Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner igjen den følelsen Regina_George, og det blir ikke lettere. Jo nærmere termin, dess senere går dagene. Jeg vil ha lillegutt i armene nå, men vet at det er best for både ham og meg at han kommer i januar. Hadde opprinnelig termin 7.jan, men ble korrigert til 31.des

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal føde på Gjøvik. Vanlig praksis er 7-10 dager før termin, men pga jula ble det 5 dager. Termin er 8.1 :-)

Jeg skal også føde på Gjøvik, kanskje vi ses der uten å vite det :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en natt med vonde kynnere/rieaktige vondter. Det strammer seg et belte rundt nedre del av magen og korsryggen. Våkner og er gåen i magen, shaky og småkvalm. Magen er i ulage, jeg har hatt en del mensmurringer de siste dagene, så tydelig at noe skjer.

Lurer på hva jordmor sier i dag. En kan vel gå sånn noen uker. Er 35+3 i dag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en natt med vonde kynnere/rieaktige vondter. Det strammer seg et belte rundt nedre del av magen og korsryggen. Våkner og er gåen i magen, shaky og småkvalm. Magen er i ulage, jeg har hatt en del mensmurringer de siste dagene, så tydelig at noe skjer.

Lurer på hva jordmor sier i dag. En kan vel gå sånn noen uker. Er 35+3 i dag.

:)

Så spennende! Er like langt som deg og får kynnere selv, slike som strammer seg skikkelig og jeg blir kvalm og uvel. De kommer ofte, og flere ganger i timen, men de gjør jo ikke vondt da. Nå begynner termin å nærme seg for mange av oss!!! (Minus meg da som er helt i slutten av januar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her i natt.. skikkelig slitsomt.. 

Kynnerne var så vonde at jeg drømte at vannet gikk og jeg hadde ordentlige rier.. i følge min samboer lå jeg og vridde meg og ropte visst AU flere ganger i søvne.. 

magen var steinhard uansett hvordan jeg la meg, prøvde til og med å ligge på magen for å se om det hjalp, skikkelig desperat rett og slett.. 

 

satser på at "øvelse gjør mester" og at livmoren er helt rå når fødselen først setter i gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nok en natt med vonde kynnere/rieaktige vondter. Det strammer seg et belte rundt nedre del av magen og korsryggen. Våkner og er gåen i magen, shaky og småkvalm. Magen er i ulage, jeg har hatt en del mensmurringer de siste dagene, så tydelig at noe skjer.

Lurer på hva jordmor sier i dag. En kan vel gå sånn noen uker. Er 35+3 i dag.

:)

Så spennende! Er like langt som deg og får kynnere selv, slike som strammer seg skikkelig og jeg blir kvalm og uvel. De kommer ofte, og flere ganger i timen, men de gjør jo ikke vondt da. Nå begynner termin å nærme seg for mange av oss!!! (Minus meg da som er helt i slutten av januar).

samme her i natt.. skikkelig slitsomt..

Kynnerne var så vonde at jeg drømte at vannet gikk og jeg hadde ordentlige rier.. i følge min samboer lå jeg og vridde meg og ropte visst AU flere ganger i søvne..

magen var steinhard uansett hvordan jeg la meg, prøvde til og med å ligge på magen for å se om det hjalp, skikkelig desperat rett og slett..

 

satser på at "øvelse gjør mester" og at livmoren er helt rå når fødselen først setter i gang ;-)

Mannen min sa også at jeg var veldig urolig i natt, og det har blitt noen "au" ja.

Snakket med jordmor i dag, en kan visst gå sånn en god stund uten at det betyr fødsel. Det er bare kroppens forberedelser.

 

Spennende er det i hvert fall!

 

Lurer på om noen av oss får julebaby, eller om vi går til januar alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende dager fremover for alle oss januar rugere:-)

Jeg ønsker dere alle en riktig god jul, håper dere får noen flotte dager sammen med deres kjære:-) og lykke til på rugefronten;-)

God jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen! Håper dere får en fredelig julefeiring, og at de små skattene holder seg i magen til over nyttår! Her har vannet begynt å komme i kroppen når jeg sitter med beina ned og spiser salt mat, lover godt for jula, hihi :) (får sitte med beina høyt utenom alle måltider). Ser også at det er mange gaver under treet til mini - enda han ikke har kommet enda. Sååå spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt syk :( Veldig kjipt, håper det går fort over. Heldigvis ikke feber, men veldig slapp og potte tett. Orker nesten ingenting.

Krysser fingrene for at det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt syk :( Veldig kjipt, håper det går fort over. Heldigvis ikke feber, men veldig slapp og potte tett. Orker nesten ingenting.

Krysser fingrene for at det går fort over.

Det har jeg også:(

Satser på det går over til nyttårsaften.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig for dere:( Her er formen faktisk ganske bra. Bekkenløsningen er nesten borte, helt sprøtt!! Akkurat 36+0 i dag og gleder meg så mye til å møte baby. Har veldig tydelige drømmer om dagen, flere som har det? Sånne sprø og surrealistiske drømmer:p

Endret av Regina_George
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig for dere:( Her er formen faktisk ganske bra. Bekkenløsningen er nesten borte, helt sprøtt!! Akkurat 36+0 i dag og gleder meg så mye til å møte baby. Har veldig tydelige drømmer om dagen, flere som har det? Sånne sprø og surrealistiske drømmer:p

Kanskje hodet til babyen har festet seg? Da stabiliserer bekkenet seg ofte litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Blitt syk :( Veldig kjipt, håper det går fort over. Heldigvis ikke feber, men veldig slapp og potte tett. Orker nesten ingenting.

Krysser fingrene for at det går fort over.

Det har jeg også:(

Satser på det går over til nyttårsaften.. :/

God bedring dere! Her er det mannen som hangler.. Håper ikke det blir fødsel snarlig, 2 "babyer" i hus orker jeg ikke :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så kjedelig for dere:( Her er formen faktisk ganske bra. Bekkenløsningen er nesten borte, helt sprøtt!! Akkurat 36+0 i dag og gleder meg så mye til å møte baby. Har veldig tydelige drømmer om dagen, flere som har det? Sånne sprø og surrealistiske drømmer:p

Kanskje hodet til babyen har festet seg? Da stabiliserer bekkenet seg ofte litt :-)

Faktisk ikke! Var hos JM i går og hodet er ikke festet. Merkelig, men jeg klager ikke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til dere som er blitt syke, håpe det går fort over!

Og til dere som fortsatt ser ut til å bli januarmager: masse lykke til ♥

 

Vi nyter deilige dager med lillesøster, formen er overraskende bra, og ammingen går også helt fint:-) lykke♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdommen klarte å komme i hus her å. Mannen begynte på julaften, nokså frisk nå. Å her sitter jeg med tett nese og nyser rundt meg som en annen tulling. :P

Har mye ubehag i underlivet.. Kan han ha festet seg? Kjenner det faktisk i rompa også. Murring i ryggen.

Ellers har magen sunket endel.

Ikke termin før i slutten av Januar, men en følese på at han kommer før.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde meg ferdig med forkjølelse i starten av mnd jeg gongar er jeg for det !!

 

Nå har jeg bare vondt bak visdomstennene av en eller annen grunn, må nok til tannlegen når jeg har født : ((

Tror nok tennene nede må ut... Virker som om de gnister mot innsiden av kinnet sånn at det havner opp, og nå kommer kinnet i klem mellom tennenen når jeg biter sammen... Auauau lymfekjertelen forran øret ved kinnet har til g med hovnet ! Ikke digg !!

 

Noen med erfaring med sånne dumme tenner ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette rett før 3 trimesteret begynte. Tannlegen ville helst ikke gjøre noe med meg, men etter en samtale med kirurg viste det seg at det ikke var noe farlig.

Han kunne likeså fortelle meg at det skyldtes hormonene i kroppen.

Så jeg fikk visdomstanna mi trukket, vondt som f*#n, men har ikke hatt vondt i etter tid :)

 

Han anbefalte meg å gjøre det før fødsel ihvertfall, så du kan jo evt snakke med en tannlege evt kirurg. :)

 

Gjorde meg ferdig med forkjølelse i starten av mnd jeg gongar er jeg for det !!

Nå har jeg bare vondt bak visdomstennene av en eller annen grunn, må nok til tannlegen når jeg har født : ((

Tror nok tennene nede må ut... Virker som om de gnister mot innsiden av kinnet sånn at det havner opp, og nå kommer kinnet i klem mellom tennenen når jeg biter sammen... Auauau lymfekjertelen forran øret ved kinnet har til g med hovnet ! Ikke digg !!

Noen med erfaring med sånne dumme tenner ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så artig å lese at flere begynner å komme i fødselsmodus, går i fødsel og får møte de små magetrollene sine.

Begynner å bli rimelig lei av å være på sjukehuset, og gleder meg til å kunne reise hjem med superhelten vår om 3-4uker

Hvordan går det med lillegutt? Og hvordan blir julen for dere? :)

 

Trodde jeg hadde svart deg på denne, men begynte visst bare. Ammetåke er artig du :S

Det går stadig fremover. Ser ut til at det er 2-3 uker igjen så får vi dra hjem. Stemmer godt med termin det.

Vi må reise hjem med oxygen, men selv om det er dritskummelt, så kjenner jeg at jeg begynner å bli rimelig klar for det etterhvert. 3mnd på sykehuset holder liksom..

Julen ble halvveis hos familie og halvveis på sykehuset. Litt amputert. Kommer liksom ikke helt i julestemning når man bor på en sliten brakke, og alle dagene er like. Men vi får ta det igjen til neste år. Evt så tar vi oss en julefeiring på etterskudd, pynter hele huset med julepynt og lys, når mini (og bikkjen endelig) får flytte hjem. Skal bli godt å komme i hus igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Godt nyttår! Tvillingene er fortsatt i magen, det er vi glade for. :)

Mer kynnere, stikking og verk i magen to netter på rad nå, samt av og til på dagtid.

12 dager til så får vi endelig se de små nurkene :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! Tvillingene er fortsatt i magen, det er vi glade for. :)

Mer kynnere, stikking og verk i magen to netter på rad nå, samt av og til på dagtid.

12 dager til så får vi endelig se de små nurkene :) :)

Godt nyttår!!! Så bra at de er der enda:) Nå skal jeg rydde og vaske hele leiligheten, alt av babyklær og alt skittentøyet vårt. Alt skal være klart til fødsel, for nå er det påtide at baby kommer! Selv om jordmor er helt uenig, for termin er fortsatt om 27 dager:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår!!

 

lenge siden jeg har skrevet her inne nå. Har termin idag, men desember tok en ny vending da Bjørn bestemte seg å komme 16 dager før tiden! natt til 16. desember satt fødselen igang, Fødselen gikk kjempefint, etter 3 timer hjemme med litt murringer og kraftige "kynnere" kom vi på sykehuset med 7cm åpning og det bar rett på fødestua! få timer senere kom han, en frisk og fin liten gutt 50cm lang og veide 3615 gram! 

 

Vi har nå hatt to spennende uker med det lille nurket vårt som vi har blitt veldig glad i  :hjertesmil:  :hjertesmil:  :hjertesmil:

 

Da vi nettop har bikket januar, og det ser ut som om de fleste i gruppa her fremdeles har sine i magen, så vil jeg bare ønske alle sammen lykke til med innspurten og at det går bra med alle både mødre og barn i måneden som kommer. 

Og riktig godt nyttår til dere alle kjære kommende mødre!! 

 

Stor nyttårsklem fra Nybakt mamma for første gang med lille Bjørn i armene  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Gratulerer, Lillebjørn! :) Høres ut som en god fødselsopplevelse.

 

Regina George: godt å få alt klart. :) Blir spennende å se når baby kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...