Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Hei! På tide å melde seg inn her :) testet positivt for noen uker siden, men det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg enda at jeg virkelig er gravid igjen :P

Foreløpig termin er 16. Juli, men litt usikker pga ekstremt uregelmessig syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp?!? Har begynt å spotte lyserosa etter ultralyd :( Andre som har opplevd lignende??

Alt så bra ut på ultralyd, så en mini på noen mm med bankende hjerte. Lukket formann og alt så bra ut.

Ca 2 timer siden ultralyden, begynte å spotte nå..

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare rift el noe etter ultralyden ;-) grattis med bankende hjerte!

Tusen takk for det, og takk for raskt svar :)

Burde ikke slettingen kommet like etter undersøkelsen, hvis det skyldes et rift? Var på toalettet ca 25 min etter, da var alt helt fint. Så var det lyse- lyserosa spotting ved neste toalettbesøk. Jeg har lagt meg i vannrett stilling og tør ikke gjøre noenting....

 

 

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gikk jo IKKE bra :-( han så kun en plommesekk og i følge den var jeg bare 5+ 1. Og det går jo ik, for da har jeg fått positiv digital grav test 5 dager etter EL. Lyst å skyte meg selv. Tror dette er en BO. Nå må jeg bare gå på timen min hos volvat på tirsdag. Vil grine, men kan ikke. Må tilbake på jobb.

Så trist :( klem til deg <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en god opplevelse på tirsdag, Sienna :) Er det ikke slik at de i starten kan vokse i litt ulikt tempo? Mener å ha lest om flere sommar opplevd at den har vært mindre enn antatt, for så å ta det igjen senere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sikkert bare rift el noe etter ultralyden ;-) grattis med bankende hjerte!

Tusen takk for det, og takk for raskt svar :)

Burde ikke slettingen kommet like etter undersøkelsen, hvis det skyldes et rift? Var på toalettet ca 25 min etter, da var alt helt fint. Så var det lyse- lyserosa spotting ved neste toalettbesøk. Jeg har lagt meg i vannrett stilling og tør ikke gjøre noenting....

 

 

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

 

man får såre slimhinner, så litt spotting etter sex/innvendig uL er helt vanlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide å melde seg inn i en terminklubb :) Litt uklar termin, da de ulike sidene opererer litt forskjellig, men er enten 6 eller 7 juli. Er 6+6 i dag, supertrøtt og veldig ømme bryster, ellers er formen fin! Bank i bordet ;) Fikk ikke legetime før uke 12, men ser flere av dere allerede har vært hos lege. Er det kun min lege som praktiserer det slik, eller er det ganske vanlig? Som førstegangsgravid lurer man på så mangt :)

 

Jeg trodde jeg var 7 i går, men var 6+6, fikk termindato 3. juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er gravid med nr 2, det er det ikke tvil om. Er så trøtt at jeg kunne sovet halve dagen. Men jeg er så usikker på termin, fordi jeg ikke rakk å få regelmessighet etter jeg sluttet på pillen, og fordi jeg rett og slett ikke har peiling på når sist menstruasjon var!! Utifra mine gjett skal det være 7. juli!

 

Jeg lurer på en ting, når er det vanlig med tidlig ul? Tenker det kan være greit for å fastslå hvor langt jeg er på vei... Skal til lege om en uke har jeg tenkt...

 

Ellers ble vi nødt til å fortelle til nærmeste familie tidligere enn planlagt, for de dreiv og planla felles ferietur i juli!! Synes heller ikke det er så farlig at de får vite om det, men venter nok litt med å skrive det på facebook..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere dagene til å gå? Synes ukene går så sakte.. selvom det selvsagt er vel verdt det :)

 

Lurer også på hvor strenge dere er mtp kosthold? Klarer dere å holde godteri og brus til helgene? Jeg klarer det nesten.. forsøker å spise sunt og variert, med frukt, grønt, rent kjøtt, litt fiber og melkeprodukter...men også fint brød, pasta, poteter, kjeks etc. Har litt lite jern, så forsøker å spise en del jernholdig mat.

 

Lykke til til oss alle :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første svangerskapskontroll i uke 11+5, er dette veldig sent???

Med nr 2.

Såvidt jeg har forstått er det vanlig med alt mellom 8-12 uker ved første svangerskapskontroll :) Noen har tidligere, noen senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er egentlig helt etter boka med første kontroll i uke 12. I starten er det jo egentlig ikke så mye som skal gjøres eller sjekkes - man skal bare ta folat, spise riktig, ikke drikke alkohol eller røyke. Resten er opp til moder natur :) I uke 12 skal det meldes til sykehuset angående fødeplass, tas blodprøver og henvises til ul uke 18-19. Det skal fylles ut helsekort for gravide og måles blodtrykk. Noen prøver seg med doppler for å høre etter hjertelyd, men mange gjør det ikke da dette er en vanskelig undersøkelse på et så tidlig stadium. Ut ifra blodprøver, urinprøve og blodtrykksmåling er det mulig du trenger ekstra behandling/oppfølging, men de fleste trenger ikke det. Videre skal man kunne velge oppfølging hos lege eller jordmor eller begge deler. Inntrykket er nok at jordmødre gjør denne jobben best og har best tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er egentlig helt etter boka med første kontroll i uke 12. I starten er det jo egentlig ikke så mye som skal gjøres eller sjekkes - man skal bare ta folat, spise riktig, ikke drikke alkohol eller røyke. Resten er opp til moder natur :) I uke 12 skal det meldes til sykehuset angående fødeplass, tas blodprøver og henvises til ul uke 18-19. Det skal fylles ut helsekort for gravide og måles blodtrykk. Noen prøver seg med doppler for å høre etter hjertelyd, men mange gjør det ikke da dette er en vanskelig undersøkelse på et så tidlig stadium. Ut ifra blodprøver, urinprøve og blodtrykksmåling er det mulig du trenger ekstra behandling/oppfølging, men de fleste trenger ikke det. Videre skal man kunne velge oppfølging hos lege eller jordmor eller begge deler. Inntrykket er nok at jordmødre gjør denne jobben best og har best tid :)

Er et par år siden sist så har jo glemt alt dette :) Takk for utfyllende svar :)

Heldigvis har jeg husket å ta vitaminene mine + folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sikkert bare rift el noe etter ultralyden ;-) grattis med bankende hjerte!

 

Tusen takk for det, og takk for raskt svar :)

Burde ikke slettingen kommet like etter undersøkelsen, hvis det skyldes et rift? Var på toalettet ca 25 min etter, da var alt helt fint. Så var det lyse- lyserosa spotting ved neste toalettbesøk. Jeg har lagt meg i vannrett stilling og tør ikke gjøre noenting....Anonymous poster hash: bacfb...23f

man får såre slimhinner, så litt spotting etter sex/innvendig uL er helt vanlig :D

 

Hvor mange timer etter/ hvor lenge etter ultralyden er det normalt med spotting? Det er over 12 timer siden nå, men har fått svak brunlig utflod igjen :( :(

Hjelp?

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken folkens! Jeg drømte i natt at jeg begynte å blø. leste meg ihjel på nettet i går. Fant noen som har opplevd akkurat det samme, men som det har gått bra med. har også sett at andre ikke har vært særlig fornøyd med gynekologen jeg var hos, pga feilinformasjon han har gitt. så jeg klamrer meg til håpet om at de er flinkere på volvat og at jeg gjerne er et par dager mindre på vei og at det var derfor det ikke gikk an å se noe. men tror det samtidig er viktig å være forberedt på at f.eks utviklingen kan ha stoppet i uke 5+1 og at det er derfor plommesekken ikke var større i følge ham. vanskelig å finne folk på nett som har hatt MA i uke 5, så vet ikke det. Skal i allefall prøve å slappe av i helgen. føler meg ikke gravid lenger, men kan jo være psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Sikkert bare rift el noe etter ultralyden ;-) grattis med bankende hjerte!

 

Tusen takk for det, og takk for raskt svar :)

Burde ikke slettingen kommet like etter undersøkelsen, hvis det skyldes et rift? Var på toalettet ca 25 min etter, da var alt helt fint. Så var det lyse- lyserosa spotting ved neste toalettbesøk. Jeg har lagt meg i vannrett stilling og tør ikke gjøre noenting....Anonymous poster hash: bacfb...23f

man får såre slimhinner, så litt spotting etter sex/innvendig uL er helt vanlig :D

Hvor mange timer etter/ hvor lenge etter ultralyden er det normalt med spotting? Det er over 12 timer siden nå, men har fått svak brunlig utflod igjen :( :(

Hjelp?

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

 

Uffda :-/ Skjønner du blir livredd!!!! :( Men hvordan går det med deg?? Krysser fingrene og håper det ikke har utviklet seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Sikkert bare rift el noe etter ultralyden ;-) grattis med bankende hjerte!

Tusen takk for det, og takk for raskt svar :)

Burde ikke slettingen kommet like etter undersøkelsen, hvis det skyldes et rift? Var på toalettet ca 25 min etter, da var alt helt fint. Så var det lyse- lyserosa spotting ved neste toalettbesøk. Jeg har lagt meg i vannrett stilling og tør ikke gjøre noenting....Anonymous poster hash: bacfb...23f

man får såre slimhinner, så litt spotting etter sex/innvendig uL er helt vanlig :D

Hvor mange timer etter/ hvor lenge etter ultralyden er det normalt med spotting? Det er over 12 timer siden nå, men har fått svak brunlig utflod igjen :( :(

Hjelp?Anonymous poster hash: bacfb...23f

Uffda :-/ Skjønner du blir livredd!!!! :( Men hvordan går det med deg?? Krysser fingrene og håper det ikke har utviklet seg!!

Forferdelig ekkel opplevelse :( Tok en Paracet og la meg til å sove med nattbind..hadde skikkelig mareritt. Våknet og ble liggende i senga i 1, 5 time før jeg turte å gå på do. Heldigvis var det ikke noe mer i dag, bortsett fra bittebittelitt (som nok var fra i går) beklager ekle detaljer.

Nå sitter jeg her LIVREDD for at det skal komme noe mer.... what to do? :(

 

Dere andre som har spottet/blødd og alt har sett bra ut hos, hvordan artet det seg?

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du smerter i tillegg til spottingen anonym?

 

hvor langt er du på vei? er jo noen som blør/spotteer hver gang de skulle hatt mens,... ca hver 4. uke...ligg mest mulig på ryggen, så livmora får slappe av har jeg også hørt et lurt når man har blødninger... er jo ikke sikkert det er noe galt, men skjønner godt at du er engstelig!!!

 

bruker du noen medisiner- progesteron f.eks? de gir ekstra såre slimhinner, så da er det ganske vanlig å spotte litt..

 

jeg har hatt ex.u - oppdaget pga spotting og streke smerter...

og s.a - begynte med spotting, og masse blod bare noen timer senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...