Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Kjenner meg alt for godt igjen i beskrivelsene av mannfolka her :P hvis klesvasken hoper seg opp og jeg spør om han kan vaske litt når han har tid, så tar han bare sitt eget :P

 

Måtte høre på lille idag jeg også 💙 jeg falt på rumpa idag, skikkelig glatt ute! Og ble selvfølgelig livredd. Men hørte hjertelyden etterpå, kan jeg gå ut ifra at det har gått bra da? :)

 

Du kan nok bare glede deg etter ul'en ja, tante esel! :D jeg skal på ul om 9 dager, da skal jeg bare glede meg etter det! I tillegg skal jobben få vite det, så da blir det offisielt i tillegg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, er heldig med mannen min jeg også <3 (tro det eller ei etter min utblåsning i går ;) )

Vi driver å bygger hus, så han er stort sett der (og bygger mitt drømmehus)

Men med all tid i verden til å se hvordan vår lille leilighet forvandler seg til et totalt kaos, får stakkaren gjennomgå for at han ikke har flere timer i døgnet for å gjøre vedlikehold hjemme :P

 

I dag har jeg brettet EN haug, bare 2 igjen ;)

Så får gi gubben litt slækk ;) er nok en miks av høye forventninger fra meg+ noe latskap fra han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Jeg har ikke vært så aktiv her ennå, ville vente til ul for å se at hjertet banka. Idag var jeg på ul og hjertet banket som bare det:) er 11+0 i dag og spira var 4,4 cm :) vi er så glade. Vil gjerne være med i Facebook gruppa, hviem sender jeg mld til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende pm til meg,med navn og hvordan profilbildet ditt ser ut. :) Jeg sender deg en venneforespørsel,og så må du legge meg til,før jeg kan legge til deg i gruppen :) Når det er gjort,kan du bare slette meg etterpå altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende pm til meg,med navn og hvordan profilbildet ditt ser ut. :) Jeg sender deg en venneforespørsel,og så må du legge meg til,før jeg kan legge til deg i gruppen :) Når det er gjort,kan du bare slette meg etterpå altså ;)

sendt deg pm :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når er det egentlig man skal til første legekontroll? Jeg er gravid etter icsi, 7 uker nå. Har ul på onsdag så hper vi får se et lite hjerte som slår. Forsøkte å få time i forrige uke fordi jeg var ekstremt tungpustet og kjente at luftveisinfeksjon var på vei. Tør ikke ta astmamedisinene mine som jeg pleier å ta forebyggende. Men tror dere jeg fikk time? Nei da legesekretæren konfererte med en lege og sa jeg kunne ta medisin, men så lite som mulig! Aldri i verden om jeg tar slike medisiner i den mest følsomme perioden ! Så fikk jeg beskjed om å se an tungpusheten og ringe tilbake hvis jeg ble verre! Trodde gravide ble prioritert jeg da, det gjorde ihvertfall min forrige fastlege som hadde veldig lav terskel.

 

Er det mange av dere som er sykmeldt nå? Jeg sliter virkelig på jobb om dagen. Er helt apatisk, ekstremt trøtt og kvalm. Og har en 4 åring som krever sitt så blir ikke mye tid til avslapning. Har høy terskel på å sykmelde meg, og føler meg sytete hvis jeg går til legen for å be om det. Men hvor mye skal man utsette seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendt deg pm.

Du kan sende pm til meg,med navn og hvordan profilbildet ditt ser ut. :) Jeg sender deg en venneforespørsel,og så må du legge meg til,før jeg kan legge til deg i gruppen :) Når det er gjort,kan du bare slette meg etterpå altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når er det egentlig man skal til første legekontroll? Jeg er gravid etter icsi, 7 uker nå. Har ul på onsdag så hper vi får se et lite hjerte som slår. Forsøkte å få time i forrige uke fordi jeg var ekstremt tungpustet og kjente at luftveisinfeksjon var på vei. Tør ikke ta astmamedisinene mine som jeg pleier å ta forebyggende. Men tror dere jeg fikk time? Nei da legesekretæren konfererte med en lege og sa jeg kunne ta medisin, men så lite som mulig! Aldri i verden om jeg tar slike medisiner i den mest følsomme perioden ! Så fikk jeg beskjed om å se an tungpusheten og ringe tilbake hvis jeg ble verre! Trodde gravide ble prioritert jeg da, det gjorde ihvertfall min forrige fastlege som hadde veldig lav terskel.

 

Er det mange av dere som er sykmeldt nå? Jeg sliter virkelig på jobb om dagen. Er helt apatisk, ekstremt trøtt og kvalm. Og har en 4 åring som krever sitt så blir ikke mye tid til avslapning. Har høy terskel på å sykmelde meg, og føler meg sytete hvis jeg går til legen for å be om det. Men hvor mye skal man utsette seg for?

Du kan bruke Bricanyl i svangerskapet, men ikke zymbicort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når er det egentlig man skal til første legekontroll? Jeg er gravid etter icsi, 7 uker nå. Har ul på onsdag så hper vi får se et lite hjerte som slår. Forsøkte å få time i forrige uke fordi jeg var ekstremt tungpustet og kjente at luftveisinfeksjon var på vei. Tør ikke ta astmamedisinene mine som jeg pleier å ta forebyggende. Men tror dere jeg fikk time? Nei da legesekretæren konfererte med en lege og sa jeg kunne ta medisin, men så lite som mulig! Aldri i verden om jeg tar slike medisiner i den mest følsomme perioden ! Så fikk jeg beskjed om å se an tungpusheten og ringe tilbake hvis jeg ble verre! Trodde gravide ble prioritert jeg da, det gjorde ihvertfall min forrige fastlege som hadde veldig lav terskel.

 

Er det mange av dere som er sykmeldt nå? Jeg sliter virkelig på jobb om dagen. Er helt apatisk, ekstremt trøtt og kvalm. Og har en 4 åring som krever sitt så blir ikke mye tid til avslapning. Har høy terskel på å sykmelde meg, og føler meg sytete hvis jeg går til legen for å be om det. Men hvor mye skal man utsette seg for?

Første svangerskapskontroll er i ca. uke 12.Jeg er førstegangsgravid etter 9,5 år.Jeg fikk time med engang da jeg ringte i uke 7 men til turnuslege( nå er jeg 11+1), fikk også tidlig ul da jeg hadde mye "menssmerter", legen ringte direkte sykehus så jeg skulle få time fort så jeg ble beroliget. Synes at du har vært uheldig i møte med helsevesenet. Det er en ganske sårbar periode når en går gravid..

 

Jeg har vært heldig både da jeg gikk på ivf og nå med sykemelding. Det har ikke vært noe problem, så jeg ble sykemeldt ett par uker nå de siste 2 ukene pga kvalme og svimmelhet og div annet. Men stå på så får en hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når er det egentlig man skal til første legekontroll? Jeg er gravid etter icsi, 7 uker nå. Har ul på onsdag så hper vi får se et lite hjerte som slår. Forsøkte å få time i forrige uke fordi jeg var ekstremt tungpustet og kjente at luftveisinfeksjon var på vei. Tør ikke ta astmamedisinene mine som jeg pleier å ta forebyggende. Men tror dere jeg fikk time? Nei da legesekretæren konfererte med en lege og sa jeg kunne ta medisin, men så lite som mulig! Aldri i verden om jeg tar slike medisiner i den mest følsomme perioden ! Så fikk jeg beskjed om å se an tungpusheten og ringe tilbake hvis jeg ble verre! Trodde gravide ble prioritert jeg da, det gjorde ihvertfall min forrige fastlege som hadde veldig lav terskel.

Er det mange av dere som er sykmeldt nå? Jeg sliter virkelig på jobb om dagen. Er helt apatisk, ekstremt trøtt og kvalm. Og har en 4 åring som krever sitt så blir ikke mye tid til avslapning. Har høy terskel på å sykmelde meg, og føler meg sytete hvis jeg går til legen for å be om det. Men hvor mye skal man utsette seg for?

Det er nok ikke noe annet legen kan gjøre sersom du ikke er blitt syk enda. Eneste du kan gjøre for å bli bedre er å ta inhalasjonen din.

 

Anonymous poster hash: 76ce0...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg denne gangen da Sunset! :)

 

Noen av dere julidamerne som er studenter?

ja jeg er student :) var student med første også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Håper det går bra for deg denne gangen da Sunset! :)

 

Noen av dere julidamerne som er studenter?

ja jeg er student :) var student med første også :)

 

Jeg er endelig ikke student:-)

Har vært det med de to første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i dag :) Eller.. halv kontroll, rakk ikke å ta blodprøver osv :P så må tilbake torsdag. Jippi.... er 10+5. Mange venter til uke 12, men er egt greiest å gjøre det litt før, syns jeg. Ble sendt henvisning til sykehus, både fordi jeg skal ha OUL der og fordi jeg skal ha videre kontroller der pga tvillinger. 

Angående sykmelding så er det viktig å lytte til kroppen. Man skal ikke slite seg ut!!! Jeg jobber nå 80%, og det er mer enn nok, selv om jeg ikke er så mye direkte dårlig lenger. Sliter noe med bekken, da, og blir fort sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så nervøs for ul neste uke. I uka her har kroppen føltes så annerledes enn tidligere i ssvangerskapet. Jeg føler meg plutselig ikke gravid lengre. Symptomene har jo nesten ikke vært der fra før av, bare trøtt og ømme bryster. Jeg er så forberedt på at ultralyden ikke går bra nå, gruer og gleder meg. Dette er ikke lett altså. Tenker nesten ikke på noe annet heller. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt er du på ultralyden da mita?

 

jeg skal i morra... grugleder meg jeg og... er ikke redd for at hjertet ikke slår, for det har jeg hørt flere ganger med Doppler, men redd for at det er noe annet feil... typisk det når jeg først har kommet så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt er du på ultralyden da mita?

 

jeg skal i morra... grugleder meg jeg og... er ikke redd for at hjertet ikke slår, for det har jeg hørt flere ganger med Doppler, men redd for at det er noe annet feil... typisk det når jeg først har kommet så langt...

 

 

Jeg er i dag 10+4 :) blir da 11+5 når jeg skal på ul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så nervøs for ul neste uke. I uka her har kroppen føltes så annerledes enn tidligere i ssvangerskapet. Jeg føler meg plutselig ikke gravid lengre. Symptomene har jo nesten ikke vært der fra før av, bare trøtt og ømme bryster. Jeg er så forberedt på at ultralyden ikke går bra nå, gruer og gleder meg. Dette er ikke lett altså. Tenker nesten ikke på noe annet heller. Huff

Jeg er nå 11+1. Mine symptomer begynte å avta i uke 10 og ble som natt og dag. Alt ble annerledes ( mye bedre form og energien kom tilbake), men jeg tror det er normalt. Noen har ingen symptomer også. Jeg skal på  min andre ul den 16 des. Så lenge en ikke blør eller har sterke smerter så tror jeg at en må prøve å slappe av med at nurket har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er ingenting, men vet jo ikke før neste uke. Krysser alt jeg har mulighet til å krysse for at det skal gå bra. Jeg ser alt for meg i hodet (har jo aldri vært på ultralyd tidligere), hvordan jeg kommer til å reagere hvis vi ikke finner hjertelyd el. 8 dager igjen nå, skulle ønske tiden gikk fortere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 10 uker, og symptomene varierer i styrke her også. Merker mest en svak kvalme og rar matlyst, økt apetitt på noe, mens andre ting jeg plutselig ikke kan fordra. Våkner med tunge bryster som har blitt større, men de er ikke særlig ønme på dagtid.

mener å ha lest at flere har litt svake symptomer rundt uke 9/10. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er symptomene heilt vekk.. ikkje ømme pupper eller noke lenger, å då har eg nesten ikkje hatt noen plager heller.. skal til lege på torsdag! Håper bare spira vår er der! :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt meg helt opp i Facebook siden å glemt litt å være her :P men nå har jeg altså et lite spm jeg håper noen har lik erfaring med og kan berolige litt. Hadde fra ikm svake mensmurringer flere ganger om dagen hverdag. Disse ble det plutselig mindre av i uke 6-7 og nå kjenner jeg de ikke lenger i uke 10+4. Bekymret for at det ikke vokser noe :( eller er det vanlig at disse murringene gir seg? Livmoren vokser jo like mye nå som heeelt i starten, så da burde jeg vell kjent noe? Ellers er jeg kvalm, ømme bryster osv. Men liker ikke at jeg ikke kjenner noe i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt meg helt opp i Facebook siden å glemt litt å være her :P men nå har jeg altså et lite spm jeg håper noen har lik erfaring med og kan berolige litt. Hadde fra ikm svake mensmurringer flere ganger om dagen hverdag. Disse ble det plutselig mindre av i uke 6-7 og nå kjenner jeg de ikke lenger i uke 10+4. Bekymret for at det ikke vokser noe :( eller er det vanlig at disse murringene gir seg? Livmoren vokser jo like mye nå som heeelt i starten, så da burde jeg vell kjent noe? Ellers er jeg kvalm, ømme bryster osv. Men liker ikke at jeg ikke kjenner noe i magen.

Jeg hadde mensmurringer av og på, ganske sterke til tider. Etter uke 10 så har jeg ikke kjent så mye til det, men det har vært stikninger noen ganger  i sidene. Det sies at mensmurringer er vanlig de første mnd og nå er vi snart i 2. tri så da er det vel ikke så uvanlig at det blir borte. Jeg trøster meg med det. Det virker som mange får mindre symptomer uke 10-11. Jeg tror vi må slappe av med det, også er vi flere som har det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...