Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Heh.. skulle akkurat til å spør om noen andre hadde mens murringer:-) termin på søndag, så håper noe er i ferde:-)

Jeg har hatt mensmurringer et par dager nå. Også sammentrekninger gjennom nettene siden nyttårsaften. Natt til i dag hadde jeg ganske då vonde modningsrier. Kjente de i magen, ryggen, underlivet og nedover lårene. Fikk slike smerter at jeg lå å vred på meg. Håpet og troa på at det var i gang steg. De kom med 7 minutters mellomrom og varte i ett minutt. Men etter fire-fem slike tak ble mellomrommene mer ustabile. Jeg fikk ikke sove før jeg la en varm rispose på ryggen. Da jeg våknet i dag hadde de vonde takene sluppet, og hadde vel noen sammentrekninger før det gav seg. I tillegg har jeg hatt mye stikninger i underlivet.

 

I kveld har jeg hatt noen sammentrekninger nå og da, men ingen smerter eller noe rytmisk over de. Får ikke sove siden jeg måtte sove på dagtid i dag på grunn av natta i forveien... Håper de ordentlige riene setter i gang snart! I kveld ble jeg vekt av sure oppstøt, ikke snakk om å sovne igjen etter at jeg våkna.

 

Dersom det er mange skriveleifer å spore kommer det av en effektiv autocorrect på telefonen her.. Lykke til dere andre! Håper det skjer snart for oss, og til dere som har født; gratulerer så masse:) jeg finnes ikke sjalu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikninger i underlivet... Altså, det er noe av det mest ubehagelige jeg har vært borti!! Får det ganske ofte nå, og skriker til selv om jeg står alene på butikken. Au au au!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usababy

Stikninger i underlivet... Altså, det er noe av det mest ubehagelige jeg har vært borti!! Får det ganske ofte nå, og skriker til selv om jeg står alene på butikken. Au au au!!

Det har jeg også. Oftere og oftere, kombinert med menssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i mål! Våknet av ett llite "stikk" og en følelse av å måtte tisse.. Rakk akkurat toalettet og da fosset det ut.. Gikk for å hente tlf og sende sms fil samboer om at vannet kanskje hadde gått.. Mens jeg gikk mot soverommet dryppet det litt, så gikk tilbake på badet og da sildret det nedover bena.. Tok ett håndkle mellom bena og hentet tlf, ringte føden og mannen.. Sa til mannen at han godt kunne jobbe videre for var ikke sikkert det ble noe action enda uansett..

Gikk opp i stuen og satte meg ned for å avbestille div jm timer og annet.. Fikk 3 rier med 5 min mellomrom, ganske milde egentlig, men ringte mannen igjen og sa at han godt kunne komme hjemover.

På de 20 minuttene mannen brukte å komme seg hjem hadde reiene endret seg til å komme ca hvert 2 minutt og vare i 30 sekund, stod i dusjen mens mannen fikk bilstol og fødebag ut i bilen.. Ringte føden igjen og spurte om reine absolutt måtte vare i 1 minutt før vi kunne komme, heldigvis en grei jm som sa vi kunne komme når jeg synes det var nødvendig.

25 min biltur med 8 rier, 3 av dem fra h*******, vurderte nesten å hoppe ut av bilen og bare bli påkjørt..

Kom opp på kk klokken. 10:10 og ble sluppet av med ingangen, møtte en jm og en sykepleierstudent, jm ville gjerne sjekke meg mens jeg ville bare gå på do.. Klarte ikke å ligge i ro i sengen så måtte tre rier til før hun fikk sjekket åpning.

Jeg sa til henne at om det var 2-3 cm bare så fikk hun sende meg ned igjen til en annen avd så jeg kunne få epidural.

Vilt nok var det hele 10cm åpning, og alt klart presse.. Sykepleierne måtte ringe etter mannen som skulle finne parkeringsplass.

Når han kom seg opp på fødestuen var det bare å gi full gass, var selvfølgelig veldig vondt men også skummelt, klarte ikke å slippe meg helt løs på alle riene, men det gikk veldig bra likevel. Lillemann kom med den ene hånden oppe ved halsen, og Både hode og kropp kom under samme rie, og klokken 10:57 var lillemann ute :-)

En liten rift innvendig som trengte 2 sting og noen små pyntesting utvendig.

Hadde en suuuuuper jordmor, og fikk selv masse skryt.

Alt i alt veldig fornøyd, og kan definitivt gjennomgå det igjen!

 

Vi har fått familierom og har fått besøk av alle besteforeldre og de fleste tanter og onkler. Stor koser oss.

Tror det blir en tidlig kveld på oss alle 3, ble en runde i køyen med mannen i går også, og endte opp med å sitte våken til klokken var 4 i natt.. :-p

 

Lykke til dere andre når deres tur kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, gratulerer så mye, Blonid! Er så spennende å lese fødselshistorier, takk som deler :) Kos dere kjempemye med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert nevnt et par ganger at jeg gjevnlig har hatt regelmessige kynnere siden uke 16, og at de kommer flere ganger i timen. I går brukte jeg en riereller og ser at de kommer på slaget hvert 7ende minutt og varer mellom 45 og 70 sekunder. Blir litt småkvalm av de og det gjør litt vondt i ryggen, men ikke noe mer enn det. Hodet har enda ikke festet seg og i dag skal jeg på modningsakupunktur. Det blir spennende!:) Bare en liten update fra meg på morgenkvisten, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!

8 dager før ul termin kom han, 3 dager før mens termin :-)

 

 

Lager de søøøøøteste knirkelyder.. Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gled dere !!! Jeg er hodestups forelska i den lille kroppen... : ))) storebrødrene er sååååå stolte at jeg blir helt rørt !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...