Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Fikk innkalling til gyn på sykehuset neste tirsdag for GU, da får jeg min 3 ved sykehuset. ER veldig glad for så god oppfølging, første ordentlige kontroll blir mandag 17.2 da er jeg 12+4 :) Vi skal flytte tilbake til mine hjemtrakter i april, så jeg kommer til og søke meg inn på Ahus. Håper oppfølgingen fortsetter å være så bra der som her <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal alle her føde i oslo området?

Ikke jeg, føder trolig i Kristiansund hvis jeg går til termin i hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, synes det var så mange her som skriver om rikshospitalet, så begynte å lure om alle er fra oslo området ;):P

Selv skal jeg føde på universitetssykehuset Nord Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. noe rart skjedde meg. jeg fikk ordentlig vondt i underlivet. det ble kjempesårt på en måte. og jeg forsto ikke hva det var. så jeg dro til GU og hun sa at jeg hadde urinveisinfeksjon.

 

det viser seg nemelig at når man er gravid så utvider urinrøret seg, slik at det ikke gjør vondt å tisse.

 

symptomer var blandt annet "kvalm, trøtt, sliten, lite energi, varm i kroppen/feber". jeg kunne jo svare ja på alt, men det hadde jeg sikkert kunnet uten urinveisinfeksjon også.  makset ut testen på infeksjon.

 

 

så da vet dere det. at begynner dere å svi i underlivet, og det er udigg med sex. så kan det være noe så enkelt, og så rart.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle her føde i oslo området?

Forhåpentligvis ikke Oslo-området på meg. Da er jeg isåfall på ville veier. Blir nok UNN Tromsø:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Skal alle her føde i oslo området?

Forhåpentligvis ikke Oslo-området på meg. Da er jeg isåfall på ville veier. Blir nok UNN Tromsø:-)
Artig, flere fra nord ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken veldferdsrett, så flink du var som sjekket! Det kan jo være farlig for oss gravide! Jeg har de siste dagene av og til syntes det har vært litt tendenser til uvi. Så jeg kjøpte en slik "hjemmetest" på apoteket. Fikk ikke utslag der, så regner med jeg hadde fått det om det var det? Testen sjekket også etter proteiner og noe annet, men fikk ikke positiv på noen! Noen som vet om dette er gyldig? Kjenner ikke den rare følelsen hele tiden, og skal jo til legen om en uke.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken veldferdsrett, så flink du var som sjekket! Det kan jo være farlig for oss gravide! Jeg har de siste dagene av og til syntes det har vært litt tendenser til uvi. Så jeg kjøpte en slik "hjemmetest" på apoteket. Fikk ikke utslag der, så regner med jeg hadde fått det om det var det? Testen sjekket også etter proteiner og noe annet, men fikk ikke positiv på noen! Noen som vet om dette er gyldig? Kjenner ikke den rare følelsen hele tiden, og skal jo til legen om en uke.. :P

jeg tror den hadde slått utt, for min slo ut på alt.  selv om det ikke var hjemmetest, men hjemmetester er jo ofte ganske bra. i tilfellet så er det så lavt enda. drikk mye og be legen skjekke for det. så er du sikker om en uke.

 

jeg har hatt det lenge, fordi jeg forsto ikke hva det var, og i starten var det jo bare veldig veldig svakt av ubehag.

 

jeg googlet masse og fant ingen ting som passet med symptomene. så derfor jeg tenkte å si i fra. kan jo hende andre som ikke har hatt det her inne heller ikke forstår hva som skjer med dem... hehe

 

det kan jo hende at du bare er litt hoven på grunn av ekstra bloomløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at jeg skulle være flink å spise ekstra sundt som gravid... men desverre så har lysten forandret seg, og om jeg vil ha noe, så frister det ikke med noe annet. Nå var det kjempegodt med valmuefrøhorn med smør, mager ost og skinke..... og tror jeg må løpe i butikken etter et til.

Biola med bringebærsmak funker mye bedre å drikke enn melk. Melk har blitt litt ekkel på smak.

 

Har merket at kjøtt/pølser og fet mat frister mindre, spesielt kylling, samtidig smaker frukt veldig godt, og kald smoothie er nam.

Flere som har opplevd forandringer i matlyst og spisevaner?

 

Jeg får bare kjøpe inn masse frukt, det er i hverfall næringsrikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at jeg skulle være flink å spise ekstra sundt som gravid... men desverre så har lysten forandret seg, og om jeg vil ha noe, så frister det ikke med noe annet. Nå var det kjempegodt med valmuefrøhorn med smør, mager ost og skinke..... og tror jeg må løpe i butikken etter et til.

Biola med bringebærsmak funker mye bedre å drikke enn melk. Melk har blitt litt ekkel på smak.

 

Har merket at kjøtt/pølser og fet mat frister mindre, spesielt kylling, samtidig smaker frukt veldig godt, og kald smoothie er nam.

Flere som har opplevd forandringer i matlyst og spisevaner?

 

Jeg får bare kjøpe inn masse frukt, det er i hverfall næringsrikt. :)

 

Åjada du! Vanligvis spiser jeg strengt lavkarbo med høyt proteininntak og spisevindu på kanskje 8 timer, nå lever jeg på kornblanding, grove knekkebrød og frukt. Kroppen samler vann som bare det, pyton! Håååper så den kvalmen gir seg snart så jeg får inn litt bedre vaner igjen snart. Brekker meg av å bare tenke på cottage cheese, kjøtt og kylling..heldigvis går det greit med litt fisk fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merker stor forskjell på mat! Vil ikke ha kaffe (som jeg vanlivis drikker hver dag.) vil ikka ha cola og brus eller godteri og sånt. Vil heller ikke ha noe særlig til kjøtt.. Er egentlig veldig glad i kjøttpålegg men det er ikke fristende..

Det som frister er frukt og eplejuice og appelsinjuice;) hadde det egentlig helt likt dist svangerskap! Dilla på eplejuice med isbiter og appelsiner hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Nå er det eneste som duger lyse rundtstykket med leverpostei og melk ved siden av! Haha! Hadde også store ambisjoner om å bli sunnere. Men blir jo nesten vegetarianer når det gjelder varm mat, eneste jeg har spist i det siste av kjøtt er veldig mør biff! Haha. Ellers spiser jeg bare tilbehør. Prøvde pølser her om kvelden og det er første gangen jeg har kasta opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tydeligvis ike alene hehe. Har heller ikke lyst på kaffe, men det som er rart er at vann fra krana smaker litt ekkelt, og vi har skikkelig godt vann egentlig... kokt vann smaker bedre og mineralvann er bedre.

Jeg er ikke kvalm og dårlig, heldigvis.. men har ikke makten til å bestemme kostholdet selv lenger tydeligvis.

Har funnet ut at jeg kan droppe godis egentlig... fikk litt lyst på det, men oppdaget at det bare var noe som smakte godt, også mistenker jeg at jeg får vondt i magen og blir dårlig av sukker. Det er like greit altså. :P Sjokolade har jeg IKKE lyst på i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal alle her føde i oslo området?

Forhåpentligvis ikke Oslo-området på meg. Da er jeg isåfall på ville veier. Blir nok UNN Tromsø:-)

Skulle ønske jeg kunne si at jeg var på ville veier her sørpå... men ja, på en måte er jeg det å kunne gjort mye for å føde på UNN. 😋 men må vel bare være en nordlending sørpå som skal føde på Lillehammer.😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også dårlig i magen av sukker Fru.Frøken. Blir i tillegg kvalm av det. Samboeren hat det med å finne triggere her om dagen. På søndag mens jeg satt på badet og kvitta meg med middagen ordnet han med smågodt og potetgull. Som om det var det jeg ville ha!! Og i dag presterte han å kjøpe 5 pakker karbonadedeig på tilbud. Og jeg som ikke spiser kjøtt omtrent og han jobber kvelden! Haha. Han er nå fin da!!! :-P Flere med samboere som finner på rare ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også dårlig i magen av sukker Fru.Frøken. Blir i tillegg kvalm av det. Samboeren hat det med å finne triggere her om dagen. På søndag mens jeg satt på badet og kvitta meg med middagen ordnet han med smågodt og potetgull. Som om det var det jeg ville ha!! Og i dag presterte han å kjøpe 5 pakker karbonadedeig på tilbud. Og jeg som ikke spiser kjøtt omtrent og han jobber kvelden! Haha. Han er nå fin da!!! :-P Flere med samboere som finner på rare ting?

 

Stakkar mannen ja, det er egentlig ikke noe vits for han å prøve å gi meg noe som jeg ikke har spurt om først.. for det er stor sjanse for at jeg ikke har lyst på. Og jeg blir kjempelett irritert på han.. mer en normalt. Prøver å fokusere på ¨holde meg rolig og ikke bli hysterisk.. klarer det litt. Han forstår jo ikke hvordan jeg har det, han vet ikke hvordan det føles å bare ville spise en ting og at alt annet er ekkelt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skal alle her føde i oslo området?

Forhåpentligvis ikke Oslo-området på meg. Da er jeg isåfall på ville veier. Blir nok UNN Tromsø:-)

Skulle ønske jeg kunne si at jeg var på ville veier her sørpå... men ja, på en måte er jeg det å kunne gjort mye for å føde på UNN. men må vel bare være en nordlending sørpå som skal føde på Lillehammer.

 

 

Jeg skulle også ønske at jeg skulle føde på UNN! Finnmarking som har forvillet seg til Oslo-gryta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå skal jeg spørre om noe som sikkert er kjempeteit, men jeg skylder på at det er første gangen jeg er gravid ;-) Dette helsekortet som jeg fikk på første kontroll, er det noe som bør ligge i veska hele tiden, eller holder det at jeg tar det med til kontroller? Jeg tenker på om noe plutselig skal skje og jeg må oppsøke lege...?   :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal ha det med deg hele tiden :)

Det har jeg ikke tenk på engang.. får prøve å huske å ha det med meg i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha hjemmekortet hjemme faktisk:-) Men når det nærmer seg fødsel/ 3.trimester skal vi ha det med.

 

Anonymous poster hash: 079f7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å gå seg til i matveien nå, men sjokolademelk og grønne epler(de som er sprøyta til døde) er fortsatt storfavoritter....sjokolademelk prøver jeg å holde meg til en gang i blandt men tenker på det hver gang jeg er i butikken...hadde akkurat samme greia sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at flere har epledilla. Det går det i her også: knasker økologiske epler, drikker eplejucie og olden med eple......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...