Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Henvender du deg privat kan du få ultralyd tidligere. Dette koster gjerne litt. Mange ønsker dette for å bekrefte at det er et hjerte som slår og at alt ser bra ut før man forteller om nyheten. Tror det er blitt vanligere nå enn det var før. Første kontroll time er nok alt fra 7 uker til 12 uker. Spørs på når det er ledig time. Skal til første kontroll når jeg er 7 fulgåtte uker, men jeg bor et sted med ikke veldig mange innbyggere også er det endel legekontor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det veldig vanlig med tidlige UL og undersøkelser? Ser ut til at de fleste her inne har timer og "alt på stell" allerede rundt uke 6. Jeg ringte helsestasjon i dag, og fikk time til første svangerskapskontroll først den 2.januar! Da er jeg vel noe sånt som 11+4.. Er min første, så er ikke så veldig rutinert på dette kan man si, så kjenner jeg blir litt stresset av å ikke få første time en gang før til neste år..  :huh:

Vi har vært til ul pga at det er ivf.

Første svangerskapskontroll blir rundt uke 11 så blir det jm etter det. Har ikke bestilt time enda.

Er det som er anlig her. Lege rundt uke 11 og jm time rundt uke 15. Så er det ikke noe før ordinær ul.

Har vel blitt mer venlig med tidlig ul ol pga hva folk vet om hva som kan være galt.

Det beste er vel å ta tiden til hjelp, ikke bekymre seg over alt og leve mest mulig som normalt.

Selv om det kan være veldig vanskelig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader.. måtte på kontroll med innvendig ultralyd pga noen blødninger de siste dagene! uke 6 her.. så er det jammen meg to stykker inni der..... alt bra riktig nok. er bare totalt i sjokk!!

Så spennende!

Når ha du termin?

Jeg fikk termin 30. juni, men siden det er to kommer de nok mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader.. måtte på kontroll med innvendig ultralyd pga noen blødninger de siste dagene! uke 6 her.. så er det jammen meg to stykker inni der..... alt bra riktig nok. er bare totalt i sjokk!!

 

 

Gratulerer med 2! :D Har du blitt gravid ved naturmetoden eller prøverør?

 

 

Jeg er full i bekymring. Er så redd for at det ikke er noe inni der. Tirsdag virker som en evighet unna. Vil så gjerne at dette skal gå bra. Sitter å lurer på om jeg skal forsøke å få tak i en time til i morgen istedenfor. Så slipper jeg å gå hele helgen og mandagen og lure meg ihjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også juli-baby! Er 4+6 idag, er veldig ung da. 17 år, blir 18 om 4måneder heldigvis. Når det er sagt har jeg en samboer/forlover på 19, som snart fyller 20 og blir til god hjelp. Graviditeten var ikke planlagt, men når det først har oppstått og vi har bestemt oss for å beholde må vi bare gjøre det beste utav situasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn Isabell96 :)

 

 

Jeg har skaffet meg ultralyd time til i morgen nå. Klarer ikke å gå å tenke på det gjennom helgen, MÅ vite at det er i livmoren, og at hjertet slår, slik at jeg kan slappe litt mer av. Så da får det briste eller bære :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til i morgen Sienna85! Det går helt sikkert kjempefint :) Men det blir sikkert godt å få det bekrefta så du kan slappe helt av. Min ultralyd er ikke før neste fredag og dagene snegler seg avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kontroll på mandag, å dagene går så sent.. har så lyst å se eit bankende hjerte da mange av symptomene har forsvunnet men har ikke blødd

Håper bare alt er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt som deg, Bippo. Har omtrent ikke symptomer - bare ømme pupper, litt murringer og tørst av og til.. synes det har blitt færre av dem. Håper det ikke har noe å si - det kan jo være veldig individuelt hvor mye symptomer en har, og de kan komme og gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig metode ja, 1 prøveperiode :-) Ingen tvillinger i familien eller noe, men det skal visst ikke ha noe å si. Trodde faktisk gynekologen slo av en relativt dårlig spøk når han spurte "Er du klar for et lite sjokk da? Her er det nemlig to stykker!" :-O Termin er 7.7. Er det vanlig å få lenge før da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tidlig UL pga det er IVF :)

 

Guess what????? Vi venter også tvillinger  :fnise:  Ny termin er 3. juli, men de kommer vel en del før hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også varierende styrke på symptomene....hadde ved et toalettbesøk svak rosa/lys brun spotting i går, noe som gjør meg ekstra nervøs. Ømheten i brystene og murringene i magen varierer. Ellers er jeg lettrørt, har fått veldig god luktesans, sulten, småkvalm oppblåsthet som kommer og går, innimellom trøtt. Skal på tidlig ultralyd i morgen, krysser alt som krysses kan for at alt ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på tidlig ul etter å ha blødd en del de siste par ukene. Der inne var det et lite bankende hjerte og en liten krabat på 9 mm♥ jeg har blødd konstant siden i går, blanding av brunt og rødt, og det murrer en del i mage og rygg nå etter å ha vært en del på farten i dag.

jeg klarer ikke helt å slappe av pga blødningene, men krysser fingrene for at det går bra bare jeg klarer å ta det med ro:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på tidlig ul etter å ha blødd en del de siste par ukene. Der inne var det et lite bankende hjerte og en liten krabat på 9 mm♥ jeg har blødd konstant siden i går, blanding av brunt og rødt, og det murrer en del i mage og rygg nå etter å ha vært en del på farten i dag.

jeg klarer ikke helt å slappe av pga blødningene, men krysser fingrene for at det går bra bare jeg klarer å ta det med ro:-)

Så bra at alt gikk vel! :) jeg skal på ul på mandag, er så spent wææææ! Har ikke blødd noe, men nervøs allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister veldig å bestille ultralyd time nå. Har så lyst å vite at alt er bra. Jeg er 12 fulgåtte uker 23 desember å tenker derfor bestille ultralyd Torsdag 19 desember. Når bør jeg isåfall bestille? Vegrer meg litt for å bestille tilfelle det skulle skje noe før den tid. Noen som vet om det går greit å avbestille om det mot formodning skulle skje noe før den tid? Føler det er litt skummelt å engang tenke på ultralyd allerede nå. Er førstegangs gravid og har ingen mistanker om at det ikke skal gå bra, men vil bare ha den bekreftelsen på at det faktisk er noe der før jeg forteller nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul i dag og fikk se ei lita spire med sterke, fine hjerteslag!! <3 jeg er såklart forelska i spira allerede, og gråt av glede ;) var så spent siden det gikk så dårlig sist jeg var gravid.. men i natt kommer jeg nok til å sove godt!! Ny termin ble 5.juli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ultralyd time lille julaften malintdo :-) hvis det ikke skulle gå veien kan man avbestille kostnadsfritt innen 24 timer før timen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei da? Er det privat ultralyd du skal på? :) på ultralydklinikken her jeg bor er det kun på Torsdager. Så da blir det nok mest sansynlig Torsdag 19 desember om jeg går for det.

Endret av Malintdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide å melde seg inn i en terminklubb :) Litt uklar termin, da de ulike sidene opererer litt forskjellig, men er enten 6 eller 7 juli. Er 6+6 i dag, supertrøtt og veldig ømme bryster, ellers er formen fin! Bank i bordet ;) Fikk ikke legetime før uke 12, men ser flere av dere allerede har vært hos lege. Er det kun min lege som praktiserer det slik, eller er det ganske vanlig? Som førstegangsgravid lurer man på så mangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei da? Er det privat ultralyd du skal på? :) på ultralydklinikken her jeg bor er det kun på Torsdager. Så da blir det nok mest sansynlig Torsdag 19 desember om jeg går for det.

 

Jeg er enten 11+6 eller 12 uker på lille julaften. Det er privat ultralyd ja :) Håper jeg kommer så langt, for det hadde vært gøy å se en baby inni der :D Har time nå om litt over 2 timer, håper det er en ert inni der med hjerteslag *krysser fingre* ER SÅ NERVØS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk jo IKKE bra :-( han så kun en plommesekk og i følge den var jeg bare 5+ 1. Og det går jo ik, for da har jeg fått positiv digital grav test 5 dager etter EL. Lyst å skyte meg selv. Tror dette er en BO. Nå må jeg bare gå på timen min hos volvat på tirsdag. Vil grine, men kan ikke. Må tilbake på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk jo IKKE bra :-( han så kun en plommesekk og i følge den var jeg bare 5+ 1. Og det går jo ik, for da har jeg fått positiv digital grav test 5 dager etter EL. Lyst å skyte meg selv. Tror dette er en BO. Nå må jeg bare gå på timen min hos volvat på tirsdag. Vil grine, men kan ikke. Må tilbake på jobb.

å nei :( det er så forfærdelig når sånnt skjer!! men ikke mist motet helt enda... du har en ny time på tirsdag, så kan faktisk hende at knerten din har lagt seg litt i dvale, slik at du er litt kortere på vei enn du tror.Det vet jeg ihvertfall kan skje noen....

 

 Hcg mengden har egentlig ikke noe å si hvor langt du er i svangerskapet, så lenge du ikke tar to målinger og ser dobling i hcg... altså de som venter tvillinger f.eks kan få "gravid 3+, selv omde bare er 4 uker på vei, pga hcg er høyere ved tvillinggraviditet....

 

men forstår godt at du bare har lyst til å grave deg et hull og bli der resten av dagen :( som sagt: ikke gi opp... det behøver ikke være BO fordet om det er det du tror pga en dum ultralyd!! så tidlig i graviditeten har ikke gyn noen garanti for hva de kan/ikke kan se med ultralyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt at dette ikke var hyggelig Sienna!! Det er jo absolutt ikke det en håper på. Men - det er jo fortsatt et håp om at du er noe kortere på vei enn du tror. Jeg har hørt om flere som har opplevd ca det samme, og så har den bare vokst litt i rykk og napp og noen dager seinere har de fått beskjed om at alt er greit. Krysser fingrene for at du får se noe mer hos Volvat!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...