Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Storken, jeg skal til Ullevål i morgen kl.10 så da får jeg sjekket dette nærmere. Men jeg må si jeg er skuffet over behandlingen jeg har fått av sykehuset, de har ikke tatt meg seriøst i det hele tatt. Først satte de opp overtidskontroll på dag 11, men fikk grina oss til å flytte den. Og den timen i morgen er bare for å sjekke blodtrykk på nytt, men istad ringte jordmor meg og sa at jeg må kreve å få ultralyd, modningssjekk og hele pakka. Hun sier at helt unormalt mange damer er på overtid nå så den kommende uka blir full og hektisk for fødeavdelingene i Oslo.

 

Og gratulerer så mye, rugemaskin!!! :)

 

Lykke til da, blir veldig spennende å høre hva de finner. Får håpe du får full pakke :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det Regina? Har du fått vært til kontroll? Og dere andre på overtid? Jeg er fortsatt gravid, ingen tegn til rier. Murringer og slim, That's all. Sovet veldig godt i natt så iallfall nok overskudd til fødsel hvis det skulle skje i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spent på ein oppdatering frå Regina. Mannen mener eg leve meg litt mykje inn i forumet når eg går og venter på statu frå andre sine kontoller ;)

Kanskje det er action på gang siden vi ikkje er oppdatert enda?

 

Er like tjukk her og, elle erntlig litt tjukkare enn vanlig. Ligge litt rart i dag, så magen ser ekstremt stor ut..

Mykje murringer og slim. Nokon intense smerter i ny og ne, som kjennes ut som rier i intensitet, men varer berre 10 sekund og kjeme heilt tilfeldig.. Er veldig innstilt på fødsel på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme type smerter her også, ti sekund med tak i ryggen- men kun på ene siden. Får håpe det tar seg opp snart! Levert guttungen til besteforeldre, om ikke annet enn bare å få slappe av og sove begge to. Blir kino i kveld hvis det ikke skjer noe mer. Merker ellers at forumet er eneste "stedet" jeg orker å prate særlig nå, går veldig inn i meg selv rett før fødsel, var slik sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det eg sa til mannen og, at på forumet kan eg syte om kvar lille detalj.. Ingen i den virkelige verden gidde å høyre så mykje om murringane og slimet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og lei i dag. Snakka med første fødte på telefon i dag og begynte å gråte etterpå :( sitter i en annen by og venter på en fødsel som aldri starter.. alt jeg vil er å reise hjem til prinsessa mi :( skal på trivselskontroll på mandag men tviler for at det blir noe igangsetting utav det :/ er bare 3 dager på overtid men har sittet på hotell i en uke å venta nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og lei i dag. Snakka med første fødte på telefon i dag og begynte å gråte etterpå :( sitter i en annen by og venter på en fødsel som aldri starter.. alt jeg vil er å reise hjem til prinsessa mi :( skal på trivselskontroll på mandag men tviler for at det blir noe igangsetting utav det :/ er bare 3 dager på overtid men har sittet på hotell i en uke å venta nå :/

:-( det er vondt å være så langt hjemmefra.. Iallfall når man har et barn fra før som venter på mammaen sin! Uansett hvor godt det barnet har det med far/besteforeldre osv, så føler en jo på det. Får håpe sykehuset tar hensyn til totalen av faktorer mandag, og vurderer igangsetting. Sender en klem!

 

Her har jeg sovet en times tid og våkner uten noe endringer, så blir kino og masse snop om noen timer da. Blir greit å få fokusert litt på noe annet enn å sjekke dopapir og fødetryne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Fått time til igangsetting mellom kl 09 og 09.30 på onsdag jeg.. Så mamma før/til neste helg er jeg nå uansett.. :D En kino tur hørtes ikke dumt ut i det heletatt.. :) Her blir det maks kosekveld med hjemmelaget gryte laget av mannen min + creme brule :) mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Fått time til igangsetting mellom kl 09 og 09.30 på onsdag jeg.. Så mamma før/til neste helg er jeg nå uansett.. :D En kino tur hørtes ikke dumt ut i det heletatt.. :) Her blir det maks kosekveld med hjemmelaget gryte laget av mannen min + creme brule :) mmmmmmmm

Nam! Høres deilig ut.

Igangsetting på dag sju? Var det noen grunn til det? *husker dårlig*... Jordmor mente at jeg ikke kom til å trenge overtidskontrollen, men begynner å tvile - mine barn trives svært godt og lenge i magen min. Sikkert pga alle raske karbs de får trykt i seg... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager for gode rede til dei! Kanskje eg kan true han ut med kokt kål..? ;) blir en deilig biff med mykje godt til og is til dessert. Ikkje rart han blir ;) og sia vi ikkje kan bruke opp barnevakta før fødsel bli det vel film åå netflix etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innom tråden deres siden dere uansett kommer til å føde i samme måned som meg. Lurer på om Regina føder nå! Hun pleier jo å svare her, og nå har det vært stille på den fronten. Spennende! :) Her er det stille som i graven btw. Håper på rier i natt! Selv om jeg har termin idag, så er min egen menstermin imorgen. Klamrer meg fast til håpet om baby i løpet av helgen, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja no er vi februarmager heile gjengen i grunn.. her begyny eg å lure på om det er noko.. har hatt tak siden 5 tida og dei tar seg stadig opp.. ikkje serlig vonde, men ganske regelmessige. Men veit ikkje om eg skal tørre å håpe. Så forholde meg rolig til det tar seg opp så pass at eg er sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut jenter. Dere er snart i mål : )) nyt de siste nettene dere kan sove uforstyrret ! : )) tiden etter fødsel går utrolig fort hvertfall .heier på dere og håper dere får fine og raske fødsler : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Fått time til igangsetting mellom kl 09 og 09.30 på onsdag jeg.. Så mamma før/til neste helg er jeg nå uansett.. :D En kino tur hørtes ikke dumt ut i det heletatt.. :) Her blir det maks kosekveld med hjemmelaget gryte laget av mannen min + creme brule :) mmmmmmmm

Nam! Høres deilig ut.

Igangsetting på dag sju? Var det noen grunn til det? *husker dårlig*... Jordmor mente at jeg ikke kom til å trenge overtidskontrollen, men begynner å tvile - mine barn trives svært godt og lenge i magen min. Sikkert pga alle raske karbs de får trykt i seg... ;-)

Ja, jeg gleder meg masse.. Den har stått å kokt snart i 4 timer. 2 hele chilli, så jeg håper han kommer ut med sterk mat :P hehe

Jeg blir satt igang på dag 7 pga bmi som plutselig ble et problem for en uke siden.. Har vært mye frem og tilbake på hva de mener om den saken etter hvem jeg har møtt den siste uken. Eneste forskellen som ei hyggelig lege (som jeg møtte på sykehuset på onsdagen) kunne fortelle var at med litt forhøynet bmi blir en lege med under fødsel. Jordmora jeg møtte på fredagen for en uke siden fikk meg til å føle meg som værdens (unnskyld) feiteste person. Så jeg ble igrunnen litt lei meg, men mannen min sa at dette skulle vi bare drite i. Så jeg lever som før :P

Litt ut av det du spurte om, men ja, bmi er grunnen til at jeg blir satt igang da.

 

Skal kontakte sykehuset på mandagen uansett da, for de ville jeg skulle inn til en siste kontroll da, jeg vet ikke hvorfor, men det var nå det de ville. Så jeg får vel bare ringe de da. Kanskje de kan tøye meg enda litt mere? :D

 

Koser du deg på kino?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mykje forskjellige praksis rundt omkring.. starta med bmi over 30 både på denne og forrige, men var ikkje noko lege der under fødsel. Heller ikkje blitt nevnt denne gangen i forhold til overtid..

 

Her har det (som vanlig) roa seg igjen.. håpe det i minste bidro til litt meir opning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, filmen varte tre timer, tenker at jeg fikk tida til å gå iallfall! Men den var bra absolutt. Kjenner jo på litt ymse, men er så udefinerbart at det ikke er vits å håpe på noe! Nå Burger King for "nattmat"!

Og så hjem å følge med på forumet om andre sniker i køen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som er meir enn 6 dager på overtid igjen her? Føler eg står "først" i køen.. ikkje det at mageboeren bryr seg om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Fått time til igangsetting mellom kl 09 og 09.30 på onsdag jeg.. Så mamma før/til neste helg er jeg nå uansett.. :D En kino tur hørtes ikke dumt ut i det heletatt.. :) Her blir det maks kosekveld med hjemmelaget gryte laget av mannen min + creme brule :) mmmmmmmm

Nam! Høres deilig ut.

Igangsetting på dag sju? Var det noen grunn til det? *husker dårlig*... Jordmor mente at jeg ikke kom til å trenge overtidskontrollen, men begynner å tvile - mine barn trives svært godt og lenge i magen min. Sikkert pga alle raske karbs de får trykt i seg... ;-)

Ja, jeg gleder meg masse.. Den har stått å kokt snart i 4 timer. 2 hele chilli, så jeg håper han kommer ut med sterk mat :P hehe

Jeg blir satt igang på dag 7 pga bmi som plutselig ble et problem for en uke siden.. Har vært mye frem og tilbake på hva de mener om den saken etter hvem jeg har møtt den siste uken. Eneste forskellen som ei hyggelig lege (som jeg møtte på sykehuset på onsdagen) kunne fortelle var at med litt forhøynet bmi blir en lege med under fødsel. Jordmora jeg møtte på fredagen for en uke siden fikk meg til å føle meg som værdens (unnskyld) feiteste person. Så jeg ble igrunnen litt lei meg, men mannen min sa at dette skulle vi bare drite i. Så jeg lever som før :P

Litt ut av det du spurte om, men ja, bmi er grunnen til at jeg blir satt igang da.

Skal kontakte sykehuset på mandagen uansett da, for de ville jeg skulle inn til en siste kontroll da, jeg vet ikke hvorfor, men det var nå det de ville. Så jeg får vel bare ringe de da. Kanskje de kan tøye meg enda litt mere? :D

Koser du deg på kino?? :)

 

Håper chilien gjør underverker! Og at du opplever å bli møtt med respekt ved neste besøk på sykehuset :-)

 

Smet: du leder tror jeg, dag tre her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Fortsatt ikke noe her heller.. Har sånn småkvalme som kommer å går. Men det har jeg hatt en stund. Ellers har vi vært på Mester flis og Moa kjøpesenter for å gå litt, men med lunta til mannen min ble det ikke lange turen ;) Jeg kjente det i ryggen å, så jeg var mer en klar for å dra hjem! Ligger nå på sofan å kjenner på kvalmen, lyst å spise meg enda mere kvalm på små godt!! Jeg er så lei, startet dagen med tårer og sutreleppe som gubben sa.. Men jeg er lei, får ikke klaget nok! Å jeg har hengt meg opp i at jeg vil ikke bli satt igang..

Haha, moa på en lørdag med mannfolk er ikke drømmescenarioet akkurat!!! ;-) jeg har fått overtidskontroll onsdag på Åse, du og?

Fått time til igangsetting mellom kl 09 og 09.30 på onsdag jeg.. Så mamma før/til neste helg er jeg nå uansett.. :D En kino tur hørtes ikke dumt ut i det heletatt.. :) Her blir det maks kosekveld med hjemmelaget gryte laget av mannen min + creme brule :) mmmmmmmm

Nam! Høres deilig ut.

Igangsetting på dag sju? Var det noen grunn til det? *husker dårlig*... Jordmor mente at jeg ikke kom til å trenge overtidskontrollen, men begynner å tvile - mine barn trives svært godt og lenge i magen min. Sikkert pga alle raske karbs de får trykt i seg... ;-)

Ja, jeg gleder meg masse.. Den har stått å kokt snart i 4 timer. 2 hele chilli, så jeg håper han kommer ut med sterk mat :P hehe

Jeg blir satt igang på dag 7 pga bmi som plutselig ble et problem for en uke siden.. Har vært mye frem og tilbake på hva de mener om den saken etter hvem jeg har møtt den siste uken. Eneste forskellen som ei hyggelig lege (som jeg møtte på sykehuset på onsdagen) kunne fortelle var at med litt forhøynet bmi blir en lege med under fødsel. Jordmora jeg møtte på fredagen for en uke siden fikk meg til å føle meg som værdens (unnskyld) feiteste person. Så jeg ble igrunnen litt lei meg, men mannen min sa at dette skulle vi bare drite i. Så jeg lever som før :P

Litt ut av det du spurte om, men ja, bmi er grunnen til at jeg blir satt igang da.

Skal kontakte sykehuset på mandagen uansett da, for de ville jeg skulle inn til en siste kontroll da, jeg vet ikke hvorfor, men det var nå det de ville. Så jeg får vel bare ringe de da. Kanskje de kan tøye meg enda litt mere? :D

Koser du deg på kino?? :)

 

Håper chilien gjør underverker! Og at du opplever å bli møtt med respekt ved neste besøk på sykehuset :-)

 

Smet: du leder tror jeg, dag tre her..

 

Og jeg er +5 (søndag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tipper Regina har født siden vi ikkje er oppdatert. . Spennande..

 

Eg har hatt rier siden 2 i natt med varierande intensitet.. no begynne dei å bli ganske ubehagelige.. så no venter eg på at dei skal bli regelmessige og tette nok.. kanskje han endelig vil komme.. dag 7 over i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Eg tipper Regina har født siden vi ikkje er oppdatert. . Spennande..

 

Eg har hatt rier siden 2 i natt med varierande intensitet.. no begynne dei å bli ganske ubehagelige.. så no venter eg på at dei skal bli regelmessige og tette nok.. kanskje han endelig vil komme.. dag 7 over i dag..

Å, lykke til du også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...