Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tørr nesten ikke å gå inn her for er så redd for at noen av dere har født - og da dør jeg av sjalusi!! Men gratulerer til Madame likevel! Så koselig for deg å få gutten din! Vil du dele en liten fødselshistorie senere? :)

 

Dag 4 på overtid om noen timer. Jordmor i morgen og skal søren meg kreve både stripping og akupunktur. Helst vil jeg at hun skal ta vannet, men det gjør de vel ikke :P

Jordmor på meg også i morgen, veldig spent på å høre hvordan baby ligger, sa for en uke siden at hodet var festet- men det kan det umulig være nå lenger - det er så ulike posisjoner baby ligger i inni magen nå at hodet må ha glidd opp igjen...! I følge jordmorvenninne kan det fint skje hos flergangsfødende. Får bare ikke håpe det fører til komplikasjoner når den skal ut - når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er såppas vanlig for flergangsfødende at hodet ikke har festet seg før fødselen at det ikke er noe du trenger å bekymre deg for.

 

Og må le når du sier "når den tid kommer" for jeg leser setningen med sånt deprimerende tonefall jeg selv har! Haha! I stad sa mannen "tenk at vi har en baby snart!" Og jeg bare dritsur "hvis jeg noen gang skal føde da....".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor idag også, fortsatt 2 cm, men hun prøvde å stimulere meg og "utvide" meg litt.. J*vlig vondt, men jeg ba jo om det :P Fikk modnings akupunktur å. Så jeg har håpet oppe for at mye skjer i natt. For den natten jeg hadde inatt... Å herre min! Kvalmebølge uten like å en liten tass som aldri har vært så livlig. Det var vondt og fryktelig tungt, men min kjære masserte ryggen min og gjorde alt i sin makt for at jeg skulle ha det godt. Så etter en times tid var det over og 3 minutter etter på var jeg vist i drømmeland. Helt utslitt.

Men likevel håper jeg på en slik natt igjen, men denne gangen kan det vare! :D

Jeg hadde også skikkelig kvalmebyger 2 dager før prinsessa kom!

Det er nok rett rundt hjørnet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir til og med misunneli på at andre skal til jordmor... Sist ev var til jordmor var eg i veke 38, var til og med vikar, så ho sjekka jo ingenting.. Var til lege i veke 40, som heller ikkje sjekka noko åpning.. Men, men, er jo ikkje sååå lenge til mandag og overtidskontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6 dagen på overtid, og etter 3 uker på pasient hotellet. Ringte jordmor meg i morgest å spurte om jeg var keen på fødsel. Jeg var snar opp på for å si det slik😆 lege undersøkte meg og sa at jeg hadde 6 cm åpning og at hodet var nok langt nede til at de kunne ta vannet. Vannet ble tatt 12.30. Legen måtte stikke noen ganger da hinnen var veldig seig. Riene kom gradvis ila en halvtime, og jeg gikk i dusjen. Da det begynte å bli ubehagelig vondt undersøkte jordmor meg, og jeg kunne så smått trykke når jeg ønsket. Men da stoppet riene opp å det ble mye ubehagelige rier som ikke gjorde noe fornuftig. Jeg fikk derfor drypp. Å da ble det fart pæ sakene igjen. Å på 3 press var gutten født. Det gikk litt fort å revnet litt så jeg fikk 2 små sting. Nå bare koser vi oss. Lykke til dere som kommer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er såppas vanlig for flergangsfødende at hodet ikke har festet seg før fødselen at det ikke er noe du trenger å bekymre deg for.

 

Og må le når du sier "når den tid kommer" for jeg leser setningen med sånt deprimerende tonefall jeg selv har! Haha! I stad sa mannen "tenk at vi har en baby snart!" Og jeg bare dritsur "hvis jeg noen gang skal føde da....".

 

vet av erfaring at babyene mine trives i magen - LENGE! Men husker også hvor tungt det var hver overtidsdag sist, var ikke forberedt på det da. Blir faktisk mer hormonell siste ukene av svangerskapet enn resten av månedene tilsammen! Syns generelt mannen er en udugelig "husfar" nå for tiden. Heldigvis syns jeg han er en meget god pappa til treåringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg drømte i natt at eg møtte ei som hadde ca samme termin som meg og som fikk for to veker sidan. Ungen var blitt stor og satt i handlevogna mens eg fortsatt var gravid.. ;)

Forrige kom dagen før termin, så ikkje heiølt innstillt på å gå over. Hjelpe ikkje at alle jordmødre og lega har sagt sidan veke 36 at så mykje vondter eg hadde så tidlig, så kom eg definitivt ikkje til å gå over.. så feil kan dei ta.. er jo 5 veker sidan eg starta med blodfortynnande sprøyter, 3veker før planen, fordi hmed så mykje fødseltegn så måtte det vere noko på gang.. rart man blir utålmodig?

Heldigvis er mannen en super "husfar" og pappa mens eg er ubrukelig. Kunne ha vært en betre kjæreste innimellom, men kan egentlig ikkje klage på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg drømte i natt at eg møtte ei som hadde ca samme termin som meg og som fikk for to veker sidan. Ungen var blitt stor og satt i handlevogna mens eg fortsatt var gravid.. ;)

Forrige kom dagen før termin, så ikkje heiølt innstillt på å gå over. Hjelpe ikkje at alle jordmødre og lega har sagt sidan veke 36 at så mykje vondter eg hadde så tidlig, så kom eg definitivt ikkje til å gå over.. så feil kan dei ta.. er jo 5 veker sidan eg starta med blodfortynnande sprøyter, 3veker før planen, fordi hmed så mykje fødseltegn så måtte det vere noko på gang.. rart man blir utålmodig?

Heldigvis er mannen en super "husfar" og pappa mens eg er ubrukelig. Kunne ha vært en betre kjæreste innimellom, men kan egentlig ikkje klage på han..

 

Ikke rart en blir litt innstilt på fødsel snarlig når legene gir slike tilbakemeldinger nei.. Meker også at drømmene blir mer og mer bisarre når det nærmer seg fødsel :fnise:  Mannen er super han også, er nok jeg som er overhormonell - men som jeg sa til han en dag: jeg har faktisk vært utrolig rasjonell og lite hysterisk/krevende i over 8 mnd at nå har jeg lov til å være litt sur! Nå på vei til jordmorkontroll, med en treåring på slep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt veldig hodepine siden i går ettermiddag og hos jordmor i dag har jeg fått høyere blodtrykk samt eggehviter i urinen. I tillegg har jeg, siden mandag, gått opp 1,5 kg. Jordmor ringte til Ullevål, men de var ikke det minste bekymret og ville egentlig ikke ta meg inn, men jordmor fikk kranglet meg inn til en sjekk i morgen kl.10. Videre skulle hun bestille overtidskontroll, men denne ble ikke satt opp før på dag 11 på overtid. Jordmor prøvde å krangle seg til tidligere, men høna på Ullevål sa at "hele oslo er på overtid, vi har ikke sjans til å ta hun inn før 7.februar". Mamma ringte helsedirektoratet og mannen ringte Ullevål. Etter mange telefoner frem og tilbake, EN HEL DEL BANNING og gråting, har jeg nå fått flyttet overtidskontrollen til dag 8 på overtid.

 

Fikk ikke sjekket åpning/modning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regina: Trudde de tok tegn på sv.forgiftning seriøst!?? Forstår godt du er frustrert og fortvila! Håper det setter i gang naturlig så du slepper å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk time i morgon i det minste - får håpe alt er i orden!

Er så kjedelig at det skal vere sann. Når eg hadde rier sist sa sjukehuset berre at dei var fulle, så om det kom i gang så måtte eg berre reise til eit anna sjukehus, for dei kunne ikkje ta meg i mot. Ikkje noko gøy beskjed å få. Skjønner ikkje at dei ikkje er litt meir hensynsfulle, dei burde jo vite at gravide på overtid er tikkande hormonbomber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææææ?! smet, det er det sykeste jeg har hørt. Så hva gjorde du da da? Trnk å behandle fødende på den måten a, jeg er sjokkert.

 

Grunnen til at de ikke tar meg seriøst er fordi jeg har et lavt blodtrykk fra før av så nå som det har blitt høyere er tallene fortsatt "normale". Blodtrykket mitt pleier å ligge på 106/60 men er nå på 120/80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene gikk "heldigvis" over.. men man blir unødvendig bekymra.. har alt 45 t til sjukehus, så å få 45 til for å komme til ei sjukehus i Oslo som inkje har noko info om meg er ikkje spese fristande.. en av grunnene til at eg syns det hadde vore greit med i gangsetting på overtidskontroll mandah..

 

Bra det ikkje var høgare iallefall. Eg har og så lavt til vanlig. Hadde ca det samme som dei høyare verdiane dine på en kpntroll samtidig som det slo ut på urin. Men jordmor sa at det ikkje var høgt nok til å mistenke forgiftning. Men eg hadde ikkje hpdepine og vann i kroppen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt de gikk over. Eller, akkurat nå hadde jeg gledelig kjørt til Drammen eller Fredrikstad om det hadde blitt fødsel ut av det! Er skikkelig utålmodig og føler jeg er kronisk gravid for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, visst det hadde hjulpet skulle eg køyrt langt. Men ikkje med rier uten en plan...kronisk gravid her og, trur ikkje på at den kan komme av seg sjølv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, visst det hadde hjulpet skulle eg køyrt langt. Men ikkje med rier uten en plan...kronisk gravid her og, trur ikkje på at den kan komme av seg sjølv..

Har nok med å telle mine egne overtidsdager så husker ikke helt hvor dere andre er, men hvor i løypa er du nå? Jeg er altså på dag 4. 41 fullgåtte i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hehe, visst det hadde hjulpet skulle eg køyrt langt. Men ikkje med rier uten en plan...kronisk gravid her og, trur ikkje på at den kan komme av seg sjølv..

Har nok med å telle mine egne overtidsdager så husker ikke helt hvor dere andre er, men hvor i løypa er du nå? Jeg er altså på dag 4. 41 fullgåtte i morgen!

Det skjønne eg godt.. hadde termin på søndag, så 5 over i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, blir litt sjokkert over hvordan dere har blitt behandlet smet og Regina.. Mine bekymringer er jo intet i forhold til deres. Bra du fikk bistand av moren din til å få komme raskere til Regina. Og at en fødestue er full betyr vel ikke at en kan avvise andre? Håper og tror det er mer stillestand på fødestuene rundt om nå, har inntrykk av at sommer/tidlig høst (før bhg-opptak 1. sept!) er stort påtrykk.

 

Dag to på overtid her, og begynner nesten å grue meg til fødsel.. sikkert fordi jeg vet at nå skal det snart skje! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille jente kom i går kveld, 6 dager på overtid.. :) Lykke til til dere som ikke er ferdig.. :)

 

Gratulerer så mye med jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææææ?! smet, det er det sykeste jeg har hørt. Så hva gjorde du da da? Trnk å behandle fødende på den måten a, jeg er sjokkert.

 

Grunnen til at de ikke tar meg seriøst er fordi jeg har et lavt blodtrykk fra før av så nå som det har blitt høyere er tallene fortsatt "normale". Blodtrykket mitt pleier å ligge på 106/60 men er nå på 120/80.

 

Nøyaktig samme BT som jeg hadde på sjekk tirsdag. Pleier å ha 110/60. Syntes det var rart at undertrykk var steget såpass, så har lest litt. Og fant at undertrykket kunne være opp til 90 før det var noe farlig. Men er ikke ekspert altså. Og du har jo flere symptomer enn bare økt undertrykk! Er det noen andre du kan høre med da? Jordmora på helsestasjonen eller noe?

 

Ellers ruger jeg videre jeg også... 3 dager på OT i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storken, jeg skal til Ullevål i morgen kl.10 så da får jeg sjekket dette nærmere. Men jeg må si jeg er skuffet over behandlingen jeg har fått av sykehuset, de har ikke tatt meg seriøst i det hele tatt. Først satte de opp overtidskontroll på dag 11, men fikk grina oss til å flytte den. Og den timen i morgen er bare for å sjekke blodtrykk på nytt, men istad ringte jordmor meg og sa at jeg må kreve å få ultralyd, modningssjekk og hele pakka. Hun sier at helt unormalt mange damer er på overtid nå så den kommende uka blir full og hektisk for fødeavdelingene i Oslo.

 

Og gratulerer så mye, rugemaskin!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...