Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Takk for betryggende ord. Man blir så redd for alt! Jeg skal på ultralyd om 9 dager, kan nesten ikke vente. Er nesten så jeg vurderer å kjøpe meg angelsound. Men finner jeg ikke noe da kommer jeg nok til å stresse ennå mere, å det er jo ikke så lurt. Håper dagene frem til ultralyden går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for betryggende ord. Man blir så redd for alt! Jeg skal på ultralyd om 9 dager, kan nesten ikke vente. Er nesten så jeg vurderer å kjøpe meg angelsound. Men finner jeg ikke noe da kommer jeg nok til å stresse ennå mere, å det er jo ikke så lurt. Håper dagene frem til ultralyden går fort.

Jeg tror vi alle har nerver i 1. trimester, men det går som regel bra :) Jeg kommer ikke til å kjøpe angelsound fordi det vil stresse meg mer tror jeg. Venter til ul i uke 12:) Lykke til på ul, det går som regel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ultralyd i morgen :D 7+5! håper sånn at det er et bankende hjerte <3

 

lykke til i dag :)

takk :) Det gikk bra, så et bankende hjerte <3 Var visst en dag lenger på vei :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker dere å ta influensavaksine når vi er over i 2 trimester? Jeg tror jeg skal det, siden det er anbefalt. Er det noen negative sider ved den vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere å ta influensavaksine når vi er over i 2 trimester? Jeg tror jeg skal det, siden det er anbefalt. Er det noen negative sider ved den vaksinen?

Nei det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre. Har aldri tatt influensa vaksine før. Gravide tåler litt. Immunforsvaret er ikke så svekket og det med at fosteret kan få schizofreni av at mor er influensa syk under svangerskapet virker for meg litt rart. Jeg tror kroppen er laget for å takle virus osv det er med på å bygge et sterkt immunforsvar. Kjenner til folk som aldri vaksinerte seg som babyer og barn, de er så og si aldri syke. Jeg tror kroppen tåler ganske mye, men så fort man tar medisiner, smertestillende og vaksinerte seg for det minste, slutter kroppen å bruke sine egne forsvarsmekanismer. Men hver og en må gjøre det de føler seg tryggest på, dette er kun min mening. Og kommer såklart til å følge myndighetenes anbefaling for vaksinasjon av babyen. Mot røde hunder osv som faktisk mange barn dør av i andre land. Men influensa er ikke farlig så sant man ikke er veldig gammel eller syk fra før. Endret av Malintdo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er veldig skeptisk til influensa-vaksine. Har aldri hatt influensa før, så satser på at kroppen ordner opp... hvis ikke legen er veldig insisterende på det, da får jeg vurdere det på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Eg henger meg på, har termin 17 juli.Vårt første planlagte barn, gleder oss så enormt, men samtidig litt skummelt.Dette er så stort, og har vært ein drøm lenge.Som no vil endelig gå i oppfyllelse:-) Ei spennandes tid i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tatt influensa vaksine før, og har ikke tenkt ta denne gangen eller..

 

Var foresten på 12-ukers kontroll i dag :D hørte hjertelyden godt, så nå skal jeg lene meg tilbake og la det synke godt inn at vi får baby til sommeren <3

forlenget sykemld med en uke til og skrev søknad om overgang til svangerskapspenger, så nå er alt på stell

(bortsett fra klargjøring til jul :P har igjen julevask-julepynting-julehandel-kakebaking... men blir vel jul lell;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ikke sagt et kvekk om den vaksinen, og jeg har så å si aldri influensa, så tviler på jeg kommer til å vaksinere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være verdt å ta vaksinen selv om man vanligvis ikke får influensa særlig ofte. Immunforsvaret er nedsatt når man er gravid (så man ikke skal støte fra seg barnet), så man er mer utsatt både for å bli syk og å få komplikasjoner (som lungebetennelse) hvis man først blir det. I USA har man anbefalt influensavaksine til gravide i mange år, så de har veldig godt grunnlag for å si at det er trygt. Jeg synes det er rart at ikke leger og jordmødre er flinkere til å minne folk på det - anbefalingen fra Folkehelsa er tross alt veldig klar.



Anonymous poster hash: 42cc0...db7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kvalmen har blitt verre jeg. Har spydd hver dag nå, mot annenhver tidligere. Hverdagskvalmen har jeg nok lært å takle litt bedre, men jeg merker at helgen er lang med lite barn hjemme, og gleder meg til litt ro til å være elendig igjen til uka... :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også på UL på fredag, er da 11+1. Grugleder meg, men har troen på at det blir et positivt besøk. Veldig klar for å fortelle familien nyheten på julaften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...