Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+0 idag og lengter etter å komme i 2 trimester. Mistet en gang før så jeg klarer ikke helt å slappe av før da :P Er trøtt og sliten om dagen og hjelper ikke akkurat med en kriblete gutt på 7 mnd i hus. I tillegg har jeg fått tilbake hodepinen fra forrige svangerskap, den hadde jeg fram tl 3 trimester og da ble den litt bedre. Ellers har jeg elendig matlyst, ingenting smaker veldig godt og jeg brekker meg hvis jeg spiser for fort eller for mye. Men ellers tåler jeg litt mere av lukter enn sist gang.

Går å venter på neste ul. Hadde en når jeg var 8+0 og skal ha neste når jeg er 12+0. Blir spennende.

 

Noen som har prøvd doppler her nå forresten? Fant hjertelyden i uke 12 sist hjemme, men hørt at mange har funnet den i uke 10 med andremann. Her finner jeg bare min egen puls foreløpig og kjenner jeg er litt desperat etter å høre den fantastiske lyden <3

 

Flere som får denne babyen tett etter forrige? Her blir det 14 mnd mellom de:) (blir sikkert en hektisk tid)

 

For dere som lurer på hva som skjer hos jordmor første gang. Her fylte hu inn informasjon på pcen og på helsekort hvis det var noe å tilføye. Hu sjekket urinprøven, målte jern med et lite stikk i fingeren, kjente på magen for å måle symfyse(høyden på livmoren), veide meg, målte blodtrykk og prøvde å finne hjertelyd(hu fant den på meg i uke 12 når jeg var der første gang).

Ikke noe problem å ha med kjæreste, er stortsett dette og prating som skjer. Og det er stortsett det samme som skjer fram til 3 trimester. Da er det i tillegg kontroll av hvilket leie barnet ligger i(med å kjenne utenpå magen) og litt tettere kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg har vært mye dårlig fkk både barna og foreldrene våre vite det like før Jul. Samme med mine nærmeste venninner. Mannen fortalte den gode nyheten til kompisgjengen i et lystig lag da han var på guttetur for 2 uker sia.

Magen er nå så stor at jeg er meeeeget spent på denne ultralyden. Jeg håper det bare er en!! Er det mer raser min verden litt sammen et øyeblikk.

Jeg er så følsom, nå viser det seg at storebror i hus trolig flytter til besteforeldrene når han begynner på videregående, de bor nærmere skolen og vennene. Synes det er litt trist, men man må gi slipp på barna en dag...

Synes ikke det er så lenge siden jeg bar rundt på ham, så ham ta sine første steg, fulgte ham til første skoledag. Buhuuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mange som har fortalt den gode nyheten til arbeidsgiver ennå ?

Fortalte det i dag da ferieplanleggingen er i gang og jeg går ut i permisjon i juli. Greit at de har det med i planene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare min mamma og pappa og han jeg trener med som vet ;) Kommer nok ikke til å si noe før det er tvingende nødvendig eller at det er helt åpenbart, liker å ha det for meg/oss selv så lenge som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her blir det nesten 5 og et halvt år mellom… blir spennende å se hvordan det blir, siden han har fått vært enebarn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på den første kontrollen idag. Og jeg fikk bare ett kopiark av helsekortet, ikke den grønne med flere sider.. er ikke det litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal føde på Kongsberg! ;-) har ikke fått innkalling og sånt nei. Men var hos legen på tirsdag da. Så regner med det kommer neste uke! :-) skal du også føde her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skal å føde der. var hos legen 9.1 (turnuslege) som var veldig lite informativ. Ringte legekontoret som mente at ho burde ha sendt inn, men siden jeg ikke har hørt noe ennå så er jeg litt i tvil.

 

Skal tilbake 10.2 så får vel ta det da eventuellt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legekontoret A/S. Ble kjempe overrasket. For det var satt av dobbeltime, men var et par spørmål og blodprøver og det var det. og siden jeg ikke fikk beskjed om å vente på prøvesvar eller noe sånnt så aner jeg veldig lite.

 

Var på tidlig UL et par uker etter på Helsehuset, og der var det veldig mye mer info å få. Så spørs om jeg ikke skal bytte lege, for som førstegangs så har jeg sikkert 1000 ting jeg lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på nymoenstorget! Der er de veldig ålreite :-)

 

Men er bare å slappe av tror jeg. For vi har jo ikke noe alternativ til sjukehuset! Hehe.

 

Hva med jordmor?? Jeg fikk spm om jeg ville til jordmor eller lege av legen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fikk spørsmål om da di satte opp ny time, men jeg har liksom ikke tenkt så mye over det ennå.

 

Nei det er sant, ikke flust av sykehusmuligheter her oppi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh halleluja, i dag er første dag på leeenge jeg ikke har vært kvalm!! Føles fantastisk :D

 

Er 11+3 i dag, så håper dette betyr at kvalmetiden er over!

 

Vi har fortalt det til familie, nære venner, og på jobben+utvalgte kolleger. Tidlig UL neste uke, så hvis alt ser bra ut gleder jeg meg til å fortelle til alle som gidder høre på :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat blitt "frisk" fra influensa, men nå har jeg fått øyekatarr og bihulebetennelse. Det er så sinnsykt vondt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.mHar saltvannsdråper til øynene og saltvannsspray til nesen.mHva mer kan jeg gjøre?? Noen som vet råd? Har også en fæl tørrhoste som gjør smertene verre. Kan ikke ta hostesaft, for gravide kan ikke ta den typen som er mott tørrhoste. Jeg er egentlig aldri syk, så er helt grønn på kjerrringråd. Alt jeg kommer på er liksom forbudt for gravide... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk varm vann med ingefær og chillipulver, lindrer hosten litt! Hvis du sliter med natthoste kan du jo prøve en halv gul løk på nattbordet:) funker på lillemann her i huset!

Tror du kan bruke Rhinox, evt barnevarianten, som beskrevet på pakken. Ellers så er jo skyllehorn bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med bihulebetennese nesten konstant i over 1 år før. Mitt beste råd er å kjøpe sånn nesehorn på apoteket og salt uten jod.  Ta varmere vann enn kroppstemp og skyll,skyll,skyll,skyll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat blitt "frisk" fra influensa, men nå har jeg fått øyekatarr og bihulebetennelse. Det er så sinnsykt vondt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.mHar saltvannsdråper til øynene og saltvannsspray til nesen.mHva mer kan jeg gjøre?? Noen som vet råd? Har også en fæl tørrhoste som gjør smertene verre. Kan ikke ta hostesaft, for gravide kan ikke ta den typen som er mott tørrhoste. Jeg er egentlig aldri syk, så er helt grønn på kjerrringråd. Alt jeg kommer på er liksom forbudt for gravide... Noen som kan hjelpe?

Jeg har akkurat vært gjennom en runde kraftig forkjølelse og bihulebetennelse selv. Fikk beskjed av legen at det var viktig  bruke nesespray (vanlig) pga bihulene. Penicillin skal ikke være farlig heller så du kan godt ta det. Satans vondt med bihulebetennelse!

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte jeg også på, litt tungvint noen ganger å spørre om noe og så må man kanskje leite seg frem til svaret gjennom mange sider, i tillegg til å lese inne på to forskjellige trimester sider :-p Veldig koselig å følge alle sammen da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...