Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Jg har tatt over hodepinen i går kveld/natt/i dag... :( kvalmen er litt bedre synes jeg, er nå 9+1 . Kan det vare tro? I går var jeg bare skikkelig uggen, kanskje litt kvalm på kvelden, i dag bare vært uggen så langt... Men har sovet halve dagen grunnet hodepinen da...

 

Kunne ha sverget på at jeg kjente bevegelse inni der i går kveld - det var så langt nede at jeg aldri har kjent tarmbevegelser der før. Kan nesten ikke tro det er mulig, men det kjentes altså sånn ut. Velvel, kanskje det bare var fantombevegelser - gleder meg i hvertfall til å kjenne regelmessig liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff da camillok! ditt at u overtok hodepina :(

 

Kvalmen min kommer som regel på kvelden... dagen i dag er nok ikke noe unntak....

 

Vokser livmora over skambeinet så tidlig da? mgen ståt mye mer ut der nede, så kan jo hende.... ja.. au når man nyser, hoster eller rir seg litt fort! så lenge alt er bra, kan det bare strekke der nede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøpte jeg en 2pk cb test, og begge var klart positive :D mulig det var pga en feil eller et annet merke med den første som var så svak, men nå er jeg ihvertfall roet mer ned og kan nyte hælga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her! :)

Var hos legen i dag, tok blodprøver og fylte ut Helsekort for gravide. Men, en ting som overrasket meg var at hun ikke tok med i terminutregningen at jeg har kort syklus (kun 23 dager)... Hun regnet kun uker siden siste mens startet. Men, det er kanskje det som er riktig uansett når man har el? Det betyr vel ikke så mye, sånn egentlig. Men er jo litt interessant, har jo lest her inne at det er mange som regner fra befruktning, og da er jeg jo 5 dager lenger på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mita: fantastisk,nyt helga! veslemøy: i dine sko ville eg valgt privat ultralyd. dette fordi du ved tidlig ultralyd vil få den mest korrekte terminen, dette kan bli viktig i Forhold til evt overtid beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå :) ser at de har oprettet septemberforum nå :P det betyr jo at det nærmer seg "trygghet" for mange av oss :P rart å tenke på at nå går jeg i min tiende uke :gravid:

denne gangen Mååååå det gå bra!!! merker at jeg er litt urolig og engstelig om dagen... men har egentlig ikke noen grunn til det... er vel knskje bare at det begynner å gå opp for meg at det ikke er mange ukene til den første milpælen er nådd, nemlig 12uker!! :kghjerte:

 

hvordan går det med dere julisnupper? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder med så utrolig mye til å fortelle venner og familie at vi skal ha et barn! Jeg sitter egentlig bare å venter til jeg skal på tidlig ul slik at jeg får bekreftet at alt er bra, også skal jeg fortelle det til våre nærmeste på juleaften! :) har tidlig ul den 18.12 og første svangerskapskontroll den 19.12 så regner med etter dette går tiden fortere for oss :) er ikke så flink til å spise sunt ennå, hiver i meg mye søppel om dagene men det er noe vi jobber med :P enn med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuh. Jeg er halvdød etter barneselskap til bonusbarn nr 1 på 9 år. Og da gjorde jeg egentlig ikke så mye, tror det var lydnivået som ble for høyt ;)

 

Er 9+6 idag, kvalmen kommer og går - deilig med dager innimellom som er helt kvalme-fri! Har mye ligamentsmerter for tiden, syns det er fint og kjenne at ting forandrer seg.

 

Utrolig sliten ;) nyter kvalitetstida med sofaen nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå syntes jeg tiden går fort. 9 uker idag! Det skjer så mye for tiden også opptil jul å det hjelper på :) Første ultralyd 20 desember! :) 21 desember er jeg 12 uker. Er alt bra da blir det offisielt, kommer nok til å kjøpe de første baby klærne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at flere enn meg er sliten…. :)
Jeg er 9+4 idag, en liten mage begynner å synes - kan ikke trekke inn magen "skikkelig". Jeg er trøtt, trøtt og atter trøtt.. Ikke serlig greit i eksamenstiden… :P Men bare ei uke igjen, så er det juleferie på skolefronten for min del, og da blir det litt mindre å tenke på. 

 

Ellers er formen min fin (bank i bordet). Men som samboeren min sa i dag "du har liksom ikke rukket og bli gravid enda du"… Med svigermor på besøk i mange dager, så er det greit at jeg slipper å løpe på do for å kaste opp og lignende. Men store gensre og løse klær må til… 

Vi har første legetime og tidlig ultralyd til uken - det blir kjempespennende! Er alt bra med den lille, så blir nok nyheten gitt i julegave :)

 

I morgen er det første søndag i advent jenter - ta dere litt ekstra tid til å nyte dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ca 10 uker på vei, og som deg tante esel så går det sakte men sikkert mot første milepæl 12 uker... Kanskje det går veien denne gangen :) Formen har vært opp og ned så jeg gleder meg til at den snart blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også går det mot 12 uker, synes ikke tiden går like sakte nå som med første. Selv om jeg bare går hjemme og er dårlig. Merker imidlertid at formen ER bedre :) i går kastet jeg opp på kvelden, men hadde ikke gjort det på 4-5 dager. Ikke vært så kvalm de siste 3 dagene heller, dvs jeg er ikke kvalm hele dagen bare i noen timer ;) hodepinen har plaget meg mer, men jeg kjenner at jeg begynner å tenke på å komme meg på jobben igjen. Antagelig ikke før sykemeldingen går ut den 15 des men kanskje jeg kan greie 50% fra da av? Kanskje. Kan ikke jobbe så lenge jeg blir utslitt av en dusj eller å rydde ut av oppvaskmaskina, men det kommer seg kanskje snart det også??? Mest realistisk blir det vel kanskje ikke jobb før etter nyttår...

 

Ul nærmer seg veldig - på onsdag allerede :) synd det ikke er et par uker senere ift hva man kan se, men skal ikke klage da jeg har fått det offentlig :) blir kjekt å se lille og om det bare er en. Er jo selvsagt litt redd det skal være noe galt, men alt kjennes bra (eller egentlig dårlig da, tar det som et godt tegn ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende stooooore, gooode klemmer til Tante Esel, Camillaok og andre som sliter sånn med formen om dagen!!  :klemmer: Skjønner at jeg er heldig selv, jobber nesten fullt, skal ned i 80%, og må bare humpe litt med en krykke pga slakke leddbånd i ankelen. 

 

Ba legen fikse UL uke 12 til meg, men fikk time alt på tirsdag hehe da er jeg ikke fullt 10 uker engang... men blir fint å se om alt er som det skal med småpærene ;) 

 

Ha en fantastisk 1. desember, håper dere har fått åpnet kalendere og blitt skjemt bort allerede  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:biggrin:formen min er også litt bedre (som deg camillok) ifht kvalme i hvert fall :) men hodepine/migrene/aura - forfølger meg.... :( men håper det roer seg når kroppen har vent seg til hormonene litt... :D hehe

 

her er det nedtelling til ultralyd neste onsdag!!! Gud som jeg grugleder meg... tenker nesten ikke på annet :P er det rart jeg får vondt i hodet :P hehe    lille eselbabyen min :babygutt:

kan tenke meg det er ekstra magisk å se to små blinkende hjerter og ferdige babyer, kjærepære :)

 

magen er faktisk ganske stor (!) om kvelden!!! den går utover når jeg ligger på ryggen... det pleier den ikke... og så kan jeg kjenne en "pløse" litt på venstresiden over skambeinet... er det dette som er livmor på vei opp eller? begynner så smått å tro at dette kan gå hele veien ... plutselig blir jeg mamma i juli... det er helt sykt å tenke på... 5 års slit, også skulle vi klare det selv? den delen klarer jeg ikke helt å ta innover meg :P hehe

 

tenn lys

et lys skal brenne

for denne lille jord.

Den blanke himmelstjerne

der vi og alle bor...

 

Må alle dele håpet

så gode ting kan skje

må jord og himmel møtes

et lys er tent for det :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kjekt å gå innom her og lese hvordan det går med dere :) Heier veldig på deg tante Esel, som har prøvd i 5 år!!! Heier på alle selvsagt, men er spesielt kjekt med deg som har prøvd SÅ lenge! For en julegave liksom :D

 

Her er det ikke så mye nytt å meddele enda, har UL time på KK i dag kl 10!! :S

Da skal de egentlig sjekke ståa på en cyste jeg hadde på ene eggstokken i august, og de vet ikke at jeg er gravid. Cysten er borte slik jeg har forstått de gynekologene som har utført ultralyd på meg de siste ukene :P Men det trenger ikke KK å vite at jeg vet. UL timen er sårt trengt når man lever i denne uvissheten.

 

 

Litt godt nytt: Jeg puttet i den cd'en jeg fikk av gynekologen forrige tirsdag, og der var det enda flere bilder enn de to jeg fikk utskrevet og med meg etter ultralyden. Blant annet fant jeg et der fostersekken var målt, og den tilsvarte at jeg var 6+5 uker (jeg selv mente jeg var 8 uker den dagen)

Men, det betyr likevel det at fostersekken har vokst akkurat slik den skal basert på de 3 ultralydene jeg har tatt (selv om den er 9 dager bak min regning)

 

Første ultralyden jeg var på mente jeg selv at jeg var 6+3 (gynekologen sa da at jeg var 5+1, altså 9 dager bak meg selv)

Andre ultralyden jeg var på mente jeg selv at jeg var 7+0 (gynekologen sa da at jeg var i uke 5, embryoet målte til 5+5, altså 9 dager bak meg selv)

Tredje ultralyden jeg var på mente jeg selv at jeg var 8+0 (gynekologen sa da at embryoet var i uke 6, og fostersekken tilsvarte 6+5, altså 9 dager bak meg selv)

 

 

Så hele veien har utviklingen i det store og hele lagt 9 dager bak hva jeg selv mener alle 3 gangene!

Eneste er at embryoet var litt lite ved forrige måling, og hjertet slo sakte.

 

HÅPER DETTE HAR SNUDD NÅ!

 

Mener selv jeg er 8+6 i dag, så antar Ultralyd da vil måle meg til 7+4 i dag (9 dager bak meg selv)

Kryss fingre for at spiren har vokst, og at hjertet tøffer avgårde som en liten motor!

 

Skal oppdatere dere senere jenter. Ha en kjempe fin dag med de små i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Sienna, dette er virkelig spennende! Krysser fingre og tær for deg :) er enig i at det er bra lille er like langt bak seg selv hele tiden, får håpe den bare tok en 9-dagers ;) det hadde vært virkelig kjekt hvis du også fikk baby i juli :D lykke til! Kommer til å tenke masse på deg i dag! Og det må jo være positivt at du ikke har blødd...

 

Her var dagen i går helt elendig - så oppblåst i magen at det virkelig gjorde vondt! Kvalm også da selvsagt, men fikk noen timer fri fra kvalmen ved hjelp av afipran. Egentlig tok jeg den fordi den øker tarmbevegelsene, men kjekk "bivirkning" at jeg slapp kvalmen litt! Forøvrig går det veldig bra, kjenner at livmor er på god vei opp av bekkenet nå :) 9+4 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå sienna nå er jeg veldig spent :) Håper på positive nyheter fra deg i dag :D
Hyggelig å høre at du "heier" litt ekstra på meg :P jeg har en god følelse denne gangen! Men skal bli godt å få ultralyden neste onsdag overstått alikevel...

 

jeg har kvalmedagen i dag jeg :P hehe men IKKE hodepine :) IKKE aura :) foreløpig i hvert fall :P 9+3 i dag :D Ligger en dag bak deg, Camillok :D

 

hvordan kjenner man at livmora er på vei opp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Gikk dessverre ikke så bra i dag. Det var dårligere bilde i dag, men hun mente embryoet var 4 mm (1 mm mindre enn for 6 dager siden) og hun kunne ikke se hjerteslag. Tatt Hcg prøve. Og skal ta ny UL på fredag, som jeg regner med bekrefter det hele. Så er nok en MA dette her desverre. veldig lei meg nå og har gått hjem,hadde grenet for mye til å gå på jobb igjen. Blir vel sikkert abort i helgen eller rett etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Sienna ! Forstår godt hvorfor du ikke er på jobb i dag ja, sender gode tanker din vei. Du må bare forberede deg på det værste, men også håpe på det beste. Lykke til på fredagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå sienna nå er jeg veldig spent :) Håper på positive nyheter fra deg i dag :D

Hyggelig å høre at du "heier" litt ekstra på meg :P jeg har en god følelse denne gangen! Men skal bli godt å få ultralyden neste onsdag overstått alikevel...

 

jeg har kvalmedagen i dag jeg :P hehe men IKKE hodepine :) IKKE aura :) foreløpig i hvert fall :P 9+3 i dag :D Ligger en dag bak deg, Camillok :D

 

hvordan kjenner man at livmora er på vei opp???

 

Jeg er også 9+3 i dag :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff :( det var leit :(

bruk tiden godt, og snakk med folk rundt deg ... det er en forfærdelig situasjon du er i :(

 

masse lykke til!! og en god klem til deg

 

:nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Sienna dette var lei lesing. Det er virkelig ikke barebare dette med graviditet og fødsler. Ofte tror jeg vi glemmer litt at det ikke alltid går bra. Helst bør jo dette skje så tidlig som mulig før man rekker å drømme alt for mye... Og det bør gå raskt slik at man ikke går rundt og engster seg i ukesvis som dere. Håper dere får ordnet alt raskt så du dere kan bli foreldre i 2014 dere også! Gikk det lett å bli gravid nå? I hvertfall vet du at du kan bli gravid - og alt ligger supert tilrette for ny spire snart :) Og du skal selvsagt ikke på jobb etter en slik beskjed, det er lov og Sundt å sørge! Stor klem til deg :)

 

Ellers har dagen i dag vært veldig bra, har faktisk orket å dra på et lite barselbesøk hos ei venninne :) ikke mye kvalm, bare litt på kjøreturene til og fra. Fikk mat der så det ikke går mer enn et par timer i mellom. Det er så deilig å være litt bedre :) tror jeg skal ta en dusj etterpå - dusj OG besøk på en og samme dag er jo utrolig :)

 

Har forsøkt å kjenne etter livmor uten å lykkes noen ganger, tarmene er så utspilt at det er vanskelig å kjenne noe som helst. Men i går kjente jeg den godt da jeg stod oppreist. En liten bul som stkker ut over venusberget, kjenner den runder seg fint innover og når halvveis opp til navelen på det maksimale. Mannen kjente også og var enig :) resten av magen er enorm, ser jo it til å være fem mnd på vei hvis ikke mer, men dette er altså bare tarmene som har blitt helt på styr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante esel: så fantastisk med god dag hos deg også :) :) :) er litt dårlig gjort hvordan noen bare blir fantastisk syke av å være gravide mens andre er spreke som lopper! Skulle gitt mye for en sykdomsfri graviditet, men slik er det ikke, og så lenge baby kommer frisk og fin så er det verdt ethvert sekund med kvalme... Og på den annen side; kvalmen og morgenen forsvinner ved fødsel, er glad jeg ikke har bekkenplager som ofte henger i.... Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i dag og ingen symptom utenom trøtt og av og til kvalm på kvelden.. nett som det føles det ikke er noe der? Andre som har vert borti dette?

Gravid for første gang og veldig redd for at noe ska skje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...