Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Herregud så kvaaaaaaaalm :):( bra fordi det ser ut til å stå bra til i magen, men fy flate! Spydd første gang 5+3 denne gangen. Det er da altfor tidlig! Ble ikke skikkelig kvalm før rundt uke 7 sist. Klumpen i halsen kom før, men dette altså... Håper bare at det ikke er fler inni der - er det to er de selvsagt velkommen, men jeg må si at jeg helst tar en av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også kaster opp. Eller, spiser omtrent ikke, så det blir mest å brekke seg:-/

Nå jeg også besilt time til UL i uke 12:-)
Blir 12+1, det bør da bli bra??
Tenker som mange andre her å gi bilde i julegave til besteforeldre og oldeforeldre.
Hvis jeg klarer å skjule det så lenge. Er denne formen da..

 

Pga ivf får vi ul i uke 8, som er neste uke, men da er det ikke mye å se. Håper å se ett (eller to) bankende hjerter da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere litt mer vondt på den ene siden enn den andre? Jeg har ikke spesielt vondt, men kjenner det er noe der mer på venstre siden av livmora enn høyre. Noen ganger stikker og strekker det litt også. Det er liksom mellom livmora og lysken og mest når jeg sitter. Kan også kjenne det litt på høyre siden innimellom. Når jeg reiser meg opp så forsvinner det stort sett. Er dette vanlig? Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt og ikke, og bekymrer meg altfor mye om alle skrekkhistorier og alt det kan være, som exu for eksempel. Er forresten 4+6 i dag. Huff, dette kan bli noen laaange uker  :huh:

Endret av mrsmarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt som deg msmarie, bare her er det på høyre siden. Når krampetakene kommer kjennes det ut som om det er mest på høyre side. Tenker det varierer litt og ikke noe å tenke over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5 uker idag. Tror du hadde hatt VELDIG vondt om det var graviditet utenfor livmoren. Men kjenner meg igjen, er redd for "alt" og leser om SA og MA. Men det hjelper ingen ting. Viktigste er å tenke positivt! I det fleste tilfeller går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har helt rett  :) Det hjelper jo igrunn ikke å bekymre seg heller, for det er ikke mye vi kan gjøre fra eller til likevel. Det skal bli betryggende å ta en ultralyd om noen få uker for å se alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrsmarie, så spennende det blir! :) har fryktelig lyst til det selv i uke 11. Har planer om å fortelle resten av familien det på julaften å da hadde det vært gøy med et ultralyd bilde av den lille :) Tror jeg må få bestilt time. Pleier det å være lang ventetid på privat ul? Holder det med at jeg bestiller i begynnelsen av desember tro? Bor i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som får skikkelige stikk/vondt nederst i eggstokkområdene (jevnt over nederst i magen med eggstokkene som ytterpunkter) når dere ler? Varer bare noen sekund (til jeg slutter å le) Jeg ligger på sofaen, fikk det i overgår da jeg lo, og igjen i dag...ikkenoe i går.

 

Flere?!?

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stikker det og er småkramper både på midten og på begge sider, så satser på det er helt normalt :) Har ikke opplevd noe spesielt når jeg ler, men kanskje andre har det?

Er det mange som pleier å gi UL-bilde i julegave? Her vet de fleste at jeg er gravid, da, men vet ikke om det er så stas å få bilde av en eller to mikroreker fra uke 7 uansett :P  Tenk da, dere som er kommet drøyt fem uker på vei, nå banker de små hjertene der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart å tenke på! Alt som er klart allerede.

Man ser vel en del på bilde i uke 13. Jeg har jo termin helt i starten av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg må melde meg inn her jeg også :) jeg er 5+5 i dag og termin er foreløpig 4 juli. Skal til legen 12 november og på ul etter det tenker jeg :) spennende tid. Formen er grei, men begynner å bli litt "småuggen" på morgningen og på kvelden. Dette er min første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen av dere litt mer vondt på den ene siden enn den andre? Jeg har ikke spesielt vondt, men kjenner det er noe der mer på venstre siden av livmora enn høyre. Noen ganger stikker og strekker det litt også. Det er liksom mellom livmora og lysken og mest når jeg sitter. Kan også kjenne det litt på høyre siden innimellom. Når jeg reiser meg opp så forsvinner det stort sett. Er dette vanlig? Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt og ikke, og bekymrer meg altfor mye om alle skrekkhistorier og alt det kan være, som exu for eksempel. Er forresten 4+6 i dag. Huff, dette kan bli noen laaange uker :huh:

Hei! Vil bare si at det ikke trenger å være dødsvondt hvis det er exu. Jeg hadde småvondt, og fikk vite at det satt i eggleder på ul da jeg var syv uker. Ikke for å skremme deg altså. Men tror ikke du ville ha merket det så tidlig. Kjente det da jeg var ca seks uker. Dessuten vil du da bare ha vondt på drn ene siden. Er jo ganske normalt med sånne vondter da, men sjekk det ut hvis drt blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bittelitt melk jeg! Noen ande? Med første kom ikke dette før i uke 30-et-eller-annet... Må karre meg til legen og få sykemelding i morgen tidlig. Bare jeg går opp trappen er jeg så kvalm at jeg må ligge i 30 min :( Lille spire har det fint inni der regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gi ultralyd bilde som julegave. Men til min farmor som ennå ikke vet det hadde det vært moro å lagt ved et bilde. Seende ut som en reke eller ikke bryr nok hun seg fint lite om :) blir en koselig måte å fortelle henne uansett :) mine foreldre vet det allerede. Å det ser nok ikke ut som en reke i uke 11 :) hvor vanlig det er å gi ul bilde til jul kommer jo helt ann på hvor langt på vei man er. Kommer ikke til å ta ultralyd før uke 11 uansett.

Endret av Malintdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har noen av dere litt mer vondt på den ene siden enn den andre? Jeg har ikke spesielt vondt, men kjenner det er noe der mer på venstre siden av livmora enn høyre. Noen ganger stikker og strekker det litt også. Det er liksom mellom livmora og lysken og mest når jeg sitter. Kan også kjenne det litt på høyre siden innimellom. Når jeg reiser meg opp så forsvinner det stort sett. Er dette vanlig? Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt og ikke, og bekymrer meg altfor mye om alle skrekkhistorier og alt det kan være, som exu for eksempel. Er forresten 4+6 i dag. Huff, dette kan bli noen laaange uker :huh:

Hei! Vil bare si at det ikke trenger å være dødsvondt hvis det er exu. Jeg hadde småvondt, og fikk vite at det satt i eggleder på ul da jeg var syv uker. Ikke for å skremme deg altså. Men tror ikke du ville ha merket det så tidlig. Kjente det da jeg var ca seks uker. Dessuten vil du da bare ha vondt på drn ene siden. Er jo ganske normalt med sånne vondter da, men sjekk det ut hvis drt blir verre!

 

Takk for tilbakemelding. Var det da litt vondt hele tiden eller varierte det? Jeg kjenner det mest når jeg sitter eller ligger på sida. Så fort jeg reiser meg opp så er det så og si helt borte. Jeg har heller ingen blødninger eller andre symptomer på exu.. Mest sannsynlig så er det vel ingenting, men jeg skal følge med det. Tenker uansett å finne et sted og ta ultralyd når jeg er ca 8 uker på vei, altså om to uker. Det vil forhåpentligvis føre til mindre bekymringer. Og om det er noe galt, så foretrekker jeg å få vite det så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjentes nesten ut som eggløsningssmerter for min del. Da jeg merket at det var noe rundt uke seks var jeg veldig forstoppa, og når jeg fikk kommet meg på do ble det bedre. Avfeide det derfor. Men det kom og gikk, uten at det ble veldig vondt. Hadde heller ingen blødninger. Hadde bestilt ul da jeg var litt over syv uker, og ble sendt på sykehuset. Da hadde allerede eggleder sprekt. Som sagt, hvie det veksler mellom sidene er det neppe det. Og det er nok for smått enda til at du ville kjent det. I tillegg er det jo veldig sjeldent. Men greit å være obs, ta kontakt med legen hvis det ikke blir bedre. Er dritt å miste en eggleder!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja, nå sitter jeg på legekontoret og må ha sykemelding. Er så kvalm at... Æsj æsj, kjennes ut som en sterk og vital spire ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+3 i dag, men har i grunnen ingen symptomer. Har ikke tenkt så mye over det heller. Med førstemann var jeg kvalm hele første trimester, hadde mursteinfølelse i brystene (de var så tunge og ømme) og var svimmel, trøtt og uggen. Så jeg kjenner at det er litt deilig å ikke føle seg "syk" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har noen av dere litt mer vondt på den ene siden enn den andre? Jeg har ikke spesielt vondt, men kjenner det er noe der mer på venstre siden av livmora enn høyre. Noen ganger stikker og strekker det litt også. Det er liksom mellom livmora og lysken og mest når jeg sitter. Kan også kjenne det litt på høyre siden innimellom. Når jeg reiser meg opp så forsvinner det stort sett. Er dette vanlig? Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt og ikke, og bekymrer meg altfor mye om alle skrekkhistorier og alt det kan være, som exu for eksempel. Er forresten 4+6 i dag. Huff, dette kan bli noen laaange uker :huh:

Hei! Vil bare si at det ikke trenger å være dødsvondt hvis det er exu. Jeg hadde småvondt, og fikk vite at det satt i eggleder på ul da jeg var syv uker. Ikke for å skremme deg altså. Men tror ikke du ville ha merket det så tidlig. Kjente det da jeg var ca seks uker. Dessuten vil du da bare ha vondt på drn ene siden. Er jo ganske normalt med sånne vondter da, men sjekk det ut hvis drt blir verre!

Takk for tilbakemelding. Var det da litt vondt hele tiden eller varierte det? Jeg kjenner det mest når jeg sitter eller ligger på sida. Så fort jeg reiser meg opp så er det så og si helt borte. Jeg har heller ingen blødninger eller andre symptomer på exu.. Mest sannsynlig så er det vel ingenting, men jeg skal følge med det. Tenker uansett å finne et sted og ta ultralyd når jeg er ca 8 uker på vei, altså om to uker. Det vil forhåpentligvis føre til mindre bekymringer. Og om det er noe galt, så foretrekker jeg å få vite det så tidlig som mulig.

Er du seks uker på vei, siden du er åtte om to uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere ute:)

 

5 uker +2 dager ,termin ca 10 juli og mum to be for første gang  :smilorange:  

Lettere satt ut da krysset lyste blått mot meg, men å så lykkelig!!

 

Ønsker alle en fin  uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har noen av dere litt mer vondt på den ene siden enn den andre? Jeg har ikke spesielt vondt, men kjenner det er noe der mer på venstre siden av livmora enn høyre. Noen ganger stikker og strekker det litt også. Det er liksom mellom livmora og lysken og mest når jeg sitter. Kan også kjenne det litt på høyre siden innimellom. Når jeg reiser meg opp så forsvinner det stort sett. Er dette vanlig? Som førstegangsgravid aner jeg ikke hva som er normalt og ikke, og bekymrer meg altfor mye om alle skrekkhistorier og alt det kan være, som exu for eksempel. Er forresten 4+6 i dag. Huff, dette kan bli noen laaange uker :huh:

Hei! Vil bare si at det ikke trenger å være dødsvondt hvis det er exu. Jeg hadde småvondt, og fikk vite at det satt i eggleder på ul da jeg var syv uker. Ikke for å skremme deg altså. Men tror ikke du ville ha merket det så tidlig. Kjente det da jeg var ca seks uker. Dessuten vil du da bare ha vondt på drn ene siden. Er jo ganske normalt med sånne vondter da, men sjekk det ut hvis drt blir verre!
Takk for tilbakemelding. Var det da litt vondt hele tiden eller varierte det? Jeg kjenner det mest når jeg sitter eller ligger på sida. Så fort jeg reiser meg opp så er det så og si helt borte. Jeg har heller ingen blødninger eller andre symptomer på exu.. Mest sannsynlig så er det vel ingenting, men jeg skal følge med det. Tenker uansett å finne et sted og ta ultralyd når jeg er ca 8 uker på vei, altså om to uker. Det vil forhåpentligvis føre til mindre bekymringer. Og om det er noe galt, så foretrekker jeg å få vite det så tidlig som mulig.

Er du seks uker på vei, siden du er åtte om to uker?

 

Jeg er 5+0 i dag, så har akkurat starta på den 6. uka. Jeg skal til legen i morra, og skal nevne dette da og høre hva han sier. Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...