Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg på sykehuset og nyter synet av min nyfødte sønn som kom idagtidlig:-D det ble ks pga seteleie, på dag 12 over termin... skulle igrunn få ks igår, men det kom en hasteoperasjon og tok plassen vår.. så måtte vente ett helt ekstra døgn. .. fantastisk å ha han her♥

12 dager overtid!!!! Det får'n si ja.... Utrolig imponert over at du klarte det (selv om jeg vet man ikke har noe valg altså). GRATULERER så mye med baby. Håper dere får en fantastisk tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen reiser jeg til byen jeg skal føde i for å vente på fødselen :) her jeg bor er det bare fødestue så jeg ble selektert til nærmeste sentralsykehus... så nå blir det å sitte på hotell på ubestridt tid å vente på baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll igjen på sykehuset. Ble ikke satt igang, men skal inn igjen på tirsdag..

Først skjekket jordmor meg, hun sa at hodet ikke var helt festet. Så skjekket legen, og hun sa at hodet var festet.. Jaja..

 

Legen skjekket åpning, den var på 3-4 cm, livmorhalsen var ca 1/2 cm. Så hun trodde jeg kom til å få før tirsdag da. :)

 

Da jeg var ferdig sprang jeg (så langt det kan kalles springe) opp og ned trappene på sykehuset, 9 etasjer.

Trodde jeg skulle dø på vei ned igjen, men er man desperat, så er man desperat.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk kl 0440 i natt og 30min etter kom riene, dro på føden kl 1030 ble sendt hjem med stikkpille (smertestillende) ble sendt hjem siden rien ikke var regelmessig nok.. og om det ikke skjedde noe til 08 i morgen skulle de sette det i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk kl 0440 i natt og 30min etter kom riene, dro på føden kl 1030 ble sendt hjem med stikkpille (smertestillende) ble sendt hjem siden rien ikke var regelmessig nok.. og om det ikke skjedde noe til 08 i morgen skulle de sette det i gang..

Deg er det lenge siden jeg har sett her inne! Så hyggelig at alt står bra til, var nesten litt bekymret siden du var aktiv i starten. Så spennende med vannavgang! Tenk: i løpet av helgen er babyen her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, mannen har bakt sjokoladekake! Kom å serverte meg et stort stykke mens jeg lå på sofaen. :)

Mistenker at han er litt lei av at jeg er lei nå. Og hva funker da bedre enn sjokoladekake? :) Snille mannen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her også.. tre dager til termin. Daglig dose sjokolade og netthandling for å holde ut.. ikke bra i lengden..

Endret av kirvill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i morgen og fortsatt like gravid. Slimproppen gikk i natt!! Juhuuu!! Men utenom det er det null tegn på fødsel. Kom nå baby, nå er vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her også.. tre dager til termin. Daglig dose sjokolade og netthandling for å holde ut.. ikke bra i lengden..

Klarer du å shoppe nå med den store kroppen? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal bli tynn igjen noen gang så tørr ikke å handle. Ikke engang de fine tingene jeg har sett på salg. Buhuuu vil få tilbake kroppen NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er her også.. tre dager til termin. Daglig dose sjokolade og netthandling for å holde ut.. ikke bra i lengden..

Klarer du å shoppe nå med den store kroppen? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal bli tynn igjen noen gang så tørr ikke å handle. Ikke engang de fine tingene jeg har sett på salg. Buhuuu vil få tilbake kroppen NÅ.

 

 

Jada, ingenting stopper meg, heller ikke erfaringen om at det ikke funket så bra å gjøre det samme i sist svangerskap engang...!! ;-) Gikk på noen smeller da ja. Kjøpt et par sko og en "joggebukse" i ull/silke nå da..og mye barneklær på salg til nr 1.. Gleder meg til å kjenne at kroppen blir lettere , å gå turer med baby nå til våren :-)

 

Ser du skriver at slimproppen din har gått - da er noe på gang da! Blir spennende å følge med videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er her også.. tre dager til termin. Daglig dose sjokolade og netthandling for å holde ut.. ikke bra i lengden..

Klarer du å shoppe nå med den store kroppen? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal bli tynn igjen noen gang så tørr ikke å handle. Ikke engang de fine tingene jeg har sett på salg. Buhuuu vil få tilbake kroppen NÅ.

 

 

Jada, ingenting stopper meg, heller ikke erfaringen om at det ikke funket så bra å gjøre det samme i sist svangerskap engang...!! ;-) Gikk på noen smeller da ja. Kjøpt et par sko og en "joggebukse" i ull/silke nå da..og mye barneklær på salg til nr 1.. Gleder meg til å kjenne at kroppen blir lettere , å gå turer med baby nå til våren :-)

 

Ser du skriver at slimproppen din har gått - da er noe på gang da! Blir spennende å følge med videre! :-)

 

Ja, det er veldig spennende faktisk. Men så googlet jeg slimpropp+fødsel og ser at det er like vanlig å gå mange dager som å føde rett etter at proppen har gått. Det er dette som er det mest irriterende med å være gravid: det finnes ingen fasit! Alle svangerskap er forskjellige. Kunne liksom ønske at det var regler som var konsekvente, sånn: hvis slimproppen går er det 2 timer til fødselen starter. Lov å drømme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min slimpropp gikk for snart to veker sidan, uten at det har kome noko baby enda...

Skulle så gjerne hatt ein fasit her ja, kunne i det minste vore likt som sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er her også.. tre dager til termin. Daglig dose sjokolade og netthandling for å holde ut.. ikke bra i lengden..

 

Klarer du å shoppe nå med den store kroppen? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at jeg skal bli tynn igjen noen gang så tørr ikke å handle. Ikke engang de fine tingene jeg har sett på salg. Buhuuu vil få tilbake kroppen NÅ.

 

Jada, ingenting stopper meg, heller ikke erfaringen om at det ikke funket så bra å gjøre det samme i sist svangerskap engang...!! ;-) Gikk på noen smeller da ja. Kjøpt et par sko og en "joggebukse" i ull/silke nå da..og mye barneklær på salg til nr 1.. Gleder meg til å kjenne at kroppen blir lettere , å gå turer med baby nå til våren :-)

 

Ser du skriver at slimproppen din har gått - da er noe på gang da! Blir spennende å følge med videre! :-)

Ja, det er veldig spennende faktisk. Men så googlet jeg slimpropp+fødsel og ser at det er like vanlig å gå mange dager som å føde rett etter at proppen har gått. Det er dette som er det mest irriterende med å være gravid: det finnes ingen fasit! Alle svangerskap er forskjellige. Kunne liksom ønske at det var regler som var konsekvente, sånn: hvis slimproppen går er det 2 timer til fødselen starter. Lov å drømme :P

Skulle gjerne hatt en oppskriftsbok på en del ting rundt svangerskap og fødsel ja - og så er jeg veldig glad for at vi ikke vet alt likevel. :-) jeg fødte dagen etter slimproppen gikk hos meg sist, men da var jeg også 11 dager over og fødte den tolvte dagen.. Du får løpe trapper, vaske hus, spise sterk mat og sove nå da - snart er du i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen baby her heller.. :( Var på føden på fredagen pga jeg ikke kjente så mye liv, men alt sto heldigvis bra til. Termin 29, blir satt igang en uke over om han ikke er kommet. Dobbel sjekk på sykehuset på onsdagen. Registrering + ul.

 

Sex inatt gjorde til at jeg fikk mye mensmurringer, men ikke noe mer. Føler meg skuffet! Jeg vil veldig lite bli satt igang. Har faktisk litt frykt for det. Vil detskal komme gradevis, jeg har ikke vært redd for fødsel så langt, nå kjenner jeg meg litt redd faktisk. En følese jeg ikke liker.

Hadde også bestemt meg for ikke epudural, men blir jeg satt igang trur jeg at jeg vil ha det (?!)

Beklager om jeg syter mye her nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å syte Frozen84, særlig nå som vi alle er rett på termin eller til og med over. Det er tungt å være gravid og nå på slutten er det faktisk ikke så mye annet å gjøre enn å sitte inne og vente. Hva skal man gjøre liksom, gå ut på isen og jogge? Jeg skal faktisk prøve å jogge stillestående i stua og se om det setter i gang. Har prøvd sex annen hver dag hele uka, men det fremkaller ikke så mye som en halv vond kynner. Akk og ve, følte jeg var nærmere fødsel for to uker siden enn det jeg er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å syte Frozen84, særlig nå som vi alle er rett på termin eller til og med over. Det er tungt å være gravid og nå på slutten er det faktisk ikke så mye annet å gjøre enn å sitte inne og vente. Hva skal man gjøre liksom, gå ut på isen og jogge? Jeg skal faktisk prøve å jogge stillestående i stua og se om det setter i gang. Har prøvd sex annen hver dag hele uka, men det fremkaller ikke så mye som en halv vond kynner. Akk og ve, følte jeg var nærmere fødsel for to uker siden enn det jeg er nå.

Jeg har faktisk prøvd å jogge noen ganger i det siste, på tredemølla.. Kondisen er ikke-eksisterende, så det blir bare 15-20 min før jeg er døden nær.. ;)

Resultat: INGEN VERDENS TING.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen baby her heller.. :( Var på føden på fredagen pga jeg ikke kjente så mye liv, men alt sto heldigvis bra til. Termin 29, blir satt igang en uke over om han ikke er kommet. Dobbel sjekk på sykehuset på onsdagen. Registrering + ul.

 

Sex inatt gjorde til at jeg fikk mye mensmurringer, men ikke noe mer. Føler meg skuffet! Jeg vil veldig lite bli satt igang. Har faktisk litt frykt for det. Vil detskal komme gradevis, jeg har ikke vært redd for fødsel så langt, nå kjenner jeg meg litt redd faktisk. En følese jeg ikke liker.

Hadde også bestemt meg for ikke epudural, men blir jeg satt igang trur jeg at jeg vil ha det (?!)

Beklager om jeg syter mye her nå.. :(

Er det noko spesielt som gjer at dei setter deg i gang 7 dager over?

 

Eg har fått overtidskontroll 8 dager over, og kunne tenkt meg å bli satt i gang da om det ikkje har skjedd før. Er ein time til sjukehuset, så hadde vore greit å ta det når eg likevel er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått beskjed om overtidskontroll dag sju, og evt igangsetting dag 11 om alt ser bra ut på kontrollen. Men ønsker også normalt forløp, der kroppen selv bestemmer seg for når den er klar. Brukte epidural ved forrige fødsel Frozen84, er fordeler og ulemper med det, men god å ha når en står oppi det verste :-) men ved Ålesund så kan en få vannfødsel nå, og det er jo mange som anbefaler det da.. Får se hva det blir til her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...