Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11+5 her også :) Klarer ikke helt å finne ut av om 2 trimester begynner når man er 12+0 eller 13+0?? Synes det står så mye forskjellig overalt, men sikkert lov å snike seg over i den andre gruppa noen dager før uansett.

Her ga kvalmen seg og ble erstattet med dundrende hodepine for så å gå over i kvalme igjen i dag...jada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter selv fortsatt med ekstrem kvalme og er 11+6. Følte meg litt bra for et par dager siden, men i går og i dag har vært et helvete. Er kvalm 24/7 og spyr alt jeg får i meg. Liker ikke dette :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så tørst! Og jeg er veldig glad i vann men akkurat nå gjør det virkelig ikke jobben sin. Lyst på noe med kullsyre i, så k dag har jeg bestemt meg for å kjøpe en kullsyremaskin. Er jo uansett greit å kunne drikke noe annet enn vanlig springvann når det blir sommer og varmt (ikke noe særlig glad i hverken brus eller saft). Noen si. Har erfaring med soda stream maskinene?

Jeg er også tørst døgnet rundt! Og vann frister lite. Har ikke kullsyremaskin, så her går det i Bris og et og annet glass Cola Zero i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er 12+6 og føler den nå og. Er jo ikke før han er det man er fullgått den 12 uka. Så regner meg som trygg når jeg er 12+0, men regner meg som i 2 trimester når jeg er 12+6. Uansett ikke så lenge igjen. Er 11+0 til onsdag og uka etter skal jeg på ul igjen å forhåpentligvis få en nydelig liten baby som vi skal elske over alt på denne jord <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er så tørst! Og jeg er veldig glad i vann men akkurat nå gjør det virkelig ikke jobben sin. Lyst på noe med kullsyre i, så k dag har jeg bestemt meg for å kjøpe en kullsyremaskin. Er jo uansett greit å kunne drikke noe annet enn vanlig springvann når det blir sommer og varmt (ikke noe særlig glad i hverken brus eller saft). Noen si. Har erfaring med soda stream maskinene?

Jeg er også tørst døgnet rundt! Og vann frister lite. Har ikke kullsyremaskin, så her går det i Bris og et og annet glass Cola Zero i helgene.

Hehe, gubben måtte innom bensinstasjonen å kjøpe cola, selv om jeg synes det er altfor søtt. Nei i morgen kjøper jeg kullsyremaskin. Kjekt å ha når det går mot sommer og hverken kan drikke øl eller vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg har dratt til 2 trimester. Fikk beskjed av jordmor at nå som jeg var over 12+0 er jeg ferdig med 12 uke og går inn i den 13 uken. Men ja, alle teller forskjellig:D Sees snart over alle mann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker til UL, blir spennende å få se. Men føler meg så mye tryggere og roligere nå når jeg kjenner tydelige livstegn flere ganger i døgnet. Livlig krabat i hvertfall til å være så bitte liten. Trodde ikke det var mulig å kjenne noe så tydelig så tidlig, men denne her overrasker meg. Magen vokser i et forrykende tempo, jeg trodde ikke jeg kom til å trenge mamma klær på lenge, men nå er jeansene pakket bort, erstattet med kjoler, tunika, myke thigst, elastiske seleskjørt ol... Hadde temmerlig flat og muskuløs mage før svangerskapet, men musklene har ikke sjans mot det som vokser der.

Jeg håper det er " bare" en beboer der....planen er bedagelige dager med "atpåklatten", babysang, babysvømming, mor og barn trim, lange turer med vogn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 10+5 i følge menstermin, men ul jeg var på i uke 9, var jeg et par dager kortere så er kanskje 10+3... Men regner dere etter menstermin eller tidlig ul termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ul termin:) Min sa det kunne vise på dagen nesten så tidlig, fordi det skjedde så mye hver dag. I verste fall blir du satt frem på den ordinære, er vel bedre enn å bli satt mer tilbake:-))

 

Anonymous poster hash: 079f7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 11 uker på tirsdag. Gleder meg til og hoppe over til nytt trimester. Ble en tur på sykehuset igjen for og få veske igjen kvalmen er værre enn noen gang. Blir fint og ikke føle seg så crap...Har sett den lille som har vokst mYe på kort tid, den lå og rørte på armer og ben ordentlig fint og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen fortsatt sånn passe. Mye sliten/trøtt og vondt i hodet. Men hodepina hadde jeg fram til 3 trimester sist. Kvalmen er litt der fra morran, men så går den som oftest over. Sist kom jo ikke kvalmen for fullt før i uke 13, så blir spennnede å se nå da om jeg slipper unna denne gangen. Da hadde jeg den jo nesten ut svangerskapet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat tilbake fra legen som sykemeldte meg 100 % i 14 dager til😔hun mente egentlig 4 uker, men forhandlet meg frem til 14 dager før ny kontroll og vurdering. Blir så fortvila og vet ikke hvordan jeg skal si det til sjefen😔hun er litt avhengig av at jeg er på jobb og jeg har allerede vært hjemme 1 uke😷

Jeg er 11+ 4 nå og krysser fingrene for at jeg snart slutter å spy😷 Æsj nå ble det mye klaging her! Måtte bare få ut litt frustrasjon....

 

Ellers gleder jeg meg til jeg hopper over til 2.trimester og begynner å kjenne litt liv så man får bekreftelse på at man har en liten huleboer det inne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 fullgåtte uker betyr 12+0 og derfor begynner2.Trimester 12+0 og ikke 12+6 som flere synes å tro. Ved 12+0 er man i 13.svangerskapsuke. Forvirrende? :-P

Orker ikke stresse med dette ukesgreiene før vi har vært på oul. Som regel flyttes man uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke noe jeg nå! Det sies at om man har omgangssyke så gir oppkastet seg etter 1-2 dager. Men jeg kaster fortsatt opp. Kasta opp forrige mandag, og så hele fredagen. Men jeg føler meg i fin form ellers... Og rett før jeg kaster opp blir magen oppblåst og steinhard!! Noen som har tips om hva det er og hva jeg evt kan gjøre! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det mange tror, men 1 trimester går til 12+6. Da er man fullgåtte 12 uker. Står tilogmed øverst i de forskjellige forumdelene for 1,2 og 3 trimester her inne. 2 trimester begynner fra uke 14, altså 13+0 :)

 

Det er forvirrende det der, men satte meg inn i det sist jeg var gravid. Skulle ønske det var som du sa Camilla for da hadde det ikke vært så langt igjen :P Men man velger jo selv når man ønsker å flytte inn i 2 trimester her inne tenker nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge rett jenter, det er forskjellig praksis. Nesten litt lei av å skrive det her nå haha:D Meen! Så lenge man er fornøyd med sin regning så er det det viktigste. Her på BIM står det vel fra 12+6. Min jordmor og min lege og i ALLE brosjyrer jeg har fått så regner de 2 trimester fra 12+0. Jeg har også to apper, hvor den ene mener 12+0, og den andre 12+6/13+0. Har til og med en som mener 13+6. Så ja, man blir aldri enig. Man må bare bli enig med seg selv;) Så jeg velger å følge legen min sin beregning. Over og ut:D Nå skal det soves her, sliten ZzZzZz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 fullgåtte uker er vel uansett 12+0? Men det er ulik praksis på om man regner andre trimester fra 12+0 eller 12+6? Jeg er uansett i andre trimester siden jeg er 14+2, men jeg sniker litt her inne fortsatt ;) Hører jo til August 2014 baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig skatten! Men er visst noen som tenker at det som vi tenker i uke 13 (12+0-12+6), for de er uke 12. Fordi man fortsatt er 12 uker pluss dagene. Men ja, jeg er helt enig. 12 fullgåtte, når man har vært gravid i nøyaktig 12 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge menstermin så skulle jeg vært 11+0 i dag… men ble jo satt litt tilbake så er 10+4.. haha nesten litt kjipt selvom det bare er snakk om få dager… så nå er vell termin min endret til 31.august…det vil si at jeg blir den aller siste som kommer over i 2.trim fra august gruppa :( hehe

blir spennende å se på oul om termin endrer seg.. kan jo fort hende det blir en septemberbaby her.. selvom jeg håper den heller kommer to uker før siden jeg studerer.. menmen får nå bare komme når den er klar, om det blir aug eller sept..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...