Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei kjære januarmager!

 

Nå nærmer fødsel seg med stormskritt.. Jeg venter førstemann, 36+5 idag med termin 1. januar!! og har selvfølgelig blitt forkjølet…. er så lite keen på å gå en fødsel i møte med hodepine og rennende nese… i tillegg fikk jeg beskjed om at den lille muilgens ligger med rumpa ned, noe som ikke stresser meg mindre..

Får flere svar etter UL på tirsdag, så får man vel ta det derfra. ellers ser jeg frem til å møte den lille og tar en dag av gangen, det er jo tross alt 3 uker til termin fremdeles, så mye kan skje!

Noen som har erfaring med seteleie og vet hva man evt. gjør dersom de ligger feil vei?

 

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

Hei:-)

 

Jeg er 36+3, og her ligger hun også i sete..:/ alt man skal møte på..må alltid være noe:/ jeg skal også på ul på tirsd.og er veldig spent på hva som skjer fremover! Noen sykehus forsøker ytre vending, og det er jo mindre enn 50%sjanse for å lykkes tydeligvis... Noen kan jo føde i seteleie, dersom man oppfyller noen krav; bekkenet må være stort nok+div.du finner om du googler;-) jeg har letet å letet etter info, og erfaringene er mange-som forventet! Virker som det er veldig individuelt, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og se frem til tirsdag!

 

Lykke til:-)

Hei!

 

Ultralyden igår gikk over all forventning, Gutten ligger med hodet plantet dypt nedi bekkenet og kommer nok ikke til å snu seg før fødsel. PJUh! Jeg hadde begynt å forberede tankene rundt eventuelle valg jeg måtte ta om han lå i seteleie og syns det var vanskelig å forestille seg at keisersnitt var et alternativ.. Jeg har veldig kraftige kynnere og mye mensmurringer i underlivet, og jordmoren trodde ikke jeg kom til å holde ut til termin 1 januar. hun sier det var derfor det var vanskelig å kjenne hodet -fordi det lå så dypt.

Jeg ønsker deg lykke til *Spire nr2*, de sier jo at barna kan snu seg spontant selv bare dager før fødsel om man ikke får det til manuelt.. så du får krysse fingrene - det skal jeg også gjøre for deg! og lykke til, er ikke lenge igjen nå =)

Det er jo skummelt mye man finner om man googler, og det burde vi nok bare slutte med. Det er mye en kan bli skremt av også!!

 

Så utrolig bra for dere!! Det må ha vært en lettelse...:-) her gikk det som forventet, hun ligger i sete. Og til tross for tidligere uttalelser om at de ikke prøver ytre vending på meg pga.tidl.keisersn, så har de bestemt at det skal prøves likevel! Så om 1t skal jeg være på føden og forsøket skal settes igang...jeg er ikke særlig høy i hatten akkurat nå kan du si:/ det er vanskelig når man selv ikke har nok kunnskap om både seteleie, vending,keisersnitt vs.setefødsel+alt det når man har keisersn tidligere! Synd det ikke er en faktabok å gå etter i slike tilfeller, som.forteller hva som er best for stor og liten-punktum!!

Så nå er det bare til å krysse fingrene å håpe dette virker og ikke oppleves som helt grusomt..!!*kjempepositiviøyeblikket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å høre at gutten har snudd seg, lillebjørn :) Spennende juletider for deg, kan skje når som helst. Lykke til i dagene/ukene fremover!!

 

Lykke til idag, Spire nr 2. Håper du vil gi oss en oppdatering hvordan det går.

 

Jordmor kunne ikke kjenne hvordan lillegutt ligger på forrige kontroll, da det var litt tidlig mente hun. Så forhåpentligvis kan hun kjenne det på neste kontroll. Håper han har snudd seg, og jeg liker å tro at han har det, for de siste nettene har jeg fått noen gode spark i ribbeina, klarer ikke å tenke at det kan være armer som er så sterke, hehe. Men hvem vet :)

Denne uken skal vi på svangerskapskurs, er det noen som har vært på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på fødselsforberedende og amme kurs på helsestasjonen for 2 uker siden, var veldig veldig kjekt altså!

Spesielt når man er førstegangs.

Man kan jo lese mye på nettet, men jeg følte vi fikk veldig mye info som var relevant ifht hvor jeg skal føde.

Hvilke typer fødeavdelingen, smertelindring osv som tilbys der.

Var også supert for mannen og få info om når fødselen faktisk er i gang og når man skal ringe inn og når man skal komme inn.

Jeg synes også det var greit at han fikk med seg info om feks slimpropp, vannavgang, hvordan innleggelsen foregår osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg strax til jordmor, litt spent på hvordan magen har vokst siden det var litt lite fostervann på fredag. Er kurven flatet ut er jeg fristet til å be om en sjekk med ul idag for å få en annen leges mening også..for min del kan han gjerne komme ut idag : ))

 

Ha en fin dag videre alle januarmager !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på fødselsforberedende og amme kurs på helsestasjonen for 2 uker siden, var veldig veldig kjekt altså!

Spesielt når man er førstegangs.

Man kan jo lese mye på nettet, men jeg følte vi fikk veldig mye info som var relevant ifht hvor jeg skal føde.

Hvilke typer fødeavdelingen, smertelindring osv som tilbys der.

Var også supert for mannen og få info om når fødselen faktisk er i gang og når man skal ringe inn og når man skal komme inn.

Jeg synes også det var greit at han fikk med seg info om feks slimpropp, vannavgang, hvordan innleggelsen foregår osv.

Så bra dere synes det var kjekt :) Jeg gleder meg, og tenkte at det var greit for mannen å få litt info, da han ikke er med til jordmor eller leser og hører om ting slik som jeg gjør. Så får vi omvisning på sykehuset, og det er jo litt greit for mannen når han skal føre en desorientert dame med rier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vesla har vokst fint og er nå ca 2700g. Jeg er 36 +3. Hun ligger med hodet opp og det blir derfor keisersnitt 3 januar. Tenk at om 23 dager blir jeg mamma :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vesla har vokst fint og er nå ca 2700g. Jeg er 36 +3. Hun ligger med hodet opp og det blir derfor keisersnitt 3 januar. Tenk at om 23 dager blir jeg mamma :-) :-)

Å så morro, deilig med en egen liten nedtellingskalender:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har skjedd i magen, tror den ene har flyttet seg lengre ned. Det verker i lysken, stikker og trykker nedover. Kjennes annerledes å gå. Kynnere/menssmerter i går kveld og formiddag. Kvalm i formiddag. Vanskelig for å sovne om kvelden.

 

Andre som kjenner seg igjen? Er det noe på gang allerede eller er det bare sånn de siste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...jeg må le Regina_George! Kjenner til det;-)

 

Usababy:jeg har det ganske likt..mens smerter i ryggen,murringer i mage og side,kvalm hele dagen å sure oppstøt hyppigere enn vanlig! Løper på do hele dagene, tror kropen gjør seg klar til fødsel ja:-)

 

Her gikk det forøvrig dårlig med vendingsforsøket :( de dyttet å styrte noe voldsomt, men uten hell:( siden morkaken ligger forran så stanget hun hodet i den og kom ikke forbi, så de hadde ikke sjanse..!!va ikke en behagelig opplevelse-men eg hadde prøvd det igjen en annen gang!visste jo på forhånd at det var 50/50% sjanse så... nå blir det røntgen av bekken for å finne ut om jeg kan føde i sete, og så får jeg heldigvis velge dette selv pga.sykehistorien!

Alltid skal det være noe...:/ trøsten er at om 3uker ca.er hun ute uansett!!sagt det før og sier det igjen; helt vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom bekkenet er stort nok, så blir det forsøk på setefødsel..!!siden 50%ender i ks så forbereder jeg meg på det, og håper på litt hell i en setefødsel:-) legene her i stavanger er meget dyktig på setefødsler så jeg føler meg i trygge hender....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få bølger av kvalme som varer i sånn 10-15 minutter. Kommer og går 3-4 ganger om dagen og er akkurat sånn kvalm jeg var i 1.trimester. Er 34+1 i dag. Normalt eller begynner jeg å bli syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt... :-P jeg har vært kvalmere i ett par uker nå... 36+4 har vært kvalm hele tiden da, men nå er jeg mer som jeg var når den første værste kvalmen begynte å gå over.. spire nr. 2.. ka uke prøvde de å snu?? Jeg skal det samme, men synes igrunn det var litt rart at de ikke gør det før i uke 28? Og der er jp bare midt i jula liksom....:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på kontroll i dag, 33+4. :) 34 dager til ks. Blir så herlig å bli kjent med de små jentene! :D

 

Knasker også halsbrann-tabletter, og ryggen og nederst i magen verker en del. Merker det blir tyngre. Men alt i alt syns jeg det har gått fint. Vektoppgang 6,5 kg. Babyene vokser som de skal, begge ligger med hodet ned nå, ene nærmer seg bekkenet men er ikke festet ennå.

 

Ang smak på medisin/tilskudd: Jeg tar magnesium: fins det andre smaker enn sitron? Tygger 3 stk daglig, og de er sykt sure!! Hvorfor ikke lage med jordbærsmak eller noe som er søtere?

du kan jo ta svelgetabletter (300mg) istedet for tyggetabletter. Kjøpes på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må tisse hele tiden! Men det kommer bare pittelitt ut hver gang! Har ingen svie eller smerter, og urinprøvene på kontroll har alltid vært bra, men det er 2,5 uker siden forrige kontroll..

Flere som har det sånn, eller kan det være uvi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Mistenker at det bare er bekkenbunnsmuskulaturen som takker for seg... Lurte på om jeg hadde UVI, men har vært på flere kontroller etter at det begynte å bli sånn, og prøva har vært fin hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer dagens klageinnlegg!!! Er 37+5 idag og begynte dagen med å spy for så å ha tidenes halsbrann resten av dagen. Jeg er stor som en hval og puster som en stranda hval !! Jeg vil bare ha lillebror ut nå og se at alt er bra !!

 

Det beste jeg kan bruk dagen på er å sove.. Og heldigvis sover jeg godt på natta

 

Har heldigvis blitt lovet å slippe overtid så det er vel maks 18 dager igjen , men nå føles det som en evighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH80: håper halsbrannen gir seg og at du slipper å gå lenge. :)

 

Vi var på sykehuset i dag for kontroll, alt bra med de små :) Tvilling 1 veier 2390 gram, tvilling 2 veier rett over 2000 gram. :)

Gleder oss sånn til å treffe dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...