Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen :)

 

Jeg er 8 uker i dag. Skal på tidlig ul 12. desember. Ganske spent!! :) Vil gjerne være med i fbgruppen om det fortsatt er plass til fler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg er 8 uker i dag. Skal på tidlig ul 12. desember. Ganske spent!! :) Vil gjerne være med i fbgruppen om det fortsatt er plass til fler. :)

send meg pm med navn og beskrivelse av profilbildet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid plass på gruppa :) Send eselet eller bare meg,en pm. Med navn og hva slags profilbilde du har på face,så legger vi deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante_esel hvordan går der med svangerskapsmigrenen din?:) er det slik at du har det hver eneste dag? høres helt forferdelig. har migreneanfall selv fem - seks ganger i året og det er hekt forferdelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra for deg denne gangen da Sunset! :)

 

Noen av dere julidamerne som er studenter?

Jeg studerer! Tre barn og en i magen...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg denne gangen da Sunset! :)

 

Noen av dere julidamerne som er studenter?

Jeg studerer, men må innrømme at de siste 5-6 ukene så har skole kommet i bakerste rekke...Jeg har ønsket meg barn i 10 år, aldri vært gravid ( vært igjennom ivf) og plutselig midt i studier og alt så er det laget et hjemmelaget mirakel :) Kanskje ikke så rart at skole ble mindre viktig, også har jeg vært i dårlig form som ikke minst er en årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante_esel hvordan går der med svangerskapsmigrenen din? :) er det slik at du har det hver eneste dag? høres helt forferdelig. har migreneanfall selv fem - seks ganger i året og det er hekt forferdelig!!

jeg liker ikke denne svangerskapsmigrenen! er heldigvis ikke nede for telling hver dag! MEN jeg kjenner det "murrer" i panna hver dag... de verste anfalla kommer sånn ca 3 ganger i uka... skal til legen i morra, Hun sliter med migrene selv, så jeg håååååper hun har noen triks mot svangerskapsmigrene på lur...

 

det er for så vidt aurafasen som skremmer meg mest... at jeg kan bli så fjern, ikke klare å snakke, og armer som dovner bort... det er ekle symptomer :wacko:  og selvfølgelig den dundrende hodepina der jeg helst må ligge musestille....

 

er 10 uker i morra, så jeg lever i håpet om t det stabiliserer seg ved 12 uker... men har dessverre mine tvil.... jeg er sykemeldt 100% og det ser helt bomba ut her hjemme... jeg orker ikke noe :( 

 

MEN jeg får ikkke sagt det nok: JEG ER Så LYKKELIG OG TAKKNEMLIG for at jeg er GRAVID! så da får all den dritten her bare følge med...

 

Hvordan står det til med deg? :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

jeg hadde betalt for en privat ultralyd! eller kjøpt meg en dopler - hvor langt er du på vei?

har du hatt noen blødninger eller noe sånn som tilsier at du kan ha MA da? evt har du opplevd det før, siden du er så engstelig?

 

det er grusomt å gå sånn og være engstelig!! jeg er glad jeg har investert i en dopler - har hørt hjertelyd flere ganger... hører ikke hver dag, og ikke lenge av gangen, bare for å konstantere at det er liv...

 

lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

jeg hadde betalt for en privat ultralyd! eller kjøpt meg en dopler - hvor langt er du på vei?

har du hatt noen blødninger eller noe sånn som tilsier at du kan ha MA da? evt har du opplevd det før, siden du er så engstelig?

 

det er grusomt å gå sånn og være engstelig!! jeg er glad jeg har investert i en dopler - har hørt hjertelyd flere ganger... hører ikke hver dag, og ikke lenge av gangen, bare for å konstantere at det er liv...

 

lykke til

 

Har opplevd det en gang, men da ryddet kroppen fort opp. Blødde ganske mye, men har ikke blædd noe nå nei. Hva koster en doppler da ? Har bestilt ul, men de hadde ikke tid før om 2 uker. Er nå 10+1 i dag

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

Du er ikke alene om å føle det sånn og jeg tror veldig mange kjenner litt på redselen om at noe skal gå galt. Det er rart det der, msn knytter seg veldig tidelig til det lille livet i magen. Kjenner selv på redselen av MA og SA. Jeg skal på ultralyd den 20 desember, da er jeg 11+5 å jeg grugleder meg. Når man ønsker seg barn håper man jo så inderlig at det faktisk skjer. Heldigvis går det oftest bra for de fleste :) snakk med jordmor eller legen din om bekymringene. Kanskje de kan henvise deg til en tidlig ultralyd? Ellers hadde jeg bestilt privat :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

jeg hadde betalt for en privat ultralyd! eller kjøpt meg en dopler - hvor langt er du på vei?

har du hatt noen blødninger eller noe sånn som tilsier at du kan ha MA da? evt har du opplevd det før, siden du er så engstelig?

 

det er grusomt å gå sånn og være engstelig!! jeg er glad jeg har investert i en dopler - har hørt hjertelyd flere ganger... hører ikke hver dag, og ikke lenge av gangen, bare for å konstantere at det er liv...

 

lykke til

 

Har opplevd det en gang, men da ryddet kroppen fort opp. Blødde ganske mye, men har ikke blædd noe nå nei. Hva koster en doppler da ? Har bestilt ul, men de hadde ikke tid før om 2 uker. Er nå 10+1 i dag

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

 

jeg kjøpte dopleren av noen andre, vet ikke hva den koster til vanlig... men tror kanskje 500 eller noe sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg er så engstelig for å miste barnet. Alt ble så virkelig i går da jeg fortalte en i familien om barnet, men jeg vet ikke hvordan det står til der inne. Etter endel lesning om MA så føler jeg at jeg har det. Jeg føler meg ikke gravid og det er såå lenge til UL! Får panikk her, klarer ikke å nyte det at jeg er gravid i det hele tatt. Ingenting min samboer sier til meg får meg til å roe meg ned heller. Dagene går så sakte, hva ville dere ha gjort her ?

 

Anonymous poster hash: 9eb0a...eb2

Hei! Jeg hadde det på samme måte og bestilte privat ul hos jordmor! Kostet 500 kr og var verdt så mye mer! Har klart å slappe helt av etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du allerede har passert 10 uker, så er risikoen nesten like liten som etter 12 uker, veldig minimal allerede etter 8.5 uker (under 2%). Ikke alle som føler seg så gravide, hvertfall ikke når man har forventninger om å henge over doskåla slik som det ofte fremstilles. Kjenner du noen symptomer? Det klareste symptomet jeg har er pupper som har blitt kjempetunge og minst en størrelse større enn før. Kjennes nesten melkesprengte ut.. Doppler kan du potensielt høre hjertelyden med allerede, men det er ikke sikkert du klarer å høre noe før etter 12 uker med den. Mange leger (inkludert min) vil ikke høre etter hjertelyd ved 12 ukers kontrollen fordi de så ofte ikke finner noe og ikke vil skape unødvendig uro. Og de er jo trent til å gjøre slikt... Så ikke bekymre deg om du ikke finner noe, men prøv hvertfall! Jeg kjøpte luvion doppler online, kostet 800 da, men er visst blitt billigere nå som alle kjøper doppler :) Tror de selger dopplere på teknikmagasinet, da kan du få testet det allerede i dag! Ble anbefalt å teste med full blære, da kommer visst livmoren høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil veldig gjerne bli med i fb-gruppen  :)  Har menstermin 25.juli :)  Første kontroll blir førstkommende tirsdag (10.des)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg navnet ditt og hvordan profilbildet ser ut,på pm. Så må jeg legge deg til som venn,før jeg får lagt deg til i gruppen,men det er bare å slette meg som venn etterpå altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) ultralyden viste en tom livmor. Det hang igjen noen rester på livmorhalsen som hun fjernet. Jeg begynte å blø kraftig på onsdag og da kom det to klumper ut, så antar det blant annet var embryoet. Hcg på mandag var på 10 000, altså 6000 mindre enn 6 dager tidligere. Synes jeg slapp billig unna smertemessig, hadde jo ikke vondt! Og er glad for at kroppen klarte å abortere på egen hånd! Blør fremdeles mye, men håper det roer seg snart. Forrige gang tok det rundt 7 uker før hcg var under 5, men da hadde jeg mye høyere hcg da jeg aborterte. Så håper hcg er ute av kroppen kjapt denne gangen sånn at jeg får eggløsning om ikke så alt for lenge. Neste gang SKAL det gå bra! Lykke til videre alle dere andre, kos dere masse med julimagene deres og god jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å lese, Sienna :( samtidig har du gått i uvisse veldig lenge nå, så må være greit å få vite? Jeg håper du blir fort gravid igjen :) jeg har mista i ma selv, og ble gravid igjen etter første mens. Svangerskapet gikk kjempe fint :) lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna: Uff,kjipt. Nå ble det liksom så "endelig" nå...ikke mer håp og hente :( Men ser ut som du bearbejder det bra da,siden du er klar for ny eggløsning ;) Kjempebra!! :) Og masse masse lykke til videre. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...