Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Storken, jeg skal til Ullevål i morgen kl.10 så da får jeg sjekket dette nærmere. Men jeg må si jeg er skuffet over behandlingen jeg har fått av sykehuset, de har ikke tatt meg seriøst i det hele tatt. Først satte de opp overtidskontroll på dag 11, men fikk grina oss til å flytte den. Og den timen i morgen er bare for å sjekke blodtrykk på nytt, men istad ringte jordmor meg og sa at jeg må kreve å få ultralyd, modningssjekk og hele pakka. Hun sier at helt unormalt mange damer er på overtid nå så den kommende uka blir full og hektisk for fødeavdelingene i Oslo.

 

Og gratulerer så mye, rugemaskin!!! :)

Hvordan er det med deg nå?

Ønsker en liten oppdatering ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så mykje forskjellige praksis rundt omkring.. starta med bmi over 30 både på denne og forrige, men var ikkje noko lege der under fødsel. Heller ikkje blitt nevnt denne gangen i forhold til overtid..

Her har det (som vanlig) roa seg igjen.. håpe det i minste bidro til litt meir opning..

Nei, det er tydeligvis store forskjeller.. Det er f.eks fortsatt sykehus i norge som bruker lystgass, men ikke her i Ålesund :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er så mykje forskjellige praksis rundt omkring.. starta med bmi over 30 både på denne og forrige, men var ikkje noko lege der under fødsel. Heller ikkje blitt nevnt denne gangen i forhold til overtid..

Her har det (som vanlig) roa seg igjen.. håpe det i minste bidro til litt meir opning..

Nei, det er tydeligvis store forskjeller.. Det er f.eks fortsatt sykehus i norge som bruker lystgass, men ikke her i Ålesund :(

Jepp. Får ikkje lystgass vi heller, det lekke visst for mykje i røra her..

Men no drømme eg kun om å få satt sterilvannsprøytene så smertene i ryggrn går bort.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trodde det var lystgass i Ålesund..? Kanskje jeg har innbilt meg det.. Var ikke i Bergen når jeg fødte sist iallfall.

 

Har du komt så langt i løpet smet at du tenker på smertelindring? Heldiggris! blir det avreise til føden snart tror du?

 

Her har jeg gått søndagstur, innsatsen for å få i gang fødsel er upåklagelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er så mykje forskjellige praksis rundt omkring.. starta med bmi over 30 både på denne og forrige, men var ikkje noko lege der under fødsel. Heller ikkje blitt nevnt denne gangen i forhold til overtid..

Her har det (som vanlig) roa seg igjen.. håpe det i minste bidro til litt meir opning..

Nei, det er tydeligvis store forskjeller.. Det er f.eks fortsatt sykehus i norge som bruker lystgass, men ikke her i Ålesund :(

Jepp. Får ikkje lystgass vi heller, det lekke visst for mykje i røra her..

Men no drømme eg kun om å få satt sterilvannsprøytene så smertene i ryggrn går bort.. :)

Ja, jordmødrene blir vist påvirket, men likevel jobber de for at den skal komme tilbake pga effekten av den.

Men hvordan går det med deg? Er det mer regelmessig nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trodde det var lystgass i Ålesund..? Kanskje jeg har innbilt meg det.. Var ikke i Bergen når jeg fødte sist iallfall.

Har du komt så langt i løpet smet at du tenker på smertelindring? Heldiggris! blir det avreise til føden snart tror du?

Her har jeg gått søndagstur, innsatsen for å få i gang fødsel er upåklagelig! :-)

Av det jeg forstod på jordmor var den tatt bort. Men kan være den brått er kommet tilbake igjen(?) :) Vi gikk tur kl 02 inatt.. :P Nå blir det kjøretur til byen også får vi se hva dagen bringer.. :) Bagen å alt er med i bilen, hatt en litt rar mage idag. Kan ikke forklare den, ikke noe vondter, bare rar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dei har iallfall ikkje stoppa opp enda.. Er meir regelmessige, pluss minus 10 min. Litt variabelt kor vonde dei er..

Håper å få dei tettare snart så eg kan ringe føden og høyre.. har ikkje lyst å gå inn i natta med rier.. er skikkelig nullføre her - fryktelig glatt. Så har ikkje lyst å ha dårlig tid midt på natta..er 45 min å køyre..

 

Men om det ikkje blir i dag, syns eg dette bør øke oddsa for at dei tar vannet på kontroll i morgon..

Tenkte på smertelindringa i natt når det kjentes ut som ryggen skulle gå av.. sist var det som om dei trykte på ein avknapp i det eg fikk dei sprøytene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fødte den 30. januar:) Dagen etter termin. Gutten var ute under to timer etter at vi ankom sjukehuset;) Nå nyt vi gullet her heime:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til smet! Håper det er ekte saker!

Gratulerer Una1! Høres ut som en effektiv fødsel :-))

Tusen takk!:) He he, ja, det kan du trygt si;) Var min andre fødsel og første gikk det to og en halv time fra vi kom inn på sykehuset, så fikk streng beskjed av jordmor om å ikke drøye med å ringe når det begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en uke på hotell og venter på fødsel. Skal på trivselskontroll på sykehuset i morgen tidlig og da blir jeg å si til dem at enten setter de meg i gang i morgen eller så reiser jeg hjem igjen til 3-åringen min..jeg kan ikke være lenger borte ifra henne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over en uke på hotell og venter på fødsel. Skal på trivselskontroll på sykehuset i morgen tidlig og da blir jeg å si til dem at enten setter de meg i gang i morgen eller så reiser jeg hjem igjen til 3-åringen min..jeg kan ikke være lenger borte ifra henne :(

Huff, høres så trist ut å bare vente, mens det er noen hjemme som venter på deg igjen.. :-( håper du blir hørt i morgen, og får igangsetting!

 

Her er det lite tegn til fødsel, kjenner jeg mister trua på denne kroppen - var akkurat slik sist også, da ble det tolv dager ekstra før barnet ville ut. Men får prøve å fylle de neste dagene med noe hyggelig, så går det vel denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født!!!

 

Rier startet kl.16.30 på lørdag, var vonde men ikke ordentlig pain. Gradvis ble det verre og i 20-tiden var de så sterke at jeg ikke klarte å stå på beina, sitte eller ligge. Lite alternativer med andre ord. Var på sykehuset 20.45 og sjekket åpning. Nedslående 1 cm og jeg så for meg en helvettes lang uke med rier. Ble lagt på registrering og nå var riene uutholdelige og jeg hyperventilerte, ropte at jeg kom til å dø, at jeg ikke klarte mer. Det var ubeskrivelig. Jordmor sa likevel at jeg måtte dra hjem fordi 1 cm er ikke i fødsel. Så PANG gikk vannet.

 

Klokken 24 var jeg 5 cm og fikk epidural, en helt fantastisk følese og på halvannen time var det full åpning. Presseiene var vanskelige å forstå seg på, barnet ble stresset og de tok han med sugekopp på hodet. E ble født kl.03.01, veier 3930 gram og er 52 cm. Han er helt fantastisk. Hold ut dere som fortsatt er gravid, premien er helt rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er lagt inn :) kom inn med kun 2 cm og lite moden.. men jordmor tøyde godt og så gikk vi en time i trapp.. riene tok seg opp og var kome til 3 cm.. og mykje tynnare hinne. Så la oss inn, så han må komme om ikkje altfor lenge.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende smet! Min fødsel startet, tro det eller ei, av seg selv! Jeg merket allerede på sykehuskontrollen i 10-tiden samme dag at kynnerne gjorde en smule vondt. Da vi kom hjem tenkte jeg at enten så er det luftsmerter eller begynnende rier. Var litt forstoppet så tok et klyster tilfelle det ble fødsel og riene startet rett etter kroppen hadde tømt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt ikveld.. Har en gutt som presser bakover, så jeg har vondt i bakparten.. Masse bevegelser. Kan dette være starten? Eller fylles jeg bare av luft? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!!!

 

Rier startet kl.16.30 på lørdag, var vonde men ikke ordentlig pain. Gradvis ble det verre og i 20-tiden var de så sterke at jeg ikke klarte å stå på beina, sitte eller ligge. Lite alternativer med andre ord. Var på sykehuset 20.45 og sjekket åpning. Nedslående 1 cm og jeg så for meg en helvettes lang uke med rier. Ble lagt på registrering og nå var riene uutholdelige og jeg hyperventilerte, ropte at jeg kom til å dø, at jeg ikke klarte mer. Det var ubeskrivelig. Jordmor sa likevel at jeg måtte dra hjem fordi 1 cm er ikke i fødsel. Så PANG gikk vannet.

 

Klokken 24 var jeg 5 cm og fikk epidural, en helt fantastisk følese og på halvannen time var det full åpning. Presseiene var vanskelige å forstå seg på, barnet ble stresset og de tok han med sugekopp på hodet. E ble født kl.03.01, veier 3930 gram og er 52 cm. Han er helt fantastisk. Hold ut dere som fortsatt er gravid, premien er helt rå!

Gratulerer sååå masse. Endelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og født :)

Historie kommer seinare.

Gratulerer!! Jeg har vært i kontakt med føden selv, de ville jeg skulle avvente. Så her brukes rietelleren nå.. Hatt to nå på ca 5 min.. Ene på ca 40 sek og 1 på ca 1 min... De er ikke så veldig vonde da, men skal gi det litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så trøtt under og etter fødsel, mem no får eg ikkje sove.. så da kan eg jo dele mi historie. .

 

Kom inn ca 5 med regelmessig rier som ikkje var så vonde.. jordmor undersøkte og fann av livmorhalsen var langt bak og tjukk hinne og kun 2 cm åpning. Og som andrehangsfødande ville det sei at det ikkje var i gang i heile tatt.. Men ho tøyde godt og ba oss tusle rundt til 7 og sjå kva som skjedde. Tok under 10 min før det kom mykje sterkare rier, og dei kom kvart 4 min.

 

Vi gikk rundt på sjukehuset, gjekk alle 15 etasjene med trapper, og fant litt mat. Kl 7 undersøkte jordmor igjen, kun 3 cm og livmorhalsen var uendra. Men hinna var vesentlig tynnare så ho la oss inn. Var da for forbredt åå å føde godt ut på dagen i morgon. ..

 

Men riene fortsatte og tok seg etterkvart opp i styrke.. litt før 9 gjekk vatnet midt ei rie og opninga var blitt 5 cm. Etter det gjekk det rimelig kjapt og smertefullt og rundt halv 11 kom pressriene for fullt 20 min etter hadde eg min perfekte gutt på brystet. Stor kar på 3400 g og 52 cm.

 

Gjekk rimelig raskt, smertene var meir intense enn sist under riene., men fekk meir pause i mellom. Frisk og fin gut og grei form på mor )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer smet!!! Så kjekt at det ble fødsel i gårkveld!

Og fr0zen84, hvordan går det med deg?

 

Jeg er like gravid, og enda mer oppgitt. Har en del nedpress og murringer i natt og i dag, så får igjen bare håpe på at noe skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...