Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Var på første svangerskapskontroll for 1 uke siden. Er idag 8+4. Jeg har ved ett tilfelle dette svangerskapet som også er mitt første hatt vondt på høyre side i uke 5. Det varte 10 min så ga det seg og har siden ikke kjent noe. Jeg var bekymret den dagen jeg opplevde det å fikk da en undersøkelse hos fastlegen. Etter dette har jeg som sagt vært på 1 svangerskapskontroll og da lurte legen på om jeg ønsket en tidelig ultralyd og det sa jeg ja til. Fikk så time til dette. Men nå idag har jeg fått henvisning til gynekologisk poliklinikk. Å ble litt bekymret? Kan de ha sett noe på blodprøvene jeg tok på kontrollen som trenger videre utredning? Eller kan det være slik at fastlegen sendte henvisning om tidelig ultralyd til to forskjellig? Blir det gjort ultralyd på gynekologisk poliklinikk? Leste at dette var kun om man hadde mistanke om graviditet utenfor livmor eller spontanabort. Jeg har ikke blødd i svangerskapet. Det står også i brevet at jeg ikke er førsteprioritet så timen dato kan bli endret. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært på tidlig UL i dag 9+2, alt så heldigvis bra ut, hjerterytme på 183 og 23mm lang:) termin 4.juli, så ganske likt det jeg selv har funnet ut. Jeg var hos gynekolog å fikk det gjort, så tror det er helt normalt Malinto:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) håper det! Stusset litt i og med at jeg allerede hadde fått hos en som kun utfører svangerskaps ultralyd og så plutselig få hos gynekologisk poliklinikk. Var vell ordet poliklinikk som gjorde meg bekymret. Får ringe fastlegen i morgen å høre om jeg skal gå på begge eller se bort fra en av de. Den første timen jeg fikk var hos sonograf 20 desember. Da er jeg jo nesten bikket 12 uker så om alt er bra på den ultralyden så senker jeg skuldrene. Den andre er nå til mandag å da er jeg 9 uker og fortsatt 3 uker til uke 12. Kan jo være jeg kan gå på begge? Det hadde jo vært ypperlig :)

 

Anonymous poster hash: 377e9...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) håper det! Stusset litt i og med at jeg allerede hadde fått hos en som kun utfører svangerskaps ultralyd og så plutselig få hos gynekologisk poliklinikk. Var vell ordet poliklinikk som gjorde meg bekymret. Får ringe fastlegen i morgen å høre om jeg skal gå på begge eller se bort fra en av de. Den første timen jeg fikk var hos sonograf 20 desember. Da er jeg jo nesten bikket 12 uker så om alt er bra på den ultralyden så senker jeg skuldrene. Den andre er nå til mandag å da er jeg 9 uker og fortsatt 3 uker til uke 12. Kan jo være jeg kan gå på begge? Det hadde jo vært ypperlig :)

 

Anonymous poster hash: 377e9...921

åh! Vet ikke hvorfor jeg postet som anonym.. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som kjenner at hormonene løper løpsk? Jeg går fra å være fly forbanna til å grine på littegranne. Tenker selv at nå overreagerer jeg vel litt, men samtidig så klarer jeg ikke helt å styre det så godt som til vanlig. Merker det spesielt de dagene jeg sover dårlig og er ekstra sliten. Da er det nok at mannen kommer med en teit vits, så blir jeg sååå irritert før jeg sitter og hulker.. stakkars mann! Jeg blir helt sliten av meg sjøl, så kan bare forestille meg hvor vrient det er for han å følge med :P heldigvis er han veldig forståelsesfull og tålmodig :) men håper jeg blir flinkere til å kontrollere dette snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ble litt nervøs nå, tok en ny graviditetstest (føler at alt er litt uvirkelig ennå) men denne var veldig svak! Jeg har tidligere tatt 4 tester og alle har vært veldig klar, men nå ser jeg såvidt den andre streken på den! Har ikke hatt noen blødninger, hva ville dere ha gjort ? Ser to streker altså, men den som slår ut er knapt synlig nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malintdo: tipper du kan dra på begge om du har fått ul ved to forskjellige steder.

 

Jeg skal selv spørre om tidlig ul da vi ikke er helt sikre på hvor langt jeg er på vei. Samtidig har jeg bestilt privat også i tilfelle legen mener det er unødvendig (denne kan selvfølgelig avbestilles). Men klaffer det slik at ul kommer på to forskjellige tidspunkt som man ser store forskjeller fra første til siste ul, så vil vi nok dra på begge. :) Dette er vår første, og vi er de første i familien som skal ha barn, så har ikke så mange å snakke med om dette  - i alle fall ikke før vi kan fortelle alle det. ;) 

 

Mita06: Hvor langt er du på vei? Jeg har hørt at det kan ha betyding om du har drukket nok veske dagen før, hvis du brukte morgenurin.. Jeg vil tro at du bare må slappe av, og vær sikker på at det er som det skal. :) Jeg hadde nok ringt til jordmor eller helsesøster eller noe, bare for å høre om det er noe du bør sjekke opp. 

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) håper det! Stusset litt i og med at jeg allerede hadde fått hos en som kun utfører svangerskaps ultralyd og så plutselig få hos gynekologisk poliklinikk. Var vell ordet poliklinikk som gjorde meg bekymret. Får ringe fastlegen i morgen å høre om jeg skal gå på begge eller se bort fra en av de. Den første timen jeg fikk var hos sonograf 20 desember. Da er jeg jo nesten bikket 12 uker så om alt er bra på den ultralyden så senker jeg skuldrene. Den andre er nå til mandag å da er jeg 9 uker og fortsatt 3 uker til uke 12. Kan jo være jeg kan gå på begge? Det hadde jo vært ypperlig :)

 

Anonymous poster hash: 377e9...921

da fikk jeg ringt legen, det var ikke ultralyd, men pga en blodsykdom jeg har som man bør være obs på i svangerskapet (blodpropp fare) men ikke lenge til ultralyd den 20 da :) Gleder meg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få svakere tester og dersom trenden har fortsatt utover en enkelt gang så har det desverre betydd SA noen få dager etterpå. Men dette var meg, ikke likt for alle! Viktig at du bruker morgenurin ja :) lykke til, håper det bare var et engangstilfelle med dårlig test eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt i venstre side i dag. Kjennes ikke ut som ligamentsmerter, mer murrende og plagsomt enn skarpe stikk/drag. Liker ikke det, blir lett engstelig kjenner jeg... Og kjenner at det blir godt å få tatt ul til onsdag for å se at alt er i orden og på rett plass inni der. Det ble plutselig veldig lenge til onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 nå. Håper virkelig det går bra. Brukte morgenurin ja, men jeg skal på apoteket i dag for å kjøpe flere slik at jeg kan undersøke på nytt i morgen. 3 uker til første svangerskapskontroll, håper virkelig at alt går bra !! Dette barnet er så ønsket <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 nå. Håper virkelig det går bra. Brukte morgenurin ja, men jeg skal på apoteket i dag for å kjøpe flere slik at jeg kan undersøke på nytt i morgen. 3 uker til første svangerskapskontroll, håper virkelig at alt går bra !! Dette barnet er så ønsket <3

Jeg ville tatt en clearblue graviditetstest og sett om det står noe annet enn 3+. Det skal være mulig å teste på alt annet enn morgenurin når du er så langt på vei. Men kan du være lenger enn du tror? Hcg synker når man er så og så langt på vei (husker ikke hvor langt) så det kan jo være derfor også?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske usikker, første dag i siste mens (mulig det var en abort da jeg hadde sinnsyke smerter?) var den 27.September ihvertfall. Jeg skal kjøpe og prøve i morgen igjen. Hehe, kjøpte en ekstra bare fordi jeg trengte en bekreftelse (på nytt) og det gjorde meg bare mer nervøs ! jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Hcg skal ikke synke så mye at en gravitest ikke slår ut. Det nærmeste man kommer en måling på hvor mye hcg det er i urinen er clearblue med ukesindikator som gladlaksen sier. Du kan ta den når som helst siden du er så langt på vei. Viser den noe annet enn3+ vil jeg anta at du har hatt en MA for en god stund tilbake. Du har ikke blødd siden 27 september? Ville i hvertfall tatt kontakt med lege og bedt om tidlig ultralyd for bekreftelse hvis testen er negativ. Håååååper alt er bra! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for at testen du tok var defekt jeg :P man må håpe så lenge man kan, men ville også tatt en tur til legen og fått ultralyd for evt bekreftelse/avkreftelse av mistanken!!

 

 

Så spør jeg dere damer: har dere noen sykt gode råd mot svangerskapsmigrene?? jeg dør!! i går vr det faktisk så ille at jeg tok en paralgin forte... det er vel egentlig ikke det beste å ta nå? jeg går på blodfortynnende, så fenazon koffein (blitt anbefalt de av ei annen] bør jeg nok holde meg unna :( ligge på mørkt kaldt rom med klut på panna, ikke se på tv/nstrenge meg, bruker solbriller dagen lang, spise regelmessig... noen flere råd? er desperat!! enten har jeg migrene, eller så er jeg kvalm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå turer i frisk luft når formen tillater det. Ellers kan du ta et gram paracet så snart du merker snev av hodepine i håp om å få kupert de. Ellers er det forbasket lite vi kan gjøre... Sliter litt med det samme selv, kvalme for det meste, men migrenen som jeg ellers har maks et par ganger i året har dukket opp tre eller fire ganger så langt. Sist selvsagt midt oppe i en viljekamp med 1,5 åringen og du sier det: jeg trodde jeg skulle dø der jeg satt! Sove hjelper :) heldigvis har jeg ikke hatt veldig lange anfall nå, kommet på kvelden og vært borte dagen etter. Du da? Uff, du har all min medfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slitt med migrene i flere år(migrene uten aura, kom etter en bilulykke :(), men så fant legen min ut at en lavdose albyl-e kunne gjøre susen. Det hjalp veldig...

 

men nå som jeg er gravid, så hjelper det ikke spesielt med blodfortynnende, selv om jeg går på både fragmin og albyl-e :/ og i tillegg har jeg fått AURAfase på migrena!!! :( mister taleevnen, og ser de berømte stjernene... pluss kvalme og dundrende hodepine.... det værste varer 24timer, før det roer seg til "bare" hodepine i ca 2 påfølgende dager.... har hørt om flere som har tatt imigran i svangerskapet, men jeg tør jo ikke ta noe spesielt av noe, siden spira mi er så veldig veldig etterlengta!!! sove hjelper, men klarer ikke sove det helt bort.... er det farlig å ta litt ekstra magnesium tro`? det har hjulpet litt før med magnesiumtilskudd... har hatt det minst en gang i uka :(

 

går tur hver dag, men synes det blir verre når jeg har hodepine :( men er heldigvis sykemeldt, og jeg satser på å bli magisk frisk og rask gravid i uke 12 og frem til juli!! hehe... må bare holde ut 3 uker til!!!

 

takk for medfølelse :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for at testen du tok var defekt jeg :P man må håpe så lenge man kan, men ville også tatt en tur til legen og fått ultralyd for evt bekreftelse/avkreftelse av mistanken!!

 

 

Så spør jeg dere damer: har dere noen sykt gode råd mot svangerskapsmigrene?? jeg dør!! i går vr det faktisk så ille at jeg tok en paralgin forte... det er vel egentlig ikke det beste å ta nå? jeg går på blodfortynnende, så fenazon koffein (blitt anbefalt de av ei annen] bør jeg nok holde meg unna :( ligge på mørkt kaldt rom med klut på panna, ikke se på tv/nstrenge meg, bruker solbriller dagen lang, spise regelmessig... noen flere råd? er desperat!! enten har jeg migrene, eller så er jeg kvalm :P

jeg hadde det mye med førstemann. Kunne ligge et døgn i samme stilling. Blæra ble litt sprengt, kan du si. Ble mye bedre etter 5 mnd.

Fikk det også med nr 2, men da var jeg hos ønh lege og fikk blokket ut bihulene. Det hjalp! Så litt av årsaken var nok der.

 

De fleste leger sier jo at de med migrene blir bedre under graviditeten....tydeligvis ikke alle.

 

Har desverre ingen gode tipstil deg. Jeg ble faktisk sendt til akutten da jeg gikk med første siden jeg var helt apatisk, men etter 8 timer fikk jeg 2 Paracet... Så er ikke stort å støtte seg til.

Nå hjelper ingen migrene medisiner på meg til vanlig heller, så er ikke vits i å ta noe.

 

Ikke mye til hjelp, men sender over masse medfølelse. Er virkelig smertefulle greier!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man antar at imigran ikke gjør skade på fosteret, men man vet for lite derfor heter det seg at fordelene må være større enn risikoen. Svada med andre ord, tror jeg ville fått fastlegen til å ringe en nevrolog og hørt litt hvis ikke han eller hun har mye kunnskap om dette. Ellers er det slik med migrene at det kan vippe begge veier under graviditet, enten til det bedre eller til det verre. En fastlege jeg kjenner ble litt som du skriver tante esel, med talevansker og synsforstyrrelser. Hun tok en paralgin forte og dette fungerte godt. Man skal jo ikke ta masse morfinpreparater under graviditeten, men det er ikke skadelig med sporadisk bruk. Morfinpreparater går over til fosteret og ved hyppig bruk så kan man ende opp med opiatavhengig baby. Men her er det jo ikke snakk om noe sånt. Tror likevel jeg ville ført opp dagbok over hodepinen og tiltak var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiltak og dagbok hørtes ut som en god ide :D paralginen jeg tok i går hjalp meg over den værste kneika :) I dag har jeg klart meg uten, selv om jeg har vondt.. hvis jeg klarer å "time" albyl-e tabletten min, så har jeg nytte av den i starten på en migrene... det tar jeg jo hver dag uansett :P men bør nok skrive ned litt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mita: Hcg synker rundt veke 10-12 ned til 20000 kor det blir liggande resten av svangerskapet. G. test slår ut på 25. Har imidlertid lest at ved veldig høg hcg kan testane ikkje slå ut fordi dei blir overbelasta. Eg har hatt ma og sa, ved ma steig hcg 4 veker etter at utviklinga stoppa, heilt opp til 89 000, ved ma var den 3500 rett etter aborten. syns det er rart at du skal kunna ha så lite hcg at det ikkje slår ut så langt ut i 1. trimester. Kanskej var det testen det vart noko feil med? Lykke til! Ta kontakt med lege, dette er nok ultralyd grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg håper at testen ble overbelastet eller var feil. Skal på apoteket nå om ett par timer (da jeg ikke rakk det igår) for å kjøpe ett par til. Dersom det er det samme der så ringer jeg lege ! Skal gi tilbakemelding når jeg vet mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til mita!!!

 

9+0 i dag :D det går fremover synes jeg :P men herregud for noe ligamentsmerter jeg har om dagen!!! denne babyen må vel beregne seg til å bli gigantisk siden den river så fælt i meg? hehe... kjennes ut som om den spjærer opp hele livmoren!!! er det flere som har det sånn?

 

digg :) i dag er jeg foreløpig ikke kvalm eller hodevondt :D så denne fredagen skal nytes til det fulle!!!

god fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til mita!!!

 

9+0 i dag :D det går fremover synes jeg :P men herregud for noe ligamentsmerter jeg har om dagen!!! denne babyen må vel beregne seg til å bli gigantisk siden den river så fælt i meg? hehe... kjennes ut som om den spjærer opp hele livmoren!!! er det flere som har det sånn?

 

digg :) i dag er jeg foreløpig ikke kvalm eller hodevondt :D så denne fredagen skal nytes til det fulle!!!

god fredag :D

de siste 2-3 dagene har det vært ekstra mye riving i magen ift hva jeg er vandt til, så du er ikke alene:) kanskje det ikke er lenge til at livmoren vokser over skambeinet?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligamentsmerter...er det,det som er så ømt,stikker og er vondt, også når jeg nyser eller vrir meg?? 9+0 ja,spennende!! Går fremover da :) :) Hipp hurra!! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...