Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i uke 4, men symptomene er murringer, vondt i korsryggen, oppblåst, økt lyst, lettere rørt, litt kvalme i dag, svak (men tydelig) positiv cb+ og så føler jeg meg rett og slett gravid :D Gratulerte mannen med farsdagen over skype(er på guttetur i Tromsø) i dag, men redd for at tanta skal komme om noen dager og dra med seg alt..  

Endret av MarielleSunshine91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er dagen kommet for at jeg skal si til gubben at jeg er gravid! Har ventet med å si det for å "gi det" som farsdagsgave. Har laget god middag, kaken står klar i kjøleskapet og kort+ en liten ting ligger pakket og klart :) Jeg gleder meg noe helt sykt!

Har gått rundt og sagt til småen i hele dag at jeg har baby i magen, prøvd mitt beste for å forklare men han forstår det ikke helt. Det eneste vi kom frem til er at han også har baby i magen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende Mamsen - du må dele reaksjonen hans med oss også da :) her har jeg sagt det til "alle" helt fra starten og det er like greit - formen er heller dårlig. Kvalm på formiddagen (men kaster ikke opp hver dag) og vondt i hodet på kvelden. Og trøtt! Helt sykt trøtt, sover sikkert 10-15 timer i døgnet :o sykemeldt til i morgen, og har time hos fastlegen i morgen. Veldig usikker på hvordan det blir fremover, det er ikke noe sted det går an å legge seg litt nedpå eller kasteopp på jobben... Og jeg ser at minst mulig å gjøre = minst mulig kvalme. Hjelpes - det er lange mnd forran oss ja! Gleder meg sånn til å kjenne spark - det er liksom verdt å ha det dritt når man kjenner lillegull inni der :) for all del, det er jo verdt det hele tiden, men jeg mistenker at kvalmen ikke forsvinner etter 1. Tri da jeg var kvalm to the end sist... Krysser fingre for at det blir annerledes nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til han isted :)

Spiste først middag, så delte jeg opp kaken og vi satt og koste oss(småen på 3 var VELDIG glad i kaken hehe). Så ga jeg han presangen og kortet. På kortet hadde jeg skrevet helt på bunnen "gratulerer med farsdagen soon to be pappa til 2", og da han kom til den biten så begynte han å stirre på meg med vidåpne øyne, så ned på kortet en gang til og så opp igjen og spurte: "Er det sant? snart pappa til 2? Har du baby????"  Smilte til han som svar da hehe og han kom bort og holdt rundt meg, kysset og var glad :)

Da jeg sa at jeg hadde visst det i 3 uker ble han heller ikke sint :tommelopp:

Han sa at dette måtte være verdens beste farsdag tihi.

 

7 uker idag and still growing strong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+6 i dag, blir mer og mer kvalm på morgenen av og til andre tider på døgnet. Har veldig god luktesans, trøtt og kjenner det litt i SI-leddene. Ellers så kjenner jeg stikkninger i  sidene, først bare i høyre, så veldig vondt i ve, å nå bytter det litt side.. Kan også gå en dag hvor jeg ikke kjenner noe. Livmoren min ligger til venstre (sa en legen for lenge siden), så derfor litt rart at jeg kjenner det på høyre side??

Skal på tidlig UL den 27.11, gleder meg veldig til det, da dette er første gang jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+5 i dag. Symptomer er ømme tunge bryster som også har vokst ganske mye! Er veldig lettrørt, kan begynne å grine for ingenting. Kjenner av og til små stikk i sidene. Ikke uggen enda, kjente mer på det da jeg var gravid i sommer. Er også ekstremt våt nedentil. Når vi har sex renner det liksom. Sorry detaljer. Noen andre som har det sånn? Ultralyd neste tirsdag. Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 (snart 4) i dag. Har hatt utrolig ømme pupper de to siste dagene og de har vokst en del allerede. Har mye murringer i magen som bytter side gjennom dagen. Har ikke merket noe til kvalme enda, men er veldig fysen på kvelden, kan spise middag klokken tolv noe jeg ikke har brukt å gjøre tidligere. Hadde besøk av to gode venninner i dag som spurte meg rett ut om jeg var gravid, da de vet at jeg ikke går på p-piller. Måtte bare juge og si nei.. hehe.. Men etter første UL den 20. nov, skal de nærmeste få høre det, vil bare se et bankende hjerte først :hjertesmil: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 og symptomer er veldig av og på. Synes nesten det er godt de dagene jeg ikke har symptomer... :P Jeg er småkvalm , men til ulike tider av døgnet, har lignende mensmurringer, strekk og ilninger nedover bena, uggen i kroppen, vondt i korsryggen og ømme/tunge bryster med klare blodårer. Skal til lege i dag til samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+6 og har en god del symptomer. Kvalm, så jeg brekker meg, men har vært bedring siden fredag da jeg var hos legen og fikk påfyll av veske (mister vekta, men jeg ser inga negativt i det siden jeg er overvektig, satser på og ikke gå opp for masse dette svangerskapet, da jeg har noen kg formye som sitter igjen etter nr 1, de få som kom med nr 2 raste av med en gang).... Ømme pupper til en vær tid, så her må gubben ligge unna fatet :P Er 100 % sykemeldt denne uka også siden jeg er så ekstremt kvalm, men blir det og rette på seg skal jeg prøve meg 50 % neste uke på jobb, vet jo ikke om det er bedre nå siden jeg fikk veskepåfyll fredag og formen har vert ganske bra i helga, så må bare se an og ta en dag av gangen :rolleyes:  Lykke til alle gravide dær ute :smilorange:



Anonymous poster hash: b6d97...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en diagnose :)

 

Har vært sykemeldt i to uker pga utmattelse, tok blodprøve i forrige uke og fikk svarene i dag

Har mangel på B12 og Vit D, så med litt påfyll skal jeg kvikne til igjen :)

B12 mangelen var visst ganske ille så skal få direkte innsprøyting 4 ganger iløpet av 4 uker, og så hver 3 mnd.

Er sykemeldt en uke til, og håper jeg snart er i farta igjen :-)

 

Flere som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hr hatt b12 mangel flere ganger, siden jeg ikke spiser gluten, så er det stor sjangs for å få mangel... Fikk da, som deg injeksjoner med b12 rett i skinka :P ble kvikk ganske raskt. Merket bedring etter første sprøyte faktisk! nå spiser jeg b12 tabletter fra helsekost i Sverige, da de er mye sterkere enn de vi har i norge :D  og jeg trenger ikke mer innjeksjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hr hatt b12 mangel flere ganger, siden jeg ikke spiser gluten, så er det stor sjangs for å få mangel... Fikk da, som deg injeksjoner med b12 rett i skinka :P ble kvikk ganske raskt. Merket bedring etter første sprøyte faktisk! nå spiser jeg b12 tabletter fra helsekost i Sverige, da de er mye sterkere enn de vi har i norge :D  og jeg trenger ikke mer innjeksjoner :D

Gleder meg til å kjenne forandringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjønner jeg :D Når skal du ta neste dose? husker jeg plutselig ble så våken :P visste liksom ikke helt hva jeg skulle finne på, for jeg hdde blitt så god venn med senga og sofaen :P hehe   satser på det blir sånn for deg og!! Mangler du D-vitamin, er det lurt å være ute i dagslys, selv om sola ikke varmer akkurat nå, så får du tilført naturlig D-vitamin ved å være ute om dagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) 6 uker i morgen, og da er det bare 1 uke igjen til ultralyd! Sitter på flyet fra Barcelona nå, så surfer meg ihjel her inne på bim ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjønner jeg :D Når skal du ta neste dose? husker jeg plutselig ble så våken :P visste liksom ikke helt hva jeg skulle finne på, for jeg hdde blitt så god venn med senga og sofaen :P hehe   satser på det blir sånn for deg og!! Mangler du D-vitamin, er det lurt å være ute i dagslys, selv om sola ikke varmer akkurat nå, så får du tilført naturlig D-vitamin ved å være ute om dagen!!!

Skal ta 1. dose i morgen, orket rett og slett ikke dra fra legen til apotek, så til legen igjen for å sette sprøyte.. så henter sprøyta på vei til legen i morra, her må energien fordeles, hehe :P neste tas neste tirsdag

Har hatt D- vitamin mangel tidligere, men har liksom ikke fristet være ute når jeg såvidt orker til postkassa.. Men har kjøpt litt tilskudd, så får ta et par frem til B12 vitaminene funker og jeg er tilbake på jobb :) Har utejobb, så er sjeldent problem at jeg er for lite ute.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere ute:)

 

5 uker +2 dager ,termin ca 10 juli og mum to be for første gang :smilorange:

Lettere satt ut da krysset lyste blått mot meg, men å så lykkelig!!

 

Ønsker alle en fin uke:)

har foreløpig termin 10 juli og første barn her også :) kjempe spennende! Hvordan er formen deres? Har blitt kvalm å det kommer i bølger. Men er nesten alltid kvalm når jeg våkner før jeg får spist. Igår på jobb brakk jeg meg opp til flere ganger og en kollega gjennomskuet meg! Jeg sa bare jeg hadde vært syk (omgangsyken) hun sa "du kan si hva du vil, men du er gravid, det vet jeg. Jeg ser det på hele deg og har vist det en liten stund" æææ :| haha er 6+3 idag :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul.
Er 7+3 i dag og termin ble flyttet til 30. juni. Så da hører jeg vel ikke til her.
Dessuten viser det seg at det er TO i magen.... Så da blir vi 4-barns foreldre i juni.

 

Er fortsatt utrolig kvalm! Og har mye murringer i magen. Puppene er også veldig ømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ul.

Er 7+3 i dag og termin ble flyttet til 30. juni. Så da hører jeg vel ikke til her.

Dessuten viser det seg at det er TO i magen.... Så da blir vi 4-barns foreldre i juni.

 

Er fortsatt utrolig kvalm! Og har mye murringer i magen. Puppene er også veldig ømme.

gratulerer med to babyer! :) så spennende. Så du mye på ultralyd? Vurderer tidelig ultralyd selv, men har ikke helt bestemt meg ig heller ikke om når jeg skulle gått. Når bestilte du? Er det lang ventetid?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-)

Det er prøverør så da får man automatisk i uke 8.

Man ser ikke så mye. En feit liten reke med en blinkende dott;-)
Men får bekreftet hjerteaktivitet da!
Jeg har bestilt ul i uke 12. Da ser man vistnok en "ferdig" baby med mye bevegelse.

Ville ventet til rundt da altså. Bestilte forrige uke. Pleier å være litt ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle dere ute:)

 

5 uker +2 dager ,termin ca 10 juli og mum to be for første gang :smilorange:

Lettere satt ut da krysset lyste blått mot meg, men å så lykkelig!!

 

Ønsker alle en fin uke:)

har foreløpig termin 10 juli og første barn her også :) kjempe spennende! Hvordan er formen deres? Har blitt kvalm å det kommer i bølger. Men er nesten alltid kvalm når jeg våkner før jeg får spist. Igår på jobb brakk jeg meg opp til flere ganger og en kollega gjennomskuet meg! Jeg sa bare jeg hadde vært syk (omgangsyken) hun sa "du kan si hva du vil, men du er gravid, det vet jeg. Jeg ser det på hele deg og har vist det en liten stund" æææ :| haha er 6+3 idag :)

 

 

Er du ikke 6+1 i dag hvis du har termin 10 juli? :) Jeg har fått oppgitt termindato til 11 juli, og er i dag 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:-)

Det er prøverør så da får man automatisk i uke 8.

Man ser ikke så mye. En feit liten reke med en blinkende dott;-)

Men får bekreftet hjerteaktivitet da!

Jeg har bestilt ul i uke 12. Da ser man vistnok en "ferdig" baby med mye bevegelse.

Ville ventet til rundt da altså. Bestilte forrige uke. Pleier å være litt ventetid.

så spennende det blir! :) ja da venter jeg nok til uke 11, uke 12 er fulgått på lillejulaften å i romjula er de nok stengt. Vil bare få bekreftelse på at det er et hjerte som slår <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...