Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Er 5+0 i dag og har egentlig bare ømme pupper, trøtthet og murringer som symptom. Venter stadig på kvalmen, men den er kun tilstede når jeg er veldig sulten. Ringte fastlegen og fikk svar på hcg prøven fra tirsdag, da var den 1300, så da håper jeg det fortsetter i den retningen  :laugh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også er 6 +2 ( i alle fall etter siste mens). Jeg er litt mer sliten enn vanlig, lettere for å bli liggende litt lenger før jeg klarer å stå opp om morgenen og slikt. Utover det er det kun ømme pupper som er symptom her. Skal alle ta tidlig ultralyd? Er det lurt å vente med ultralyden til man har vært på første legetime?

 

Jeg har lyst til å fortelle hele verden dette, men det blir nok ikke før til jul ( da er vi 12 uker :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 "Nesten ingen veit at eg e gravid, unntatt sjefen (sia eg jobbe i IA bedrift) og samboer" Hvorfor må sjefen vite det når man jobber i en IA bedrift? Jeg jobber også i en IA bedrift, derfor jeg lurer :)

 

Gratulerer med positiv test lillestoremeg_84 :D

Sjefen har ingen rett til å vite dette uansett hvor IA bedriften er. De har krav på å vite temmelig sent mtp at de skal finne vikar etc men det er veldig lenge til, dette er jo 1. trimester. Så de bløffer deg nok litt der ja...

 

Samtidig kan det jo være greit noen ganger å si ifra, slik at sjefen skjønner hvorfor man er sliten, småkvalm eller likende - kanskje blir mer syk etc - dessuten slipper bedriftene kostnader ved sykemeldinger fra dag 1 med gravide arbeidstakere i motsetning til ugravide arbeidstakere. Dette kan forsåvidt gis beskjed om i etterkant.

 

Veit at dæm ikke har nåkka rett t og vite selv om man jobbe i IA bedrift. Men eg e ærlig med min sjef, og har ingen ting og skjule. Blei sykemeldt i sommar rett før eg sku ta ferie pga eg fikk en truende abort som ente opp med SA og te slutt ut i MA. Informerte sjefen om det så det at eg va blitt gravid igjen kom ikke som nåkka bomba på sjefen.

Veit at arbeidsplassen kan søke nav om og slippe de første 14 dagan av sykemeldingsperioden, pga det e eg som hendler det på min arbeidsplass. E sjefens høyre hånd, så da eg e borte, bli alt opp t sjefen og gjøre. Vi e uansett enig eg og sjefen om at vi skal finne en vikar før meg, som kan ta over litt i første omgang sia eg går 100 % sykemeldt pr dags dato og det kan se ut som at det bli å ta ei stund før eg e fult t bake før eg førsvinn igjen....

 

Anonymous poster hash: b6d97...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har symptomene kommet på løpende bånd, men likevel ser jeg frem til UL for å virkelig få det bekreftet:)

Er sykemeldt 100% og ser ikke helt noe håp om å jobbe igjen med det første,

hovedårsaken er utmattelse, orker såvidt kjøre/hente på skolen, eller ligger jeg i en døs,

og nå er det et problem også, for er så fryktelig kvalm..

sleit litt på foreldresamtale, hehe, satt bare nikket og hmmmm'et i min kjære joggedress :P samlet sikkert masse stjerner der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har symptomene kommet på løpende bånd, men likevel ser jeg frem til UL for å virkelig få det bekreftet:)

Er sykemeldt 100% og ser ikke helt noe håp om å jobbe igjen med det første,

hovedårsaken er utmattelse, orker såvidt kjøre/hente på skolen, eller ligger jeg i en døs,

og nå er det et problem også, for er så fryktelig kvalm..

sleit litt på foreldresamtale, hehe, satt bare nikket og hmmmm'et i min kjære joggedress :P samlet sikkert masse stjerner der :P

Samme her, gleder meg til å få det bekreftet! Redd for at det går galt, men føler ikke det pga alle symptomene. Krysser alt jeg har! 100% sykemeldt nå jeg også, og dagene går ekstra treigt når man går hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er 6 +2 ( i alle fall etter siste mens). Jeg er litt mer sliten enn vanlig, lettere for å bli liggende litt lenger før jeg klarer å stå opp om morgenen og slikt. Utover det er det kun ømme pupper som er symptom her. Skal alle ta tidlig ultralyd? Er det lurt å vente med ultralyden til man har vært på første legetime?

 

Jeg har lyst til å fortelle hele verden dette, men det blir nok ikke før til jul ( da er vi 12 uker :rolleyes: )

Jeg er 6+1 og bestilte like greit en time til gynekolog, og var der nå på tirsdag. Hun tok legepraten, prøver og vaginal ultralyd! Alt så greit ut og jeg skal tilbake før jul for "skikkelig" ul (12 uker). Jeg har gått privat og vet at ikke alle kan det, eller vil det! Men for meg var det viktig å få en ro og kontinuitet i en jungel av anbefalinger og velmenende råd :) symptomene mine er vage som dine... Litt trøttere, ømme pupper og thats it- men nå har jeg det svart på hvitt :) og slapper mer av med hele greien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg også er 6 +2 ( i alle fall etter siste mens). Jeg er litt mer sliten enn vanlig, lettere for å bli liggende litt lenger før jeg klarer å stå opp om morgenen og slikt. Utover det er det kun ømme pupper som er symptom her. Skal alle ta tidlig ultralyd? Er det lurt å vente med ultralyden til man har vært på første legetime?

 

Jeg har lyst til å fortelle hele verden dette, men det blir nok ikke før til jul ( da er vi 12 uker :rolleyes: )

Jeg er 6+1 og bestilte like greit en time til gynekolog, og var der nå på tirsdag. Hun tok legepraten, prøver og vaginal ultralyd! Alt så greit ut og jeg skal tilbake før jul for "skikkelig" ul (12 uker). Jeg har gått privat og vet at ikke alle kan det, eller vil det! Men for meg var det viktig å få en ro og kontinuitet i en jungel av anbefalinger og velmenende råd :) symptomene mine er vage som dine... Litt trøttere, ømme pupper og thats it- men nå har jeg det svart på hvitt :) og slapper mer av med hele greien!!

 

Takk for svar hump-lump :) 

Jeg har time til legen 3.desember. Reiser bort i to uker, så det er ikke så lenge til uansett. Tenkte jeg skulle bestille tidlig ultralyd nå, slik at jeg får time etter jeg er ferdig hos legen :) 

 

Er dette første gang du er gravid eller? Det er min første, så alt er veeeldig nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen neste mandag. Da er jeg kanskje 6+5. Blir spennende å se hva han finner. Tar ul i samme slengen. Er litt kvalm og litt trøtt og ganske amper. Amper var jeg i første del av forrige svangerskap også. Alt irriterer meg. Egentlig lite sjarmerende men jeg gjør så godt jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+5 uker i dag. Har termin 2. juli. Skal til fastlegen på mandag. Jeg har forsøkt å bli gravid i 9,5 år, med prøverør og hele pakka. Hadde egentlig gitt opp( men har alltid et håp) og innstilte meg på et liv uten barn... Har aldri hatt noen positiv graviditetstest. Nå har jeg hatt 2 klare tester!!! Dette barnet er veldig etterlengtet så jeg krysser fingre for at alt går bra :) Jeg har hatt murringer, vondt i korsryggen og ilninger nedover( ligner isjias), metallsmak, ømme/tunge bryster, svimmel og småkvalm særlig på morgenen. Jeg er så glad :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+5 uker i dag. Har termin 2. juli. Skal til fastlegen på mandag. Jeg har forsøkt å bli gravid i 9,5 år, med prøverør og hele pakka. Hadde egentlig gitt opp( men har alltid et håp) og innstilte meg på et liv uten barn... Har aldri hatt noen positiv graviditetstest. Nå har jeg hatt 2 klare tester!!! Dette barnet er veldig etterlengtet så jeg krysser fingre for at alt går bra :) Jeg har hatt murringer, vondt i korsryggen og ilninger nedover( ligner isjias), metallsmak, ømme/tunge bryster, svimmel og småkvalm særlig på morgenen. Jeg er så glad :laugh:

godt å se flere slitere her :D Vi har prøvd i 5år, gog hatt 4 fersk 2 frys med ivf, før spira satt helt på egenhånd nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs ekle detaljer følger!

 

Opplever dere mye/økt/endret utflod? Jeg er 5 +1 og har innimellom hatt litt utflod, men de fleste dagene ingenting. Nå hadde jeg plutselig en del (etter besøk pga oppblåst/vondt i magen som gikk over etter jeg bomelomma). Normalt at det plutselig kommer en del utflod? Den var heltnøytral i fargen.

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+5 uker i dag. Har termin 2. juli. Skal til fastlegen på mandag. Jeg har forsøkt å bli gravid i 9,5 år, med prøverør og hele pakka. Hadde egentlig gitt opp( men har alltid et håp) og innstilte meg på et liv uten barn... Har aldri hatt noen positiv graviditetstest. Nå har jeg hatt 2 klare tester!!! Dette barnet er veldig etterlengtet så jeg krysser fingre for at alt går bra :) Jeg har hatt murringer, vondt i korsryggen og ilninger nedover( ligner isjias), metallsmak, ømme/tunge bryster, svimmel og småkvalm særlig på morgenen. Jeg er så glad :laugh:

Gratulerer så mye!! :D Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg prøver på å melde meg inn her. Hadde en ma for 6 uker siden og har visst ikke klart å vente på første mens :-) så får jo bare håpe det går bra for det om.. hadde visst en hcg på 1490 og håper det er stigende men det må jeg vente til over helgen med å få vite :-( men likevel føles som jeg er gravid så lever som det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det forsåvidt bra :) veldig trøtt for tiden og føler meg veldig tjukk hehe. Gravidmagen synes nok ikke ennå, men er oppblåst. Og ømme bryster. Er 6+4 i dag :) legen til tirsdag for å få det "bekreftet" også skal jeg bestille ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også 6+4 idag. Jeg tror det går bra - veldig lite graviditetstegn enda. lett kvalm når det er tid for mat, og ØMME pupper. Litt småproblemer med fordøyelsen, men ingenting som er veldig plagsomt enda

 

Jeg reiser på ferie i morgen, så er spent på om jeg klarer å holde det skult for kompisen min som skal være med på samme tur, siden jeg ikke kan drikke alkoholholdige drikker og må ha godt gjennomstekt mat (Jeg er i mot godt stekt til vanlig, så det blir nok litt vanskelig. :P 

Jeg har be stilt time til lege og ul tidlig i desember.. Kan nesten ikke vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg også er 6 +2 ( i alle fall etter siste mens). Jeg er litt mer sliten enn vanlig, lettere for å bli liggende litt lenger før jeg klarer å stå opp om morgenen og slikt. Utover det er det kun ømme pupper som er symptom her. Skal alle ta tidlig ultralyd? Er det lurt å vente med ultralyden til man har vært på første legetime?

 

Jeg har lyst til å fortelle hele verden dette, men det blir nok ikke før til jul ( da er vi 12 uker :rolleyes: )

Jeg er 6+1 og bestilte like greit en time til gynekolog, og var der nå på tirsdag. Hun tok legepraten, prøver og vaginal ultralyd! Alt så greit ut og jeg skal tilbake før jul for "skikkelig" ul (12 uker). Jeg har gått privat og vet at ikke alle kan det, eller vil det! Men for meg var det viktig å få en ro og kontinuitet i en jungel av anbefalinger og velmenende råd :) symptomene mine er vage som dine... Litt trøttere, ømme pupper og thats it- men nå har jeg det svart på hvitt :) og slapper mer av med hele greien!!

Takk for svar hump-lump :)

Jeg har time til legen 3.desember. Reiser bort i to uker, så det er ikke så lenge til uansett. Tenkte jeg skulle bestille tidlig ultralyd nå, slik at jeg får time etter jeg er ferdig hos legen :)

 

Er dette første gang du er gravid eller? Det er min første, så alt er veeeldig nytt. :)

Dette er første ja :) så spent og utålmodig på de første 12 ukene! Idag har jeg vært så trøtt jeg har vært helt ute...men satser på det er bare idag og at det vil gå litt opp og ned! 😎

 

Ser du skal på ferie og kommer til å slite med å holde det skjult... Jeg er der nå, der folk reagerer på småting i endret "levemønster" ... Men hva skal man gjøre! Jeg tenker litt at om det er folk som får vite det om det skulle gå galt, så er det kanskje ikke så farlig om de får nyss i det tidlig?

 

Noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 16pp var det endelig vår tur. 4 pergokurer og beskjed fra legen om at vi måtte i kø for prøverør. Det er helt uvirkelig! Og med minimalt med symptomer blir det mye redsel for at det skal gå galt. Jeg er kun trøtt, tørst og ømme bryster. Alle terminkalkulatorer sier 3. Juli.. Skal til fastlegen til uka og til tidlig UL om 3 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg også er 6 +2 ( i alle fall etter siste mens). Jeg er litt mer sliten enn vanlig, lettere for å bli liggende litt lenger før jeg klarer å stå opp om morgenen og slikt. Utover det er det kun ømme pupper som er symptom her. Skal alle ta tidlig ultralyd? Er det lurt å vente med ultralyden til man har vært på første legetime?

 

Jeg har lyst til å fortelle hele verden dette, men det blir nok ikke før til jul ( da er vi 12 uker :rolleyes: )

Jeg er 6+1 og bestilte like greit en time til gynekolog, og var der nå på tirsdag. Hun tok legepraten, prøver og vaginal ultralyd! Alt så greit ut og jeg skal tilbake før jul for "skikkelig" ul (12 uker). Jeg har gått privat og vet at ikke alle kan det, eller vil det! Men for meg var det viktig å få en ro og kontinuitet i en jungel av anbefalinger og velmenende råd :) symptomene mine er vage som dine... Litt trøttere, ømme pupper og thats it- men nå har jeg det svart på hvitt :) og slapper mer av med hele greien!!
Takk for svar hump-lump :)

Jeg har time til legen 3.desember. Reiser bort i to uker, så det er ikke så lenge til uansett. Tenkte jeg skulle bestille tidlig ultralyd nå, slik at jeg får time etter jeg er ferdig hos legen :)

 

Er dette første gang du er gravid eller? Det er min første, så alt er veeeldig nytt. :)

Dette er første ja :) så spent og utålmodig på de første 12 ukene! Idag har jeg vært så trøtt jeg har vært helt ute...men satser på det er bare idag og at det vil gå litt opp og ned!

 

Ser du skal på ferie og kommer til å slite med å holde det skjult... Jeg er der nå, der folk reagerer på småting i endret "levemønster" ... Men hva skal man gjøre! Jeg tenker litt at om det er folk som får vite det om det skulle gå galt, så er det kanskje ikke så farlig om de får nyss i det tidlig?

 

Noen andre som har tanker rundt dette?

 

Så gøy, da er vi veldig i samme situasjon da :)

Jeg er 24 år, bor i Oslo. Hva med deg? 

 

hehe.. endret levemønster ja.. Det er bra det ikke er en av mine beste venninner som skal være med, da hadde jeg blitt avslørt første dagen :) 

 

Jeg har bestilt tidlig ultralyd første uka på desember - ja det er faktisk om tre uker ca..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig melder jeg meg inn her. 22 år og lykkelig gift :D Fikk svak positiv cb-test i dag 10 eller 11 dpo :smilorange: Menstermin tror jeg er 26.07.14. Uregelmessig mens. Krysser fingrene for at den lille spiren klorer seg fast :hjerte: 

Endret av MarielleSunshine91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Hvordan er det med symptomene deres? Dere som er kvalme, går dere rundt å er superkvalme hele tida? Eller er dere litt uggne om det er lenge siden dere har spist?

Hvordan murringer har dere i magen, er det konstante?

Andre symptomer?

 

Jeg selv er 5 +3 , om mine symptomer er litt ømme pupper, svake murringer/strekk nederst i mage, kjempegod luktesans, lettrørt, sulten og småkvalm hvis det går lenge mellom måltidene.

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye kvalm, men jeg klarer ikke helt å se noe mønster, det kommer og går litt uavhengig av tid på døgnet og når jeg har spist. 

Ømme pupper har jeg hele tiden, også er jeg oppblåst, det føles ut som om det er helt "fult", men jeg er bare 5 uker, så veldig fult er det jo ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun litt kvalm hvis jeg glemmer å spise. Murring i livmor har jeg nesten hele tiden. Ofte verre om kvelden. Puppene er ømme alltid. 2 netter har jeg våknet av det! Men mannen syns jo det er så gøy at de har blitt større... Mannfolk altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veeeldig ømme pupper - noen ganger så er det som det stikker eller verker i dem uten at jeg eller mannen er borti dem. Helt merkelig. Ellers er jeg veldig tørst, og kjenner av og til stikninger/lette menssmerter i livmora. Men det kan også være en dag jeg ikke kjenner noe. Jeg kan ikke si at jeg "føler" meg gravid eller så veldig annerledes bortsett fra de få symptomene jeg har. Er spent på ultralyd jeg skal ta 22. november - det kommer til å bli to laaange uker!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...