Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Wææææh begynner prosessen med å sette i gang på onsdag. Innen helga er over er jeg mamma igjen... klarer så vidt å vagge over gulvet så det er vel forsåvidt greitvå slippe å gå så mye lengre...

Så spennende :) Verdens beste julegave ;) Masse lykke til og kos deg når de små kommer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk. Ble litt sjelven da jeg trodde det var over en uke igjen og ikke bare 2 dager. ;-) Terminen er 4 jan egentlig. Samme som deg HH80 ? Men de vil ikke la meg få for lenge siden den ene ikke vokser like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er usikker på hvor store de er da det har variert en del. Minste var på -19% på fredag og -13% i dag. Ligger nok et sted mellom der. Største var på +18% fredag og + 13% i dag. Kommer litt ann på hvordan de ligger og hvem som måler ;) Hva det blir i vekt er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg regner ut. Vet du? Dem sa ikke vekt men legen på fredag sa at gjennomsnittet skulle være på ca 2800 nå? Så tipper at den ene er rundt 3 kg og den andre rundt 2.5 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er disse vektberegningene veldig unøyaktige ifølge min lege og det har han håndklær helt rett i, men gutten min ble beregnet til 2950 gr på fredag. Det er -2%. Men jeg er sikker på at han er større : ) legen fikk ikke målt magen skikkelig pga mindre fostervann... Hvis jeg gikk til termin kom han til å bli mellom3,5 og 4 kg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 36 i dag, ligger å sløver hjemme.. Er 50% sykemeldt for tiden, men jobbet alt for mye forrige uke så denne uken kunne jeg bare jobbe mandag og det var det...

Litt kjedelig men godt og få litt ro i kroppen også :-)

 

Har bestilt time til fødseslsforberedende akkupunktur på fredag.. Noen andre som har prøvd det eller som har tenkt til det? :-)

 

Anonymous poster hash: 6708b...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den ble anonym den også! Jeg skal prøve akupunktur selv når det nærmer seg! Håper du kan fortelle litt om det når du er ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg. Skal ta keisersnitt 24.01.13. Så da er ventetiden i gang 46 dager igjen. Begynner å bli tungt i rygg og halsbrannen blir jeg nok ikke kvitt før gullet er ute. Noen som har tips på god middager som ikke er så sterke men samtidig smaker godt?

Sist la jeg på meg 23 kilo, hittil lagt på meg 11 så prøver å unngå all sjokoladen som skriker på meg, ikke lett når man er lat og synes litt synd på seg selv :sjokolade: .

 

Hvordan er formen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg prøvde å spørre henne hvor ofte man skulle gå og få litt annen info, men hun sa bare st hun måtte se meg først før hun visste noe.. Så det blir jo litt spennende.. :-)

 

Hh80: jeg skjønner, forventer vel egentlig ikke noen mirakler, men har hatt god effekt av akupunktur tidligere, det forskningen går mest på er vel gjerne at fødselen går lettere, spesielt starten går fortere..

Men når jeg googler er det veldig mange forskjellige erfaringer, noen har født dagen etter første akkupunktur time i uke 37, mens noen har gått godt over termin..

Det blir vel litt som jordnøtt olje, eller krem mot strekkmerker, om man bruker det og feks ikke revner så er det jo ikke sikkert man ville revnet om man ikke brukte det heller...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, misunner dere litt, dere som har en fast dato og forholde dere til ;-)

 

Halsbrann her også, knasker gaviscon til den store gullmedaljen, i går tok jeg til og med en støyt av den flytende (æsj x 1000) he he.. :-)

 

Jeg kan ikke spise kanel eller drikke juice.. Spiser jeg noe sterkere enn santa Maria taco så er det ikke bare halsbrann men oppkast istedenfor, så der går vel egentlig "mine" grenser.. :-)

 

Prøvde Å drikke ett stort glass med oboy i går før jeg la meg, det var skikkelig digg mot halsbrann, men til gjengjeld holdt Pelle set gående med "dansing" i "under etg" til nesten halv 4 i natt..

Ikke lett å få sove med en baby som har sukkerkick heller.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Velkommen hit, misunner dere litt, dere som har en fast dato og forholde dere til ;-)

 

Halsbrann her også, knasker gaviscon til den store gullmedaljen, i går tok jeg til og med en støyt av den flytende (æsj x 1000) he he.. :-)

 

Jeg kan ikke spise kanel eller drikke juice.. Spiser jeg noe sterkere enn santa Maria taco så er det ikke bare halsbrann men oppkast istedenfor, så der går vel egentlig "mine" grenser.. :-)

 

Prøvde Å drikke ett stort glass med oboy i går før jeg la meg, det var skikkelig digg mot halsbrann, men til gjengjeld holdt Pelle set gående med "dansing" i "under etg" til nesten halv 4 i natt..

Ikke lett å få sove med en baby som har sukkerkick heller.. :-)

 

Takk for det. Ja jeg er mest fornøyd med at jeg slipper å engste meg for at babyen kommer til å sitte fast. Hadde en tøff fødsel sist og glad for at lillemann slapp varige meen. Ville fødet naturlig om det var plass:) Men selfølgelig rart å skulle få en dato :huh: .

 

Oppkast ja, røyk på en pose ostepopp her om dagen( ikke til ambefaling)!!! Gaviscon har også fast plass på mitt nattbord, smaker ditt men gjør underverker en liten stund. Skulle ønske det fantes en diett, men det er vel fordi det er dårlig med plass.

Vanskelig å holde seg unna kaffen også, å det gjør vel ikke saken bedre.

 

Oboy funker bra for meg også, men legger veldig fort på meg så prøver å unngå. Kosa meg med ett stort glass i går kveld:D Digg :ol:  :tommelopp:

 

Når har du termin?

 

 

 

 

Gaviscon har også fast plass på mitt nattbord,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner absolutt at det ikke er bare bare med KS heller! :-)

 

Jeg har termin 16 januar, men mens termin 11 januar.. Har vært 2 ganger på ekstra kontroll på føden og da kommenterte de begge gangene at han var godt utviklet og stor ifht uken, så jeg håper det ikke går så mye iver 16 hvertfall! (Er førstegangs) :-)

 

Jeg drakk gaviscon første gang i bilen mens vi kjørte, var overhode ikke forberedt på at noe kunne smake så ille, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så jeg har holdt meg til tablettene i noen mnd nå. :-)

 

Jeg også elsker alt som er søtt.. Har lagt på meg nesten 9kg så langt, forsåvidt greit nok.. :-)

Prøver å være flink å spise nok ordentlig mat også, men blir veldig fort mett for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner absolutt at det ikke er bare bare med KS heller! :-)

 

Jeg har termin 16 januar, men mens termin 11 januar.. Har vært 2 ganger på ekstra kontroll på føden og da kommenterte de begge gangene at han var godt utviklet og stor ifht uken, så jeg håper det ikke går så mye iver 16 hvertfall! (Er førstegangs) :-)

 

Jeg drakk gaviscon første gang i bilen mens vi kjørte, var overhode ikke forberedt på at noe kunne smake så ille, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så jeg har holdt meg til tablettene i noen mnd nå. :-)

 

Jeg også elsker alt som er søtt.. Har lagt på meg nesten 9kg så langt, forsåvidt greit nok.. :-)

Prøver å være flink å spise nok ordentlig mat også, men blir veldig fort mett for tiden!

 

Vet jo aldri når de kommer men håper for din del at du slipper å gå lenge over tiden.

 

Sist gikk jeg over med 2 uker og ble satt i gang, det var tolmodighetsprøven sin det. Trodde seriøst at jeg aldri kom til å få møte nurket:O.

 

 Ha HA:) Rart de ikke kan lage noe som smaker OK vertfall. Synes desverre ikke at de lovehearts som folk sverger til fungerer heller, selv om de er gode:)

 

Ikke så lett, og man skal vel kose seg litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på kontroll i dag, 33+4. :) 34 dager til ks. Blir så herlig å bli kjent med de små jentene! :D

 

Knasker også halsbrann-tabletter, og ryggen og nederst i magen verker en del. Merker det blir tyngre. Men alt i alt syns jeg det har gått fint. Vektoppgang 6,5 kg. Babyene vokser som de skal, begge ligger med hodet ned nå, ene nærmer seg bekkenet men er ikke festet ennå.

 

Ang smak på medisin/tilskudd: Jeg tar magnesium: fins det andre smaker enn sitron? Tygger 3 stk daglig, og de er sykt sure!! Hvorfor ikke lage med jordbærsmak eller noe som er søtere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den ble anonym den også! Jeg skal prøve akupunktur selv når det nærmer seg! Håper du kan fortelle litt om det når du er ferdig:)

Jeg gikk til akupunktur med første. Fødte på under 3 timer, men en og en halv uke over termin. Hadde god effekt av nålene for andre ting, som leggkramper og vondt i isjasnerven. Litt mer usikker på om det hjalp ift magen (som er/var veldig treg) og energi. Har tenkt å gå nå også, og akupunktøren har gitt hint om at vi bare kan "kjøre på" siden jeg gikk såpass lenge over sist. Akupunktøren er en erfaren jordmor.

 

I morgen begynner permisjonen min!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35+3 på fredag når jeg skal dit.. :-) tenkte å høre med en venninne som er akupunktør om det har noe for seg.. Leser mye forskjellig.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er "normalt" å anbefale fra rundt uke 35. Siden jeg gikk såpass langt over sist, så hun at jeg godt kunne vente til uke 37 denne gangen- for altså å "kjøre på" med alt hun har... Nå er de fleste akupunktører veldig ærlige på at effekten ift å fremskynde fødselen er høyst usikker, men at det kan korte ned forløpet når den først er i gang. Jeg fødte altså første på under 3 timer, men om det var akupunktur eller ikke får vi jo aldri vite... Er imidlertid helt sikker på at det hjalp mot leggkramper og vondt i isjasnerven (hjalp umiddelbart og kom ikke tilbake). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg vet ikke helt om jeg vil ha enda kortere fødsler enn de to forige da.. Nr 2 kom 50 min etter jeg kom til sykehuset, og med nr 3 hadde jeg allerede pressrier da jeg kom inn. Og jeg ventet ikke lenge hjemme heller:) Det hele begynte ganske plutselig og brutalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei kjære januarmager!

 

Nå nærmer fødsel seg med stormskritt.. Jeg venter førstemann, 36+5 idag med termin 1. januar!! og har selvfølgelig blitt forkjølet…. er så lite keen på å gå en fødsel i møte med hodepine og rennende nese… i tillegg fikk jeg beskjed om at den lille muilgens ligger med rumpa ned, noe som ikke stresser meg mindre..

Får flere svar etter UL på tirsdag, så får man vel ta det derfra. ellers ser jeg frem til å møte den lille og tar en dag av gangen, det er jo tross alt 3 uker til termin fremdeles, så mye kan skje!

Noen som har erfaring med seteleie og vet hva man evt. gjør dersom de ligger feil vei?

 

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

 

Hei:-)

 

Jeg er 36+3, og her ligger hun også i sete..:/ alt man skal møte på..må alltid være noe:/ jeg skal også på ul på tirsd.og er veldig spent på hva som skjer fremover! Noen sykehus forsøker ytre vending, og det er jo mindre enn 50%sjanse for å lykkes tydeligvis... Noen kan jo føde i seteleie, dersom man oppfyller noen krav; bekkenet må være stort nok+div.du finner om du googler;-) jeg har letet å letet etter info, og erfaringene er mange-som forventet! Virker som det er veldig individuelt, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og se frem til tirsdag!

 

Lykke til:-)

 

Hei! 

 

Ultralyden igår gikk over all forventning, Gutten ligger med hodet plantet dypt nedi bekkenet og kommer nok ikke til å snu seg før fødsel. PJUh! Jeg hadde begynt å forberede tankene rundt eventuelle valg jeg måtte ta om han lå i seteleie og syns det var vanskelig å forestille seg at keisersnitt var et alternativ.. Jeg har veldig kraftige kynnere og mye mensmurringer i underlivet, og jordmoren trodde ikke jeg kom til å holde ut til termin 1 januar. hun sier det var derfor det var vanskelig å kjenne hodet -fordi det lå så dypt. 

Jeg ønsker deg lykke til *Spire nr2*, de sier jo at barna kan snu seg spontant selv bare dager før fødsel om man ikke får det til manuelt.. så du får krysse fingrene - det skal jeg også gjøre for deg!  og lykke til, er ikke lenge igjen nå =) 

Det er jo skummelt mye man finner om man googler, og det burde vi nok bare slutte med. Det er mye en kan bli skremt av også!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...