Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye til dere som har født!! :) Dere er heldige som er ferdig!

 

Her er det seriøs redebygging på gang, og nå ser det ikke ut i et eneste rom i huset! Så lillegutt må bare vente litt til, for jeg har utsatt alt til disse ukene jeg går ut i permisjon.

Har i julen kommet inn i en rytme som gjør at jeg legger meg seint, sover veldig dårlig om natten, og når morningen kommer så sovner jeg så tungt at jeg ikke våkner før klokken er passert tolv! Heldigvis er det bare meg å tenke på, så jeg sover jeg, så får alt annet komme etter jeg har stått opp, hehe :) Har bare noen småting til meg igjen å kjøpe, ellers har alt kommet i hus. Så gjenstår det å vaske, sortere og vente på mini. Som vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye til dere som har født:-)

Her koser vi oss veldig og nyter den nye tilværelsen med lillesøster:-) idag er hun en uke, og hun er så snill og god, spiser veldig godt og sover veldig mye:-) måtte det bare fortsette sånn;-)

 

Lykke til til dere som venter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de heldige som har født:) Må si jeg er småsjalu på dere som har fått nurkene deres!

 

Jeg blir stadig tjukkere, tror jeg har gått opp totalt 20kg nå... Og jeg var egentlig ganske smal og sprek før så dette er uvant og vanskelig. Kjenner ikke igjen meg selv i speilet. Men men, baby har det bra og det er det viktigste, så får heller mor gå seg av kiloene fra februar av. Jeg er 37+0 nå, men hodet er ikke festet. Magen er fortsatt veldig høy og det knaser i ribbeina hver gang jeg får kynnere, og de kommer jo hvert 10ende minutt så har mye vondt. Hadde ikke takket nei til fødsel nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her på 3 døgnet med 5 cm åpning og null rier. Har ikke termin før den 24, så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her på 3 døgnet med 5 cm åpning og null rier. Har ikke termin før den 24, så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet:)

Men regner man ikke 5 cm som aktiv fødsel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg 37 uker i morgen, i grei nok form. Selvfølgelig tungt og mye kynnere, men ikke så ofte murringer enda - vil gjerne komme litt mer i gang da jeg gikk over med tolv dager sist,. På kontroll i går sa jordmor at baby ligger helt nede, men ikke helt festet hodet, og ikke sikkert det kom til å skje heller. Tok egenmelding siste to arbeidsdager før permisjonsstart, er nå klar for å hvile skikkelig i tillegg til redebygging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at flergangsfødene kan gå slik en stund....

Oi, det viste jeg ikke! Høres rart ut i mine ører, men regner med at du får den hjelp og pleie du trenger:) Jeg er jo førstegangs så alt er jo nytt for meg, så egentlig vet jeg ingenting om hva som er riktig eller galt, normalt, unormalt. For eksempel, er det normalt at babyen min ikke har festet seg og at han fortsatt ligger så høyt oppe? Vil det bety at jeg sannsynligvis kommer til å gå lenge over tiden? Ahhhh, er utålmodig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med regelmessige sammentrekninger fra 23 igår kveld. Ikke så vonde, men kjente de begynte å gå nedover i beina også, akkurat sånn som mine tidligere fødsler.

MEEN, så tenkte jeg at jeg skulle prøve å sove litt i 4 tiden inatt. Å da jeg våknet kvart over 7 var de borte vekk!! Føler meg nesten litt snytt!!

Gjett om mannen skal til sengs ikveld, å da nekter jeg å legge meg viss de kommer tilbake! :)

Vil ha baby nååå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjedelig. Det er slik jeg har det. Men gynekologen min sier at det er typisk for flere gangs gravide for da e livmoren litt "brukt" og man har mere smerter og ubehag. Er slitsomt å gå slik. Særlig om det gårutover nattesøvnen. Regina trur det er normalt at babyene enda kan ligge høyt oppe. Men plutselig så kan det snu å de legger seg ned. Ingen fødsler er like å det meste er vist mulig... men heldigvis er det ikke lenge før vi er ferdige😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar madame Mim:) Ja det er jo egentlig ikke så lang tid igjen, men likevel føles 22 dager helt uutholdelig lenge til! Haha, tenk da vi bare var i uke 9 og tenkte "shit nå er jeg langt på vei!"! hvertfall slik jeg følte det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar madame Mim:) Ja det er jo egentlig ikke så lang tid igjen, men likevel føles 22 dager helt uutholdelig lenge til! Haha, tenk da vi bare var i uke 9 og tenkte "shit nå er jeg langt på vei!"! hvertfall slik jeg følte det:p

Haha, ja slik tenkte jeg i uke 12 :) Takk for påminnelsen, det va egentlig litt deilig! Har lengtet sånn etter å bli gravid, så det var litt godt å bli påminnet akkurat nå :)

I julen tenkte jeg at jeg var lei og at nå kan han komme, men etter at jeg kom meg hjem og går og duller litt i hjemmet, så tenker jeg at han kan godt være i magen noen uker til. Jeg skal nyte fri hjemme, gjøre litt og lite hver dag og bare kose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Har mensmurringer og verkebelte nederst i magen kveldene og om natten. Noe om dagen også. Men ingenting skjer, så da vil jeg vel gå en stund sånn.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mensmurringer og verkebelte nederst i magen kveldene og om natten. Noe om dagen også. Men ingenting skjer, så da vil jeg vel gå en stund sånn.?

Samme her! I natt hadde jeg til og med noe som minnet om rier, men bare et par... Har du født før? Tror det er vanlig å gå slik en stund før fødsel... Jeg har termin 18/1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i morges med menssmerter i rygg og nederst i magen pluss kynnere..di har kommet regelmessig i hele formiddag..har hatt masse kynnere hele svangerskapet men dette har jeg ikke hatt før. Tar det som ett tegn på at fødselen er noen uker unna. Har termin 29 januar og 2.gangs :) ble satt i gang sist så jeg vet ikke hvordan starten på rier kjennes ut :P hadde ikke mensmurringer ukene førfødsel sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i morges med menssmerter i rygg og nederst i magen pluss kynnere..di har kommet regelmessig i hele formiddag..har hatt masse kynnere hele svangerskapet men dette har jeg ikke hatt før. Tar det som ett tegn på at fødselen er noen uker unna. Har termin 29 januar og 2.gangs :) ble satt i gang sist så jeg vet ikke hvordan starten på rier kjennes ut :P hadde ikke mensmurringer ukene førfødsel sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok med meg mannen en runde i køyen i går kveld.. Dummeste jeg har gjort på lenge... :-p

Rikshospitalets sex-oppskrift kunne heller het: "Rikshospitalets oppskrift på å kvele mor med egen mage"..

Resulterte i digge kynnere med skikkelig mensmurringer og tak i ryggen.. Sovnet ikke før halv 4 i natt, og fra da våknet jeg nesten hver gang det kom en kynner, først nå halv 12 gav det seg..

 

skal gå laaaaaangt over tiden før jeg gidder det der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, holdt på med det sammme sist... Kan bare informere om at jeg ble satt i gang 14 dager etter termin, så hjelpere ikke stort😳. Denne gang skal jeg bare ta det med ro👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

 

Har mensmurringer og verkebelte nederst i magen kveldene og om natten. Noe om dagen også. Men ingenting skjer, så da vil jeg vel gå en stund sånn.?

Samme her! I natt hadde jeg til og med noe som minnet om rier, men bare et par... Har du født før? Tror det er vanlig å gå slik en stund før fødsel... Jeg har termin 18/1.

Jeg har termin 27.januar. Har født før og kan ikke huske dette fra sist. Men mulig jeg bare har glemt det, da det er noen år siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt kraftige mensmurringer på nattestid i helgen, i tillegg til mye kynnere og stikkninger i underlivet. Men i natt var det ingenting, sovet fra jeg la meg til morran, det var helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt menssmerter nederst i magen og i ryggen i natt, første gang det har holdt meg våken såpass lenge.. Men nå har det gitt seg. Termin 28, så kan godt vente litt til (iallefall til jeg har fått handlet inn det jeg trenger til meg selv, vært hos frisøren og pakket bagen, hehehe). Alt dette tenker jeg å gjøre i morgen nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har mensmurringer og verkebelte nederst i magen kveldene og om natten. Noe om dagen også. Men ingenting skjer, så da vil jeg vel gå en stund sånn.?

Samme her! I natt hadde jeg til og med noe som minnet om rier, men bare et par... Har du født før? Tror det er vanlig å gå slik en stund før fødsel... Jeg har termin 18/1.
Jeg har termin 27.januar. Har født før og kan ikke huske dette fra sist. Men mulig jeg bare har glemt det, da det er noen år siden... :)

Jeg har født to ganger før og ikke slitt med så mye vonde kynnere... La oss håpe at noe er på gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. skulle akkurat til å spør om noen andre hadde mens murringer:-) termin på søndag, så håper noe er i ferde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født !!! Lillebror kom ikveld : )) deilig å være i mål !!!!! Men for en jobb det er å føde !!!

Gratulerer!!! Fødehistorie mottas med takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...