Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Termin idag.. Kom nettopp hjem fra registrering på sykehuset. 2 cm åpning, mulig igangsetting imorgen. Vil få telefon om dette senere idag eller imorgen tidlig. Evt så blir jeg uansett satt igang om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh, meir stress.. Legen ringte akkurat og sa det var påvist streptokokk B i siste urinprøve.. Så da må eg ha antibiotika intravanøst under fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, meir stress.. Legen ringte akkurat og sa det var påvist streptokokk B i siste urinprøve.. Så da må eg ha antibiotika intravanøst under fødsel..

Jeg å må det.. Jeg fikk vite dette i sommer da, men har det fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Argh, meir stress.. Legen ringte akkurat og sa det var påvist streptokokk B i siste urinprøve.. Så da må eg ha antibiotika intravanøst under fødsel..

Jeg å må det.. Jeg fikk vite dette i sommer da, men har det fortsatt..

Eg har ikkje hatt utslag før no. Skjønner at det er ganske vanlig, men eg er så sliten no, så alle ekstra ting blir ekstra slisomme.

Forrige fødsel var eg heilt utslått av blodtap, og ettersom eg går på blodfortynnande, så er det stor sjangse for at det skjer igjen. Sist eg gjekk på antibiotika vart eg svært redusert og, så er litt bekymra for tida etter fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja våknet like gravid i dag også. Merker at humøret mitt er veldig mørkt nå. Vil ikke være sånn, men jeg kan ikke noe for det. Jeg vet jeg burde være glad for å være gravid, at alt er bra med babyen og at dette tross alt bare er dag nr 2 på overtid. men jeg klarer ikke å se lyst på dette her. Hvor lang tid skal det ta? Barnet vokser og vokser og jeg er livredd for totalruptur pga størrelsen hans. Det er helt tydelig at den siste uken har gitt han ekstra fett på kroppen! Kynnerne gjør ikke vondt slik de skal, bare vondt i ribbeina når de blir knust av den harde magen som strammer seg hvert sjuende minutt. 

 

I dag skal jeg bake boller, og hvis jeg ikke føder i natt skal jeg spise alle sammen sjæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja våknet like gravid i dag også. Merker at humøret mitt er veldig mørkt nå. Vil ikke være sånn, men jeg kan ikke noe for det. Jeg vet jeg burde være glad for å være gravid, at alt er bra med babyen og at dette tross alt bare er dag nr 2 på overtid. men jeg klarer ikke å se lyst på dette her. Hvor lang tid skal det ta? Barnet vokser og vokser og jeg er livredd for totalruptur pga størrelsen hans. Det er helt tydelig at den siste uken har gitt han ekstra fett på kroppen! Kynnerne gjør ikke vondt slik de skal, bare vondt i ribbeina når de blir knust av den harde magen som strammer seg hvert sjuende minutt.

 

I dag skal jeg bake boller, og hvis jeg ikke føder i natt skal jeg spise alle sammen sjæl!

Er det mulig å bli satt igang da, hvis du forteller legen hvordan du har det?

Ikke det at jeg anbefaler det. Min fødsel nr to gikk av seg selv, og den var myyye enklere enn nr en som ble satt igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil jo så gjerne få opplevde den spontane fødselen, spenningen og rieteller og hele pakka! Dessuten tviler jeg på at ribbeina er nok til å sette i gang i og med at kvinner som er sengeliggende pga bekkenløsning og andre plager må gå 10 dager overtid før sykehuset gjør noe. Skal til jordmor på fredag så får høre med henne. Si at jeg virkelig vil føde NÅ! Ingenting har virket på meg da. Gått 4 ganger til modningsakupunktur siden uke 37 og slimproppen gikk for mange dager siden. Virker håpløst. Jeg er nok hun som aldri fødte, gravid for alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, føles ut som eg er evig gravid her og.. men er vel berre 8 dager til "soste frist", så evig blir det nok ikkje...

Her er dei restriktive med igangsetting. Sjølv om eg er moden, har litt åpning og slimproppen har gått er det ikkje snakk om å sette i gang, uansett kor mykje smerter eg har hatt siste tida. Har eit håp om at dei gjer noko på overtidskontrollen. Snakka med ei i dag som blei satt i gang da. Dessverre får ikkje eg føde på det lokale sjukehuset som ho gjorde, så spørs kva som er praksis der eg skal..

Tenker og litt på størrelsen.. forrige gutt var 4 kg, og da var eg ikkje på overtid. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av nedtelling, føler hele svangerskapet handler om det. Telte jo ned søren meg i 8 måneder før jeg ble gravid også. Telle dager til eggløsning, telle dager til man kan teste, telle dager til mensen... Så blir man gravid og må telle dager til de trygge 12 ukene, telle til ordinær ultralyd, telle til de magiske 23 ukene.... Telle telle telle. Nå teller jeg ned til overtidskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når barnet er ute teller en fort dagene frem til magiske tre måneder når kolikken skal gi seg, til fire måneder da en kan gi ekstra mat og håpe på bedre søvn.. og plutselig lurer en på hvor alle dagene ble av! :huh:

 

Men akkurat nå - så begynner jeg også å telle overtidsdager - fra og med i morgen! Siste innspurt for oss nå - bra vi har forumet å henge på som tidsfordriv!!! Klem til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat like gravid i dag jeg og, 40+1 i dag, fikk time til OT kontroll neste tirsdag. Kjenner så lite liv, syntes det er ubehagelig rett og slett. Har ringt føden, så lenge jeg kjenner godt med liv 1 gang pr dag eller så er det visst helt OK.

 

Sukk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat like gravid i dag jeg og, 40+1 i dag, fikk time til OT kontroll neste tirsdag. Kjenner så lite liv, syntes det er ubehagelig rett og slett. Har ringt føden, så lenge jeg kjenner godt med liv 1 gang pr dag eller så er det visst helt OK.

 

Sukk.....

Jeg kjenner også betydelig mindre liv nå enn for bare to uker siden. Nå har han jo vokst veldig mye på den korte tiden, samt sunket og festet hodet, men blir jo bekymret. Jeg kjenner bevegelser og hikk i løpet av dagen så vet at han lever. Han er også veldig aktiv på natten i 2-3 tiden. Jeg har snudd døgnet helt så morsomt å ligge å kjenne på festen i magen. Blir nok en partygutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er begynt med sjokolade fast hver kveld bare for å fremprovosere en reaksjon, for jeg får panikk når jeg innser at jeg ikke har kjent noe til ham om dagen. Foreløpig har jeg alltid fått tilbakemelding etter sjokoladen, så da fortsetter jeg med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er inne omtrent daglig for å følge med på dere :-) Vil bare ønske dere lykke til i innspurten, og det ER faktisk ikke lenge igjen før alle januarmager er blitt babyer utenfor magen. Vet hvor kjedelig det er å vente da- sist hadde jeg termin 23. juli, og babyen kom i begynnelsen av august. Et eller annet ekstra kjipt med at det blir en ny måned.  Kjente også på at jeg ble småsur over folk som "sneik" i køen, og fødte før meg når de hadde termin etter :-) 

 

Lykke lykke til, og måtte alle fødsler bli flotte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vilruge! Skjønner hva du mener med "sniking i køen", haha! Tenker at jeg faktisk er uendelig glad for at jeg ikke har noen i nær familie eller vennekrets med termin samtidig, for jeg hadde nok flippet av sjalusi om hun hadde født før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager over og fortsatt like tjukk.. Like koseligvar dag å bli møtt med "åh, du kom i dag og ja.."

 

Men no har vi styra mykje her i det siste for å få leiligheta klar til fotografering, så når han likevel ikkje har kome enda så kan han vente til etter 13 i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg også tenkt siste dagene Smet, hjelper litt på å ha noe annet som skal skje først. Men nå begynner min overtidstelling, dag 1. Starter dagen med sjokoladekake til frokost :P Kontroll med jordmor i morgen, håper hun tar en sjekk ifht modning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager på overtid, men faktisk menstermin i dag da. Jeg har et ørlite håp om at noe kan skje i dag. Eller nei, det er ikke noe håp å hente, men hver dag er en dag nærmere igangsettelse på sykehuset (grunnet overtid altså). Humøret er like dårlig i dag merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor idag også, fortsatt 2 cm, men hun prøvde å stimulere meg og "utvide" meg litt.. J*vlig vondt, men jeg ba jo om det :P Fikk modnings akupunktur å. Så jeg har håpet oppe for at mye skjer i natt. For den natten jeg hadde inatt... Å herre min! Kvalmebølge uten like å en liten tass som aldri har vært så livlig. Det var vondt og fryktelig tungt, men min kjære masserte ryggen min og gjorde alt i sin makt for at jeg skulle ha det godt. Så etter en times tid var det over og 3 minutter etter på var jeg vist i drømmeland. Helt utslitt.

Men likevel håper jeg på en slik natt igjen, men denne gangen kan det vare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor idag også, fortsatt 2 cm, men hun prøvde å stimulere meg og "utvide" meg litt.. J*vlig vondt, men jeg ba jo om det :P Fikk modnings akupunktur å. Så jeg har håpet oppe for at mye skjer i natt. For den natten jeg hadde inatt... Å herre min! Kvalmebølge uten like å en liten tass som aldri har vært så livlig. Det var vondt og fryktelig tungt, men min kjære masserte ryggen min og gjorde alt i sin makt for at jeg skulle ha det godt. Så etter en times tid var det over og 3 minutter etter på var jeg vist i drømmeland. Helt utslitt.

Men likevel håper jeg på en slik natt igjen, men denne gangen kan det vare! :D

 

Spennende da! Er du på overtid nå? Jeg skal til jordmor i morgen, dag to på overtid da, håper hun tar en sjekk ifht modning og evt tøyer litt. Vet ikke helt om det skjer, har på følelsen av at hun vil alt skal gå sin gang.. Uansett, må ha med tre-åringen på kontroll - planleggingsdag i bhg - bra timing med sliten mamma og evt "stripping" hos jordmor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var hos jordmor idag også, fortsatt 2 cm, men hun prøvde å stimulere meg og "utvide" meg litt.. J*vlig vondt, men jeg ba jo om det :P Fikk modnings akupunktur å. Så jeg har håpet oppe for at mye skjer i natt. For den natten jeg hadde inatt... Å herre min! Kvalmebølge uten like å en liten tass som aldri har vært så livlig. Det var vondt og fryktelig tungt, men min kjære masserte ryggen min og gjorde alt i sin makt for at jeg skulle ha det godt. Så etter en times tid var det over og 3 minutter etter på var jeg vist i drømmeland. Helt utslitt.

Men likevel håper jeg på en slik natt igjen, men denne gangen kan det vare! :D

 

 

Spennende da! Er du på overtid nå? Jeg skal til jordmor i morgen, dag to på overtid da, håper hun tar en sjekk ifht modning og evt tøyer litt. Vet ikke helt om det skjer, har på følelsen av at hun vil alt skal gå sin gang.. Uansett, må ha med tre-åringen på kontroll - planleggingsdag i bhg - bra timing med sliten mamma og evt "stripping" hos jordmor :fnise:

Vi har samme termin! :) To dager over imorgen jeg å. Er bestilt igangsetting på onsdags morgen. Men jeg håper han kommer nå i morgen/helgen. Hatt mye mens murring idag og vond rygg, samt litt blødninger.

Akkurat nå er det ikke noe smerte eller noen ting. Stille før stormen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme termin vi ja! Høres ut som du kommer i mål før meg - ingen tegn til noooe her. Ikke så mye som litt ekstra slim engang..! Blir vel overtidskontroll på sykehuset onsdag på meg da, får stoppe å gratulere deg da heller :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vore så greit å visst at man skulle settast i gang på eit gitt tidspunkt.. Ligger om nettene og lager lange argumentasjonsrekker til jordmor på kvifor dei skal sette meg i gang mandag og ikkje vente til torsdag.. Får håpe det er lite fødsler på mandag, ellers får eg nok definitivt ikkje lov å føde..

Viss ikkje han komme av seg sjølv løpet av helga da.. I natt får han ikkje komme - no er leiligheta finare enn nokon gong, så han får ikkje komme før fotografen er ferdig ;) så er vel nettopp i natt han kjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr nesten ikke å gå inn her for er så redd for at noen av dere har født - og da dør jeg av sjalusi!! Men gratulerer til Madame likevel! Så koselig for deg å få gutten din! Vil du dele en liten fødselshistorie senere? :)

 

Dag 4 på overtid om noen timer. Jordmor i morgen og skal søren meg kreve både stripping og akupunktur. Helst vil jeg at hun skal ta vannet, men det gjør de vel ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...