Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Er 30+2 i dag, og på et par dager har magen vokst synlig. Helt snodig! Det presser og stikker inni der, som om babyene prøver å utvide og lage mer plass.

Magen har vært ganske liten til nå, men i dag er den mye mer synlig. Så rart at det skjer så plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 30+2 i dag, og på et par dager har magen vokst synlig. Helt snodig! Det presser og stikker inni der, som om babyene prøver å utvide og lage mer plass.

Magen har vært ganske liten til nå, men i dag er den mye mer synlig. Så rart at det skjer så plutselig!

Kanskje de har lagt seg annerledes? Min gutt forandrer stilling og retning hele tiden og magen forandrer dermed størrelse og form ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+6 her i dag, og blitt sykemeldt 50% grunnet bekkenløsning frem til permisjon starter :-)

Tror det blir godt å roe litt ned egentlig, å være avd leder for 2 butikker nå før jul er en stor stresstest hver eneste dag, blir godt å slippe det litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er 30+2 i dag, og på et par dager har magen vokst synlig. Helt snodig! Det presser og stikker inni der, som om babyene prøver å utvide og lage mer plass.

Magen har vært ganske liten til nå, men i dag er den mye mer synlig. Så rart at det skjer så plutselig!

Kanskje de har lagt seg annerledes? Min gutt forandrer stilling og retning hele tiden og magen forandrer dermed størrelse og form ettersom.

Merker at de endrer stilling og legger seg annerledes. Men selve magen har blitt noe større i tillegg til dette. De trenger vel plassen og tøyer ut så godt de kan :)

 

Har bare gått opp 5 kg til nå, kanskje det meste kommer nå framover.?

 

Babyene er veldig aktive i alle fall! Sparker og beveger seg kjempemasse. Det er vel et bra tegn håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll for sikkert 12.gang idag, å babyen vokser fint og har det bra:-)blodtrykket mitt har økt endel+litt vann i kroppen,så det blir ekstra mpling på torsdag pga.sykehistorien min..Men,det jeg lurer på, hva er deres blodtrykk på for tiden?er i uke 34 selv....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt var 130/90 forrige gang, så litt høyt. Er normalt 110-120/70 før graviditeten, etter jeg ble gravid har jeg lagt på 130/80, med unntak av forrige kontroll. Legen sa ikke noe på blodtrykket, så regner med at det er greit. Babyen ligger midt på streken, mens mammaen må på feitekur i 10 dager. Hadde gått ned noen kilo, og det var visstnok ikke greit. Er forresten snart 33 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usababy: hvis du bare har gått opp 5 kg, har du da gått ned i egenvekt? Må si jeg misunner deg litt her jeg sitter med sånn ca 15kg+ i uke 31:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usababy: hvis du bare har gått opp 5 kg, har du da gått ned i egenvekt? Må si jeg misunner deg litt her jeg sitter med sånn ca 15kg+ i uke 31:(

Du har jo ganske så normal vektoppgang vil jeg tro. Sist gikk jeg opp 16 kg, da var det en baby.

Jeg er ikke sikker ang egenvektreduksjon, har ikke fått estimert vekt på babyene ennå. Men de har vokst som de skal hele tiden, så jeg går ut fra at det er min egen vekt som har gått ned. Tenkte å spørre om det på neste kontroll på sykehuset, det er på tirsdag. Spurte legen sist uke, men hun kan ikke så mye om ul-målinger når det kommer til vekt, i hvert fall ikke når det er tvillinger.

Hun svarte både ja og nei på om det var lite vektoppgang. Må høre med sykehuset.

Jeg spiser det jeg kan men det blir små porsjoner, for jeg blir så fort mett, har liksom ikke plass til så mye mat på en gang når babyene trykker overalt rundt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ.. Bare 6 uker til termin... Nå føler jeg nesten tiden går litt for fort.. Vil jo selvfølgelig bli ferdig, få kroppen min igjen og møte gulljenta men med travel julemnd i vente så håper jeg hun holder seg inne til over nyttår.. Hehe.. Termin 5 jan..

 

Andre som kjenner panikken kommer litt sigende? :) begynner smått og smågrue meg til fødsel selvom det er 3 mann.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og har termin 27.januar - ALT FOR LENGE TIL!! Føler også på meg at jeg ikke føder før i februar så her er det null panikk for at tiden går fort. Jeg gruer meg veldig til fødselen fordi jeg har en svigerinne som fikk en hjerneskadet sønn pga oksygenmangel under fødsel. Jeg er ikke redd for smertene, tenker bare konstant på dette med oksygenmangel. Føler jeg ikke stoler på legene og jordmødrene og håper egentlig barnet blir liggende i seteleie så jeg får planlagt ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned tilsammen 6.4 Kg fra jeg ble gravid og til nå!  :P snakket med JM om dette men hun sa det ikke var farlig siden jeg hadde noen ekstra kilo på kroppen før graviditeten  :laugh:

 

Er idag 30+2 og har slitt med bekkenet siden uke 20 ca og nå skal jeg til Fysio!  :huh: Og vente tiden har vært slitsom, legen henviste meg ikke før jeg var i uke 26...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ.. Bare 6 uker til termin... Nå føler jeg nesten tiden går litt for fort.. Vil jo selvfølgelig bli ferdig, få kroppen min igjen og møte gulljenta men med travel julemnd i vente så håper jeg hun holder seg inne til over nyttår.. Hehe.. Termin 5 jan..

 

Andre som kjenner panikken kommer litt sigende? :) begynner smått og smågrue meg til fødsel selvom det er 3 mann.. :-)

Du er ikke alene. Kjenner panikken begynner å trenge seg på her også. Har termin den 4, men "alle" sier jeg kommer til å få tidligere pga tvillinger, så blir spennende å se om det blir julebaby eller nyttårsbaby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Er 30+2 i dag, og på et par dager har magen vokst synlig. Helt snodig! Det presser og stikker inni der, som om babyene prøver å utvide og lage mer plass.

Magen har vært ganske liten til nå, men i dag er den mye mer synlig. Så rart at det skjer så plutselig!

Kanskje de har lagt seg annerledes? Min gutt forandrer stilling og retning hele tiden og magen forandrer dermed størrelse og form ettersom.

Merker at de endrer stilling og legger seg annerledes. Men selve magen har blitt noe større i tillegg til dette. De trenger vel plassen og tøyer ut så godt de kan :)

 

Har bare gått opp 5 kg til nå, kanskje det meste kommer nå framover.?

 

Babyene er veldig aktive i alle fall! Sparker og beveger seg kjempemasse. Det er vel et bra tegn håper jeg :)

 

wow. 5 kilo bare? Heldige du ;-) Jeg er vel 15 kg tyngre nå og 34 uker fullgått. Regner med det blir flere siden det er på slutten de virkelig legger på seg. :fnise:   Men men trøster meg med at mye er baby, morkaker, fostervann, pupper og ekstra blodvolum så kanskje er det ikke så ille likevel. Jeg for min del kan ikke skjønne hvordan magen skal kunne bli noe større uten at det går hull på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par plagg i 50, resten er i 56... har kjøpt kun 2 er bleier, men fått boen 1 er bleier i div pakker.. :-P mi forrige var 4300 g, og 53 lang.. så de plaggene vi kjøpte i 50 fikk vi aldri bruk for... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykket mitt var 122/82 igår og har de siste målingene ligget på 90/60.. Har til nå lagt på meg ca 17/18 kilo og er i uke 34 idag.. Har stanset litt opp nå så det er bra.. Baby er ca 10% over gjennomsnittet og veier nå 2,4 kilo :)

 

Ellers alt bra med baby.. Så ut for meg på ul igår at hun lå med hode ned mot høyre hofte, rompa ut mot venstre og beina opp mot høyre igjen.. Så håper hun finner veien skikkelig ned snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang.blodtrykk dere :) Ser jo at jeg har litt høyere blodtrykk enn dere.. :/ Det var ikke farlig høyt enda, 136/86, men det nærmer seg fort 140/90= der vi ikke vil være !!Det har vært en del lavere og stabilt tidligere, men nå ble det plutselig litt høyere..!! Men, jeg prøver å ikke ta sorgen på forskudd...! Skal ned å måle det på nytt om noen timer..Kanskje det kan ha sammenheng med vektoppgangen..?? Vi får se.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare én måned igjen å jobbe - hurra! Gleder meg veldig til permisjon (og jul!) - det blir deilig å bare kunne fokusere på baby og meg selv. Drøyt 7 uker til termin, men er av en eller annen grunn ikke redd for fødsel i det hele tatt. Det føles liksom ikke ekte ennå, jeg greier nok bare ikke å ta inn over meg at det faktisk kommer til å skje… Fikk nylig bekreftet at lillemor ligger med hodet ned, det var en hyggelig beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nedpress i kveld. Murrende mens-tak, ubehagelig. Masse aktivitet, vil de ut eller er det bare struggling for more space?

31+0 uker i morgen, lurer på hva som skjer framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nedpress i kveld. Murrende mens-tak, ubehagelig. Masse aktivitet, vil de ut eller er det bare struggling for more space?

31+0 uker i morgen, lurer på hva som skjer framover.

Jeg tenkte på deg istad, for vi har termin samme dag, og i min mage begynner det å bli trangt med armer og bein som tyter ut overalt! Og du har TO STYKKER!!! Det er imponerende altså;) håper de holder seg inne litt til da, men er også deilig å vite at babyene er sterke nok til å klare seg veldig fint om de først skulle kommet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig nedpress i kveld. Murrende mens-tak, ubehagelig. Masse aktivitet, vil de ut eller er det bare struggling for more space?

31+0 uker i morgen, lurer på hva som skjer framover.

Jeg tenkte på deg istad, for vi har termin samme dag, og i min mage begynner det å bli trangt med armer og bein som tyter ut overalt! Og du har TO STYKKER!!! Det er imponerende altså;) håper de holder seg inne litt til da, men er også deilig å vite at babyene er sterke nok til å klare seg veldig fint om de først skulle kommet nå.

Det begynner å bli trangt med alle armene og beina, ja. Merker det. Jeg tror ikke de venter til 13.januar, men håper de holder seg inne lengst mulig.

Og jeg tenker som deg; dersom de skulle komme nå framover så er de sterke nok til å klare seg bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wææ.. Bare 6 uker til termin... Nå føler jeg nesten tiden går litt for fort.. Vil jo selvfølgelig bli ferdig, få kroppen min igjen og møte gulljenta men med travel julemnd i vente så håper jeg hun holder seg inne til over nyttår.. Hehe.. Termin 5 jan..

 

Andre som kjenner panikken kommer litt sigende? :) begynner smått og smågrue meg til fødsel selvom det er 3 mann.. :-)

Du er ikke alene. Kjenner panikken begynner å trenge seg på her også. Har termin den 4, men "alle" sier jeg kommer til å få tidligere pga tvillinger, så blir spennende å se om det blir julebaby eller nyttårsbaby.

 

Dere er ikke alene!!!!!!! 7 uker til termin her. På det ene siden gleder jeg meg til å få kroppen min og matlysten tilbake (kvalm og spyr fremdeles, noe som medfører ingen energi og nær besvimelsesgrensen til stadighet). Gleder meg også ekstremt til å møte prinsessa vår. MEN på den andre siden, så er vi laaangt fra ferdig i huset, vi har verken stelleplass eller soverom, eller kjøkken eller stue eller bad.. ja, dere skjønner - vi har revet alt. Litt dårlig timinig, men tiden gikk plutselig altfor fort!! Skal ut å bestille kjøkken i dag, så da er vi iallefall et skritt nærmere et levelig hus :) Prinsessa får bare se å holde se inne til 10. januar!!

 

Anonymous poster hash: 4ba38...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3 idag.. Akkurat nå føler jeg tiden går super treigt.. Flere med meg? Jeg vet at så lenge jeg føler dette nå, så vil det bli to lange mnd, men jeg har hatt så mye vondt og ubehag at jeg har noen ganget bare ville blitt ferdig.

 

Har alt sendt mail til kirka i nærheten her da, å satt av søndag til barnedåp. Dette er ikke fordi jeg har "hastverk". Hehe, men familie og venner bor 6 timer + unna, så jeg tenkte påske helgen måtte være perfekt for at vi kunne kose oss sammen hele søndagen isteden for å måtte ha festen på lørdag og dåp på søndag. Det vil jeg rett å slett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...