Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

11 fullgåtte i morgen, og bare en uke igjen av første trimester. For en følelse:) I natt var jeg oppe og tisset 4-5 ganger.. For en utvikling, håper det snur seg snart! Drikker 0 på kvelden, og likevel.. Jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner på 12 uke til helgen, det merkes godt at jeg er i slutten av første trimester nå, kvalmen er nesten helt borte, bittelitt uvel før jeg får i meg frokost om morgenen, litt sensitiv for enkelte lukter og smaker, men formen er stigende.

Det som bekymrer meg bittelitt er størrelsen på magen, mulig det pga at dette er nr 4, men synes den er litt vel stor så tidlig, ser voldsom forskjell i forhold til forrige uke, nå får jeg ikke igjen de trange jeansene i hvertfall, tror jeg kansje blir nødt til å kjøpe meg mammabukser snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på uke 11 neste uke og har allerede kjøpt noen mammabukser. Er så oppblåst i magen at jeg ikke orker trange ting. Kvalm fra morgen til kveld og totalt mangel på energi....uch. Håper det gir seg inn i andre trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått synlig mage nå, mye tidligere enn sist gang, da var det først synlig etter uke 16... Men jeg har ikke tenkt å si noe om graviditeten enda, så går rundt i svære ullkjoler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått synlig mage nå, mye tidligere enn sist gang, da var det først synlig etter uke 16... Men jeg har ikke tenkt å si noe om graviditeten enda, så går rundt i svære ullkjoler ;)

Synlig mage her også, sikkert en mnd tidligere enn sist! Redd for at jeg kommer til å bli svæææær! Gått opp to kg allerede!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nervøs jeg, vurderer å framskynde UL, mannen synes det er festlig å gjette på " hvor mange" det er. Tullingen går å håper på tvillinger!!!!! Jeg dåner nesten ved tanken, had to tette og husker stresset alt for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får mye fortere mage med nr 2 da :) ene jordmora mi sammenlingey livmora

Med en ballong, den er jo mye lettere og blåse opp andre gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke synlig mage i det hele tatt!  :sukk: Er i uke 10 bare da, men hadde liksom håpa det var et tegn til mage. Er førstegangsgravid, så det er nok mye av grunnen.. Eneste jeg ser er at mellom hoftebeina og ned mot skrittet begynner det å bli en kul.. haha...  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mage veldig tidlig denne gangen. Men den har liksom ikke vokst noe særlig mer. Kan fortsatt bruke vanlige buser hvis det ikke er for høy modell. Forrige svangerskap gikk jeg over til mammabukser rundt denne tiden. Både gleder meg og gruer meg til å begynne med mammaklær denne gangen. Veldig moro og koselig da, og mange av buksene er veldig behagelig. Men så var det dette med å ha veldig begrenset garderobe i et halvt år da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kom vel for et par uker siden, men har ikke vokst noe særlig etter det, er i uke 13 nå. Bruker fortsatt vanlige bukser...er vekta som er min hovedbekymring. Sist hadde jeg gått opp en kilo i uke 20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde fått mage, men var nok bare oppblåst. Har gått 0,5 kg tror jeg, og håper magen kommer snart :D Er bare i uke 11, så det drøyer vel litt kanskje.. Som førstegangs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsgravid og 12+4. Jeg har ingen antydning til mage, og jeg har faktisk gått litt ned i vekt siden jeg ble gravid. Har vært en del kvalm, men det har blitt mye bedre nå. Jeg takler likevel ikke å ha for stramme bukser over magen. For å slippe å kjøpe gravidbukser så tidlig har jeg heller begynt å tre en hårstrikk gjennom knappehullet og over knappen på de trange buksene som er høy i livet. Da må jeg selvfølgelig ha en genser som går nedenfor bukselinningen, men det har jeg jo stort sett om vinteren uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs og føler jeg har fått mage, men det er nok bare luft... Hadde veeeldig liten mage sist svangerskap! Har jentefølelse denne gang. Har en gutt fra før. Tror kanskje jeg skal være uviten om kjønn helt til fødsel... Hadde vært spennende, hvis jeg klarer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også andregangs og har fått en liten mage allerede. Har tilogmed flyttet inn i gravidbuksene allerede :D Orker ikke noe som strammer.

 

Ellers så er jeg rimelig lei av å være konstant kvalm nå. Syntes det bare blir verre jeg :( Er uke 10 nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fler som sliter med å holde seg våken på jobb? Jeg så utrolig trøtt om dagen :-/ hjelper ikke at lillemor på 22 mnd er våken 5-6 ganger hver natt heller :-/

 

Noen tips for å våkne litt ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer knapt å se på mat jeg ;-) spiser bare tørr mat.

 

Når det gjelder trøtthet sover jeg 10 timer om natta og enn 1 til 2 timer på dagen! Haha!! Er først etter klokka tre at jeg begynner å fungere, veldig slitsomt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppe mellom 5-10 ganger vær natt...har et enormt søvnbehov...men har begynt og klare og spise normalt, kun oppkast på morgen. ..er 9+1 idag gleder meg til 1 trimester er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage grønnsaks-maki, nam!(håper jeg) hehe :) Og så skal jeg handle til grønnsakswok også.. tenker jeg bare får leve med at kjøtt ikke frister, så blir det frukt og grønnt. :) .. frøbaguette med mager ost og skinke funker likvel da..

Lagde gode kotteletter i går, og jeg spiste en bit... mannen fikk resten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg nattevakt, og nå er jeg klinkende klar på at jeg ikke kan jobbe netter mer. Jeg hadde en knalldårlig pasient, og fikk ikke verken spist eller sittet ned hele natten. En ting er jo når det er sånn på dagtid, men på natten blir alt ekstra ille. Når man i tillegg er gravid og alle følelser sitter ute i huden på deg, så er det ikke særlig kjekt. Jeg så ut som en godt brukt tannbørste da klokka slo 8 for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke har fått noe svar enda... gått to uker :/

Jeg søkte på Riksen på egenhånd, og fikk svar i posten en uke etterpå med bekreftet plass samt innkalling til OUL i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei esperanza? Jeg skal til jordmor om en uke, så da skal jeg høre hva hun tror:) Så lenge jeg får negativ venter jeg med lege før den tid! Jeg tisser også mye om natten. Jeg tisset på natten før jeg ble gravid også, men nå er det oppi 3 ggr om natten.. Heldigvis er jeg vant med dette så sovner jo med en gang :P Men kunne ønske det ikke skulle være så ofte da, hehe..

jeg er 13 uker nå.. men har også tisset om natta før jeg ble gravid :) men det har hjulpet å drikke mindre kaffe, og mindre vann om kvelden. 

noen ganger sovner jeg igjen med en gang.. andre ganger ligger jeg der i 1-2 timer og tenker på alt og ingenting… hehe

 

Da lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke har fått noe svar enda... gått to uker :/

kanskje du burde ringe og høre? 

 

Jeg er 12 uker i morgen :)

Har foresten veldig vanskelig for å sovne igjen om jeg våker på natta.. våkna 4 og gikk på do, ble liggende i senga to timer uten å sove tror jeg, da ga jeg opp. :/

Det blir en ond sirkel, for jeg kommer sikkert til å bli trøtt og sovne senere i dag.. som igjen gjør at jeg ikke klarer å legge meg tidlig. Off, har sovet helt tullete siden jeg var dårlig og sov hele tiden nesten.

har også vært slik for meg.. litt bedre nå faktisk. :) Håper det fortsetter slik. Hvor langt er du på vei?

 

Begynner på uke 11 neste uke og har allerede kjøpt noen mammabukser. Er så oppblåst i magen at jeg ikke orker trange ting. Kvalm fra morgen til kveld og totalt mangel på energi....uch. Håper det gir seg inn i andre trimester.

kjøpte mammabuksen når jeg var 11 uker også.. har ikke barn fra før, men min mage er giganstisk allerede. :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uke 10 i morgen, førstegangsgravid og har hatt mage en god stund allerede. Hadde mage før jeg ble gravid også, men nå er den ikke slapp og dissende lengre, -står rett ut og er kjempehard. Også jar puppene sikkert gått opp to størrelser...

Men gått ned 4 kg i vekt siden jeg ble gravid, så kroppen føles bare rar. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor langt er du på vei esperanza? Jeg skal til jordmor om en uke, så da skal jeg høre hva hun tror:) Så lenge jeg får negativ venter jeg med lege før den tid! Jeg tisser også mye om natten. Jeg tisset på natten før jeg ble gravid også, men nå er det oppi 3 ggr om natten.. Heldigvis er jeg vant med dette så sovner jo med en gang :P Men kunne ønske det ikke skulle være så ofte da, hehe..

jeg er 13 uker nå.. men har også tisset om natta før jeg ble gravid :) men det har hjulpet å drikke mindre kaffe, og mindre vann om kvelden. 

noen ganger sovner jeg igjen med en gang.. andre ganger ligger jeg der i 1-2 timer og tenker på alt og ingenting… hehe

 

Da lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke har fått noe svar enda... gått to uker :/

kanskje du burde ringe og høre? 

 

Jeg er 12 uker i morgen :)

Har foresten veldig vanskelig for å sovne igjen om jeg våker på natta.. våkna 4 og gikk på do, ble liggende i senga to timer uten å sove tror jeg, da ga jeg opp. :/

Det blir en ond sirkel, for jeg kommer sikkert til å bli trøtt og sovne senere i dag.. som igjen gjør at jeg ikke klarer å legge meg tidlig. Off, har sovet helt tullete siden jeg var dårlig og sov hele tiden nesten.

har også vært slik for meg.. litt bedre nå faktisk. :) Håper det fortsetter slik. Hvor langt er du på vei?

 

Begynner på uke 11 neste uke og har allerede kjøpt noen mammabukser. Er så oppblåst i magen at jeg ikke orker trange ting. Kvalm fra morgen til kveld og totalt mangel på energi....uch. Håper det gir seg inn i andre trimester.

kjøpte mammabuksen når jeg var 11 uker også.. har ikke barn fra før, men min mage er giganstisk allerede. :D :biggrin:

 

Godt å høre at det ikke bare er meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I morgen skal jeg til jordmor for aller første gang. Jeg hører vel egentlig til septemberbaby-gruppa, da jeg ble satt nesten en uke tilbake på tidlig UL. Men siden dere er så "langt" på vei, og sikkert har vært på kontroll allerede... Hva skjer på første kontroll hos jordmor? Jeg fikk beskjed om at det ble satt av en hel time... :o

 

Jeg har ikke vært hos lege enda, men fikk beskjed om å ringe å bestille time hos jordmor. Jeg kunne få time dagen etter at jeg ringte, men vi ble enige om å vente et par uker. I morgen er jeg 8+4. Er det ikke tidlig med jordmorkontroll da?

 

Vi har ikke sagt det til noen enda, at vi venter barn. Ikke engang til familien... :) Er litt redd for å treffe noen jeg kjenner der. Det er jo litt dumt hvis familien får vite det av naboen :D

 

Må jeg ha med urinprøve?? Jeg har ikke urinprøveglass. Så da får jeg vel ta syltetøyglass, selv om det ser veldig dumt ut :D

 

Skal jordmora ta noen prøver "der nede"?? Jeg hater virkelig å ligge med spredte ben, å bli undersøkt... Men må vel bare bli vandt til det nå som jeg er gravid...

 

Lykke til til dere som allerede nå kan gå over i 2.trimester :) nyt tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...