Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

31+4 i dag, sjekk på sykehuset. Alt i orden med både babyer og prøver. :)

 

Tvilling 1 er 1750 g og tvilling 2 er 1600 g. De holder skjemaet perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg litt stressa her, så ringte kirketorget i menigheten vi vil døpe, der kunne de ikke ta i mot bestillinger på dåp før etter barnet var født..

Det er kun to datoer for dåp i den kirken i hele år, så håper jammen det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra de vokser så fint usababy:-) hvor mange uker er du nå??spennende tid vi alle går i møte..!knappe 5uker til termin..høygravid på torsd tror jeg..sprøtt!!er veldig veldig klar for å få prinsessen ut nå,å er vel forsåvidt klar med ting i hus også..men alltid noe å småputle med i ventetiden:-)

 

Føler meg sprekkeferdig og forstår ikke hvor jeg skal kunne bli større nå..føler meg tung,sover ikke, vondt i symfysen dag og natt,tullete bekken..generelt sett klar for å få kroppen min tilbake!!Men samtidig, så er jeg så glad for å ha kommet så langt denne gang så jeg prøver å nyte tilværelsen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire nr 2: jeg er 31+4 i dag. Og glad for at de vokser som de skal siden jeg har lagt så lite på meg. Men ingen fare, i følge jordmor og lege :) Lurer på om de holder seg inne til 13.jan...

 

Du har bare 5 uker igjen, så spennende! Kan tenke meg at du er veldig klar for fødsel snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg er det 62 dager til termin og føler desember kommer til å gå fort. Derimot mistenker jeg at januar kommer til å sneeeeeeegle seg av gårde:( Det som er kjedelig med vinterbaby er at det ikke er så mye å gjøre i ukene før baby kommer, annet enn å sitte inne. Må begynne på en serie merker jeg;) Ellers er mitt bekken fortsatt håpløst. Ikke fått noen strekkmerker, har dere andre fått det? Kommer vel litt senere kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det 62 dager til termin og føler desember kommer til å gå fort. Derimot mistenker jeg at januar kommer til å sneeeeeeegle seg av gårde:( Det som er kjedelig med vinterbaby er at det ikke er så mye å gjøre i ukene før baby kommer, annet enn å sitte inne. Må begynne på en serie merker jeg;) Ellers er mitt bekken fortsatt håpløst. Ikke fått noen strekkmerker, har dere andre fått det? Kommer vel litt senere kanskje...

Jeg har heller ikke fått strekkmerker. Håper de holder seg unna :)

 

Serier er en god ide. Vi ser masse dvd-serier. :) Veldig gøy på lange høst og vinterkvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usababy:så bra,du er jo kommet "kjempelangt"nå da:-) håpe de holder seg der noen gode uker til!!Og det må jo være herlig å vite at de vokser som de skal,til tross for at mamman ikke vokser like mye;-)

 

I hele dag har jeg hatt fryktelige murringer,kanskje litt tendenser til vondt i korsryggen..ikke vært så ille før, og det blir jo ikke bedre av å hvile..har prøvd i hele dag å ligge/sitte behagelig,men det er bare like ille:( sitter med varmeflaske i ryggen nå, men det hjelper ingenting..heller motsatt:/ noen som har noen gode råd...?? Begynner å bli slitsomt å ikke sove på nettene,også dette i tillegg til alt annet smårusk..blæææ-dagens syt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere januarmagene som skal ha planlagt keisersnitt? jeg må ha keisersnitt pga for trangt bekken (ble tatt Ct av bekken etter sist fødsel da den endte med hastekeisersnitt) og svak livmor - blir spennende å få vite dato,men samtidig litt rart og vite dagen for når vi blir foreldre.

Noen som har fått dato,hvor lenge før termin ble det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere januarmagene som skal ha planlagt keisersnitt? jeg må ha keisersnitt pga for trangt bekken (ble tatt Ct av bekken etter sist fødsel da den endte med hastekeisersnitt) og svak livmor - blir spennende å få vite dato,men samtidig litt rart og vite dagen for når vi blir foreldre.

Noen som har fått dato,hvor lenge før termin ble det med dere?

Jeg skal ha planlagt krisersnitt, var til samtale med jordmor og lege og fikk det innvilget. Datoen er 13.januar, to uker før termin. De satte to uker før med tvillinger, og en uke før om det var en baby.

 

Jeg har visst det noen uker, fra ca uke 23/24 tror jeg det var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager igjen til termin og jeg gleder meg :gravid: . Jeg måler ganske høyt på symfysemålingene, men innenfor normalen. Fastlegen min tror jeg har en stor baby der inne, men jeg har kun lagt på meg 6kg så jeg lurer på hvor stor han faktisk er. I morgen skal jeg på ekstra kontroll, og dersom symfysemålene fortsatt er "høye", vil hun ha meg inn på sykehuset for en ordentlig sjekk.

 

Jeg krysser fingrene for at gutten min ikke er så stor som hun sier.  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også høye symfysemål og fikk vite på ekstra ultralyd at ungen ligger ca 13% over gjennomsnittet i vekst og at jeg har relativt mye fostervann. Mens legen sier at det er ikke sikkert ungen blir så stor ved termin likevel siden de veldig ofte feil beregner på ultralydene, hun sa ungen ofte Blir mindre enn det de tror ( så håper for min del hun har rett :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt er også større enn snittet fikk vi høre på ul, og mye fostervann. Ligger innenfor gj.snitt på symfysemål.. Babyen må ut uansett, så tiden får vise hvor stor han er, hehe :) Begynner å glede meg veldig til å hilse på, er glad det er jul og nyttår i ventetiden, så det går litt fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag er det 1 mnd til termin :bond:

 

Formen går veldig opp og ned- og i dag er den ganske dårlig. Jeg jobber 80%, men har bare uka som kommer nå igjen!! Er veldig klar for permisjon kjenner jeg. 

 

Har så lite energi, sover dårlig og har leggkramper- heldigvis er bekken, blod-og urinprøver ok. Syns magen er blitt enorm, og lurer veldig på hvor stor babyen er! Skal til jm i morgen. Til nå har sf-målene vært mellom gjennomsnittsstreken og ytterkanten av det graverte feltet. Vet ikke hvor mye det har å si- sist lå jeg under streken på slutten, men fødte likevel ei datter på 3,9 kg (1,5 uke etter termindato). Har heller ikke fått strekkmerker enda da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Vilruge!! Så deilig det må være å ha så kort tid igjen. Kan jo hende du får et lite nyttårsbarn da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager igjen til termin og jeg gleder meg :gravid: . Jeg måler ganske høyt på symfysemålingene, men innenfor normalen. Fastlegen min tror jeg har en stor baby der inne, men jeg har kun lagt på meg 6kg så jeg lurer på hvor stor han faktisk er. I morgen skal jeg på ekstra kontroll, og dersom symfysemålene fortsatt er "høye", vil hun ha meg inn på sykehuset for en ordentlig sjekk.

 

Jeg krysser fingrene for at gutten min ikke er så stor som hun sier.  :blink:

Er du innenfor det grønne feltet..?  :)  Har du ligget høyt hele tiden? Jeg ligger nesten i øvre kant av det grønne feltet og det har jeg gjort hele tiden.. Ikke hørt noe om at jeg kan få enn ekstra sjekk pga det... Blir vel en stor baby da.. :wacko:  Ikke at det er SÅ overraskende da både mor og far hadde høy fødselsvekt...men har jo levd i drømmen om et barn litt nærmere "normalen" enn det vi var.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Har fått mer vann i beina den siste uken, mest på venstre side. Det er hele tiden venstre side som har fått mest av både åreknuter og nå hevelse.

 

Lurer på hva legen sier i morgen. Ødem har vært 0-1 hittil, men nå ser foten rund ut, sånn pute-aktig. Ikke så gøy.

 

I natt var det mye baksing, trykk og spark, som om de laget seg mer plass i magen. Var øm i magen da jeg våknet. Lurer sånn på om de blir i magen til 13.januar. I dag er jeg 32+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Vilruge!! Så deilig det må være å ha så kort tid igjen. Kan jo hende du får et lite nyttårsbarn da!!

Jo da, kaaaaaan jo hende. Men har ikke helt troa... eldste ble jo født 11 dager over. I tillegg ligner jeg min mor som har hatt lange svangerskap, men korte fødsler. er innstilt på en uke etter termin :-) Uansett går det unna for tida- 4 dager igjen på jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på føden forje uke, lå med registrering. Det var 2 dager med lite bevegelser å jeg fikk faktisk panikk.. Men da etter registrering og ul så alt fint ut med lillegutt. Jeg gråt når jeg fikk høre fosterlyden, den deiligste lyden EVER!!!!! Da kunne jeg sovnet etter lyden. Nydelig deilig. Helt ubeskrivelig.

 

Fikk vite lillegutt var litt liten da, men fortsatt innen for det som kalles normalt. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en deilig følelse å få vite at alt er bra når man er så bekymret. Gikk selv 1 1/2 uke med lite liv og oppe på føden 3 ganger men alt bra med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var så dumt var at ei venninne skremte meg veldig med å fortelle om navlestrengen. At den kunne tvinne seg rundt halsen, å da to dager med lite liv så kunne det være forsent.

 

Jordmor på sykehuset beroliga meg veldig da, hun sa at navlestrengen kunne tvinne seg rundt hvor som helst på kroppen til babyen, men at det var sjeldent det skjedde noe, mot at ting kunne skje. Dessuten er det mye inne i magen som skal beskytte babyen, som bl.a fostervannet. Så jeg er mer rolig nå da. Begynner jo å bli trangt for han å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengter tilbake til "sommerfuglbevegelsene" tror lillemann tror han har kjøpt ett oppussinsprosjekt som skal total renoveres før han flytter ut :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nedtellingen begynt for fullt !! 32 dager til termin 4. Januar !!! For min del kan han godt komme om om et par uker, men for hans del håper jeg det blir januar : ))

Magen er enorm og jeg er siten, ellers bra form. Det mest slitsomme er at jeg bekymrer meg fortsatt for om alt kommer til å gå bra !!! Jaaaa.....jeg er håpløs!! Slapper ikke av før ungen er ute tror jeg : ))

 

Ul til fredag og er spent på hvor stor han er og leie : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg visst over den "magiske" grensa jeg også - høygravid! Og begynner å bli skikkelig utålmodig. De siste ukene på jobb virker uendelig lange… Har vært koselig å være gravid, men nå synes jeg det begynner å bli nok, altså. Frykter at de siste ukene kan bli slitsomme... Har kommet fram til at jeg gladelig hadde satt bort jobben til samboer neste gang hvis det hadde vært mulig!  :fnise: Bekymra er jeg også, mye mer enn vanlig. Pleier ikke være noe særlig til hypokonder, men nå blir jegnervøs for det minste ubehag (og dem er det nok av…) Det er jo skummelt nok å skulle få en baby i hus - for et ansvar! - men jeg innså her om dagen at dét (og fødselen) skremmer meg mye mindre enn det å gå gravid, pussig nok. Når snuppa kommer ut er vi ihvertfall to om ansvaret! Det friker meg loddrett ut at hennes liv er 100% avhengig av at min kropp fungerer som den skal. Jaja, det er mye man skal gå rundt og tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...