Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Å herregud! Jeg fikk akkurat et skikkelig hjerteklapp! Føltes som pusten ble dradd ut av meg og hjertet stoppet et lite øyeblikk. Skjedde for 2 uker siden å. Andre som har hatt dette? Ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg kommet hjem igjen, mer forvirret enn noen gang :P

 

Ultralyden gikk greit, og til min gode overraskelse var det nå et lite embryo der på mellom 3 og 4 mm.

bildene var mye mer grumsete denne gangen, og var bedre og klarere der jeg var på fredag. Og på fredag var det jo kun en plommesekk der. Nå kunne både jeg og gynekologen på Volvat se at det var både plommesekk og et embryo i livmoren. Dette tyder jo på at utviklingen ikke har stoppet opp!! Og uansett har jeg hverken BO, eller e.xu :) :)

 

Men, hun sa at embryoets størrelse tilsvarte uke 5.

Dumme meg glemte å be henne spesifisere om hun da mente 5+0 eller om det kunne likegjerne være 5+6 (bare det var innenfor uke 5 liksom)...siden han på fredag mente jeg var 5+1 på fredag.

 

Hvis hun mente at jeg var 5+0 har jeg fått positiv grav.test akkurat da jeg ble gravid. Og det går jo ikke. Og da har jo utviklingen i såfall stoppet opp siden han sa jeg var 5+1 på fredag. Men da var det jo ikke noe embryo der...og det var det jo nå. Og nå var i tillegg bildene dårligere enn på fredag.

 

Må sende henne en mail og spørre om jeg kan være 5+5 eller 5+6 i dag, og at hun ikke mente at jeg var 5+0

 

Tok blodprøver i dag, og skal ta ny på torsdag og lørdag.

Så i neste uke vil jeg kunne se om HCG utvikler seg normalt.

 

Skal på Haukeland mandag 02 desember og sjekke en cyste jeg hadde på eggstokken i august. Så da får jeg se om det er hjerteslag å oppdrive. Hvis ikke, så er jeg i det minste på sykehuset og kan få abortpiller eller time til abort med engang.

 

Nei, må vel bare smøre meg med tålmodighet i 13 dager til :/ Blæh! Noen som har vært på ultralyd i slutten av uke 5 og fått vite at embryoet var mellom 3 og 4 mm?

 

Så gode nyheter, nå ble jeg glad! Det er tydelig at det er utvikling, hvis deres et lite embryo denne gangen :D

 

Tror min mini bare var et par mm da jeg var på ultralyd 6 uker på vei.. så str kan nok variere littegranne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sienna, håpar det er greit at eg svarer, sjølv om eg er på juni. du skriv at det er vanskeleg å finna nokon som har hatt ma i veke 5, og sia eg har ahtt det, tenkte eg du kanskje vil høyra frå meg. Det er vanskeleg å svara på slike tråder når ein ikkje kan sei " det går nok bra" men samtidig så leiter ein jo desperat etter svar i ein slik situasjon, så eg vil svara ut i frå kva eg veit og trur, og så kan du ta det med deg om du vil.

 

i boka "svangerskapsboka" ein får hos lege, står det at i veke 5 er embryoet 1-3 mm, i veke 6;4-8mm

 

Hjerta byrjer å slå i veke 5 (22 dagar etter befruktning) og ein kan forventa å sjå det på ultralyd i veke 6+0.

 

Eg hadde ein ma i 2011. var i veke 9,5, men på ultralyd på volvat, var den vesle kun 3,4 mm og ingen hjerteaktivitet. Altså det hadde stoppa opp i overgangen til veke 6. Dei målte hcg på meg, den var skyhøg og stigande, ( som den gjerne er med ma, det er med sa at den synker) legen meinte difor at det kansekj var liv, men det var det jo sjølvsagt ikkje. eg visste at eg hadde rett i mine beregninger om kor langt eg var.

 

Du meiner at du er 7 veker på vei. og du har heilt rett i det du skriv. Det absolutt idligaste du kan ha fått positiv g. test er 7 dagar etter befruktning, har aldri hørt om nokon som har fått tidligare. Det mest eg tenker eg ville ha trekt i frå på egen beregning var 4 dagar. 

 

Eg trur desverre at det ikkje har gått bra med den vesle, ut ifrå dei opplysningane du gjer. eg skriv det, fordi eg har friskt i minne koss den veka mi var der eg venta på ny ultralyd. full i håp og angst. 

 

Mitt råd til deg er å kontakta sentrumslegane ved mortensen i skottegata og ta ein ultralyd og ein ordentleg prat der, så vil du få eit korrekt svar. hcg prøvar kan ikkje gje svar over funn på ultralyd.

 

Det eg tenker at kan vera håpet ditt er at legen på volvat var heilt elendig, apparatet ubrukeleg, og at ho difor målte feil. viss målinga er riktig, trur eg desverre ikkje dette har gått bra.  den vesle skulle vore minst dobbel så stor og med hjerteaktivitet.

 

Håpar ikkje du syns det er galt av meg å sei dette, det er iallefall i beste meining, etter sjølv å ha gått gjennom marerittet to gongar.

 

Varme tankar frå meg. ang mann i nordsjøen. han kan få velferdspermisjon for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :-) da vil jeg også prøve å melde meg inn her, hadde siste mens 15.okt, så da blir foreløpig termin 24.7 :-) var egentlig ikke planlagt dette her, men har slurva litt med prevensjonen :-/.. Jeg blir 38 neste år så er i min beste alder.. Hehe. Har ei jente på 10 og en gutt på 6, så dette blir en skikkelig etternøler..... Sitter egentlig litt mellom barken og veden, skulle egentlig begynne på hormonbehanling denne mnd ( skal/ skulle donere egg til søsteren min som sliter med å bli gravid ) og plutselig er det jeg som sitter med en spire i magen... Blandet følelser akkurat nå... Fant det ut idag, så har ikke fått sagt noe til henne enda ( gruer meg )

Hei og velkommen :) så utrolig vanskelig samtale du har forran deg :( misunner deg ikke den. Men håper for dere alles del at hun forstår at dette ikke var "med vilje", og at hun likevel vil ønske barnet velkommen! Kanskje ikke løpet er kjørt etter graviditeten din heller? Blir koselig med en baby til da :) jeg var 8 da søsteren kom og koste meg masse med henne. Til skikkelig hjelp var jeg også - badet, skiftet bleier, trillet turer og sov sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna, for en thriller! Utrolig slitsomt og leit at du må gå sånn i uvissa så lenge. Om det er en MA eller om embryoet har tatt en liten pause er jo vanskelig å si før neste ul. Begge deler er vel fult mulig. Mange jeg har snakket med har mistet symptomene i MA og derfor har de fått sjekket hva som skjer. Kjenner jeg er litt glad jeg har ventet med ul nå... Prøver å sende over litt styrke til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem igjen, mer forvirret enn noen gang :P

 

Ultralyden gikk greit, og til min gode overraskelse var det nå et lite embryo der på mellom 3 og 4 mm.

bildene var mye mer grumsete denne gangen, og var bedre og klarere der jeg var på fredag. Og på fredag var det jo kun en plommesekk der. Nå kunne både jeg og gynekologen på Volvat se at det var både plommesekk og et embryo i livmoren. Dette tyder jo på at utviklingen ikke har stoppet opp!! Og uansett har jeg hverken BO, eller e.xu :) :)

 

Men, hun sa at embryoets størrelse tilsvarte uke 5.

Dumme meg glemte å be henne spesifisere om hun da mente 5+0 eller om det kunne likegjerne være 5+6 (bare det var innenfor uke 5 liksom)...siden han på fredag mente jeg var 5+1 på fredag.

 

Hvis hun mente at jeg var 5+0 har jeg fått positiv grav.test akkurat da jeg ble gravid. Og det går jo ikke. Og da har jo utviklingen i såfall stoppet opp siden han sa jeg var 5+1 på fredag. Men da var det jo ikke noe embryo der...og det var det jo nå. Og nå var i tillegg bildene dårligere enn på fredag.

 

Må sende henne en mail og spørre om jeg kan være 5+5 eller 5+6 i dag, og at hun ikke mente at jeg var 5+0

 

Tok blodprøver i dag, og skal ta ny på torsdag og lørdag.

Så i neste uke vil jeg kunne se om HCG utvikler seg normalt.

 

Skal på Haukeland mandag 02 desember og sjekke en cyste jeg hadde på eggstokken i august. Så da får jeg se om det er hjerteslag å oppdrive. Hvis ikke, så er jeg i det minste på sykehuset og kan få abortpiller eller time til abort med engang.

 

Nei, må vel bare smøre meg med tålmodighet i 13 dager til :/ Blæh! Noen som har vært på ultralyd i slutten av uke 5 og fått vite at embryoet var mellom 3 og 4 mm?

Det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud! Jeg fikk akkurat et skikkelig hjerteklapp! Føltes som pusten ble dradd ut av meg og hjertet stoppet et lite øyeblikk. Skjedde for 2 uker siden å. Andre som har hatt dette? Ubehagelig!

Jepp, har det hele tiden. Har fått diagnosen hjertebank. Ekstremt ubehagelig men ikke farlig. Om det blir plagsomt eller du blir redd/ får panikk anfall av det så gå til legen og få det sjekket. Jeg lot det gå for lenge før jeg kontaktet legen så jeg utviklet panikkangst. Og DET er ikke gøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lege har forresten denne gongen via ultralyd estimert med til å vera 6 dagar kortare enn eg er  ved hjelp av ultralyd. ho tar feil. då måtte spermen ha levd i 7 døgn. eg skal til mortensen på fredag og håpar at han vil korrigera det. det gjorde han i det svangerskapet eg har hatt som gjekk bra. viss du tar ein ny ultralyd om ei veke så vil det gje det endelege svaret. syns det er unødvendig pinefullt å venta to veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillababy :) takk for svar. Er for så vidt forsiktig optimist i.o.m at det har vært en utvikling siden ultralyden på fredag, og at 3 mm embryo tilsvarer slutten på uke 5. Har også time hos Mortensen, men lille julaften. Går det bra på UL på KK den 02 desember, så kan det jo være at jeg blir flyttet en god del lenger frem igjen mot min egen beregning jo større fosteret blir :) Håper det :) Gi beskjed hvis Mortensen konkluderer at du er like langt på vei som du selv mener da, og første ultralyden din var feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna: viss du meiner at det kan vera teknisk muleg i forhold til befruktning at du kun er 6 veker, så kan dette absolutt gå bra.

 

Det er jo iallefall i den vesle sin favør at utviklinga frå den eine ultralyden til den andre var heilt adekvat.

 

Mortensen har eit heilt nytt og kjempe-stort apparat. Han er mild,samtidig som han har stål-kontroll.

 

Legen eg var til på volvat var ikkje flink,men det treng jo ikkje vera samme lege.

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høra frå deg. Såg ikkje ditt svar før eg sendte mitt,trur dei gjekk om kvarandre. Har sete her med vondt i magen for at eg var så direkte. Du har heilt rett at utviklinga teller positivt. Og det at du har mista teller på ein måte positivt og,ikkje så sannsynlig å mista to gongar på rad.

 

Er redd for å irritere nokon med å skriva her på juli,så sjekk gjerne juni-gruppa på fredag,då skal eg oppdatera.

 

Veit du når eggl var? Kor mange dpo byrja du å testa, når positiv? Krysser alt eg har for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herremin da, man kan da ikke bli irritert for litt besøk på andres tråder????!? Nei, det blir for dumt, vi skal nå ga sommerbabyer hele gjengen, og babyene har såvisst ikke tenkt å bry seg med månedsskiftet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem var du hos på Volvat, lillababy? Håper jeg får gått til Mortensen, høres jo helt supert ut at han har et helt nytt apperat! Hvor mange uker er du på vei på fredag? :) skal på jobb igjen i morgen, vært borte i dag og i går. Men hodet føles mer på plass nå, så er klar for å fungere igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dame med utenlandsk navn. ho var veldig kort med meg. det heile var ein grufull opplevelse. var i sjokk, og blei sendt ut på felles venterom for å venta på blodprøver, sat der og grein. og då eg kom heim og sjokket la seg og spørsmåla kom ringte eg tilbake. men legen ville ikkje snakka med meg, formidla sekretær.

 

Mortensen er fantastisk. har vore hos han ein gong med gutten vår i veke 16, einaste negative var at han ikkje ville forsøka å få babyen til å flytta seg og slikt, slik at me fekk vite kjønn ( det var mykje difor me var der) men det er heilt tydeleg at han har ein enorm interesse og kunnskap i faget sitt.var og der med den siste me mista, men mens den var levande. den gongen tok han nok feil. han meinte eg var 6 veker, og det var umuleg, for eg hadde tatt hcg i blod, som då måtte slå ut med over 300 dagen etter befruktning. men likevel, veldig proff mann.

 

I følge meg sjølv, utifrå eggl test, er eg 12 veker i morgon, 12+2 på fredag. ( har ingen menstermin pga sa) men i følge legen er eg 11 veker i dag ( ho låg på ein dag sist, har hatt 3 ultralyder hos ho) og altså 11+3 på fredag. 

 

eggl testen gjekk frå positiv til negativ på ein onsdagskveld, men eg testa litt seint positivt denne gongen; 13 dpo, og den blei ikkje sterk før lørdagen. Så viss det stemmer at dei kan ligga i dvale eller noko, evt. at kroppen har forsøkt å få til eggl og ikkje klart det, så kan eg hella mot å gå med på befruktning så seint som lørdag. men noko anna trur eg ikkje på, for siste gongen me hadde sex var torsdags morgon. så eg meiner altså at eg er minimum 11+6  på fredag. litt viktig for meg at dette blir rett, i forhold til beregning av overtid. gjekk 13 dagar over med gutten min, og var veldig redd for å mista han.

 

på min første ultralyd i dette svangerskapet meinte eg å vera 6+6, og ho sa 6+0. hjerta slo, 4 mm. men eg var sikker på at den vesle var døande pga at han var 6 dagar for liten. men dei to neste ultralydane var fine. det viser at det er skummelt å gå på så veldig tidlig ultralyd. ein kan få unødige bekymringar. sikkert egentlig lurt å venta til veke 8, men samtidig er jo det nervepirrande for dei av oss som er full i angst i 1. trimester. kjærligheten til den vesle veks jo i eit forrykande tempo!

 

Sienna, me krysser fingrane. det er ein utvikling. så er det jo opp til deg kor tolmodig du klarer vera. eg syns du kan unna deg ein tidlegare time hos mortensen, men det må du jo kjenna på sjølv :)

 

Beklager laaangt svar.( eit engasjernande tema)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at du føler deg klar for jobb igjen. no gjeld det å få dagane til å gå ;) ikkje googla deg i hel då, eg har alt gjort det, hehe- du kan berre senda ein pm om du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har vært på denna sia og sneket litt i d siste ja:-) hadde testdag i dag etter 3. Prøverørsforsøk! Det sto GRAVID!!! :-) så etter mine regninger blir termin 31. Juli, men klinikken regnet den til 1. Aug, så vanskelig og si hvor jeg hører til!:-) krysser bare fingrene for at jeg får bli her helt til termin denne gangen!!!:-)

så koselig, har selv termin 31 juli <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei damer :-) da vil jeg også prøve å melde meg inn her, hadde siste mens 15.okt, så da blir foreløpig termin 24.7 :-) var egentlig ikke planlagt dette her, men har slurva litt med prevensjonen :-/.. Jeg blir 38 neste år så er i min beste alder.. Hehe. Har ei jente på 10 og en gutt på 6, så dette blir en skikkelig etternøler..... Sitter egentlig litt mellom barken og veden, skulle egentlig begynne på hormonbehanling denne mnd ( skal/ skulle donere egg til søsteren min som sliter med å bli gravid ) og plutselig er det jeg som sitter med en spire i magen... Blandet følelser akkurat nå... Fant det ut idag, så har ikke fått sagt noe til henne enda ( gruer meg )

Hei og velkommen :) så utrolig vanskelig samtale du har forran deg :( misunner deg ikke den. Men håper for dere alles del at hun forstår at dette ikke var "med vilje", og at hun likevel vil ønske barnet velkommen! Kanskje ikke løpet er kjørt etter graviditeten din heller? Blir koselig med en baby til da :) jeg var 8 da søsteren kom og koste meg masse med henne. Til skikkelig hjelp var jeg også - badet, skiftet bleier, trillet turer og sov sammen :)
Ja, kjenner jeg gruer meg skikkelig til å ta praten med ho.. Men MÅ jo selvfølgelig gjøre det etterhvert... Greit med større søsken å ja, ser den.. De vet selvfølgelig ingenting enda, men blir stas å si det etterhvert :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I følge alle terminkalkulatorer på Internett så var terminen min 29. Juni, men legen min fortalte meg idag at terminen er 1. Juli. Så da "flytter jeg inn" hos dere :)

 

Var altså på første kontroll idag. Godt å få graviditeten bekreftet hos lege. Og få pratet om forskjellig. Gleder meg til samtale med jordmor etter nyttår!

 

Jeg er 27 år, bor utenfor Ålesund, er førstegangsgravid og kvalm stort sett hele døgnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper plutselig inn i juliklubben jeg og :) 24 juli er den store dagen ifølge terminkalkulatoren :) 10 år siden sist jeg hadde baby i hus .spennende ,og ..litt skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Volvat og tatt blodprøve nr 2.

Resultatet på den jeg tok på tirsdag var på 1300. Leser at det er innenfor normalen i uke 5-6, men synes det høres lavt ut. Uansett så er det stigningen som betyr noe, heldigvis. Har tenkt å ringe de i morgen og høre om de tilfeldigvis har fått resultatet av dagens. Blir pyton hvis jeg må vente på svaret helt til mandag.

 

Off, som man bekymrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om HCG nivået kan være forskjellig i svangerskapene? Forrige gang jeg var gravid var jeg å tok blodprøve da jeg var 4+5 og hadde da HCG på 1667. Da ville jeg hatt rundt 13000 i HCG når jeg var 5+5...

 

I denne graviditeten er den 1300..... mister optimismen litt altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...