Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Må jo inn på listen jeg også :)

 

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa
2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-
3 juli: Juli14
4 juli: dollypopp
5 juli: Camillok
6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88
7 juli: Sidney, Mademoiselle26
8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*
9 juli:
10 juli:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunhines må skrive seg på 5 eller 6 ;)

 

Så herlig Sidney :) dette har du ventet leeeenge på! Det må da gå bra med oss - statistikken er med oss :)

 

Hei - så kjekt at du også er her inne! Gratulerer! Ja, denne gang skal det gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten jeg må melde meg inn her jeg også... Testet idag og der kom det et klart, blått kryss! Jeg er gravid med nr 4!!! Jeg forstår det ikke helt selv.. Det var ikke planlagt, men en uke ble det visst litt antydning til uforsiktighet, og der satt spira. Jeg blir veldig lett gravid, og nr tre og fire satt før jeg rakk å tenke tanken omtrent. Heldig jeg, forstår jeg. 

 

Jeg har ikke sagt noe til mannen enda :unsure: Vet ikke hvorfor. Jeg er ikke i tvil om å beholde babyen, det er ikke det.. Han har enten vært der, eller jeg har ringt han umiddelbart de andre gangene. Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda... :unsure: Og situasjonen vår kunne vært bedre tilpassa må jeg ærlig innrømme, men jeg tror at dette skal ordne seg. Men jeg må være positiv og glede meg over spira og de andre gode barna mine. Jeg synes det er veldig koselig å gå gravid (utenom kvalmen i første trimester), elsker babytiden og gleden i hverdagen av å ha barn. Er 4+0 el 4+1/, fersk som bare det  :)

Heia - jeg er egentlig inne på juni, men med termin 29 juni er jeg nesten juli....

 

Var bare litt artig å se at det er flere enn meg som venter nr4 og som også ikke har planlagt det helt selv.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang gravid, første gang forum :) testet postiv forrige uke med estimert termin 4 juli! Har googlet meg ihjel og ser at det er flere her som er bevandret i både terminologi og veien videre... Hjelp :) folk snakker om legetimer i uke 6 allerede. Legekontoret jeg hører til ville egentlig ikke se meg før uke 12, men vurderer gå privat for hele pakken ettersom jeg aldri har vært hos fastlegen min før (akkurat flyttet)

 

Bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt, og egentlig ikke fungerer på jobb merker jeg ingenting- men tok tre tester forrige uke og fremdeles ingen mens, så da er det vel et nurk på vei...

 

Noen tips til en som er clueless?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ha tidlig ul i beg av desember:-) så hvis noen har en plass i trondheim å anbefale blir jeg glad:-)

 

Når bestiller dere første svangerskapskontroll til legen btw?:-)

Ultraportalen, der er de kjempeflinke, var der sist i uke 12 og fikk vite at vi hadde ei frisk lita jente :) Har bestilt der  denne gangen også, i desember, perfekt julegave til besteforeldre og så gøy å vite hva det blir innen jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang gravid, første gang forum :) testet postiv forrige uke med estimert termin 4 juli! Har googlet meg ihjel og ser at det er flere her som er bevandret i både terminologi og veien videre... Hjelp :) folk snakker om legetimer i uke 6 allerede. Legekontoret jeg hører til ville egentlig ikke se meg før uke 12, men vurderer gå privat for hele pakken ettersom jeg aldri har vært hos fastlegen min før (akkurat flyttet)

 

Bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt, og egentlig ikke fungerer på jobb merker jeg ingenting- men tok tre tester forrige uke og fremdeles ingen mens, så da er det vel et nurk på vei...

 

Noen tips til en som er clueless?

Bare ta det med ro og kos deg med hemmeligheten :) Få tak i jordmor tidlig, det blir gjerne fullt, og det er myye hyggeligere å ha timene hos jordmor enn hos legen. Bestill ultralyd til 12 uke så får du deg en fin opplevelse! Jeg synes det hele ble så mye virkeligere etter jeg hadde sett lillemor danse rundt inni der <3 Pass på hva du spiser, og gi deg selv nok hvile og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Første gang gravid, første gang forum :) testet postiv forrige uke med estimert termin 4 juli! Har googlet meg ihjel og ser at det er flere her som er bevandret i både terminologi og veien videre... Hjelp :) folk snakker om legetimer i uke 6 allerede. Legekontoret jeg hører til ville egentlig ikke se meg før uke 12, men vurderer gå privat for hele pakken ettersom jeg aldri har vært hos fastlegen min før (akkurat flyttet)

Bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt, og egentlig ikke fungerer på jobb merker jeg ingenting- men tok tre tester forrige uke og fremdeles ingen mens, så da er det vel et nurk på vei...

Noen tips til en som er clueless?

 

Bare ta det med ro og kos deg med hemmeligheten :) Få tak i jordmor tidlig, det blir gjerne fullt, og det er myye hyggeligere å ha timene hos jordmor enn hos legen. Bestill ultralyd til 12 uke så får du deg en fin opplevelse! Jeg synes det hele ble så mye virkeligere etter jeg hadde sett lillemor danse rundt inni der <3 Pass på hva du spiser, og gi deg selv nok hvile og vann!

Takk for svar :) er det fastlegen som linker meg opp med jordmor eller er det noe jeg må ordne selv? Har funnet privat jordmor i stavanger området... Dyrere sikkert ja men vil det være noen andre ulemper å ta hele prosessen hos dem enn gjennom vanlig legekontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Første gang gravid, første gang forum :) testet postiv forrige uke med estimert termin 4 juli! Har googlet meg ihjel og ser at det er flere her som er bevandret i både terminologi og veien videre... Hjelp :) folk snakker om legetimer i uke 6 allerede. Legekontoret jeg hører til ville egentlig ikke se meg før uke 12, men vurderer gå privat for hele pakken ettersom jeg aldri har vært hos fastlegen min før (akkurat flyttet)

Bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt, og egentlig ikke fungerer på jobb merker jeg ingenting- men tok tre tester forrige uke og fremdeles ingen mens, så da er det vel et nurk på vei...

Noen tips til en som er clueless?

Bare ta det med ro og kos deg med hemmeligheten :) Få tak i jordmor tidlig, det blir gjerne fullt, og det er myye hyggeligere å ha timene hos jordmor enn hos legen. Bestill ultralyd til 12 uke så får du deg en fin opplevelse! Jeg synes det hele ble så mye virkeligere etter jeg hadde sett lillemor danse rundt inni der <3 Pass på hva du spiser, og gi deg selv nok hvile og vann!

Takk for svar :) er det fastlegen som linker meg opp med jordmor eller er det noe jeg må ordne selv? Har funnet privat jordmor i stavanger området... Dyrere sikkert ja men vil det være noen andre ulemper å ta hele prosessen hos dem enn gjennom vanlig legekontor?

 

Jeg mener at alle slike kontroller om graviditet er gratis. Var ihvertfall det sist med meg. Jeg lurer på om jeg og skal ta slike kontroller med jordmor denne gangen, har en mannlig fastlege og tror jeg vil få mer ut av timene ved å kunne snakke med en jordmor :) Kanskje det bare er å ta kontakt med nærmeste helsestasjon for å få snakket med en jordmor? Pleier alltid å være en der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer jeg :-D positiv digital test i dag på ikm. Termin 11 juli :-D legger dere meg inn på terminlisten? Er på mobilen akkurat nå. Weee er så lykkelig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 juli: *Vanilla* Bjuli

2 juli: Mamsen gravid med nr2!

3 juli:

4 juli:

5 juli: Camillok 

 

1 juli: *Vanilla* Bjuli

2 juli: Mamsen gravid med nr2!

3 juli:

4 juli:

5 juli: Camillok, kaia0911

6 juli: _babybump_  *Miss Flua*

7 juli: Sidney

8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*

 

9 juli:

10 juli:

 

Er dette riktig? Og mangler vi noen?

 

6 juli: _babybump_  *Miss Flua*

7 juli: Sidney

8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*

 

9 juli:

10 juli:

 

Er dette riktig? Og mangler vi noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg sniker meg også inn her - testet positivt i dag  :)  termin er 11. juli, så er bare 4+1 foreløpig. Spira satt på første forsøk rett etter p-pille slutt, så er fortsatt veldig overraska! Håper bare alt går bra framover nå. Dette er vår første, så det er mye å sette seg inn i  ;) kommer sikkert noen mindre glupe spørsmål fra meg etter hvert  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa
2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-
3 juli: Juli14
4 juli: dollypopp
5 juli: Camillok
6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88
7 juli: Sidney, Mademoiselle26
8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*
9 juli:
10 juli:

11 juli: Sienna85, mrsmarie

 

 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa

2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-

3 juli: Juli14

4 juli: dollypopp

5 juli: Camillok

6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88

7 juli: Sidney, Mademoiselle26

8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*

9 juli:

10 juli:

11 juli: Sienna85, mrsmarie

 

 

 

 

:)

 

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa

2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-

3 juli: Juli14

4 juli: dollypopp

5 juli: Camillok

6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88

7 juli: Sidney, Mademoiselle26

8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*

9 juli:

10 juli:

11 juli: Sienna85, mrsmarie

 

 

 

 

:)

Hei, hvordan fungerer det? Skriver man seg selv inn i terminlista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare kopierer den siste listen, skriver inn navnet ditt og reposter den. Om du ikke klarer å kopiere den inn så markerer du området, trykke kopier, så går du inn på et nytt innlegg og trykker Ctrl+V, da kommer den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt ultralyd 19 november (uke 7) for å sjekke hjerteslag hos frøet, og ultralyd 11+6 (lille julaften) for å se til at alt ser greit ut, samt få med litt bilder (siden jeg skal overraske mamma og pappa med tidenes julepresang) :)

 

Har dere andre tenkt å gå på tidlig ultralyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Første gang gravid, første gang forum :) testet postiv forrige uke med estimert termin 4 juli! Har googlet meg ihjel og ser at det er flere her som er bevandret i både terminologi og veien videre... Hjelp :) folk snakker om legetimer i uke 6 allerede. Legekontoret jeg hører til ville egentlig ikke se meg før uke 12, men vurderer gå privat for hele pakken ettersom jeg aldri har vært hos fastlegen min før (akkurat flyttet)

Bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt, og egentlig ikke fungerer på jobb merker jeg ingenting- men tok tre tester forrige uke og fremdeles ingen mens, så da er det vel et nurk på vei...

Noen tips til en som er clueless?

Bare ta det med ro og kos deg med hemmeligheten :) Få tak i jordmor tidlig, det blir gjerne fullt, og det er myye hyggeligere å ha timene hos jordmor enn hos legen. Bestill ultralyd til 12 uke så får du deg en fin opplevelse! Jeg synes det hele ble så mye virkeligere etter jeg hadde sett lillemor danse rundt inni der <3 Pass på hva du spiser, og gi deg selv nok hvile og vann!

Takk for svar :) er det fastlegen som linker meg opp med jordmor eller er det noe jeg må ordne selv? Har funnet privat jordmor i stavanger området... Dyrere sikkert ja men vil det være noen andre ulemper å ta hele prosessen hos dem enn gjennom vanlig legekontor?

 

Du trenger ikke betale for jordmor, bare ring helsestasjonen du hører til og få tildelt en. Dersom du ikke har noen helseproblemer gjennom svangerskapet ville jeg gått til jordmor hele tiden, den eneste legetimen du trenger er i uke 12, da tar de en del blodrøver av deg. Du velger selv fra time til time om du vil til jordmor eller lege, se an formen. Men om du har tildelt en jordmor har du hvertfall muligheten til å velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt ultralyd 19 november (uke 7) for å sjekke hjerteslag hos frøet, og ultralyd 11+6 (lille julaften) for å se til at alt ser greit ut, samt få med litt bilder (siden jeg skal overraske mamma og pappa med tidenes julepresang) :)

 

Har dere andre tenkt å gå på tidlig ultralyd? :)

Har bestilt rundt 11+3, dagen før vi reiser hjem til jul. Tenk så heldige vi er som kan komme hjem til jul med ikke bare nyheten, men også bilder! Og kanskje beskjed om hva det blir, det fikk vi vite med forrige på 12 ukers ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...