Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Får litt småpanikk her nå. I går kveld begynte jeg å få vondt i magen. Litt sånn menssmerter aktig. Ikke veldig sterkt, men ubehagelig å gå og sånn.
Nå er det tilbake. Flyr på do for å se etter blod, men ingen ting. Er liksom akkurat mellom symfysen og navlen.
Ligger og murrer hele tiden, så blir det sterkere innimellom:-/
Synes jeg har hørt om så mange som har vært gravid med tvillinger som mister den ene. Skal ikke til ul før om 10 dager og føler ikke det er vits i å sjekke noe før det, men blir jo liksom litt urolig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange gode klemma frå meg Sienna. Livet kan vera ganske brutalt. No må du Hugsa at det er lov til å sørga,sjølv om du sjølvsagt også må "vera tapper" osv for å gå vidare. Å oppleva ma kan kjennes omfattande sorgmessig, for det blir så usynlig for dei rundt. Kun du og de som bestemmer og veit kva det å mista denne vesle verdifulle skatten inneheld for deko. Eg kan enno bli på gråten når eg tenker på den eg mista i må s 2011. Eg tok det så tungt. Aborten no i sommar føltes annleis. Det er de som "eig" denne sorga. Hugs det,at du har lov til å føla fot du gjer så lenge du gjer det. Så ønsker eg deg lykke til! Håpar inderleg det snart ordnar seg med ny graviditet og baby. Masse varme tankar frå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sienna det var trist :( men dog godt t kroppen ordnet opp selv, og at alt nå er ute... håper du brått blir gravid igjen, og at du kommer deg helt i mål da!! nå må du fokusere fremover, samtidig som du må bearbeide denne aborten... <3 god klem og lykke til!!

 

 

Dollypopp: det er ikke bare strekking av livmoren du har begynt å kjenne på da? har hatt sånn vondt noen dager jeg også, men nå har det roet seg.. det har kjentes ut som ligamentsmerter.....  evt at du har treig mage og må komme deg på do :P

De som mister tvilling har ofte blødning (i hvert fall har alle de jeg har hørt om hatt det....) så det står nok fint til i magen din :P der er det fest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er det jeg lurer på. At det bare er at livmoren flytter seg opp. Kjenner det er ganske hardt nederst i magen.  Det ga seg litt utover dagen, men kjenner litt nå og da.
Ikke noe blod heller, så det går nok bra.
Pleier aldri å bekymre meg sånn, fikk bare litt panikk her... :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser så sinnsykt frem mor UL til uka. Gleder meg til å få svar på om det fortsatt er noe inne der :) Går inn i vår 8. Uke på onsdag,og symptomene er litt dann og vann... Noe som bekymrer meg,selvom jeg vet det er normalt. :) Mååå bare få en bekreftelse kjenner jeg. Feks. igår var jeg kvalm hele dagen,og oppblåst som fy,pluss ømme pupper,men DET er ikke bare et symptom,for jeg bruker fortsatt Crinone,og det er en bivirkning av den,så telles ikke :P

Idag,har jeg ikke merka noe, før nå på kvelden,stikker det i høyresiden og puppa er vonde oppå.

Tok hcg-prøver i uke 6 og det var fiiin stigning,men det var i uke 6.... Tankene virrer og styrer nå fordet...puh,slitsomt!! Men sånn er det,etter maaaange år med assistert befrukting og en sa som sitter ferskt i minne!! :( *måristeavmegdenegativetankene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner meg litt igjen Bare123 :) hehe går på lutinus enda...

 

at du er kvalm er jo et godt tegn :D hadde litt bedring i form i uke 8 jeg også.... rart :P men det kom tilbake alt sammen igjen...

 

Jeg skal også på ultralyd til uka. :) gruer og gleder meg...

 

er denne spira også assistert befruktning?

 

det er jo sånn de fleste har det, med symptomer som kommer og går, så jeg tror vi bare må slappe av så lenge det ikke er noen blødning... :D alt blir nok bedre når du får se hjertet blinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe trøst så har jeg de samme symptomene etter jeg sluttet med Crinone. Så ikke sikkert det er den som gir deg symptomene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytter dere over i 2 trimester?

Uke 13? eller 12+1?

 

evig spørsmål men... :)

Endret av *Vanilla*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,men vil gjerne være kvalm hele tiden jeg!! :P Hehe :D VIL ha symptomer!! :) Ikke for det,er godt med "fri" innimellom da ;) Men ikke en hel dag! Bekymringer,bektymringer,bekymringer!

Jeg vet jo det er normalt,men alikevel...

 

Du skal det du og ja eselet. Spennende! Får krysse fingrene for oss begge da :) XXX :)

 

Ja,dette er 2.IVF/ICSI fersk forsøket. Nok et forsøk og føye til,i rekken av 8 inseminasjoner,ett frys,to avbrutte forsøk og to uttak... Jada,hvem skulle tro lista skulle bli så lang,etter man endelig fikk hjelp!?! Og første ferskforsøk ble vi gravide,men hadde en sa. Så redselen for å miste igjen,er stooor. Så derfor alle bekymringene :-S

 

Ingen smerter,eller blødninger her heldigvis,så klart,håpet om at spirelille fortsatt er der,er der!! :) Krysser alt jeg har!! :)

 

Dollypopp: oki,tusen takk :) Bare at puppa ble ømme første dagen med C,så jeg klarer ikke koble det som et symptom. Men da skal jeg tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, lista har blitt lang hos meg og etter vi fikk hjelp, men det viktigste å fokusere på nå er at spira sitter!! Hos meg, og hos deg! Det var vel bare et egg som ikke var friskt da du hadde s.a ... har hatt s.a jeg også... men denne gangen skal det ikke skje! og vi skal bli mammaer i juli 2014 :D TENK På det du :D Tenk Positive tanker, og positive ting vil skje :D

 

leste et sted at nå hjertet har begynt å slå er det 90%sjangs for at alt går bra :) det er jo ganske høye ods da :) Må stole på at klinikken har høstet det rette egget og den rette sædcella nå!!

 

Pust med magen :P du får ikke gjort noe fra eller til uansett... den første ultralyden roet meg mye ned i hvert fall, og regner med den gjør det samme for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytter dere over i 2 trimester?

Uke 13? eller 12+1?

 

evig spørsmål men... :)

hehe dette har jeg tenkt på og :P du nærmer deg vel 12+1 du nå? tror jeg flytter inn 12`1 jeg :P  føles tryggere å være i 2.tri, så hvis jeg kn snike litt i køen, så gjør jeg det :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt når andre tar over den "fornuftige biten", og tar meg litt i øra!! Trenger det innimellom,for å se det som er bra!! :) Så tusen takk tante esel :)

Jeg blir helt enssporet,så takk,som hjelper meg på rette sporet igjen!! :) Blir gaaaal av dette!! :P

Og jaaa,nå er det pokker meg vår tur,så jaaa det ER gullegget vi har fått utdelt!! Vår tur nå :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2.trimester starter jo når du har gått 12 uker, det har du på 12+1 ;) Tror ikke risikoen øker eller senkes om du selv mener du er i 2.tri eller ikke, men alt føles MYE tryggere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte dere, skjønner godt at dere er litt ekstra bekymret, tante esel, bare meg og dollypopp. Det er rart med det, når man ønsker seg barn er det stort sett bare det man greier å tenke på, og når det tar såååå lang tid og det fortsatt er vanskelig selv i ekspertenes hender - ja da blir man veldig redd. Husk på at det så og si ikke er noe høyere risiko for å miste nå enn i andre trimester. Har man sett hjertet slå og man er i uke 9 så er vel risikoen rundt 2%, mot 1% i andre tri.

 

Vil bare si at jeg var i barselgruppe med to flotte damer som begge hadde brukt 5 år på å bli gravide med vellykket resultat. De hadde begge mistet, hun ene flere ganger. Tror det var sjette ivf med fryseforsøk til hun andre! Husker godt da vi de små var rundt 3 mnd og jeg spurte om de hadde begynt på prevensjon. Nei, der trengte de ikke mente de... Hun med fryseforsøket ble gravid på naturlig vis og det er 18 mnd mellom ;)

 

Dette kommer til å gå kjempefint :)

 

Her har jeg hatt mange veldig dårlige dager i det siste, men i går var det veldig bra og jeg fikk gjort litt sårt tiltrengt i huset (bl.a. Vasket klær). Hvordan ligger dere an med julegavene? Jeg er totalt på etterskudd, føler meg sjanseløs på shopping rett og slett! I dag skal vi prøve å komme oss en tur ut i snøen - jeg og lillegull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det er jo psyken min som gjør at jeg synes det er tryggere i 2.tri :P

 

jeg ble jo faktisk gravid på egenhånd etter 6 insett!!! men har ingen planer om å starte på prevansjon etter fødsel for det... da får jeg heller få to tette.... det er i hvert fall ikke den værste bivirkningen ;)

 

jeg har heldigvis nå etter jeg kom forbi 9 uker fått noen fine dager innimellom :D så nå orker jeg litt mer i hvert fall :D Huset har jo virkelig ikke sett ut... tydelig at det stort sett er meg som tar husarbeidet ja... hehe men mannen har gjort alt jeg har bedt om, men jeg har ikke akkurt mast på han :P

 

heldigvis har jeg handlet ferdig nesten alle julegavene :D men kjenner jeg gruer meg til å få i havn de siste :P dritt å bruke de gode dagene på shopping... jeg skal i hvert fall passe på å vite hva jeg skal ha før jeg drar ut.. så det ikke blir så lenge... prker ikke mer enn en time av gangen som regel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det var det venninna mi sa også - men husker godt hvor sjokket hun var da hun nettopp var blitt gravid ,med nr to ;) hun var på ingen måte forberedt og hadde nok foretrukket å vente litt til. Enda godt man har en del måneder å forberede seg på :)

 

Burde opp av sofaen nå og rydde litt og lage litt mat til mannen kommer hjem.... Oooouff, har ikke lyyyyyst!

 

Forresten var det herlig å se guttungens første møte med snøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tenkt til å gjøre noe etter fødselen. Om det blir mannen eller meg får vi se.
Selv om jeg ikke har blitt gravid på egenhånd på de 8,5 årene jeg ikke har brukt noe, så tar jeg ikke sjansen på en nr 5... Man vet jo aldri...

Det blir nokså tydelig hvem som gjør noe her hjemme også...hehe. Barnas klesskap var faktisk helt tomme her i forrige uke... Ikke så rart, når jeg ikke har brettet noe klær.Ingen andre som gjør det..

Men nå er formen min hakket bedre også, så tar en liten økt nå og da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk unna så og si alt av klær i går, men det var skrapa tomt i klesskapet til minsten her også... Det som irriterer mest er at de få gangene jeg ber mannen om å hjelpe til med klesbrettinga så bretter han bare sine egne!!! Når han er ferdig med det tar han guttungens og deretter håndklær etc. Mine kunne det ikke falle han inn å brette! Men at jeg vanligvis bretter hans, det er liksom helt ok... Samme med å bære opp tøy, det er bare hans som kommer opp og i skapet... Kunne i hvertfall tatt med sengetøy og håndklær! Merker at mannen gjør mye mindre nå enn til vanlig - 1: jeg går jo hjemme hele dagen og 2: når jeg lar det flyte så kan liksom han også gjøre det. 3: jeg får dårlig samvittighet hvis jeg skal mase på han - vet det er teit, men jeg føler meg jo lat og udugelig. Myyyyye lettere å be om et skikkelig tak hvis jeg også gjør ting, ikke bare ligger på sofaen...

 

Jaja, han er fantastisk til å lage mat da :) heldigvis går det stort sett greit å få i meg en liten porsjon middag hver dag :)

 

Må si jeg gleder meg til alenedag i morgen, mannen på jobb og guttungen i bhg. Trenger en dag for å ta meg inn etter alenemammatilværelsen i helga (mannen har jobbet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er snart over i 2. trimester :) 11+1 i dag, dagene har gått sakte, men fy så fort tiden egentlig har gått!

 

Flere som har funnet ut hvor lite mannfolka gjør i hverdagen ja :P

etter å ha liggi noenlunde pal i 7 uker, henger vi etter her! reine klær ligger i 3 store hauger (helt tomt i skapene, og fjerdemann, altså mannen, tok BARE sine når jeg spurte om hjelp...)

Skapdører på kjøkkenet ser ikke UT (veit ikke hvordan dere er, men her, med hvite skap. må de tørkes over rimelig ofte..)

Og alle småtingene da.. som jeg (til vanlig) plukker opp og legger på rett plass uten å tenke meg om... de blir liggende da, overalt...

+++

 

Med utgangspunkt i dette, og plusser på hormoner... trivelig, hehe :)

 Godt vi skal bort i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg tante esel:-) kommer heller ikke bruke noe etter fødsel hihi:-) kommer et barn til er det mer en velkommen:-) vil ikke mer IVF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 11 uker på vei. La meg med hodepine og våknet med hodepine :( Pleier å slippe utover dagen.Jeg må skryte av samboern min jeg da :) Etter at jeg ble gravid og har vært opp og ned i form så har han gjort mye mer hjemme. Jeg tar meg av klesvask og mat, men han støvsuger, går turer med hunden sent og tidlig og handler hvis jeg ikke orker. Men jeg tror han merker alt jeg har gjort da, for da han skulle løfte frem kasser med julepynt ifra loftet og måtte lete seg frem så var det mye huff... Jeg har alltid gjort det meste selv, men er selvsagt mer påpasselig nå, så da må den vordende far trå til. Jeg tror det er greit at det er hunkjønn som skal bære frem barn, hvis ikke så er jeg redd det hadde blitt lite barn når en er i så dårlig form og det følger med en del plager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig ser jeg! Mannen her er utrolig flink og tålmodig med meg:p lager mat, rydder og vasker mens jeg ligger pal i sofaen dag ut og dag inn:p det eneste han ikke "ser" er klærne. Til gjengjeld sier han at jeg må spørre han om han kan sette på en maskin og han ville gjort det:)

 

heretter skal jeg prise meg glad for at det er ryddig her, men relativt tomt i klesskapene og fult på badet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi elsker menna våre alikevel for et eller annet :P Min kompenserer i hvert fall mye på kjærlighet til meg :P hvordan han viser det osv... og han gjør alle "mannetinga" .. og det er egentlig en ordning jeg trives med...

 

har hørt innom lille babyen i dag igjen :hjertesmil: smelt... den hjertelyden gjør meg helt rolig i kroppen :D dette var siste høring før ultralyd på onsdag :babyjente: da kan jeg vel bare glede meg?!?  :D Gosh... 49 timer igjen til jeg skal bli forelska på nytt :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...