Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa
2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-
3 juli: Juli14
4 juli: dollypopp
5 juli: Camillok kaia0911
6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88
7 juli: Sidney, Mademoiselle26
8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*
9 juli:
10 juli:

11 juli: Sienna85, mrsmarie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bare kopierer den siste listen, skriver inn navnet ditt og reposter den. Om du ikke klarer å kopiere den inn så markerer du området, trykke kopier, så går du inn på et nytt innlegg og trykker Ctrl+V, da kommer den frem.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som har fått dato for tidlig ul, bestiller dere privat, eller har dere allerede fått innkalling fra sykehuset?

Jeg skal også på tidlig ul, men venter på innkallelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt ultralyd 19 november (uke 7) for å sjekke hjerteslag hos frøet, og ultralyd 11+6 (lille julaften) for å se til at alt ser greit ut, samt få med litt bilder (siden jeg skal overraske mamma og pappa med tidenes julepresang) :)

 

Har dere andre tenkt å gå på tidlig ultralyd? :)

 

Jeg kommer til å gjøre det ganske likt. Tenker å ta en ultralyd i ca uke 8, og så rett før julaften. Vi kommer til å holde det helt hemmelig til da, og så får vi prøve å tenke ut en kreativ måte å dele nyheten på på julaften  :)

Håper de neste ukene går raskt!

 

Bestilte du ultralyd privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har bestilt 19 november, er på Volvat. Og den 23 desember er hos sentrumslegene. Bedt om å komme til Mortensen hvis mulig, hørt at han er veldig dyktig.

 

I tillegg kom jeg på at jeg skal på kvinneklinikken en eller annen gang i desember for å ta ultralyd av en cyste som de fant på ene eggstokken min i august... så da får jeg vel en freebie kikk på lille spire også, hvis han/hun fremdeles er der (noe jeg så inderlig håper!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bestille time til 3D nede i sentrum bak Grieghallen (i Bergen), husker ikke hva de heter. Der var jeg sist og ble veldig godt behandlet. Mener det kostet rundt 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ta 3D før uke 12? Jeg er så spent om de kanskje klarer å se antydning til hvilket kjønn det er når jeg skal inn rett før jul. Venninnen min var inne rett før uke 12 og da sa han at det var veldig sannsynlig at det var en jente. Og han hadde rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12 16-22 desember, så det passer helt perfekt :) Men de har vanlig ultralyd også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 juli: *Vanilla* , Bjuli, lakselusa
2 juli: Mamsen gravid med nr2!, Heha-ny spire på vei-
3 juli: Juli14, Bippo
4 juli: dollypopp
5 juli: Camillok kaia0911
6 juli: _babybump_ , *Miss Flua* , Ønsker*Drømmer*Håper , bambi-88
7 juli: Sidney, Mademoiselle26
8 juli: Mamsen til AT:)*prøver igjen*
9 juli:
10 juli:

11 juli: Sienna85, mrsmarie

12 juli:

13 juli:

14 juli:

15 juli:

16 juli:

17 juli:

18 juli: 

19 juli:

20 juli:

21 juli:

22 juli:

23 juli:

24 juli:

25 juli:

26 juli:

27 juli:

28 juli:

29 juli:

30 juli:

31 juli:

 

******************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de første datoene å se frem til fastsatt :) UL 27 novenber og legetime med min nye lege i morgen!

Tenk at det om 7-8 mnd er et lite nurk i armene mine <3 (krysser fingre for at alt går bra med lille frøet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!  :)

 

Megatrøtt og sliten i dag altså.. Takk gud for flexitid, for i dag skal jeg hjem tidlig for å sove!! Zzznork...  ;)

 

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei i grunn. I følge menstermin er jeg 5+5, men jeg har en mistanke om sen el, og kan derfor være bare 4+6. Har fått henvisning til tidlig ul, så da får jeg vel svaret der  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen og fått time til min første svangerskapskontroll :) Da vil jeg være 7+5. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsn går det med dere? Tida går så treeeigt (5+0)! Er en del kvalm og ekstremt trøtt. Var veldig trøtt med førstemann, men ikke spesielt kvalm.

Uansett er det deilig med litt symptomer akkurat nå, så foreløpig gjør det meg ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt nå også, men har vært forkjølet i et par uker, så vet om det er derfor. Igår sovnet jeg selv da jeg la lillemor klokken 8... Våknet klokken 10, gikk i halvsøvne opp og pusset tenner og ryddet litt før jeg la meg igjen. Måtte legge meg med klær på, så kald for tiden! Vesla lurte på hvorfor jeg hadde teppe på mens vi spiste middag.. Kald var jeg sist også, kjentes ut som om jeg hadde feber de første ukene, frøs, frøs, frøs... Litt småkvalm, men ikke ille. Det var det ikke sist heller. Litt såre bryster, men heller ikke så ille. Lett svimmel, besvimte nesten i barnehagen her om dagen. Det hadde jeg ikke sist. Ellers kjenner jeg det vokser i hula :)

I dag skal jeg fortelle det til samboeren! Gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går treit ja, gleder meg bare til ultralyd om 2,5 uke! Super trøtt, godt det bare er 4 timer igjen av arbeidsdagen før helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her. Er ikke sikker på termin men rundt 14 tror jeg det blir. Førstemann er 21 mnd så dette er helt perfekt. Krysser fingre. Har kontrollene mine hos hun men tar nok ikke kontakt med han før slutten av neste uke. Sitter det til uke 6 bestiller jeg time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dagene sneeegler seg avgårde. Jeg har minimalt med symptomer. Er mye frysen, noe som er unormalt for meg - alle som kjenner meg veit at jeg alltid er varm i forhold til andre  :P Puppene har blitt superømme. Det stikker i dem og brystvortene er kjempesåre. Jeg trenger ikke å ta på dem for at det skal kjennes gang. Jeg er ikke kvalm og ikke spesielt trøtt. Så jeg håper nesten på flere symptomer som dagene går for å føle meg mer sikker på at alt utvikler seg normalt. Er bare 4+3 i dag, så de neste ukene blir nervepirrende!! Krysser alt jeg har for at dette går bra!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+5 idag :) Har vonde bryster, brystvortene er blitt litt mindre såre nå. Får svimlebyger nå og da, litt småkvalm, veldig hormonell! Gråter av ingenting. Konstant trøtt :( Kjenner at det begynner å vokse nedi babyhulen, sterke ligament smerter når jeg hoster eller nyser, tett i nesen, oppblåst, treg forøyelse og egentlig lite matlyst.

Har nå lastet ned 2 gravid apper på mobilen som jeg sitter og leser på og koser meg med :) Følger tett med på utviklingen til lille knøttet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med gravid app. Jeg kom tilfeldigvis over det i går, og husvasken ble det ikke noe av, for jeg måtte jo se gjennom uke for uke og bare kose meg med den  :)

Når begynte symptomene dine, mamsen gravid med nr2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med gravid app. Jeg kom tilfeldigvis over det i går, og husvasken ble det ikke noe av, for jeg måtte jo se gjennom uke for uke og bare kose meg med den  :)

Når begynte symptomene dine, mamsen gravid med nr2? 

Symptomene begynte for alvor et par dager før IKM, vondt i puppene, mensmurringer og et humør som svingte hit og dit. Jeg testet positivt 4 dager før IKM så lurer på om jeg er lengre på vei enn jeg tror faktisk.

Jeg leste ekstremt mye om graviditet og utviklingen til fosteret med førstemann, men synes det er like gøyt å følge med denne gangen også :) Leser om utviklingen på begge appene, her på barnimagen og på babyverden sin side. Sluker til meg alt!

Det er så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye alle sammen! :)

 

Håper noen vil hjelpe meg ; Jeg er kun 4 uker på vei, men har allerede i over 1 uke kjent mye murringer nederst i magen. Har også litt murringer/stikninger nederst i eggstokkområdet på begge sider. Er dette normalt så tidlig? Flere som har/hadde det sånn så tidlig?

Har så uflaks og ha fått uvi, og klarer derfor ikke skille hvilke smerter/ubehag som skyldes hva....er på 12(!) dagen med antibiotika mot uvi'en.. først 7 dager, så ble det etter 2 dagers pause raskt vondt igjen ,og jeg er på dag 5 av ny kur med samme medisin (som ifølge dyrkningssvar skala være rett medisin)

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt normalt ut. Jeg hadde også uvi og gikk på antibiotika i uke 4, den tok knekken på den men har fremdeles murringer og stikninger. Jeg måtte ta kuren i 10 dager, men kunne slutte etter 8 om alle syptomer var borte. (jeg hadde også veldig vondt i ryggen der nyrene er.) Om det er uvi-en sin feil at du har smerter så burde de ligge i ryggen og stråle utover, ellers er det helt normalt å ha de andre smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+5 idag :) Har vonde bryster, brystvortene er blitt litt mindre såre nå. Får svimlebyger nå og da, litt småkvalm, veldig hormonell! Gråter av ingenting. Konstant trøtt :( Kjenner at det begynner å vokse nedi babyhulen, sterke ligament smerter når jeg hoster eller nyser, tett i nesen, oppblåst, treg forøyelse og egentlig lite matlyst.

Har nå lastet ned 2 gravid apper på mobilen som jeg sitter og leser på og koser meg med :) Følger tett med på utviklingen til lille knøttet mitt :)

 

Hvilke apper bruker du mamsen? Jeg har babyverden, men laster gjerne ned 1 til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...