Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Tante_esel, så gøy se deg her med selvlaget spire:-)

I likemåte snuppelupp :D Nå var vi superheldige begge to :D Gøy at det er flere slitere her inne :) denne gangen skal vi få mirakelet vårt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var første legetime unnagjort! Var spennde da jeg akkurat har fått ny fastlege, men hun var så hyggelig og beroligende! Hadde noe hvite blodlegemer i urinen og lavt jern og Hb i blod, alt dette er normalt for gravide så blir vell oppstart av jerntabletter etterhvert. Ble fylt ut søknad til Riksen som fødeplass allerede, en rar følelse. Fikk førstegangsgravid bok og helsekort, nå er det i gang :) . Hun betrygget meg med at det var svært få i min alder som fikk sa, hun sa av alle gravide hun møtte så hun 1-2 i året som mistet etter påvist svangerskap! Nå føler jeg at hjertet slår litt saktere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første legetime unnagjort! Var spennde da jeg akkurat har fått ny fastlege, men hun var så hyggelig og beroligende! Hadde noe hvite blodlegemer i urinen og lavt jern og Hb i blod, alt dette er normalt for gravide så blir vell oppstart av jerntabletter etterhvert. Ble fylt ut søknad til Riksen som fødeplass allerede, en rar følelse. Fikk førstegangsgravid bok og helsekort, nå er det i gang :) . Hun betrygget meg med at det var svært få i min alder som fikk sa, hun sa av alle gravide hun møtte så hun 1-2 i året som mistet etter påvist svangerskap! Nå føler jeg at hjertet slår litt saktere!

jeg regner med du er 88-modell siden det står i nicket ditt? Mente legen din 1.gangs eller alle gravide på din(vår) alder? Det var jo veldig betryggende tall da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var første legetime unnagjort! Var spennde da jeg akkurat har fått ny fastlege, men hun var så hyggelig og beroligende! Hadde noe hvite blodlegemer i urinen og lavt jern og Hb i blod, alt dette er normalt for gravide så blir vell oppstart av jerntabletter etterhvert. Ble fylt ut søknad til Riksen som fødeplass allerede, en rar følelse. Fikk førstegangsgravid bok og helsekort, nå er det i gang :) . Hun betrygget meg med at det var svært få i min alder som fikk sa, hun sa av alle gravide hun møtte så hun 1-2 i året som mistet etter påvist svangerskap! Nå føler jeg at hjertet slår litt saktere!

jeg regner med du er 88-modell siden det står i nicket ditt? Mente legen din 1.gangs eller alle gravide på din(vår) alder? Det var jo veldig betryggende tall da:-)

 

Jeg er 88-modell ja! Virket som hun mente alle hun så egentlig, men kan jo være hun har mange unge pasienter da! Hun sa at de fleste som mister har allerede gjort det i uke 3-4 også kommer det som en menstrasjon uten at man vet at noe har skjedd! synes det er så mange her inne som skriver at de har mistet opptil flere ganger, og da er det ikke rart at man blir nervøs og engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da var første legetime unnagjort! Var spennde da jeg akkurat har fått ny fastlege, men hun var så hyggelig og beroligende! Hadde noe hvite blodlegemer i urinen og lavt jern og Hb i blod, alt dette er normalt for gravide så blir vell oppstart av jerntabletter etterhvert. Ble fylt ut søknad til Riksen som fødeplass allerede, en rar følelse. Fikk førstegangsgravid bok og helsekort, nå er det i gang :) . Hun betrygget meg med at det var svært få i min alder som fikk sa, hun sa av alle gravide hun møtte så hun 1-2 i året som mistet etter påvist svangerskap! Nå føler jeg at hjertet slår litt saktere!

jeg regner med du er 88-modell siden det står i nicket ditt? Mente legen din 1.gangs eller alle gravide på din(vår) alder? Det var jo veldig betryggende tall da:-)

Jeg er 88-modell ja! Virket som hun mente alle hun så egentlig, men kan jo være hun har mange unge pasienter da! Hun sa at de fleste som mister har allerede gjort det i uke 3-4 også kommer det som en menstrasjon uten at man vet at noe har skjedd! synes det er så mange her inne som skriver at de har mistet opptil flere ganger, og da er det ikke rart at man blir nervøs og engstelig.

så godt å høre:-) er kanskje ikke så lurt å lese alt som skrives, noe jeg har en tendens til å gjøre:-p takk for at du delte dette, jeg ble roligere av å lese dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 6 (5+5) i dag. Har vært urolig i hele dag.. Hatt en del mensmurringer av og på siden i går kveld. Flere med slike erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Idag bestilte jeg time til tidlig ul :D håper virkelig det går bra, har mista en gang tidligere. Men har troa, har så mange symptomer :) flere som skal ta tidlig ul? Jeg skal ha det 18nov, er da 7+3 :D

Jeg har time til tidlig ultralyd da jeg er 6+4. Er det for tidlig? Aldri gjort dette før;)

Gynokologen jeg gikk til før tok ikke inn gravide før de var 7++. Dette for å være sikker på å se hjertet som slår. Men mange som ser hjertet når man er 6 uker også :) åå det er så fantastisk å se det hjertet som slår, gleder meg allerede jeg :)

 

Jeg skal ringe å høre litt nærmere hva de synes;) Jeg vil bare vite fortest mulig! utålmodig.no

 

Hei, de ser hjertet i 6+4.... Jeg var på ultralyd nå nettopp på 6+3 og de fant et pittelite hjerte som banket som bare det. riktignok veldig lite - men det var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 6 (5+5) i dag. Har vært urolig i hele dag.. Hatt en del mensmurringer av og på siden i går kveld. Flere med slike erfaringer?

De sier det kan kjennes litt ut som mensmurringer når livmoren "våkner til" og begynner å vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er i uke 6 (5+5) i dag. Har vært urolig i hele dag.. Hatt en del mensmurringer av og på siden i går kveld. Flere med slike erfaringer?

De sier det kan kjennes litt ut som mensmurringer når livmoren "våkner til" og begynner å vokse.

 

Jeg har lest at det er vanlig med mensmurringer, men blir så urolig :( Hjelper jo ikke å uroe seg, jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett! Jeg får bare krysse fingrene og slappe av. Men jeg kjenner det blir noen lange uker fremover :sukk: Tusen takk for svar MrsMilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Jeg slenger meg innpå her. Ser ut til at det blir baby på oss i juli :) Jeg skal til legen i dag, så alt er veldig nytt - og litt sjokkerende. Jeg trodde ikke jeg var gravid, til tross for at mensen var veldig forsinket. Jeg har i det siste hatt litt uregelmessig syklus ( mellom 21-30 dager) etter 9 år på p-piller (Jeg slutta i april/mai). Og denne gangen har jeg i tillegg vært veldig syk av infeksjon i kroppen, så jeg trodde det bare var kroppen som lurte meg denne gangen også. Men nei :) jeg er 89-modell, og har vært sammen med samboeren min i 6 år. 

Begge er litt satt ut, og sjokkert, men samtidig veldig veldig glade! Vi har jo ønsket oss dette lenge allerede... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey!

Nå kan jeg bli med her! Litt usikker på når termin er da jeg har uregelmessig mens, men kjøpte test med uke indikator, og der var det 1-2 uker, så ikke så langt enda, men regner da med at det blir julibaby!

Har ingen barn fra før, så er litt usikker på alt...

men en gang må nesten bli den første :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er i uke 6 (5+5) i dag. Har vært urolig i hele dag.. Hatt en del mensmurringer av og på siden i går kveld. Flere med slike erfaringer?

De sier det kan kjennes litt ut som mensmurringer når livmoren "våkner til" og begynner å vokse.

 

Jeg har lest at det er vanlig med mensmurringer, men blir så urolig :( Hjelper jo ikke å uroe seg, jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett! Jeg får bare krysse fingrene og slappe av. Men jeg kjenner det blir noen lange uker fremover :sukk: Tusen takk for svar MrsMilla!

 

Hos meg har det murra hele tiden, og jeg er 5 + 6 :)

 

Når pleier man å ha første legetime/ jordmortime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snupper :D hvordan går det med dere?

 

Dagene går sakte, og det tror jeg nok de kommer til å forsette med her... jeg klarer liksom ikke helt å slippe jubelen løs. men heldigvis ikke så lenge til jeg skal på den første ultralyden! så håper det hjelper litt på meg etter det...

 

ellers er jeg syyyyk trøtt :sleeping:  Og jeg fryser selv om jeg fyrer i peisen til 24 grader og ligger under dyna ...

 

hva hjelper dere mot kvalmen? :Gjesp:

 

jeg var sykt kvalm i uke 4, roet seg i uke5, og nå i uke 6, er det full guffe med kvalme igjen... jeg ser litt sammenheng mellom fysisk aktivitet og kvalmen min, men ikke noe annet.. er kvalm hele dagen!!

 

men har aldri vært så kvalm før i noen av de andre graviditetene, så regner med at det betyr at lille :babysmokk:  Holder seg fast for harde livet ! At jeg endelig skal bli mamma gjør meg ydmyk og takknemlig :wub: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu damer :) Har foreløpig fått termin  30 juni men min eiga termin e 1 juli, så får de kor eg havne henne... Samme va det i 2007, samme termina da så no så e spent om lillespire skal dele bursdag med brorn.... Fikk gutten min da 5 juli. Belage med egentlig på å gå over alt fra daga til 2 uke, sia eg har gått over termin med begge... Litt vanskelig å finne ut kordan gruppa man tilhøre siden man har termin i mnd skifte. Lykke t damer. Sjøl e eg i uke 7 og e ekstremt kvalm med oppkast, e 100% sykemeldt og har allerede vært inne hos legen å fått 1 liter veska iv. Får se i mårra ka legen si da eg skal inn og forlenge sykemeldinga. Håpe lillespire holder seg på plass, mista i sommar i uka 8 på en merkunndelig måte. Nesten ingen veit at eg e gravid, unntatt sjefen (sia eg jobbe i IA bedrift)  og samboer. Litt vanskelig og skjule før ongan sia eg kaste opp 10-15 ganga før dag.... Kan jo ikke ha "spysyka" i uendelig lang tid, må vel finne på nåkka nytt snart t ongan, spesielt t ho på snart 10 år.... Lykke t alle damer med termin i Juli.



Anonymous poster hash: b6d97...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!!! Spire nr 2 er et faktum! deilig med full klaff på 2.pp. Termin er foreløbig 17.juli.

Har fra før en skjønn prins på 18mnd :) Blir en hærlig julegave å fortelle det glade budskap :) Håper bare jeg klarer å holde tett og at ingen avslører meg :) Mine aller beste venninner får nok vite det, men de får også vite om det skulle gå galt, så synes ikke det gjør noe. Og de vil uansett avsløre meg når vi skal være en hel helg sammen på husmorferie, hvor 3 (kanskje 4)til er gravide.

Gleder meg sååå til å virkelig kjenne følelsen av å være gravid, de små bevegelsene og den voksende magen. Elsket det sist!

 

Er mer bekymret over at jeg allerede nå kjenner smerter i bekkenet. Hadde bekkenløsning sist også fra uke 22, men nå kjente jeg litt smerter allerede 4 dager etter antatt unnfangelse. Gikk en lang tur i går, i rolig tempo, og kjenner det skikkelig i dag. Så nå knipes det for alle penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her, fant ut idag at jeg er gravid :-) Vi har prøvd aktivt i 2 mnd, og dette er vår første. Foreløpig termin er 17. Juli :-) Lykke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Nesten ingen veit at eg e gravid, unntatt sjefen (sia eg jobbe i IA bedrift) og samboer" Hvorfor må sjefen vite det når man jobber i en IA bedrift? Jeg jobber også i en IA bedrift, derfor jeg lurer :)

 

Gratulerer med positiv test lillestoremeg_84 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er i uke 6 (5+5) i dag. Har vært urolig i hele dag.. Hatt en del mensmurringer av og på siden i går kveld. Flere med slike erfaringer?

De sier det kan kjennes litt ut som mensmurringer når livmoren "våkner til" og begynner å vokse.

 

Jeg har lest at det er vanlig med mensmurringer, men blir så urolig :( Hjelper jo ikke å uroe seg, jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett! Jeg får bare krysse fingrene og slappe av. Men jeg kjenner det blir noen lange uker fremover :sukk: Tusen takk for svar MrsMilla!

 

Hos meg har det murra hele tiden, og jeg er 5 + 6 :)

 

Når pleier man å ha første legetime/ jordmortime?

 

gjerne litt for sent egentlig, typisk uke 10-12, lenge etter at man skulle fått informasjon fra lege om hvordan man skal spise og ellers forholde seg til graviditeten. Jaja, derfor har vi vel internett?....haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Nesten ingen veit at eg e gravid, unntatt sjefen (sia eg jobbe i IA bedrift) og samboer" Hvorfor må sjefen vite det når man jobber i en IA bedrift? Jeg jobber også i en IA bedrift, derfor jeg lurer :)

 

Gratulerer med positiv test lillestoremeg_84 :D

 

Sjefen har fått vite det siden jeg går sykemeldt 100 % syns det e vanskelig å lyge for sjefen, vi skal uansett ha samtale da jag har vært sykemeldt i 4 uker siden det er IA bedrift. Det er jo mye tettere oppfølging av leder da man jobber i IA bedrift enn ellers.

 

Anonymous poster hash: b6d97...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Nesten ingen veit at eg e gravid, unntatt sjefen (sia eg jobbe i IA bedrift) og samboer" Hvorfor må sjefen vite det når man jobber i en IA bedrift? Jeg jobber også i en IA bedrift, derfor jeg lurer :)

 

Gratulerer med positiv test lillestoremeg_84 :D

Sjefen har ingen rett til å vite dette uansett hvor IA bedriften er. De har krav på å vite temmelig sent mtp at de skal finne vikar etc men det er veldig lenge til, dette er jo 1. trimester. Så de bløffer deg nok litt der ja...

 

Samtidig kan det jo være greit noen ganger å si ifra, slik at sjefen skjønner hvorfor man er sliten, småkvalm eller likende - kanskje blir mer syk etc - dessuten slipper bedriftene kostnader ved sykemeldinger fra dag 1 med gravide arbeidstakere i motsetning til ugravide arbeidstakere. Dette kan forsåvidt gis beskjed om i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med symptomer hos dere? Jeg er 5+2 i dag, og føler meg ikke spesielt gravid i det hele tatt så langt. Er litt mer frysen inniellom, ømme pupper, mye tørst og litt vondt i hodet nå og da, men det er det. Har hatt mye murringer og ligamentsmerter de siste dagene, men i dag er jeg helt fin. Er ikke kvalm og ikke spesielt trøtt. Vet ikke om jeg skal være glad for at formen er såpass bra, eller ønske meg mer symptomer  :P Men som legen sa i går, så er det tidlig enda - så det er vel mye som fortsatt kan dukke opp. Jeg skal på ultralyd om 2 uker og synes det er eeeevighet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg har heller ikke mange symptomene, ømme pupper er vel det jeg merker litt til, og en sjelden gang litt murring/ising/stikking fra livmorområdet.. Jeg er 4 + 5.. Åå, jeg håper, håper bare alt går bra :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er veldig nervøs for hvordan det går. Veit det kan være helt vanlig og ikke ha noen symptomer, men føler kanskje at jeg ville vært mer sikker på at det er ting som foregår hvis jeg hadde vært kvalm for eksempel.. krysser fingrene for at spirene våre klorer seg fast!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+2.. eneste symptom jeg har er ømme pupper, sover ofte og litt ligamentsmertrr.. håper bare alt er bra nedi der :) skal til lege 18... gåår så seint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...