Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhh, nå begynner halsbrannen å bli plagsom.. :sad:

Hvordan går det med dere..?  :)  Noen som har bestemt navnet til den lille..?  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det strekk i magen så får vondt bare jeg snur meg i sofaen. Utrolig kjedelig å føle seg så innvalid. Vi bestemte navn allerede i uke 7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt strekk her og, og vondt i navlen... Flere som plutselig får vondt i navlen?

Navn er vanskelig, klarer ikke helt å lande på et.. Men det begynner å nærme seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også mye "strekk" i magen når jeg beveger på meg. Noen dager får jeg det bare jeg går- andre dager kan jeg løpe og hoppe... Det er visst ikke noe farlig, bare festene til livmora som holder mer vekt enn vanlig. Jordmor mente imidlertid at jeg kanskje burde se på det som et tegn på at jeg kanskje bør ta det mer med ro. 

 

Vi har navn klart tror jeg :-)

 

Jeg har begynt å irritere meg en del over jobben! Er 20% sykemeldt, og legen vil gjerne sykemelde meg mer. Jeg presser meg litt til å gå såpass på jobb da det bare er en mnd igjen til perm, og jeg gjerne vil bli "ferdig" /avslutte på en god måte innen den tid. Likevel blir jeg stadig "prakka på" nye oppgaver- jeg sier i fra at det blir for mye- får noe redusert arbeidsmengde- får flere nye oppgaver fordi jeg har noe mindre. Jeg har en type mellomleder funksjon, og forholder meg til to sjefer. Disse snakker ikke alltid så bra sammen... Måtte bare blåse litt- sorry! I dag kjente jeg at jeg hadde lyst til å ringe legen for å bli mer sykemeldt. Litt trass her i gården gitt  :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også mye "strekk" i magen når jeg beveger på meg. Noen dager får jeg det bare jeg går- andre dager kan jeg løpe og hoppe... Det er visst ikke noe farlig, bare festene til livmora som holder mer vekt enn vanlig. Jordmor mente imidlertid at jeg kanskje burde se på det som et tegn på at jeg kanskje bør ta det mer med ro.

 

Vi har navn klart tror jeg :-)

 

Jeg har begynt å irritere meg en del over jobben! Er 20% sykemeldt, og legen vil gjerne sykemelde meg mer. Jeg presser meg litt til å gå såpass på jobb da det bare er en mnd igjen til perm, og jeg gjerne vil bli "ferdig" /avslutte på en god måte innen den tid. Likevel blir jeg stadig "prakka på" nye oppgaver- jeg sier i fra at det blir for mye- får noe redusert arbeidsmengde- får flere nye oppgaver fordi jeg har noe mindre. Jeg har en type mellomleder funksjon, og forholder meg til to sjefer. Disse snakker ikke alltid så bra sammen... Måtte bare blåse litt- sorry! I dag kjente jeg at jeg hadde lyst til å ringe legen for å bli mer sykemeldt. Litt trass her i gården gitt :lur:

Vet du hva, jeg syntes du skal sykmelde deg litt mer og skrive en ordentlig mail til begge sjefene om at du er dårlig og har behov for færre arbeidsoppgaver. Noen folk trenger å få ting svart på hvitt. Er utrolig slitsomt for deg å bli utmattet både fysisk og psykisk. For regner med at det tærer ganske mye på humøret når du får så mye arbeid? Jeg leser til eksamner og sover dårlig om nettene pga stress. Merker jeg sårt har behov for litt roligere dager, men som student kan man dessverre ikke sykmelde seg. Går bare ut over meg selv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal jeg ta 3d ul! Er så spent på å se lille nurket:) Håper de klarer å se om det er en gutt eller jente der inne:)

Er 29+1 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Vilruge: enig i det med sykemelding. De er nødt til å ta hensyn til det!

 

Ang navn: vi har hatt navnene klare fra de første ukene av graviditeten. :)

 

Ellers så er jeg ferdig med fødebagen nå. Veldig tidlig, hadde tenkt å vente. Men etter forrige ukes opplevelse med rie-smerter og nestensjekk på føden, så foreslo mannen at jeg kanskje skulle ha den klar, just in case. Det skader i hvert fall ikke. Det er jo tvillinger, og mulig at de kommer før uke 38 også. Bedre å ha den stående for lenge, enn å begynne å stresse hvis jeg plutselig havner inn for tidlig (noe jeg helst ikke vil, da..but you never know)

Endret av usababy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul idag, for å sjekke om morkaken har kommet noe høyere oppe. Det var den heldigvis, så da kan jeg ha en vaginal fødsel, og slipper planlagt keisersnitt :) Hadde gledet meg til å se lillegutten og få noen 3D bilder av han, men den lille hadde helt andre planer- og gjemte hele ansiktet med armen sin, eneste vi fikk se var et øre... Han hadde i tillegg et seteleie så gjorde at mammaen måtte gjennom en vaginal ul for å se om morkaken var flyttet nok på seg, takk for den rakkergutten! Men alt såg bra ut ellers, og gutten er noe større enn gjennomsnittet (noe jeg mistenker er mitt sukkerbehov i det siste?) Så litt skuffet for at vi ikke fikk se han noe særlig, men for en lykkefølelsen å få høre de deilige ordene "alt ser veldig bra ut" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp =) 

 

Nå er det vel på tide å slenge seg på en gruppe her inne..

 

jeg har termin 1.januar 2014 (!!) og venter en liten gutt, mitt første=) og jeg er såå spent på alt.. Jeg har kommet meg i havn med det meste tror jeg, og nå går jeg hjemme sykemeldt og kjeder meg.. 8 uker til termin blir lange når alt er gjort og ingenting å finne på! noen som har tips til tidsfordriv som ikke krever for mye fysisk aktivitet? 

 

Setter pris på alle svar!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lese en god bokserie, isfolket?;-)

Lag babybok :-D

Finn en god tvserie.(walking dead, PLL og mye mer feks)

Tren litt hjemme.

Prøv nye bakeoppskrifte/matoppskrifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er sykemeldt, og det begynner å bli laange dager allerede :P

Så i dag har jeg bakt boller med vaniljefyll, boller med eple og rosiner, og helt vanlige boller :rolleyes:

Gleder meg til å smake de, for jeg tok de nettopp ut av ovnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker nå og kjenner de neste 8 ukene må gå fort :-) Bekkenet er plutselig blitt bedre de siste 5-6 dagene så det er herlig. Men idag har jeg slitt med myyye kynnere med menssmerter og ei tutte i magen som ennå ikke roer ned tempoet imagen :) leste en plass at 90-95% av tiden så sov babyen nå.. Hehe hun her sover sikker bare 5-10% av tiden iløpet av 1 døgn.. Full vriing, sparking, trykking osv..

 

Er sykemeldt 100% fram til permisjon og merker at med lite/ingen søvn på nettene, 2 barn og 1 hund som skal følges opp inkl holde hus og klesvask i orden så er det godt å kunne styre dagen selv..

 

Nedtellingen er begynt med kun 60 dager igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle  :)

I går var jeg å tok glukosetesten, den gikk kjempe fint men fyttirakkern den greia man skal drikke smakte helt forferdelig! Vel ikke noe svangerskapsdiabetes her i og langt ifra..  :P Glad det er overstått!

Noen flere som har tatt den testen? 

 

Jeg gleder meg skikkelig til Januar, fødsel og møte den lille :nigo: Syns tiden kan gå fortere! 

er 28+2 idag. 

 

Hva med dere andre?  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

 

Igår ble pelsen på en gammel parkas byttet ut og er så god som ny, mannen er veldig fornøyd =) Jeg har allerede gått til innkjøp av garn og strikkepinner, kanskje det blir noen fine julegaver i år? har et håp om å få komme tilbake i jobb de siste 4 ukene, kanskje 2 halve dager i uken, men bedre enn ingenting.. bare å få være der er bedre enn å gå hjemme og vente. de siste 2,5 uker har vært drøye og 7 med nesten 8 uker igjen så skal det bli godt å bruke hodet litt igjen også.. 

 

Samtale og omvisning på fødeavdelingen idag gikk bra, bortsett fra at det i naborommet lå en skrikende fødende kvinne !!!  Klump i magen da vi dro derfra, men det roet seg litt etter pep-talk i bilen. Har sett på "fødeavdelingen" på tv, men nå fikk vi oppleve det litt på nært hold go det opplevdes litt mere skremmende.. 

Det var fint å få snakket om fødselen og hva de kan gjøre på sykehuset også da, det nærmer seg jo med stormskritt! 

 

Skal på foreldreforberedende kurs på helsestasjonen om en time, det blir spennende! 

 

har dere vært på kurs som dere anbefaler? 

 

Første baby i magen * 32+3 * 55 danger igjen!! HJELP  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :)

I går var jeg å tok glukosetesten, den gikk kjempe fint men fyttirakkern den greia man skal drikke smakte helt forferdelig! Vel ikke noe svangerskapsdiabetes her i og langt ifra.. :P Glad det er overstått!

Noen flere som har tatt den testen?

 

Jeg gleder meg skikkelig til Januar, fødsel og møte den lille :nigo: Syns tiden kan gå fortere!

er 28+2 idag.

 

Hva med dere andre? :bolledeig:

Det tok jeg for ca 4 uker siden. Smakte ikke noe særlig godt akkurat nei :P også måtte jeg drikke 3 glass! Har hørt mengden du må drikke varier fra sted til sted. Jeg hadde heller ikke svangerskapsdiabetes heldigvis :) Hadde 3,6 når jeg hadde vært fastende og 4,6 etter sukkervann :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misunner dere litt, dere som får gå gravid fremdeles og glede dere til fødsel og kose dere med forberedelsene.

For all del, jeg storkoser meg med mini, og nyter hvert sekund med han, men ventetiden er laaaaaaang. Vi feirer hvert lille fremskritt, men er likevel tungt når fremskrittene uteblir og vi bare går å venter på at han skal klare å puste bare litt bedre selv, at han skal orke å bade bare litt lengre enn 1 min, at vi skal få se hvordan han faktisk ser ut(ikke bare skvist under ledninger, rør og trange luer), at han skal kunne klare å svelge og suge, sånn at det går an å begynne å amme, at jeg slipper å huske å pumpe hver 3. time, at redselen skal slippe taket og at vi skal få lov å holde han, uten ledninger som henger fast, uten alarmer som piper og hjertet i halsen for hver minste ting.

 

Nyyyt dagene og ukene dere har igjen, og nyyyt dagen dere får holde deres små mirakler i armene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misunner dere litt, dere som får gå gravid fremdeles og glede dere til fødsel og kose dere med forberedelsene.

For all del, jeg storkoser meg med mini, og nyter hvert sekund med han, men ventetiden er laaaaaaang. Vi feirer hvert lille fremskritt, men er likevel tungt når fremskrittene uteblir og vi bare går å venter på at han skal klare å puste bare litt bedre selv, at han skal orke å bade bare litt lengre enn 1 min, at vi skal få se hvordan han faktisk ser ut(ikke bare skvist under ledninger, rør og trange luer), at han skal kunne klare å svelge og suge, sånn at det går an å begynne å amme, at jeg slipper å huske å pumpe hver 3. time, at redselen skal slippe taket og at vi skal få lov å holde han, uten ledninger som henger fast, uten alarmer som piper og hjertet i halsen for hver minste ting.

 

Nyyyt dagene og ukene dere har igjen, og nyyyt dagen dere får holde deres små mirakler i armene deres!

Snufs, måtte trille noen tårer nå. Hvordan går det med dere? Du skriver jo litt her da, men tenker på formen og helsen hans? Tenker masse på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg misunner dere litt, dere som får gå gravid fremdeles og glede dere til fødsel og kose dere med forberedelsene.

For all del, jeg storkoser meg med mini, og nyter hvert sekund med han, men ventetiden er laaaaaaang. Vi feirer hvert lille fremskritt, men er likevel tungt når fremskrittene uteblir og vi bare går å venter på at han skal klare å puste bare litt bedre selv, at han skal orke å bade bare litt lengre enn 1 min, at vi skal få se hvordan han faktisk ser ut(ikke bare skvist under ledninger, rør og trange luer), at han skal kunne klare å svelge og suge, sånn at det går an å begynne å amme, at jeg slipper å huske å pumpe hver 3. time, at redselen skal slippe taket og at vi skal få lov å holde han, uten ledninger som henger fast, uten alarmer som piper og hjertet i halsen for hver minste ting.

 

Nyyyt dagene og ukene dere har igjen, og nyyyt dagen dere får holde deres små mirakler i armene deres!

Huff tårene mine renner :cry:  Sender en klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner jeg misunner dere litt, dere som får gå gravid fremdeles og glede dere til fødsel og kose dere med forberedelsene.

For all del, jeg storkoser meg med mini, og nyter hvert sekund med han, men ventetiden er laaaaaaang. Vi feirer hvert lille fremskritt, men er likevel tungt når fremskrittene uteblir og vi bare går å venter på at han skal klare å puste bare litt bedre selv, at han skal orke å bade bare litt lengre enn 1 min, at vi skal få se hvordan han faktisk ser ut(ikke bare skvist under ledninger, rør og trange luer), at han skal kunne klare å svelge og suge, sånn at det går an å begynne å amme, at jeg slipper å huske å pumpe hver 3. time, at redselen skal slippe taket og at vi skal få lov å holde han, uten ledninger som henger fast, uten alarmer som piper og hjertet i halsen for hver minste ting.

 

Nyyyt dagene og ukene dere har igjen, og nyyyt dagen dere får holde deres små mirakler i armene deres!

Snufs, måtte trille noen tårer nå. Hvordan går det med dere? Du skriver jo litt her da, men tenker på formen og helsen hans? Tenker masse på dere

 

Ikke meningen å få dere til å grine :) Men det er lange og slitsomme dager, ekstra slitsomt når en hele tiden skal være optimistisk, sende ut god energi og være så positiv man bare klarer.

Legene er fornøyde med tanke på utgangspunktet hans. Han legger godt på seg, og vokser i lengden. Det er ingenting galt med hodet og hjertet så vidt de kan se. Det er oksygenopptaket som er hovedutfordringen hans.

Han har klart å komme over på pustemaskin i stedet for å ligge på respirator. Første store seieren. Han har tatt igjen fødselsvekten sin, og veier nå snart tre pakker smør, blir vel en gang til neste uke seier nr to. Han har flyttet ut av kuvøse og over i seng, seier nr tre, han har begynt på faste måltider, seier nr fire. Så nå håper vi han får sterke nok lunger til å gå ned i pustehjelp og på sikt klare å puste selv. Vi håper han skal lære seg å svelge og suge, sånn at han om noen uker kan klare å drikke melken sin selv, i stedet for å få den gjennom en sonde. pleierne her gjør en fantastisk jobb. Helt utrolig hva degjør for våre små mirakler.

Vi kommer nok til å være på sykehuset til ut i januar en gang, men aner ikke om hvor lenge og hvordan gutten kommer til å være når vi drar hjem. Håper det blir uten oxygen og med en gutt som klarer å drikke morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til til dere! Jeg er tante til en som ble født i uke 28, dette for 15år siden. .. vet de er utrolig flinke med de minste nå! :-) tanteungen min har hatt tøffe tider, men spesielt første ukene. . Nyt alle fremskritt! ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...