Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer smet!!! Så kjekt at det ble fødsel i gårkveld!

Og fr0zen84, hvordan går det med deg?

 

Jeg er like gravid, og enda mer oppgitt. Har en del nedpress og murringer i natt og i dag, så får igjen bare håpe på at noe skal skje.

Joda.. Går nå her å vagger rundt. Fikk bekjed på onsdagen om en sjekk idag, men når jeg ringte så trengte jeg ikke komme likevel. Jeg ble så skuffet, tårene bare trillet. Ikkh fordi jeg så absolutt skal inn for å sjekke meg, men alt av oppfølging under hele graviditeten har vært en så stor skuffelse for meg.

 

Hadde masse middels vonde kynnere inatt.. De kom ofte og varte kort, sovnet og våknet om hverandre. Enda tyngere å gå idag, men klarte likevel å komme meg en tur på butikken. :) Godt med liv og litt press både forran og bak. Kvalm og føler meg litt små syk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer smet!!! Så kjekt at det ble fødsel i gårkveld!

Og fr0zen84, hvordan går det med deg?

 

Jeg er like gravid, og enda mer oppgitt. Har en del nedpress og murringer i natt og i dag, så får igjen bare håpe på at noe skal skje.

Joda.. Går nå her å vagger rundt. Fikk bekjed på onsdagen om en sjekk idag, men når jeg ringte så trengte jeg ikke komme likevel. Jeg ble så skuffet, tårene bare trillet. Ikkh fordi jeg så absolutt skal inn for å sjekke meg, men alt av oppfølging under hele graviditeten har vært en så stor skuffelse for meg.

 

Hadde masse middels vonde kynnere inatt.. De kom ofte og varte kort, sovnet og våknet om hverandre. Enda tyngere å gå idag, men klarte likevel å komme meg en tur på butikken. :) Godt med liv og litt press både forran og bak. Kvalm og føler meg litt små syk :P

 

 

 

så kjedelig med kontra-beskjed da, når en er innstilt på at noe skal skje. Når tid skal du inn for kontroll da? Jeg skal onsdag, og begynner vel å innstille meg på at det er det neste på programmet. Ingen tro på fødsel iallfall.

Var en tur på Moa i dag, kjente det godt i kroppen underveis, men ingenting mer i etterkant. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gratulerer smet!!! Så kjekt at det ble fødsel i gårkveld!

Og fr0zen84, hvordan går det med deg?

 

Jeg er like gravid, og enda mer oppgitt. Har en del nedpress og murringer i natt og i dag, så får igjen bare håpe på at noe skal skje.

 

Joda.. Går nå her å vagger rundt. Fikk bekjed på onsdagen om en sjekk idag, men når jeg ringte så trengte jeg ikke komme likevel. Jeg ble så skuffet, tårene bare trillet. Ikkh fordi jeg så absolutt skal inn for å sjekke meg, men alt av oppfølging under hele graviditeten har vært en så stor skuffelse for meg.

Hadde masse middels vonde kynnere inatt.. De kom ofte og varte kort, sovnet og våknet om hverandre. Enda tyngere å gå idag, men klarte likevel å komme meg en tur på butikken. :) Godt med liv og litt press både forran og bak. Kvalm og føler meg litt små syk :P

 

 

så kjedelig med kontra-beskjed da, når en er innstilt på at noe skal skje. Når tid skal du inn for kontroll da? Jeg skal onsdag, og begynner vel å innstille meg på at det er det neste på programmet. Ingen tro på fødsel iallfall.

Var en tur på Moa i dag, kjente det godt i kroppen underveis, men ingenting mer i etterkant. :-(

Ingen mensmurring heller? Jeg har hatt mensmurring så langt idag, men ikke så kye kynnere/rier som igår! Nei, jeg skal som sagt settes igang på Onsdags morgen, så det blir ikke mere kontroller på meg. Men etter en samtale med sykehuset idag måtte jeg vist ringe før jeg kom, selvom jeg har time kl 09 på onsdag. Kunne være de på føden hadde mye å gjøre (!?!)

Kjenner jeg blir forvirra og litt fortvila, menmen. :)

 

Min mor kom oppover fra Lilestrøm idag, så hun kommer vel hjem til meg imorgen :D Så jeg har et lyspunkt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har mensmurringer og kynnere - men ingenting som går over til noe skikkelig synes jeg.

Kjekt med lyspunkt for morgendagen, jeg får besøk av ei venninne, det blir fint å få litt avsporing fra egne grublerier! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd ting inatt.. Voknet med kraftige menssmerterrundt 3-4 tiden. Gikk på do å så at det var blod på papiret!! :) Siden da har det vært på og av med soving. I 06 tiden ringte jeg føden for å forhøre meg ang blødningen (er tross alt første gangen) :P Jeg syns det var litt mye blod som kom, men hun beroliga meg med at dette var helt normalt. Om det var blodslim (noe det er). Så da vil det si at livmorhalsen begynner å åpne seg selv.. I'm so happyyyy!! :)

 

Nynner på Pharrell Williams - Happy sangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat en slik natt har jeg også hatt frozen!! Tommel opp! Håper vi ses på føden FØR overtidskontrollene i morgen :-) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra kirvill!! :) Ja vi får satse stort nå. :P Jeg har prøvd å sovne igjen siden 06, men ikke klart det. Men nå kommer snart mamsen så da skal ho få "jobbe" litt for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå våken mye jeg også, og noen sammentrekninger og litt blod. Men har sovet fra 0530-0800 og våknet uten noe mer enn murringer. Får uansett tenke at dette er modning..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt vondt. Å føler magen nesten er litt øm.. Jeg vet jo ikke hva rier er, å vet da ikke helt hva jeg skal kjenne på. Mange har sagt at du merker når du får rier, men veldig mange i min familie har ikke nødvendigvis hatt så veldig vondt/rier.. :) Men uansett, mamsen kommer snart. Jeg er godt plassert i godstolen :)

 

Tvitvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!!!

 

Rier startet kl.16.30 på lørdag, var vonde men ikke ordentlig pain. Gradvis ble det verre og i 20-tiden var de så sterke at jeg ikke klarte å stå på beina, sitte eller ligge. Lite alternativer med andre ord. Var på sykehuset 20.45 og sjekket åpning. Nedslående 1 cm og jeg så for meg en helvettes lang uke med rier. Ble lagt på registrering og nå var riene uutholdelige og jeg hyperventilerte, ropte at jeg kom til å dø, at jeg ikke klarte mer. Det var ubeskrivelig. Jordmor sa likevel at jeg måtte dra hjem fordi 1 cm er ikke i fødsel. Så PANG gikk vannet.

 

Klokken 24 var jeg 5 cm og fikk epidural, en helt fantastisk følese og på halvannen time var det full åpning. Presseiene var vanskelige å forstå seg på, barnet ble stresset og de tok han med sugekopp på hodet. E ble født kl.03.01, veier 3930 gram og er 52 cm. Han er helt fantastisk. Hold ut dere som fortsatt er gravid, premien er helt rå!

Ååå gratulerer... Fikk blanke øyne jeg nå!

Jeg tok epidural med første mann... Syyyykt digg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen tegn til baby her :/ var på trivselskontroll i går..alt er bra med baby og meg. Gynekologen sjekka modning og det var ca 1cm åpning, livmormunnen var enda langt bak og konsistensen var sånn halvmyk :/ Hun prøvde å tøye litt men det førte ikke til mer kynnere eller menssmerter :/ skal få komme inn i morgen igjen så skal hun prøve å tøye litt mer..

 

har det ikkje skjedd noe til fredag så skal vi snakke om igangsetting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du fremdeles på sykehus-hotell SiljeTerese85?

Jeg skal også på kontroll i morgen, håper på litt mer tøying da ja. Og lurer på om jeg skal være frempå om igangsetting til helgen, dag 11 blir jo søndag, og da gjør de det vel ikke og må evt vente til mandagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sitter enda på hotell å venter :/ må sende gubben hjem igjen i dag fordi han må jobbe :/ så nå blir jeg alene også :/ gynekologen på sykehuset var heldigvis forståelsesfull overfor min situasjon..normalt vil de ikke vurdere igangsetting før neste uke, men siden jeg har vært her siden den 25 januar så skal di vurdere igangsetting fredag :) så har jo ett håp i sikte..

 

hadde hun sagt at de ikke blir å gjøre noe som helst før neste uke så hadde jeg reist hjem fram til da :P

 

prøver så godt jeg kan å tenke positivt og ikke synke ned i frustrasjonen. .men det er ikke lett asså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sitter enda på hotell å venter :/ må sende gubben hjem igjen i dag fordi han må jobbe :/ så nå blir jeg alene også :/ gynekologen på sykehuset var heldigvis forståelsesfull overfor min situasjon..normalt vil de ikke vurdere igangsetting før neste uke, men siden jeg har vært her siden den 25 januar så skal di vurdere igangsetting fredag :) så har jo ett håp i sikte..

hadde hun sagt at de ikke blir å gjøre noe som helst før neste uke så hadde jeg reist hjem fram til da :P

prøver så godt jeg kan å tenke positivt og ikke synke ned i frustrasjonen. .men det er ikke lett asså :P

Godt å bli møtt med forståelse :-) er spent på hva de sier i morgen jeg også, om det skal skje noe før eller etter helgen. Har vel ingen gode grunner til å bli satt i gang bortsett fra å være lei, tror baby har det fint heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på fødsel for dere i dag/natt da jenter :) Overtid er djevelens verk!!

 

Takk skal du ha, men må si jeg har mistet troa! Nå er det bare å vente på morgendagen og overtidskontroll. :-)

 

Har dere fine barseldager Regina og Tessa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på føden siden 13.30 ca. 3 cm, masse stress rier. Er lagt inn, så blir tidlig epidural for å få slappe av. Ingen fremgang siden jeg kom inn foruten at smertene har blitt sterkere og sterkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på føden siden 13.30 ca. 3 cm, masse stress rier. Er lagt inn, så blir tidlig epidural for å få slappe av. Ingen fremgang siden jeg kom inn foruten at smertene har blitt sterkere og sterkere..

 

Så spennende da! Sist fødsel fikk jeg epidural ved 3-4 cm etter mange timer med rier som ikke førte til noe. Etter noen timer til var barnet ute, epiduralen hadde god effekt for modningen min! Lykke til!! Jeg sitter fortsatt hjemme uten noe mer action. Seig kropp som tviholder på baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere som har født!

Håper det ikke er for lenge igjen til dere som fremdeles venter.

Her er vi endelig kommet godt i gjenge hjemme med mini. Det ble akkurat tre mnd på (dagen på) sykehuset for oss. Så nå venter vi bare på å få lagt mini inn igjen for å få kontrollert om vi kan ta av han oksygenet for godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde du termin? Uff, fryktelig kjedelig å vente på sykehuset så lenge :(

hadde termin 29 januar..så er ikke veldig mye over enda.. men er driiiiiiiiiit lei av å sitte på hotell uten å få se datteren min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...