Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei alle dere ute:)

 

5 uker +2 dager ,termin ca 10 juli og mum to be for første gang :smilorange:

Lettere satt ut da krysset lyste blått mot meg, men å så lykkelig!!

 

Ønsker alle en fin uke:)

har foreløpig termin 10 juli og første barn her også :) kjempe spennende! Hvordan er formen deres? Har blitt kvalm å det kommer i bølger. Men er nesten alltid kvalm når jeg våkner før jeg får spist. Igår på jobb brakk jeg meg opp til flere ganger og en kollega gjennomskuet meg! Jeg sa bare jeg hadde vært syk (omgangsyken) hun sa "du kan si hva du vil, men du er gravid, det vet jeg. Jeg ser det på hele deg og har vist det en liten stund" æææ :| haha er 6+3 idag :)

Er du ikke 6+1 i dag hvis du har termin 10 juli? :) Jeg har fått oppgitt termindato til 11 juli, og er i dag 6 uker på vei.

jeg hadde første mensdag lørdag 28 sep. Syklisten min er på 33 dager (skulle vist taste inn det også på den terminkalkulatoren jeg brukte) også er det sånn at ny uke ikke nødvendigvis starter på mandag. Siden min første mensdag i sist syklus var en lørdag skulle jeg regne lørdager som fulgått uke. Nå på lørdag var jeg 6 fulgåtte uker. Så idag blir det 3 dager inn i uke 7. Var hvertfall sånn jeg ble forklart, men kan jo være feil?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

Hei alle dere ute:)

 

5 uker +2 dager ,termin ca 10 juli og mum to be for første gang :smilorange:

Lettere satt ut da krysset lyste blått mot meg, men å så lykkelig!!

 

Ønsker alle en fin uke:)

har foreløpig termin 10 juli og første barn her også :) kjempe spennende! Hvordan er formen deres? Har blitt kvalm å det kommer i bølger. Men er nesten alltid kvalm når jeg våkner før jeg får spist. Igår på jobb brakk jeg meg opp til flere ganger og en kollega gjennomskuet meg! Jeg sa bare jeg hadde vært syk (omgangsyken) hun sa "du kan si hva du vil, men du er gravid, det vet jeg. Jeg ser det på hele deg og har vist det en liten stund" æææ :| haha er 6+3 idag :)

Er du ikke 6+1 i dag hvis du har termin 10 juli? :) Jeg har fått oppgitt termindato til 11 juli, og er i dag 6 uker på vei.
jeg hadde første mensdag lørdag 28 sep. Syklisten min er på 33 dager (skulle vist taste inn det også på den terminkalkulatoren jeg brukte) også er det sånn at ny uke ikke nødvendigvis starter på mandag. Siden min første mensdag i sist syklus var en lørdag skulle jeg regne lørdager som fulgått uke. Nå på lørdag var jeg 6 fulgåtte uker. Så idag blir det 3 dager inn i uke 7. Var hvertfall sånn jeg ble forklart, men kan jo være feil?
sjekket faktisk en annen kalkulator nå å da fikk jeg 7 juli som termin, men der oppga jeg ikke syklus lengde. Ikke lett å bli klok på. Men ifølge en gravid app jeg har står det at jeg idag er 6+3. Termindsto kan nok avvike litt iforholdtil utregningsmetode de forskjellige kalkulatorene bruker. Tipper hvertfall termin blir i juli en gang :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul.

Er 7+3 i dag og termin ble flyttet til 30. juni. Så da hører jeg vel ikke til her.

Dessuten viser det seg at det er TO i magen.... Så da blir vi 4-barns foreldre i juni.

 

Er fortsatt utrolig kvalm! Og har mye murringer i magen. Puppene er også veldig ømme.

Oi gratulerer med 2 små nurk :) Så koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tidlig ul i dag,ble jeg satt fram litt. Så termin er 25.juni og ikke 7.juli,som jeg trodde selv. Så da flytter jeg over i juni klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 i dag :) Jeg er heldigvis ikke kvalm eller har noen andre slitsomme symptomer. Bortsett fra at jeg føler meg konstant tappet for energi :( Jeg har en tendens til å bli ganske skjelven og 'svak' når jeg er veldig sulten, men nå føler jeg det sånn nedten hele tiden, enda jeg stapper i meg mat hele tiden, så jeg er i hverfall ikke sulten.. Utrolig slitsomt å måtte være på jobb når jeg blir sånn slapp :( Noen fler som opplever dette? Kan det kanskje være fordi jeg mangler noe? Eller suger babyen til seg all energien min?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd sålangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt svimmel og rar i dag, med lett hodepine. Tror jeg bør ta meg en tur ut for å få litt frisk luft, håper det hjelper :) er ellers småkvalm, har ømme bryster, god luktesans, svake murringer, oppblåst og litt treg mage. Er snart 6 fullgåtte uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er flere som er tomme for energi og er trøtte. Sov en time på sofaen senest i dag, sovnet sittende og våknet av at jeg siklet:-p fikk også en knallrød strek på kinnet etter sofaryggen:-p

 

Jeg har litt troen på at vi er så trøtte av to grunner:

Spirene trekker mye energi nå for det er mye som skjer der inne i disse ukene.

Jeg tror også det er en form for forsvarsmekanisme. Man ikke orker å gjøre så mye, og dermed ikke risikerer å overanstrenge seg med tanke på den lille.

Bare mine sene ettermiddagstanker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dollypopp - så gøy med to :) har fulgt litt med på deg og er litt redd det er to inni her også... På grunn av tidlig og voldsom kvalme... Har fått henvisning til ul men har lyst til å vente til uke 12 - mer gøy med baby enn blinkende bønner ;) så var det tålmodigheten da. Sikkert ok å ha mest mulig tid til mental forberedelse på to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det. Jobber på sykehus og planla hcg målinger i 6. Uke, men har jo vært så dårlig at det ikke har gått å jobbe. Så her er det bare å vente til ul ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde svimet av om jeg skulle hatt tvillinger! :laugh:

 

Er kjempe trøtt i dag, og har store konsentrasjonsvansker på jobb.

På tirsdag er det ultralyd og jeg grugleder meg noe helt sinnsykt. Fikk nettopp vite time til sjekk av cyste på eggstokk også, og det blir 02 desember. Så da blir det altså ultralyd uke 7, uke 8+6 (henvist) og uke 11+6.

 

Håper det blir noe av den siste der, for det betyr at spiren har vært der gjennom de to første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd blir kjempespennende. Merker at jeg ikke tør å glede meg for mye til jeg har vært der og sett et bankende hjerte. Jeg skal på ultralyd fredag om en drøy uke, da er jeg 7+3 og i uke 12. Skjønner ikke åssen folk klarer å vente helt til uke 17-18. Du er heldig som får tre stk så tett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner det heller ikke! Denne første ultralyden blir klart den mest nervepirrende, mens den i uke 11+6 blir klart den gøyeste av de 3. Meg og deg er jo like langt på vei vi mrsmarie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBS OBS sarte sjeler hopp over dette innlegget! :)

 

 

 

 

Noen flere som har spottet svakt rosa her? Er 6 uker.

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS OBS sarte sjeler hopp over dette innlegget! :)

 

 

 

 

Noen flere som har spottet svakt rosa her? Er 6 uker.

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

jeg har hatt til nå 4 blødninger. Skal på tidlig ul denne uka for å se hvordan det ligger an. Anbefaler deg å kontakte lege hvis du er bekymret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader.. måtte på kontroll med innvendig ultralyd pga noen blødninger de siste dagene! uke 6 her.. så er det jammen meg to stykker inni der..... alt bra riktig nok. er bare totalt i sjokk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere vordende tvillingforeldre ;) 

 

Her er man temmelig kvalm... har faktisk all kvalme unntatt morgenkvalme :P Føler meg bra når jeg står opp, men en halvtime-time etterpå kommer det sigende, og da er jeg kvalm i varierende grad til jeg legger meg. Ikke kastet opp enda, heldigvis... Syv uker og ultralyd i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med 2 stk som venter tvillinger, kanskje det blir fler etterhvert som folk har vært på ultralyd :) her er jeg også ekstremt kvalm fra jeg står opp til kl 3. Jobbdagene mine er til 4 så får se det positive at jeg slipper 1 time av arbeidsdagen med kvalme. Idag kastet jeg opp for første gang også! Var sååå sulten i halv 3 tiden på jobb å måtte ha noe til å stange sulten å kvele kvalmen ENESTE som fristet og som ikke gjorde meg kvalm av tanken var Toro Baligryte. Vell nå vet jeg bedre, den er ikke god i retur! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som får tvillinger, stor stas! Og lykke til alle dere andre som også har ultralyden i nær fremtid :-)

 

Har dere lik styrke på symptomene til enhver tid, eller varierer det litt fra dag til dag? Hvor langt på vei var dere da kvalmen virkelig slo inn?

 

 

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i morgen og UL om en uke! Har bedt mamma og pappa på kaffe neste fredag, skal bli så deilig å få sagt det om alt er fint på UL. Har et nært forhold til mamma, så har vært veldig vanskelig å holde det skjult. Fikk bekreftelse på fødeplass på riksen her om dagen også, helt uvirkelig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+3. Kastet opp mandags morgen, og var fin resten av dagn. Samme på tirsdag, men da var jeg litt uggen resten av dagen, å i dag kasta jeg også opp på jobb. Så måtte bare dra hjem, får ikke gjort noe fornuftig når jeg er så kvalm.. Fikk sovet tre timer, så følte jeg meg bedre helt til jeg begynte å spise.. Håper dette ikke varer så veldig lenge ;) 

Redd for at jeg har kastet opp alle vitamin pillene jeg har tatt, så har tatt en ny dose nå på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som får tvillinger, stor stas! Og lykke til alle dere andre som også har ultralyden i nær fremtid :-)

 

Har dere lik styrke på symptomene til enhver tid, eller varierer det litt fra dag til dag? Hvor langt på vei var dere da kvalmen virkelig slo inn?

 

 

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

for min del kom kvalmen i uke 5 engang. Er ikke konstant kvalm hele tiden men kommer i bølger fra jeg står opp til ca 3 tiden. Men har også blitt kvalm på kvelden noen ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig vanlig med tidlige UL og undersøkelser? Ser ut til at de fleste her inne har timer og "alt på stell" allerede rundt uke 6. Jeg ringte helsestasjon i dag, og fikk time til første svangerskapskontroll først den 2.januar! Da er jeg vel noe sånt som 11+4.. Er min første, så er ikke så veldig rutinert på dette kan man si, så kjenner jeg blir litt stresset av å ikke få første time en gang før til neste år..  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...