Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

 

Hvordan går det, og hvordan er symptomene deres nå?

Er det bare jeg som ikke kaster opp?! Er kvalm og uggen store deler av dagen, og det er mange typer mat jeg ikke orker tanken på, men har ikke kastet opp enda.

Omfavner og elsker hvert eneste symptom :) :)

har mistet symptomer og liker det ikke! Er 8 uker. Har fått tidelig ultralyd når jeg er 11+6. Håper alt er bra. Kvalmen er borte, og har nesten ikke ømme bryst lenger og nesten ikke noe mensmurringer lenger, bare 1 gang i blandt med noen dagers mellomrom, før var det hver dag og mange ganger! Men våkner hver natt og må tisse da. Det har jeg ikke gjort før jeg ble gravid. Gleder/gruer meg til ultralyden. Er alt bra, blir det verdens beste julepresang!! :)

 

Jeg er snart 9 uker, og har nesten ikke symptomer… (bank i bordet! ;) ) Jeg har bare ømme pupper, som også kommer og går. Jeg er litt uggen når jeg begynner å bli sulten, så jeg klarer ikke å spise så mye i gangen. Må bare lære meg at jeg ikke trenger å lage full middagsporsjon til meg fremover. Utover det er jeg litt trettere enn vanlig, og blir fort rørt. Magen vokser og puppene vokser, så ser ut som det er liv, til tross for at jeg ikke har mange gravidsymptomer. Jeg tror du bare kan ta det med ro, nyt at du ikke sliter med masse symptomer. Ta heller en ekstra sjekk hos lege eller ul så du får forsikret deg om alt er som det skal :) 

Jeg har første legetime og tidlig ul i uke 10, det blir spennende.. Lykke til - og husk å gled deg over tilværelsen. Du klarer dette helt fint alene, selv om samboeren din dro sin vei. Jeg har troen på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg inn! Hadde siste mens 9.oktober, men har hatt blødninger fra 7.-15.nov ca. Store blødninger de første dagene også. Men tross det tok jeg hcg blodprøve på tirsdag og torsdag i forrige uke som viste stigning fra 161 til 370! Det er lave verdier, men det ser ut til at jeg er gravid da! Kom som et sjokk idag da jeg fikk siste blodprøvesvaret, siden legen mente det var en tidlig SA pga blødningene og den lave verdien av hcg. Men nå har jeg fått trua tilbake! Dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1 trimester er sååååååå langt!!! 8 + 2 dager i dag. Tiden går så sakte nå til vi skal på tidlig UL 20 desember. Gleder meg masse til å se lillebror eller søster turne i magen 💕 med nr 2 fikk vi vite kjønn i uke 13 så det blir veldig spennende å se hva legen sier denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at 1.trimester går aaaalt for treigt Var på ul for en uke sida, var da 7+3. Og dumme dumme meg stresser allerede om dette kommer til å gå bra..hvordan skal man klare å slappe litt mer av? Har ul igjen 18.desember, er 11+5 da. Syns det er så lenge til! Gleder meg veldig til å bikke 12 uker, så det endelig går an å slappe av litt! 

Når bestiller dere første lege/jordmor time? Har vært hos legen pga sykemelding, men ikke skrevet noen skjemaer e.l., og han nevnte heller ikke at han skulle henvise til ord.ul. Vi ble enige om at jeg skal prøve meg på jobb igjen til uka..men satte jo ikke opp time til kontroll eller noe. Kan jeg få jordmor til å henvise til ord.ul? Eller kan gynekologen gjøre det når jeg skal på ul den 18? Husker jo ingenting fra førstemann  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1 trimester er sååååååå langt!!! 8 + 2 dager i dag. Tiden går så sakte nå til vi skal på tidlig UL 20 desember. Gleder meg masse til å se lillebror eller søster turne i magen 💕 med nr 2 fikk vi vite kjønn i uke 13 så det blir veldig spennende å se hva legen sier denne gangen :)

oi så spennende! Er 8+2 idag jeg å og skal på ultralyd 20 desember også! :) legen min er så snill at hun henviste meg :) gleder og gruer meg litt. Håper alt står bra til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvordan går det, og hvordan er symptomene deres nå?

Er det bare jeg som ikke kaster opp?! Er kvalm og uggen store deler av dagen, og det er mange typer mat jeg ikke orker tanken på, men har ikke kastet opp enda.

Omfavner og elsker hvert eneste symptom :) :)

har mistet symptomer og liker det ikke! Er 8 uker. Har fått tidelig ultralyd når jeg er 11+6. Håper alt er bra. Kvalmen er borte, og har nesten ikke ømme bryst lenger og nesten ikke noe mensmurringer lenger, bare 1 gang i blandt med noen dagers mellomrom, før var det hver dag og mange ganger! Men våkner hver natt og må tisse da. Det har jeg ikke gjort før jeg ble gravid. Gleder/gruer meg til ultralyden. Er alt bra, blir det verdens beste julepresang!! :)

Jeg er snart 9 uker, og har nesten ikke symptomer… (bank i bordet! ;) ) Jeg har bare ømme pupper, som også kommer og går. Jeg er litt uggen når jeg begynner å bli sulten, så jeg klarer ikke å spise så mye i gangen. Må bare lære meg at jeg ikke trenger å lage full middagsporsjon til meg fremover. Utover det er jeg litt trettere enn vanlig, og blir fort rørt. Magen vokser og puppene vokser, så ser ut som det er liv, til tross for at jeg ikke har mange gravidsymptomer. Jeg tror du bare kan ta det med ro, nyt at du ikke sliter med masse symptomer. Ta heller en ekstra sjekk hos lege eller ul så du får forsikret deg om alt er som det skal :)

Jeg har første legetime og tidlig ul i uke 10, det blir spennende.. Lykke til - og husk å gled deg over tilværelsen. Du klarer dette helt fint alene, selv om samboeren din dro sin vei. Jeg har troen på deg! :)

tusen takk for gode ord :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også at 1.trimester går aaaalt for treigt Var på ul for en uke sida, var da 7+3. Og dumme dumme meg stresser allerede om dette kommer til å gå bra..hvordan skal man klare å slappe litt mer av? Har ul igjen 18.desember, er 11+5 da. Syns det er så lenge til! Gleder meg veldig til å bikke 12 uker, så det endelig går an å slappe av litt! 

Når bestiller dere første lege/jordmor time? Har vært hos legen pga sykemelding, men ikke skrevet noen skjemaer e.l., og han nevnte heller ikke at han skulle henvise til ord.ul. Vi ble enige om at jeg skal prøve meg på jobb igjen til uka..men satte jo ikke opp time til kontroll eller noe. Kan jeg få jordmor til å henvise til ord.ul? Eller kan gynekologen gjøre det når jeg skal på ul den 18? Husker jo ingenting fra førstemann  :rolleyes:

 

Sniker litt fra juni-babyer jeg. Jeg var på UL 7+5, og så en liten dært med bankende hjerte. Fikk beskjed om at det var kanskje 80% sjanse for at det kom til å gå bra! Var på ny UL 11+4, og så en liten mini-baby som sprellet og stupte kråke :) Så jeg har trua på at det går bra for deg!

 

Jeg har første kontroll denne uka her, da er jeg 12+3. Har ikke fylt ut ett eneste skjema hittil, og har heller ikke søkt om fødeplass eller blitt henvist til OUL. Henger jeg litt etter? Og trodde sykehuset satte opp OUL jeg? Er jeg helt på villspor? Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har en SA nå. Blør noe helt voldsomt med smerter og masse klumper :( Er dessverre ikke noe mer å gjøre for meg. Lykke til alle dere andre :) Håper jeg snart følger etter igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg syns også at 1.trimester går aaaalt for treigt Var på ul for en uke sida, var da 7+3. Og dumme dumme meg stresser allerede om dette kommer til å gå bra..hvordan skal man klare å slappe litt mer av? Har ul igjen 18.desember, er 11+5 da. Syns det er så lenge til! Gleder meg veldig til å bikke 12 uker, så det endelig går an å slappe av litt!

Når bestiller dere første lege/jordmor time? Har vært hos legen pga sykemelding, men ikke skrevet noen skjemaer e.l., og han nevnte heller ikke at han skulle henvise til ord.ul. Vi ble enige om at jeg skal prøve meg på jobb igjen til uka..men satte jo ikke opp time til kontroll eller noe. Kan jeg få jordmor til å henvise til ord.ul? Eller kan gynekologen gjøre det når jeg skal på ul den 18? Husker jo ingenting fra førstemann :rolleyes:

Sniker litt fra juni-babyer jeg. Jeg var på UL 7+5, og så en liten dært med bankende hjerte. Fikk beskjed om at det var kanskje 80% sjanse for at det kom til å gå bra! Var på ny UL 11+4, og så en liten mini-baby som sprellet og stupte kråke :) Så jeg har trua på at det går bra for deg!

 

Jeg har første kontroll denne uka her, da er jeg 12+3. Har ikke fylt ut ett eneste skjema hittil, og har heller ikke søkt om fødeplass eller blitt henvist til OUL. Henger jeg litt etter? Og trodde sykehuset satte opp OUL jeg? Er jeg helt på villspor? Haha.

Takk, ja må bare tro at det går bra :):) utrolig slitsomt å tenke så mye på det :P skal bli godt å jobbe litt igjen, få tankene over på andre ting!

 

Tror det bare er i Oslo du må søke om fødeplass. Jeg bor på Sørlandet og søkte ikke forrige gang ihvertfall :) siden du skal på kontroll denne uka, så sender de inn henvisning til ul på sykehuset da tenker jeg! Sykehuset vet jo ikke at du er gravid, derfor må det henvises :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, da ble jeg litt klokere, Miss Flua! :) Godt med noen som har peiling, haha. 

Og ja, skjønner godt at du ikke klarer å tenke på noe annet. Har tenkt konstant på spira de siste ukene, godt å kunne begynne å slappe av litt nå.

 

Og sender deg en stor klem, mamsen :( Så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Er selvfølgelig litt trist dette, men var veldig klar over at ting kan skje. Mannen sa at jeg bare skulle droppe p-pillen neste måned, for han skulle klare dette igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så trist mamsen :( ta vare på deg selv! du vet at det er større sjangs for å klare det på førstkommende eggløsning, siden du da allerede har hcg i kroppen ;) krysser fingrene for at du brått er i augustgruppa!!! Jeg vet dessverre alt for godt hvordan du har det.....heldigvis ser det ut som om denne spira har tenkt til å bli :hjertesmil:

 

jeg synes 1.tri er uutholdelig langt!!! var på ul 6+3, og alt var bra ... nå er jeg i min niende uke!! bank i bordet!!! :wub: har aldri kommet så langt før!!! er 2 uker siden vi var på ultralyd, og det er 2 uker og 2 dager til vi skal på ny ultralyd!!! symptomene er det heldigvis mange av!! så føler meg litt trygg i hvert fall!

 

tar man selv kontakt med jordmor? eller hvordan fungerer det der? :ph34r: Legen har henvist meg til oul, men ikke kommet time enda.... er litt spent, siden jeg skal få ekstra oppfølging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse å glede seg til 😊 det er en veldig god følelse å se babyen sprelle på skjermen 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist mamsen :( ta vare på deg selv! du vet at det er større sjangs for å klare det på førstkommende eggløsning, siden du da allerede har hcg i kroppen ;) krysser fingrene for at du brått er i augustgruppa!!! Jeg vet dessverre alt for godt hvordan du har det.....heldigvis ser det ut som om denne spira har tenkt til å bli :hjertesmil:

 

jeg synes 1.tri er uutholdelig langt!!! var på ul 6+3, og alt var bra ... nå er jeg i min niende uke!! bank i bordet!!! :wub: har aldri kommet så langt før!!! er 2 uker siden vi var på ultralyd, og det er 2 uker og 2 dager til vi skal på ny ultralyd!!! symptomene er det heldigvis mange av!! så føler meg litt trygg i hvert fall!

 

tar man selv kontakt med jordmor? eller hvordan fungerer det der? :ph34r: Legen har henvist meg til oul, men ikke kommet time enda.... er litt spent, siden jeg skal få ekstra oppfølging...

Takk :) Ja jeg håper det klaffer neste gang. Må jo komme innenfor barnehagefristen hehe.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Mamsen så dumt! Har hatt to SA i vår/sommer og det er rart med det: man er så redd så redd fra man ser første lille prikken av rosa på papiret - men når det kommer klumper, masse blod og gjør vondt roet i hvertfall jeg meg veldig. Man skjønner liksom når løpet er kjørt og man må tenke fra start. Godt mannen er høy på pæra og innstilt på å smelle deg på tjukka fort som fy :) for min del er det litt sårt med januarmagene og marsmagene - men det er mye bedre nå som jeg er gravid igjen selv. Stor klem til deg, det er lov til å sørge litt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Mamsen så dumt! Har hatt to SA i vår/sommer og det er rart med det: man er så redd så redd fra man ser første lille prikken av rosa på papiret - men når det kommer klumper, masse blod og gjør vondt roet i hvertfall jeg meg veldig. Man skjønner liksom når løpet er kjørt og man må tenke fra start. Godt mannen er høy på pæra og innstilt på å smelle deg på tjukka fort som fy :) for min del er det litt sårt med januarmagene og marsmagene - men det er mye bedre nå som jeg er gravid igjen selv. Stor klem til deg, det er lov til å sørge litt nå!

Ja når jeg så det var bittelitt spor på papiret igår så ble jeg veldig redd, men idag da det bokstavelig talt begynte å fosse! Da skjønte jeg at jeg ikke trengte å bekymre meg mer ihvertfall.

Sitter her og sørger litt nå ja :( I et lite forsøk på å muntre meg selv opp litt så kjøpte jeg inn roastbiff og fint brød, lagde det beste smørbrødet jeg klarte. Skal få kos senere idag når mannfolket kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så trist mamsen :( ta vare på deg selv! du vet at det er større sjangs for å klare det på førstkommende eggløsning, siden du da allerede har hcg i kroppen ;) krysser fingrene for at du brått er i augustgruppa!!! Jeg vet dessverre alt for godt hvordan du har det.....heldigvis ser det ut som om denne spira har tenkt til å bli :hjertesmil:

...

 

Det stemmer ikke. Du får nemlig ikke eggløsning igjen før hcg-nivået er lavt nok. Så det at man kan ha lett for å bli gravid etter en SA, har ikke noe med hcg å gjøre.

Lykke til, mamsen!

 

Anonymous poster hash: bc6e3...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Forige gang jeg var gravid tok jeg første hcg prøve 16 dpo! Den var på 77, og det sa de var normalt! Da steg den fint i starten, før den sluttet og stige og jeg mista! I går ( 16 dpo) hadde jeg vist 274! Etter hcg tabellene er jo dette ganske høyt, men hva har dere hatt på 16 dpo?

 

Satt du inn ett eller to egg?

Jeg tok bp på rd 11 sist. Da hadde jeg fått satt inn ett ferskt egg. Hadde da hcg på 111.

Nå var den på 150 på rd 11, men etter innsett av fryseegg legger de på 2 dager, så blir 15 dpo.

Og nå er det tvillinger.

Så hadde egentlig lavere hcg nå, selv om det er to.

Ikke lett å skjønne seg på disse tallene. Kroppen holder på som den vil.

274 var jo uansett et flott tall da:-))

hmm mine hcg verdier 17 dpo var 713. Ekstremt høyt det da:s

Det viker som mine hcg verdier har vært litt lave, så tror ikke du skal måle deg etter mine altså.

Ble du gravid naturlig eller ved assistert?

Hvordan er det med deg Lovise??

Ble gravid naturlig og ingen tvillinger i verken min eller hans familie. Tok ny hcg prøve på fredag så det blir spennende å høre om det er stigning, evt. hvor mye.

Jeg har jo kun målt én gang ved alle mine graviditeter, så aner ikke forskjell på doblingen med én forhold til 2. Hadde vært interessant å vite.

Får du svaretpå mandag eller? Spennende da:-)

fikk svar i dag ja :) steg fra 713 på mandag til 5790 (5+0) på fredag, altså på fire dager. Så det er som det skal hittil såfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i hvert fall alltid fått vite at kroppen er mer mottakelig for å bli gravid rett etter s.a, at det er hcg i kroppen var vel kanskje min egen konklusjon :P ikke meningen å villede noen. Flere leger og jordmor som hra sagt dette til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da ser det ut som om jeg kan melde meg inn her... tok nettopp en test, og der lyste det er stort blått kryss mot meg :)

Termin er foreløpig 21. Juli :)

Det blir spennende med nummer 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...