Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

ja.. det er litt urettferdig at noen skal ha masse plager, men man får vel bare at det man får, og tenke at slik er det denne ene gangen i livet...

kvalmen er her nå da :P hehe... men men :D det er jo mitt lille gull som gjør meg sånn-.. da er det greit :D skulle bare ønske at mannen skjønte litt av hvordan det er å være gravid :P hehe.... han tror liksom jeg bare er syk... det er jo en kjempegod følelse samtidig :) :)

 

Bippo: det er mange som mister symptomer rundt uke 8-10, så det er nok helt normalt for deg også :D Heldig er du :P selv om jeg skjønner at du er litt engstelig... spira di har det nok supert inne i magen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 uker i dag og ingen symptom utenom trøtt og av og til kvalm på kvelden.. nett som det føles det ikke er noe der? Andre som har vert borti dette?

Gravid for første gang og veldig redd for at noe ska skje :(

Jeg har det akkurat som deg. Har egentlig ikke hatt noe symptomer annet enn tretthet, ømme bryster og litt murringer i løpet av hele perioden her.. Er også gravid for første gang, så jeg tillater meg ikke å føle meg gravid før jeg får tatt ultralyd og få en bekreftelse på at det er noe der og alt er bra :P snart 2 uker igjen nå, det blir godt å få avklart situasjonen til den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt Mita06! Ømme pupper, litt murringer og trett hele tiden.. har det vel luksus men likvel redd for at noe skal skje/har skjedd.. :0 ska inn om 2 uker da er jeg bent 12 uker å grugleder meg :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene har forsvunnet litt her også :/ er ikke kvalm lenger (forsvant for en uke siden), og mye mer opplagt. Det eneste er egentlig såre brystvorter, og at det stikker noe voldsomt når jg nyser. Blir skeptisk når symptomene forsvinner sånn...:/ 9+3 idag jeg også :) var på ul for to uker siden, alt var fint. Og skal igjen om 16 dager. Grugleder meg jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se det er bedre med folk :) etter en veldig fin dag har kvalmen kommet snikende nå til kvelden... Og dere: det er normalt at det blir bedre nå - ikke tale om at vi har MA hele gjengen ;) skal se det blir flotte ul i fleng nå de neste to ukene :)

 

Selv begynner jeg å savne et sosialt liv - ting går i rett vei ja! For en uke siden skulle jeg helst vært i hi til etter jul ;) har til og med fått strikket et par pinner i dag (jakke til guttungen, må bli ferdig før babytøy påbegynnes)!

 

Og - jeg greide å skifte bæsjebleie uten å spy selv om jeg er kvalm i kveld (gikk ikke så bra med nesquick som hadde surnet på en drikkeflaske i stad...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i dag og ingen symptom utenom trøtt og av og til kvalm på kvelden.. nett som det føles det ikke er noe der? Andre som har vert borti dette?

Gravid for første gang og veldig redd for at noe ska skje :(

har hørt at symptomer kan variere fra dag til dag og uke til uke. Mange opplever også at symptomene avtar veldig rundt uke 10 som du nå er i. I uke 7 hadde jeg svært lite symptomer morgenkvalmen var borte, hadde nesten ikke ømme bryst og følte meg litt for pigg. Dette varte litt over 1 uke. Å så kom kvalmen igjen, men nå begynner den på kvelden! Brystene er blitt veldig ømme igjen også. Er 9+3. Jeg har ikke vært på noe ultralyd ennå så vet jo ikke hvordan ting står til. Men sånn jeg har forstått er det veldig vanlig at symptomer kommer og går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også begynner symtpomene å forsvinne litt. Er 9+4. Samme tid som sist graviditet. Jeg er bare superglad jeg slipper å være kvalm på jobb og i tillegg prøve å skjule det... Nå er jeg bare kvalm på kvelden. Og i natt var jeg ikke oppe på do for første gang på flere uker! :) Murringer kjenner jeg nesten ikke lengre. Voksesmerter fra livmoren var verre sist, men siden den har strekt seg før så er kanskje ikke så rart det er mindre denne gangen. Men puppene er digre! og tunge! Måtte hente frem de forrige gravid-bh'ene nå. Og jeg sover lite. Trøtt tidlig, men våkner før 5 på morgenen uansett når jeg kommer meg i seng. Det er plagsomt, spesielt når jeg vet jeg trenger den søvnen. Dessuten raper jeg hele tiden! Spiser en liten bit med mat, så kjennes det ut som magesekken fylles med bobler.. Det gjør måltidene små og hyppige.

Cammilok; trodde ikke livmoren skulle nå halvveis opp til navlen før rundt den offentlige ultralyden? Kan det være noe annet du kjenner, eller er du helt sikker? Den skal vel titte opp rett over skambenet mot slutten av første trimester, og først da klarer de å ta utvendig ultralyd. Husker det kjentes ut som om jordmoren skulle knekke skambenet på meg under ultralyd på 12+1 sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Holder meg her litt til jeg ;) Terminen ble flyttet til juni på ul, men holder an til oul før jeg tror på det :)

Etter 4 sprøyter med B12 begynner jeg endelig å bli menneskelig igjen! Og kvalmen ser ut til å slippe taket (hitill i dag vel og merke;) )

Kjenner det rykke godt i livmora i ny og ned og ser magen tyter litt (har vært veldig oppblåst, spes om morran) men nå er den lavere og konstant, syntes det er kos jeg da :) har gått opp ca kiloen, men men en halv kilo ekstra i hver pupp er jeg ikke bekymret enda ;)

 

Og etter kontakt med fastlege og nav (superhyggelig og behjelpelig :D ) har jeg rettigheter på svangerskapspenger også, så trenger ikke bekymre meg til jobb (har et yrke som utsetter fosteret for risiko)

 

Etter nesten 6 uker sengeliggende, har jeg endelig ork og energi til å glede meg ordentlig :)

 

Ønsker alle i samme slengen en riktig god førjulstid :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå idag hørte jeg lille med angelsound! 9+4 idag :):) med andre ord så banker lille hjerte på tross av veldig lite symptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg dritkvalm igjen :( jaja, lille spire koser seg sikkert - tenk! Imorgen får jeg se lille <3

 

Angående å kjenne livmor så er jeg helt sikker. Både jeg og mannen er leger og vi vet hva vi kjenner ;) ellers kom livmor tidlig opp sist også, null stress med utvendig ul ved 12 uker med første. Det var ikke snakk om noen klemming for å få sett ;) Må innrømme at jeg er litt redd det er to, hadde EL smerter fra begge sider den mnd jeg ble gravid, og kvalmen kom tidlig (oppkast første gang uke 5+3). Velvel, vi får se i morgen :) må jo si jeg håper på en, men er det to så skal vi nok greie det også ;)

 

Så bra du er bedre Vanilla :) Og herlig med angelsound Flua :) Er du bra i dag også tanteEsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til dere som har mistet de små spirene deres :( Hvordan går det med deg Sienna85?

 

Jeg er 9+5 idag, og her herjer kvalmen som aller verst nå. (Forhåpentligvis blir det ikke verre enn dette!!) Så jeg er 50% sm ut neste uke. Ellers prøver jeg bare å få dagene til å gå! Vil så gjerne komme til 12 uker snart! Begynner å bli vanskelig å holde det hemmelig også når jeg er så dårlig. Noen som vet det da såklart :-)

 

Er ikke så mye inne her lenger i grunn, men følger litt med dere fordi da :) håper alle får ei fin adventstid, og spirene holder seg fine og sterke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen kom for fullt i går kveld igjen.. og i dag er jeg litt tilbake til brekninger, men ikke noe kommer opp heldigvis :D hodepine er på plass igejn, men vil ikke kalle dette migrene... forløperen kanskje? :(

 

hørte også på lillegull med Doppler i går :smilorange: smelt... den lyden :hjertesmil: er helt fantastisk å høre og forstå at det faktisk er liv der inne :)

 

Godt å høre at b12 har hjulpet Vanilla :D

 

Camillok: lykke til med ultralyden i morra :D tror livmora di er stor fordi det er andremann jeg :) også er vel ikke det andre barnet ditt så gammelt enda heller? jeg har spydd siden jeg var 3+5, og er bare en inni magen min asså! ikke har jeg hyperemesis heller :P Hva slags leger er dere da? blir litt nysgjerrig :P Tror også livmora mi er godt på vei oppover... må ikke presse dopleren ned i skambeinet for å høre hjertelyd lenger :D

 

OG DERE!!! I dag kom brevet om ordinær ultralyd!! hjelp... alt ble liksom så veldig virkelig... har fått time i slutten av januar :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så herlig med time for OUL :)

 

Joda, jeg tror vel det bare er en, men liker ikke at jeg hadde EL smerter fra begge sider... Kjenner veldig godt når EL er ;) virker som om det er veldig følsomt inni der - mistenker at jeg faktisk kjenner liv også...

 

Er turnuslege fortsatt - har ventet på turnusplass, fått barn, og fullført halve turnusen før det braket løs igjen ;) så jeg har fortsatt god tid til å bestemme meg :) mitt hjerte ligger nærmest gynekologi og fødselshjelp, men tror allmennlege hadde passet godt også. Mannen er kirurg :)

 

Æsj, mannen kommer tidlig hjem i dag, egentlig vil jeg bare være i dårlig form alene... Sliter meg helt ut de få timene mellom bhghenting og leggetid for guttungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe sånn er jeg og :P vil bare ligge her i fred uten mas, uten andre rundt meg... bikkja står ute... orker ikke å ha han inne i dag :P bare dårlig form.... men det er jo et godt tegn, så klager ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil å være med i gruppen ;) Meeen jeg er jo ikke medlem her enda,for tør ikke,før etter ul'en... Skeptisk frue det her!! ;) Neida,men etter mange år med prøving,og en sa,blir man veldig redd det skal skje igjen...er liksom for godt til å være sant!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så klart, hvis man brått kjenner noen, så skjønner vi jo alle at vi ikke skal løpe rundt og fortelle andre at den personen er gravid... er vel bare å hoppe i det, hvis det er stemning??

 

kan godt starte en hemmelig-gruppe jeg, da må dere sende meg en pm med fullt navn og kanskje en beskrivelse av pofilbildet deres på face... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skulle ønske jeg også fikk være med i gruppen.. begynte å blø brunt i går etter ultralyden. blør litt mer i dag, men er ikke kommet klumper eller smerter enda. håper kroppen ordner opp selv før helgen. hadde absolutt vært det beste. Hadde gledet meg så utrolig til å fortelle om graviditeten om 3 uker å julaften da jeg skulle vært 12 uker. er så trist at de drømmene er gått i knas. men gleder meg på dere andres vegne og vet at jeg blir gravid igjen da typen har super svømmere og har gjort meg gravid på 1 pp og på 2 pp. Så satser på at jeg er tilbake igjen som gravid i februar/mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så klart, hvis man brått kjenner noen, så skjønner vi jo alle at vi ikke skal løpe rundt og fortelle andre at den personen er gravid... er vel bare å hoppe i det, hvis det er stemning?? Jeg er up for it :) men som sagt, så om noen vet hvem noen er så blir det i gruppen.

 

kan godt starte en hemmelig-gruppe jeg, da må dere sende meg en pm med fullt navn og kanskje en beskrivelse av pofilbildet deres på face...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil:uff sienna :( sånn har jeg opplevd før og... hadde ikke fortalt noen om at vi hadde ivf forsøk. så ble jeg gravid, og skulle være 12 uker på julaften, men mista :( det ble en trist jul for meg.....

 

men godt å høøre at du blir raskt gravid :) da kommer du jo fort etter :D Det beste er jo at kroppen odrner opp selv ... håper du får en fin jul alikevel :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...