Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Er du fra Ålesund? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Er du fra Ålesund? :)

Ja er Sunnmøring og bor i Ålesund :-) du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen baby på vei enda her heller. Termin 28. Kanskje det blir februar baby...

Termin 27 og føler veldig på februarbaby jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Er du fra Ålesund? :)
Ja er Sunnmøring og bor i Ålesund :-) du og?

Ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :-) kl 1420 kom lille prinsesssa min til verden, 4dager før termim og hun ble tatt

Med keisersnit.

3.3kg og 52cm lang♡

 

Lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så kvalm! Begynte i gårkveld med kvalmebyger, og har bare fortsatt.. Helt fin innimellom. Bruker å slippe unna omgangsyke, så jeg håper det heller er et forvarsel om at noe skjer snart!

5dager siden terminen, så det er jammen på tide! LEI!

Hjelper heller ikke at snuppa bukter å vrir seg i magen, føles som om hun ommøblerer inni der eller noe ;)

 

Noen andre som har vært kvalm før fødselen har begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No begynde eg å bli litt for sliten og lei, som igjen gjer meg en smule barnslig og irrasjonell.. Når eg ser at andre har fått baby blir eg småsur og misunnelig ;)

 

I dag sitte menssmertene ekstremt hardt i ryggen, kjennes ut som den snart skal gå av.. Det murrer og presser og eg er sliten og lei av å ha vondt og å vere ubrukelig.. Syns han kan komme no!

 

Tessa, med forrige baby spydde eg mykje dagane før og (under) fødsel.

Eg har det en gang eller to i veka no og, men uten at han kommer for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så kvalm! Begynte i gårkveld med kvalmebyger, og har bare fortsatt.. Helt fin innimellom. Bruker å slippe unna omgangsyke, så jeg håper det heller er et forvarsel om at noe skjer snart!

5dager siden terminen, så det er jammen på tide! LEI!

Hjelper heller ikke at snuppa bukter å vrir seg i magen, føles som om hun ommøblerer inni der eller noe ;)

 

Noen andre som har vært kvalm før fødselen har begynt?

 

Ei venninne sa i går at hun hadde influensasymptomer rett før fødselen sin! :-)

Her i huset har mannen fått omgangssyken, sååå.. håper jeg står over.. og håper baby venter noen dager til.. Termin om to dager.. Veldig dårlig timing! Ellers føler jeg også at baby romsterer mye i magen, umulig å si hvordan hun ligger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åh, jeg er så kvalm! Begynte i gårkveld med kvalmebyger, og har bare fortsatt.. Helt fin innimellom. Bruker å slippe unna omgangsyke, så jeg håper det heller er et forvarsel om at noe skjer snart!

5dager siden terminen, så det er jammen på tide! LEI!

Hjelper heller ikke at snuppa bukter å vrir seg i magen, føles som om hun ommøblerer inni der eller noe ;)

 

Noen andre som har vært kvalm før fødselen har begynt?

Ei venninne sa i går at hun hadde influensasymptomer rett før fødselen sin! :-)

Her i huset har mannen fått omgangssyken, sååå.. håper jeg står over.. og håper baby venter noen dager til.. Termin om to dager.. Veldig dårlig timing! Ellers føler jeg også at baby romsterer mye i magen, umulig å si hvordan hun ligger egentlig.

Etter et googlesøk fant jeg ut at det vist er vanlig med kvalme før det setter igang:) Så da kan jeg bare håpe:)

 

To dager til terminen din? Kansje vi havner på barsel samtidig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Åh, jeg er så kvalm! Begynte i gårkveld med kvalmebyger, og har bare fortsatt.. Helt fin innimellom. Bruker å slippe unna omgangsyke, så jeg håper det heller er et forvarsel om at noe skjer snart!

5dager siden terminen, så det er jammen på tide! LEI!

Hjelper heller ikke at snuppa bukter å vrir seg i magen, føles som om hun ommøblerer inni der eller noe ;)

 

Noen andre som har vært kvalm før fødselen har begynt?

Ei venninne sa i går at hun hadde influensasymptomer rett før fødselen sin! :-)

Her i huset har mannen fått omgangssyken, sååå.. håper jeg står over.. og håper baby venter noen dager til.. Termin om to dager.. Veldig dårlig timing! Ellers føler jeg også at baby romsterer mye i magen, umulig å si hvordan hun ligger egentlig.

Etter et googlesøk fant jeg ut at det vist er vanlig med kvalme før det setter igang:) Så da kan jeg bare håpe:)

 

To dager til terminen din? Kansje vi havner på barsel samtidig da :)

 

 

Hva skulle en gjort uten google?! :laugh: Satser på et barsel-opphold snart ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så rart dette var!! Jeg ligger altså med skikkelig kvalme og sykdomsfølese i kroppen også ser jeg at alle dere andre også gjør det samme! Haha! Får håpe vi alle sammen føder i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt ta fødsel idag alle mann - eg er iallefall klar!

Har hatt eit par tre rier dei siste timane, så håpet øker...

 

Er litt rart i grunn.. Har gått i 9 mnd og sjekka papir etter toalettbesøk, og vore livredd for blødninger (hadde mykje blødninger i starten..). No sjekker eg og håper det er blod der.. Hadde mykje av det siste dagen før fødsel sist, så det er liksom tegnet eg "manglar" på at fødsel skal skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fortsatt ingen baby her heller.. :( Var på føden på fredagen pga jeg ikke kjente så mye liv, men alt sto heldigvis bra til. Termin 29, blir satt igang en uke over om han ikke er kommet. Dobbel sjekk på sykehuset på onsdagen. Registrering + ul.

Sex inatt gjorde til at jeg fikk mye mensmurringer, men ikke noe mer. Føler meg skuffet! Jeg vil veldig lite bli satt igang. Har faktisk litt frykt for det. Vil detskal komme gradevis, jeg har ikke vært redd for fødsel så langt, nå kjenner jeg meg litt redd faktisk. En følese jeg ikke liker.

Hadde også bestemt meg for ikke epudural, men blir jeg satt igang trur jeg at jeg vil ha det (?!)

Beklager om jeg syter mye her nå.. :(

Er det noko spesielt som gjer at dei setter deg i gang 7 dager over?

Eg har fått overtidskontroll 8 dager over, og kunne tenkt meg å bli satt i gang da om det ikkje har skjedd før. Er ein time til sjukehuset, så hadde vore greit å ta det når eg likevel er der..

Vel... Bmi'en min var tydeligvis plutselig for høy. Ble sittende fra 20 til 23 på sykehuset å høre om det. Både jeg å samboeren min ble passe lei å høre om det. Hun sa hele tiden at "jeg vil ikke såre deg, men jeg er ærlig." Så det er en grunn til at de vil sette meg igang + fordi min termin var den 16, mens jordmor sin er den 29.. Jeg føler meg ikke klokere, bare mer engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Får ikke føde i vann.. Var det jeg ville, men jeg må ligge med registrering pga jeg er for tjukk tydeligvis. Så for meg blir det tens om fødselen starter selv og epidural om jeg må bli satt igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Får ikke føde i vann.. Var det jeg ville, men jeg må ligge med registrering pga jeg er for tjukk tydeligvis. Så for meg blir det tens om fødselen starter selv og epidural om jeg må bli satt igang..

Hørtes ikke noe greit ut å få slike beskjeder rett før fødsel, ikke alltid lett å omstille seg når en har hatt en plan på hvordan en ønsket det skulle bli. Likevel greit med oppfølging mtp så ulik mens og ultralydtermin. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fortsatt ingen baby her heller.. :( Var på føden på fredagen pga jeg ikke kjente så mye liv, men alt sto heldigvis bra til. Termin 29, blir satt igang en uke over om han ikke er kommet. Dobbel sjekk på sykehuset på onsdagen. Registrering + ul.

Sex inatt gjorde til at jeg fikk mye mensmurringer, men ikke noe mer. Føler meg skuffet! Jeg vil veldig lite bli satt igang. Har faktisk litt frykt for det. Vil detskal komme gradevis, jeg har ikke vært redd for fødsel så langt, nå kjenner jeg meg litt redd faktisk. En følese jeg ikke liker.

Hadde også bestemt meg for ikke epudural, men blir jeg satt igang trur jeg at jeg vil ha det (?!)

Beklager om jeg syter mye her nå.. :(

Er det noko spesielt som gjer at dei setter deg i gang 7 dager over?

Eg har fått overtidskontroll 8 dager over, og kunne tenkt meg å bli satt i gang da om det ikkje har skjedd før. Er ein time til sjukehuset, så hadde vore greit å ta det når eg likevel er der..

Vel... Bmi'en min var tydeligvis plutselig for høy. Ble sittende fra 20 til 23 på sykehuset å høre om det. Både jeg å samboeren min ble passe lei å høre om det. Hun sa hele tiden at "jeg vil ikke såre deg, men jeg er ærlig." Så det er en grunn til at de vil sette meg igang + fordi min termin var den 16, mens jordmor sin er den 29.. Jeg føler meg ikke klokere, bare mer engstelig.

Så rart at dei kjem med det no sa! Dei er ikkje alltid så sensitive dissa jordmødrene. .

Eg er og tjukk, begynte med BMI over 30. Men har ikkje fått noko stress med det heldigvis. Ikkje noko i forhold til igangsetting heller, men så er det berre en dag mellom min termin og ul termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi hiver meg på sykdoms følelsen. Våknet med influensa symptomer. Har mye vondt i korsryggen. Håper at kynnerene tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe barn her heller enda, termin i morgen.... Har ikke en plage, føler at det kan gå lang tid til noe skjer her i gården.

 

Har født 2 ganger før 10-14 dager FØR termin.. uvant dette her. Men tenker at dette er siste dagene i livet mitt jeg er gravid, så jeg tåler noen dager til.. Det jeg frykter aller mest er jo at ungen skal bli for stor for min meget lille kropp. Hadde sånn sett vært best at det ikke går altfor lenge over termin tenker jeg litt på da. Klarte ikke å trykke ut første mann på 2800g uten vakum og denne er estimert til opp under 4kg. Håper de tar feil. 

 

Men har til og med begynt å brodere (!) for å få dagene til å gå.. Sånn er det når man kommer over korstings-kaniner på 50% tilbud og kjeeeeder seg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første min var nesten 2700, og jeg jobbet mye mer for å få henne ut enn neste på 3900 :-) Med siste jenten satt jeg og såg en elendig film kl 00.30 og tenkte at det skjer uheldigvis ikke noe i natt heller. Nøyaktig kl 3.00 samme natt låg hun oppå magen min under dynen i sykebilen. Kjapt og enkelt! Heftige rier, men bare 2,5 timer tilsammen. Kan anbefales!

 

Så om dere ikke kjenner noe til forestående fødsel: Ikke fortvil! Ting kan skje fort :laugh:

 

 

(Jeg sneik meg inn på januartråden - har termin 1. febr, men håper fremdeles på januarbaby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Fortsatt ingen baby her heller.. :( Var på føden på fredagen pga jeg ikke kjente så mye liv, men alt sto heldigvis bra til. Termin 29, blir satt igang en uke over om han ikke er kommet. Dobbel sjekk på sykehuset på onsdagen. Registrering + ul.

Sex inatt gjorde til at jeg fikk mye mensmurringer, men ikke noe mer. Føler meg skuffet! Jeg vil veldig lite bli satt igang. Har faktisk litt frykt for det. Vil detskal komme gradevis, jeg har ikke vært redd for fødsel så langt, nå kjenner jeg meg litt redd faktisk. En følese jeg ikke liker.

Hadde også bestemt meg for ikke epudural, men blir jeg satt igang trur jeg at jeg vil ha det (?!)

Beklager om jeg syter mye her nå.. :(

Er det noko spesielt som gjer at dei setter deg i gang 7 dager over?

Eg har fått overtidskontroll 8 dager over, og kunne tenkt meg å bli satt i gang da om det ikkje har skjedd før. Er ein time til sjukehuset, så hadde vore greit å ta det når eg likevel er der..

Vel... Bmi'en min var tydeligvis plutselig for høy. Ble sittende fra 20 til 23 på sykehuset å høre om det. Både jeg å samboeren min ble passe lei å høre om det. Hun sa hele tiden at "jeg vil ikke såre deg, men jeg er ærlig." Så det er en grunn til at de vil sette meg igang + fordi min termin var den 16, mens jordmor sin er den 29.. Jeg føler meg ikke klokere, bare mer engstelig.

Så rart at dei kjem med det no sa! Dei er ikkje alltid så sensitive dissa jordmødrene. .

Eg er og tjukk, begynte med BMI over 30. Men har ikkje fått noko stress med det heldigvis. Ikkje noko i forhold til igangsetting heller, men så er det berre en dag mellom min termin og ul termin..

Min er også på over 30, var bare måten hun gikk frem. Gubben kom hjem fra jobb nå, å var lite fornøyd med måten jeg/vi ble behandlet på. Han har gått å "kokt" siden Fredagen :P Så når vi skal tilbake på registrering på onsdagen kommer han til å uttrykke meningen sin sa han. Jeg skal spørre om de kan prøve å stimulere meg litt, evt skal jeg spørre om de kan sette meg igang før helgen. Mye pga spriket på min og jordmor termin. Vil ha det ut av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...