i dag, over natten, virker det som magen bare poppet. Måtte finne frem en gravidbukse og når jeg da tok en ettersittende genser over så fant jeg fort ut at dette ikke er lett å holde hemmelig:)

Prøvde å holde inn magen også, noe som har fungert tidligere når jeg bare har vært oppblåst, men nå funket det dårlig. Kjenner godt livmoren og fant hjertelyden på den lille med doppler med en gang i stad.

Fant frem bilder ifra forrige gang og nå i uke11/12 tilsvarer jeg uke 20/22 forrige gang!!!

 

Alltid vært tynn og forrige gang la jeg på meg 20kg og da var sikkert 15kg av de bare en skikkerlig stor fotballmage (Kunne ikke se jeg var gravid bakfra). Så er spent på hvordan dette ender:)

Jeg har fått en kul ja.. var ikke stor sist svangerskap, men er større denne gang. Hihi! Ser ut som om vi prøver det samme. Å holde inn magen er bare å legge på hylla for min del, ser bare verre ut da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Hei jenter :)

 

I morgen skal jeg til jordmor for aller første gang. Jeg hører vel egentlig til septemberbaby-gruppa, da jeg ble satt nesten en uke tilbake på tidlig UL. Men siden dere er så "langt" på vei, og sikkert har vært på kontroll allerede... Hva skjer på første kontroll hos jordmor? Jeg fikk beskjed om at det ble satt av en hel time... :o

 

Jeg har ikke vært hos lege enda, men fikk beskjed om å ringe å bestille time hos jordmor. Jeg kunne få time dagen etter at jeg ringte, men vi ble enige om å vente et par uker. I morgen er jeg 8+4. Er det ikke tidlig med jordmorkontroll da?

 

Vi har ikke sagt det til noen enda, at vi venter barn. Ikke engang til familien... :) Er litt redd for å treffe noen jeg kjenner der. Det er jo litt dumt hvis familien får vite det av naboen :D

 

Må jeg ha med urinprøve?? Jeg har ikke urinprøveglass. Så da får jeg vel ta syltetøyglass, selv om det ser veldig dumt ut :D

 

Skal jordmora ta noen prøver "der nede"?? Jeg hater virkelig å ligge med spredte ben, å bli undersøkt... Men må vel bare bli vandt til det nå som jeg er gravid...

 

Lykke til til dere som allerede nå kan gå over i 2.trimester :) nyt tiden :)

Jeg var også på første kontroll i uke 8. Hadde med urinprøve (fikk beskjed på tlf om at jeg skulle ha med det hver gang), ellers målte hun blodprosenten min, fylte ut helsekort for gravide, målte blodtrykk og ellers hadde vi en samtale hvor jeg spurte om alt jeg lurte på. :) Jordmoren vil også hjelpe deg å søke om fødeplass dersom du ikke allerede har gjort det.
Ok :) Godt det ikke bare er jeg som er tidlig ute. Må alle søke fødeplass?? Eller er det bare i oslo-området? Jeg bor i stavanger, og har aldri hørt om at noen må søke fødeplass. Men det er vel fordi jeg er førstegangsfødene det da... :)
Tror kanskje alle må søke, men det er jeg sannelig usikker på... Spør jordmoren i morgen du! :)
Du trenger ikke søke i Stavanger, legen tar seg av det. Å GLED deg kjære du! Hvis du havner på fødeloftet kan jeg nesten love deg en fantastisk opplevelse. ;-) jeg misunner deg kraftig som skal føde på SUS. Gjorde det sist gang siden vi bodde der og jeg vil så tilbake dit bare for å føde..

 

:) Var hos jordmor i dag, og det gikk kjempefint :) Veldig hyggelig dame, hun jobber faktisk på fødeloftet på SUS:) Godt å høre at du var fornøyd da du fødte der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man hos jordmor dere? Skal ta med kjæresten, men fått inntrykk av at det nesten er en "psykologi" time? Er 12 uker når vi skal dit neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Hei jenter :)

 

I morgen skal jeg til jordmor for aller første gang. Jeg hører vel egentlig til septemberbaby-gruppa, da jeg ble satt nesten en uke tilbake på tidlig UL. Men siden dere er så "langt" på vei, og sikkert har vært på kontroll allerede... Hva skjer på første kontroll hos jordmor? Jeg fikk beskjed om at det ble satt av en hel time... :o

 

Jeg har ikke vært hos lege enda, men fikk beskjed om å ringe å bestille time hos jordmor. Jeg kunne få time dagen etter at jeg ringte, men vi ble enige om å vente et par uker. I morgen er jeg 8+4. Er det ikke tidlig med jordmorkontroll da?

 

Vi har ikke sagt det til noen enda, at vi venter barn. Ikke engang til familien... :) Er litt redd for å treffe noen jeg kjenner der. Det er jo litt dumt hvis familien får vite det av naboen :D

 

Må jeg ha med urinprøve?? Jeg har ikke urinprøveglass. Så da får jeg vel ta syltetøyglass, selv om det ser veldig dumt ut :D

 

Skal jordmora ta noen prøver "der nede"?? Jeg hater virkelig å ligge med spredte ben, å bli undersøkt... Men må vel bare bli vandt til det nå som jeg er gravid...

 

Lykke til til dere som allerede nå kan gå over i 2.trimester :) nyt tiden :)

Jeg var også på første kontroll i uke 8. Hadde med urinprøve (fikk beskjed på tlf om at jeg skulle ha med det hver gang), ellers målte hun blodprosenten min, fylte ut helsekort for gravide, målte blodtrykk og ellers hadde vi en samtale hvor jeg spurte om alt jeg lurte på. :) Jordmoren vil også hjelpe deg å søke om fødeplass dersom du ikke allerede har gjort det.
Ok :) Godt det ikke bare er jeg som er tidlig ute. Må alle søke fødeplass?? Eller er det bare i oslo-området? Jeg bor i stavanger, og har aldri hørt om at noen må søke fødeplass. Men det er vel fordi jeg er førstegangsfødene det da... :)
Tror kanskje alle må søke, men det er jeg sannelig usikker på... Spør jordmoren i morgen du! :)
Du trenger ikke søke i Stavanger, legen tar seg av det. Å GLED deg kjære du! Hvis du havner på fødeloftet kan jeg nesten love deg en fantastisk opplevelse. ;-) jeg misunner deg kraftig som skal føde på SUS. Gjorde det sist gang siden vi bodde der og jeg vil så tilbake dit bare for å føde..

:) Var hos jordmor i dag, og det gikk kjempefint :) Veldig hyggelig dame, hun jobber faktisk på fødeloftet på SUS:) Godt å høre at du var fornøyd da du fødte der :)

De to jordmødrene jeg møtte på var helt fantastisk. Det var ei dame som var ifra tyskland(??) Tror jeg, så fikk jeg ei svensk ei med rødt hår og stoore briller. HELT hærlige damer begge to. ;) om du ikke har vært på fødeloftet før, så ligger du i vanlig ikea seng med god plass til en voksen til. Heldige du, nok en gang! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 3 og er 10+1, sliter med å skule magen på jobb :-O er kjempe oppblåst og klarer ikke holde inn magen.

 

Skal bli godt å komme over uke 12 så man ikke trenger å tenke på å skjule magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er bare 9+3 og magen er stor! Tror egentlig det er umulig å ikke fortelle det på jobb, men vil så gjerne vente til ul i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man hos jordmor dere? Skal ta med kjæresten, men fått inntrykk av at det nesten er en "psykologi" time? Er 12 uker når vi skal dit neste uke:)

Jeg har vært der i dag :) Vi fyllte ut helsekort for gravide, jeg satt der å var litt nervøs faktisk... Jeg visste jo ikke helt hva som skulle skje egentlig :) Man fyller ut opplysniner om både meg og barnefaren (navn, adresse, personnummer osv). Plutselig glemte jeg alt :D husket verken telefonnummer eller fødselsdato :D men men...

 

Så spurte hun litt om meg, hvor jeg jobber osv... Regnet ut termin, har fortsatt termin 23.aug, selv om jeg ble satt tilbake på tidlig UL. Hun mente at det var lite sikkert med målingene på den lille så tildlig. Hun mente jeg kunne gå ut fra at jeg var lenger kommet. :)

 

Så tok jeg blodprøver :) Jeg hadde med urinprøve, den ble sjekket, og var helt fin.

 

Hun snakket litt om fødselen faktisk, ikke hva som skulle skje, men at hun jobber på fødeloftet, og at de anbefaler friske "normale" kvinner til å føde der, litt om smertelindring osv... Det virket egentlig som om hun måtte finne på noe å snakke om, siden jeg ikke hadde så mange spørsmål. Men det var en hyggelig dame :)

 

Hun skulle henvise meg til ultralyd på sykehuset i ca uke 18, så det er bare å vente på "innvitasjon" :) Når man er på ultralyd får man også en "time" til å komme å se på sykehuset, en slags innskrivning på en måte :)

 

Kunne godt hatt med kjæresten jeg, det er ikke verken pinlig eller "slitsomt" for han å være med tror jeg :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er bare 9+3 og magen er stor! Tror egentlig det er umulig å ikke fortelle det på jobb, men vil så gjerne vente til ul i uke 12.

Samme her :/ Men vet ikke helt om det er fordi jeg er oppblåst, eller om det faktisk er en liten kul på en måte :)

De siste ukene har jeg hatt skikkelig stor mage på kvelden, men om morgenen er den borte. Men nå de siste dagene har jeg sett at jeg er like stor når jeg står opp også.

 

Jeg har heller ikke sagt noe på jobb, prøver å skjule det med litt vide klær :) Har ikke sagt noe til våre nærmeste heller enda :) Men må vel si det snart, sliter med å skjule både kvalme og magen. Greit å si det før de finner det ut selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Hei jenter :)

 

I morgen skal jeg til jordmor for aller første gang. Jeg hører vel egentlig til septemberbaby-gruppa, da jeg ble satt nesten en uke tilbake på tidlig UL. Men siden dere er så "langt" på vei, og sikkert har vært på kontroll allerede... Hva skjer på første kontroll hos jordmor? Jeg fikk beskjed om at det ble satt av en hel time... :o

 

Jeg har ikke vært hos lege enda, men fikk beskjed om å ringe å bestille time hos jordmor. Jeg kunne få time dagen etter at jeg ringte, men vi ble enige om å vente et par uker. I morgen er jeg 8+4. Er det ikke tidlig med jordmorkontroll da?

 

Vi har ikke sagt det til noen enda, at vi venter barn. Ikke engang til familien... :) Er litt redd for å treffe noen jeg kjenner der. Det er jo litt dumt hvis familien får vite det av naboen :D

 

Må jeg ha med urinprøve?? Jeg har ikke urinprøveglass. Så da får jeg vel ta syltetøyglass, selv om det ser veldig dumt ut :D

 

Skal jordmora ta noen prøver "der nede"?? Jeg hater virkelig å ligge med spredte ben, å bli undersøkt... Men må vel bare bli vandt til det nå som jeg er gravid...

 

Lykke til til dere som allerede nå kan gå over i 2.trimester :) nyt tiden :)

Jeg var også på første kontroll i uke 8. Hadde med urinprøve (fikk beskjed på tlf om at jeg skulle ha med det hver gang), ellers målte hun blodprosenten min, fylte ut helsekort for gravide, målte blodtrykk og ellers hadde vi en samtale hvor jeg spurte om alt jeg lurte på. :) Jordmoren vil også hjelpe deg å søke om fødeplass dersom du ikke allerede har gjort det.
Ok :) Godt det ikke bare er jeg som er tidlig ute. Må alle søke fødeplass?? Eller er det bare i oslo-området? Jeg bor i stavanger, og har aldri hørt om at noen må søke fødeplass. Men det er vel fordi jeg er førstegangsfødene det da... :)
Tror kanskje alle må søke, men det er jeg sannelig usikker på... Spør jordmoren i morgen du! :)
Du trenger ikke søke i Stavanger, legen tar seg av det. Å GLED deg kjære du! Hvis du havner på fødeloftet kan jeg nesten love deg en fantastisk opplevelse. ;-) jeg misunner deg kraftig som skal føde på SUS. Gjorde det sist gang siden vi bodde der og jeg vil så tilbake dit bare for å føde..
:) Var hos jordmor i dag, og det gikk kjempefint :) Veldig hyggelig dame, hun jobber faktisk på fødeloftet på SUS:) Godt å høre at du var fornøyd da du fødte der :)

De to jordmødrene jeg møtte på var helt fantastisk. Det var ei dame som var ifra tyskland(??) Tror jeg, så fikk jeg ei svensk ei med rødt hår og stoore briller. HELT hærlige damer begge to. ;) om du ikke har vært på fødeloftet før, så ligger du i vanlig ikea seng med god plass til en voksen til. Heldige du, nok en gang! ;-)

 

Jøss, vanlig seng??  Så bra :) Da kan jo min kjære og ligge der, så jeg har noen å krype inntil :) Det blir liksom ikke det samme hvis han må stå ved siden av sengen. Men da kan jo han også ligge å slappe av, samtidig som han støtter meg :) Føler meg heldig som får et slikt tilbud som mange er så fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg føler meg bare feit jeg... har litt feit mage fra før som nå strutter ut som bare det.. off ;/ håper jeg får en pen babymage etterhvert som jeg kan være stolt av. Har ikke lagt på meg mer enn de kg jeg gikk ned da jeg var dårlig heller, er bare veldig oppblåst.. men må skjerpe inn på maten nå, eller så blir jeg en kraftig overvektig gravid til slutt.

Skulle gjerne vært slank så jeg ikke bare så feit ut, men i stede kunne se en bitteliten kul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei jenter :)

 

I morgen skal jeg til jordmor for aller første gang. Jeg hører vel egentlig til septemberbaby-gruppa, da jeg ble satt nesten en uke tilbake på tidlig UL. Men siden dere er så "langt" på vei, og sikkert har vært på kontroll allerede... Hva skjer på første kontroll hos jordmor? Jeg fikk beskjed om at det ble satt av en hel time... :o

 

Jeg har ikke vært hos lege enda, men fikk beskjed om å ringe å bestille time hos jordmor. Jeg kunne få time dagen etter at jeg ringte, men vi ble enige om å vente et par uker. I morgen er jeg 8+4. Er det ikke tidlig med jordmorkontroll da?

 

Vi har ikke sagt det til noen enda, at vi venter barn. Ikke engang til familien... :) Er litt redd for å treffe noen jeg kjenner der. Det er jo litt dumt hvis familien får vite det av naboen :D

 

Må jeg ha med urinprøve?? Jeg har ikke urinprøveglass. Så da får jeg vel ta syltetøyglass, selv om det ser veldig dumt ut :D

 

Skal jordmora ta noen prøver "der nede"?? Jeg hater virkelig å ligge med spredte ben, å bli undersøkt... Men må vel bare bli vandt til det nå som jeg er gravid...

 

Lykke til til dere som allerede nå kan gå over i 2.trimester :) nyt tiden :)

Jeg var også på første kontroll i uke 8. Hadde med urinprøve (fikk beskjed på tlf om at jeg skulle ha med det hver gang), ellers målte hun blodprosenten min, fylte ut helsekort for gravide, målte blodtrykk og ellers hadde vi en samtale hvor jeg spurte om alt jeg lurte på. :) Jordmoren vil også hjelpe deg å søke om fødeplass dersom du ikke allerede har gjort det.
Ok :) Godt det ikke bare er jeg som er tidlig ute. Må alle søke fødeplass?? Eller er det bare i oslo-området? Jeg bor i stavanger, og har aldri hørt om at noen må søke fødeplass. Men det er vel fordi jeg er førstegangsfødene det da... :)
Tror kanskje alle må søke, men det er jeg sannelig usikker på... Spør jordmoren i morgen du! :)
Du trenger ikke søke i Stavanger, legen tar seg av det. Å GLED deg kjære du! Hvis du havner på fødeloftet kan jeg nesten love deg en fantastisk opplevelse. ;-) jeg misunner deg kraftig som skal føde på SUS. Gjorde det sist gang siden vi bodde der og jeg vil så tilbake dit bare for å føde..
:) Var hos jordmor i dag, og det gikk kjempefint :) Veldig hyggelig dame, hun jobber faktisk på fødeloftet på SUS:) Godt å høre at du var fornøyd da du fødte der :)
De to jordmødrene jeg møtte på var helt fantastisk. Det var ei dame som var ifra tyskland(??) Tror jeg, så fikk jeg ei svensk ei med rødt hår og stoore briller. HELT hærlige damer begge to. ;) om du ikke har vært på fødeloftet før, så ligger du i vanlig ikea seng med god plass til en voksen til. Heldige du, nok en gang! ;-)

Jøss, vanlig seng?? Så bra :) Da kan jo min kjære og ligge der, så jeg har noen å krype inntil :) Det blir liksom ikke det samme hvis han må stå ved siden av sengen. Men da kan jo han også ligge å slappe av, samtidig som han støtter meg :) Føler meg heldig som får et slikt tilbud som mange er så fornøyd med :)

Ja, helt vanlig ikea seng, er også badekar på de fleste rom tror jeg, hvis det ikke er på alle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg også bare feit ut...men nå er jeg 13+3 så er vel ikke så lenge igjen før magen kommer skikkelig...

Håper jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kjøpt seg doppler og har hørt hjertelyden? Jeg kjøpte det for en uke siden. Men finner ikke hjertelydn. Blir jo litt bekymret da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har doppler og fant hjertelyden når jeg var 8+1. Jeg finner den nå (9+3) ganske så nærme hoftebeinet. Men må trykke den hardt mot magen. Har du sånn ultralydgele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...