Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag har jeg vært på innskriving..shit tiden går fort nå!!4knappe uker til termin..helt vilt syns jeg!! Pga.sykehistorien min og seteleie fikk vi ikke lagt noen fødselsplan idag, da det er fødepol.og overlege der som må uttale seg...der skal jeg på tirsdag, så det blir veldig spennende!! Har fått flere teoerie fra både jm og lege om å sette meg igang før termin pga.sykehistorie, eller keisersnitt pga.seteleie og div.annet..så jeg forbereder meg egentlig på at det vil skje noe innen 2-4uker..!!overtid blir det hvertfall ikke, så nå er det bare til hvile alt jeg kan, gjøre klart det jeg kan, å bruke masse tid med sønnen min før vi blir 4♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-4 uker ja, det er ikke lenge til heldiggris. Her er det 53 dager til termin. Siste eksamen i morgen og deretter FRI frem til fødsel. Skal strikke en hel garderobe til knøtten, kjøpe julegaver og trene bekkenet, så får vel tiden til å gå. Har til nå sluppet unna alt for stor mage og fortsatt ingen strekkmerker, men disse kommer vel helt på slutten. Gruer meg i så fall:( Såppas forfengelig er jeg dessverre. Dere som har født før, vokser magen mye de siste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor mye den vokser siste ukene jeg. Min blir hvertfall enorm hver gang og dette er tredje gang. Men jeg får ikke et eneste strekkmerker på magen. Bare bittelitt på puppene, men det er i underkant så det er ingen som ser de : ) ikke alle får strekkmerker, og jeg håper virkelig jeg slipper denne gangen også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor mye den vokser siste ukene jeg. Min blir hvertfall enorm hver gang og dette er tredje gang. Men jeg får ikke et eneste strekkmerker på magen. Bare bittelitt på puppene, men det er i underkant så det er ingen som ser de : ) ikke alle får strekkmerker, og jeg håper virkelig jeg slipper denne gangen også !

Så heldig du er!! I min familie har alle fått strekkmerker, både de med stor mage og de med små, så tipper det ligger noe i det at det er hormonelt og arvelig. Jaja, baby er flott uansett da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok også til å få strekkmerker, har litt på sidene fra før.. Håper bare ikke hele magen blir dekket :( Litt misunnelig på de som ikke får det, men må jo bare huske på at vi er forskjellige. Har ikke fått på mage enda, men den begynner å bli svær og har enda 52 dager igjen. (Det er både veldig lenge til og skremmende snart synes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

30 dager igjen til termin og jeg gleder meg :gravid: . Jeg måler ganske høyt på symfysemålingene, men innenfor normalen. Fastlegen min tror jeg har en stor baby der inne, men jeg har kun lagt på meg 6kg så jeg lurer på hvor stor han faktisk er. I morgen skal jeg på ekstra kontroll, og dersom symfysemålene fortsatt er "høye", vil hun ha meg inn på sykehuset for en ordentlig sjekk.

 

Jeg krysser fingrene for at gutten min ikke er så stor som hun sier.  :blink:

Er du innenfor det grønne feltet..?  :)  Har du ligget høyt hele tiden? Jeg ligger nesten i øvre kant av det grønne feltet og det har jeg gjort hele tiden.. Ikke hørt noe om at jeg kan få enn ekstra sjekk pga det... Blir vel en stor baby da.. :wacko:  Ikke at det er SÅ overraskende da både mor og far hadde høy fødselsvekt...men har jo levd i drømmen om et barn litt nærmere "normalen" enn det vi var.. :wink:

 

Ja, jeg er innenfor det grønne feltet og har ikke ligget særlig høyt hele tiden, bare på de siste målingene. Jeg lå også i øvre kant av det grønne feltet, men sist jeg var hos legen målte jeg faktisk midt mellom streken og den ytre kanten. Allikevel henviste hun meg til sykehuset, så den 13.desember vet jeg mer sikkert hvordan jeg ligger an. Blir det en stor baby må jeg føde nede i fødeavdelingen på SUS (evt. keisersnitt hvis babyen er kjempe svær), hvis ikke blir det fødeloft på meg :)  

 

Jeg kan ellers fortelle at jeg faktisk trodde at fødselen var i gang i går. Jeg hadde det jeg anser som sterke kynnere eller kanskje rier fra kl.14:00 til 04:00 i natt. Det begynte som smertefrie sammentrekninger, men mot kvelden (19 tiden) begynte de å bli vonde. I natt har jeg sovet null komma niks pga. smertene. "Riene" varte i omtrent 1 minutt og kom med 5-6 minutters mellomrom. Omtrent kl. 04:00 begynte de å roe seg ned og nå er jeg helt fin igjen. Er det dette de kaller falske rier?  

 

På tirsdag (26/11) mistet jeg en stor del av slimproppen, og det kommer stadig ut litt og litt hver gang jeg tørker meg nedentil. Kroppen viser meg alle tegn på at den er klar for fødsel, mens jeg og termindatoen sier klart ifra om at vi ikke er helt klare enda. 26 dager til termin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok også til å få strekkmerker, har litt på sidene fra før.. Håper bare ikke hele magen blir dekket :( Litt misunnelig på de som ikke får det, men må jo bare huske på at vi er forskjellige. Har ikke fått på mage enda, men den begynner å bli svær og har enda 52 dager igjen. (Det er både veldig lenge til og skremmende snart synes jeg)

 

Selvfølgelig skulle vi alle vært foruten disse strekkmerkene, men kommer de så kommer de. Det er ikke spesielt mye vi kan gjøre med det. Jeg har selv fått en del veldig lyse strekkmerker, og to-tre mer synlige (rosa-ish) på den ene siden av magen. Jeg tenker at det får bli min måte å vise resten av menneskeheten at jeg har bidratt til dens videre eksistens :) Haha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kommer nok også til å få strekkmerker, har litt på sidene fra før.. Håper bare ikke hele magen blir dekket :( Litt misunnelig på de som ikke får det, men må jo bare huske på at vi er forskjellige. Har ikke fått på mage enda, men den begynner å bli svær og har enda 52 dager igjen. (Det er både veldig lenge til og skremmende snart synes jeg)

 

 

Selvfølgelig skulle vi alle vært foruten disse strekkmerkene, men kommer de så kommer de. Det er ikke spesielt mye vi kan gjøre med det. Jeg har selv fått en del veldig lyse strekkmerker, og to-tre mer synlige (rosa-ish) på den ene siden av magen. Jeg tenker at det får bli min måte å vise resten av menneskeheten at jeg har bidratt til dens videre eksistens :) Haha...

Ja, kommer de så kommer de. Er egentlig godt å vite at det ikke er noe vi kan gjøre, litt lettere å akseptere da.

Så spennende med tegn på at fødsel nærmer seg, selv om det enda er litt tid igjen. Håper den lille ikke melder sin ankomst helt enda. Når du kjenner slike rier som du hadde i natt, ringer du til fødeavdelingen da, eller er du rolig og venter? Jeg har alltid vært en som ikke vil "plage" noen, så er spent på hvordan jeg vil reagere når det er min tur... Blir sikkert helt motsatt og skikkelig masekjerring, haha! Masse lykke til fremover, håper du får en god natt siden den forrige var søvnløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er ganske sjelden inne på forumet iforhold til forrige gang. ..:-P er idag 35 uker og lurer på om jeg snart bør finne frem vogn og korg og vaske opp klær ect...:-P det går treigt med meg da bekkenet har tatt helt over bevegelse evnen min... værst fremme.. noen som har gode tips? Små sklei litt igår og siden det har jeg kun klart å ta en 20cm store steg..? 30% på jobb i 2 uker til. . Hurra for permisjon:-) fikk heldigvis vite at han bare er 2, 5% over normal vekst:-P forrige var 17% over, og ble 4300 7dager på overtid. .. håper på nesten en kilo mindre nå..:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er ganske sjelden inne på forumet iforhold til forrige gang. ..:-P er idag 35 uker og lurer på om jeg snart bør finne frem vogn og korg og vaske opp klær ect...:-P det går treigt med meg da bekkenet har tatt helt over bevegelse evnen min... værst fremme.. noen som har gode tips? Små sklei litt igår og siden det har jeg kun klart å ta en 20cm store steg..? 30% på jobb i 2 uker til. . Hurra for permisjon:-) fikk heldigvis vite at han bare er 2, 5% over normal vekst:-P forrige var 17% over, og ble 4300 7dager på overtid. .. håper på nesten en kilo mindre nå..:-P

Jeg har gått til en spesialist med mitt bekken, plagene sitter også for meg fremme i skambenet. Hun sier hvertfall at det eneste som hjelper er å føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wooooho.., høygravid! 40 dager igjen til forventet ankomst ;-) skrekkblandet fryd.. :-)

 

Stort sett god form, kranglete bekken, føles ut som om noen biter meg midt på venstre rompeball når jeg løfter beina :-p

 

Tigerstripene har også kommet på begge sidene av magen, lovehandelsene er enda finere enn før! Synes også jeg kan skimte noen små under navlen, men som den magen vokser for tiden tror jeg ikke jeg ser mye til de fremover.. ;-)

 

Pelle romsterer inni der som aldri før.. Jeg har såvidt begynt å tenke på modningsakupunktur/fødselsforberedende akupunktur, er det noen av dere som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære januarmager!

 

Nå nærmer fødsel seg med stormskritt.. Jeg venter førstemann, 36+5 idag med termin 1. januar!! og har selvfølgelig blitt forkjølet…. er så lite keen på å gå en fødsel i møte med hodepine og rennende nese… i tillegg fikk jeg beskjed om at den lille muilgens ligger med rumpa ned, noe som ikke stresser meg mindre.. 

Får flere svar etter UL på tirsdag, så får man vel ta det derfra. ellers ser jeg frem til å møte den lille og tar en dag av gangen, det er jo tross alt 3 uker til termin fremdeles, så mye kan skje! 

Noen som har erfaring med seteleie og vet hva man evt. gjør dersom de ligger feil vei? 

 

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første lå i sete leie på slutten og snudde seg i uke 38 tror jeg det var... Så de kan fortsatt snu seg : ))

Fødsel nærmer seg med stormskritt ja og kom ennå nærmere for min del når det er snakk om å sette meg i gang om en uke hvis det fortsatt er noe lite fostervann !! Shit !! Kanskje jeg er trebarnsmor om en uke : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooooho.., høygravid! 40 dager igjen til forventet ankomst ;-) skrekkblandet fryd.. :-)

 

Stort sett god form, kranglete bekken, føles ut som om noen biter meg midt på venstre rompeball når jeg løfter beina :-p

 

Tigerstripene har også kommet på begge sidene av magen, lovehandelsene er enda finere enn før! Synes også jeg kan skimte noen små under navlen, men som den magen vokser for tiden tror jeg ikke jeg ser mye til de fremover.. ;-)

 

Pelle romsterer inni der som aldri før.. Jeg har såvidt begynt å tenke på modningsakupunktur/fødselsforberedende akupunktur, er det noen av dere som har erfaring med det?

Hei! 

 

Plagene du beskriver på siden av rompa minner veldig om plagene jeg hadde i forbindelse med bekkenlåsning. det kan lett gjøres noe med, heldigvis! Smertene bak i "smilehullene" er som regel ikke hormonrelatert og låsninger rundt og ved halebeinet kommer pga. overbelastninger og slitasje.. Jeg gikk til naprapat og fikk svært god hjelp fra rundt uke 20 i svangerskapet. Naprapaten min har spesialisert seg på plager i svangerskap og kan anbefales på det sterkeste. etter 4-5 behandlinger er jeg helt fin og har ikke lenger smerter når jeg går, superfornøyd!! Jeg går til Friskhetsklinikken i Drammen og anbefaler de, men finnes sikkert flere med samme tilbud. 

 

Jeg ville sjekket det opp om smertene bak vedvarer, for det finnes hjelp der ute!! 

 

Lykke til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første lå i sete leie på slutten og snudde seg i uke 38 tror jeg det var... Så de kan fortsatt snu seg : ))

Fødsel nærmer seg med stormskritt ja og kom ennå nærmere for min del når det er snakk om å sette meg i gang om en uke hvis det fortsatt er noe lite fostervann !! Shit !! Kanskje jeg er trebarnsmor om en uke : ))

Godt å høre at de kan snu seg så nærme termin da.. Jordmoren min var så usikker på leiet og jeg har liksom aldri tenkt at det var et alternativ før hun nevnte det igår.. men da er det kanskje enda håp! =) 

 

Når har du termin da HH80? Jeg håper jo at vi kan komme over nyttår og at vi slipper å planlegge noen fødsel før den tid.. men godt de følger med, da! hvordan fant de ut om fostervanet forresten? er det noe man kan følge med på selv? Er så mange ting som dukker opp som jeg ikke har tenkt så mye på før.. . .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære januarmager!

 

Nå nærmer fødsel seg med stormskritt.. Jeg venter førstemann, 36+5 idag med termin 1. januar!! og har selvfølgelig blitt forkjølet…. er så lite keen på å gå en fødsel i møte med hodepine og rennende nese… i tillegg fikk jeg beskjed om at den lille muilgens ligger med rumpa ned, noe som ikke stresser meg mindre..

Får flere svar etter UL på tirsdag, så får man vel ta det derfra. ellers ser jeg frem til å møte den lille og tar en dag av gangen, det er jo tross alt 3 uker til termin fremdeles, så mye kan skje!

Noen som har erfaring med seteleie og vet hva man evt. gjør dersom de ligger feil vei?

 

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

 

Hei:-)

 

Jeg er 36+3, og her ligger hun også i sete..:/ alt man skal møte på..må alltid være noe:/ jeg skal også på ul på tirsd.og er veldig spent på hva som skjer fremover! Noen sykehus forsøker ytre vending, og det er jo mindre enn 50%sjanse for å lykkes tydeligvis... Noen kan jo føde i seteleie, dersom man oppfyller noen krav; bekkenet må være stort nok+div.du finner om du googler;-) jeg har letet å letet etter info, og erfaringene er mange-som forventet! Virker som det er veldig individuelt, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og se frem til tirsdag!

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kommer nok også til å få strekkmerker, har litt på sidene fra før.. Håper bare ikke hele magen blir dekket :( Litt misunnelig på de som ikke får det, men må jo bare huske på at vi er forskjellige. Har ikke fått på mage enda, men den begynner å bli svær og har enda 52 dager igjen. (Det er både veldig lenge til og skremmende snart synes jeg)

 

Selvfølgelig skulle vi alle vært foruten disse strekkmerkene, men kommer de så kommer de. Det er ikke spesielt mye vi kan gjøre med det. Jeg har selv fått en del veldig lyse strekkmerker, og to-tre mer synlige (rosa-ish) på den ene siden av magen. Jeg tenker at det får bli min måte å vise resten av menneskeheten at jeg har bidratt til dens videre eksistens :) Haha...

Ja, kommer de så kommer de. Er egentlig godt å vite at det ikke er noe vi kan gjøre, litt lettere å akseptere da.

Så spennende med tegn på at fødsel nærmer seg, selv om det enda er litt tid igjen. Håper den lille ikke melder sin ankomst helt enda. Når du kjenner slike rier som du hadde i natt, ringer du til fødeavdelingen da, eller er du rolig og venter? Jeg har alltid vært en som ikke vil "plage" noen, så er spent på hvordan jeg vil reagere når det er min tur... Blir sikkert helt motsatt og skikkelig masekjerring, haha! Masse lykke til fremover, håper du får en god natt siden den forrige var søvnløs!

 

Nei, her sitter jeg rolig og venter på at det skal bli verre. Jeg er vel ganske lik deg; vil ikke virke alt for "masete", men så er jeg jo også kjent for å drøye ting (da spesielt legebesøk) litt for lenge. Må prøve å finne en balanse der, hvis ikke så ender jeg sikkert opp med å føde hjemme. Hehe...

 

Du kommer nok til å takle dette ganske greit. Jeg har ikke født før, men regner med at jeg kommer til å kjenne kroppen min såpass godt at jeg forstår når tiden er inne. Wæææ.. Dette her begynner å bli litt vel spennende for meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+4 i dag og jaggu har ikke tvilling 2 lagt seg et sted mellom sete og tverr. De som har ligget med hode ned hele tiden. :P Tvilling en lå med hodet ned men litt mer på skrå så hun kunne visst skli inn i tverr hun også. Luringene mine. Planen er å bli satt i gang 18ne men ble lagt inn tidligere da den minste hadde vokst litt lite og jeg har så lang reisevei. I helga har det skjedd lite så håper jeg får vite litt mer hva de tenker i morgen. Fosterlyd og bevegelse er upåklagelig hvertfall. Rart å tenke på at innen 14 dager så er jeg 3barnsmor ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

36+4 i dag og jaggu har ikke tvilling 2 lagt seg et sted mellom sete og tverr. De som har ligget med hode ned hele tiden. :P Tvilling en lå med hodet ned men litt mer på skrå så hun kunne visst skli inn i tverr hun også. Luringene mine. Planen er å bli satt i gang 18ne men ble lagt inn tidligere da den minste hadde vokst litt lite og jeg har så lang reisevei. I helga har det skjedd lite så håper jeg får vite litt mer hva de tenker i morgen. Fosterlyd og bevegelse er upåklagelig hvertfall. Rart å tenke på at innen 14 dager så er jeg 3barnsmor ...

Spennende! Og at de snur seg såpass sent når det er to også, ganske utrolig egentlig. :)

 

Jeg er 33+3 i dag, og har begynt å få verk i ryggen. Har ikke hatt problemer med det til nå, men i natt og i dag så kjenner jeg verking både i korsryggen og lenger opp i ryggen. Lurer på hva som skjer.

Ellers så er alt med det samme. Skal til jordmor på kontroll igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har formen vært helt på bunn. Er 36+4 idag og våknet til tidenes halsbrannkule som ikke går over :-/ Gått med smerter som kommer og går i korsryggen og magen både med og uten kynnere og fått løs mage. Ikke direkte diare' men føler kroppen renser opp for er ikke syk på annen måte.. Magen har synket endel sa jm idag på kontroll.

 

Skikkelig dårlig start på uka. 😊 gleder meg virkelig til dette er over.. Skal på overtidskontroll rett etter termin dato hvis hun ikke er kommet for hun er allerede 10-15% over gj.snitt ca og jm vil ikke at hun skal bli for stor ved fødsel pga de store blødningene jeg hadde ved fødsel 1 og 2..

 

Andre som merker formen synker?? Er så mye jeg vil få gjort men har null energi 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utslitt etter 30 min shopping så formen er ikke på topp nei. Blir varm, svimmel og uggen..

Så lenge jeg er hjemme og puster går ting greit da..

Nå har vi ikke lenge igjen da : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææææh begynner prosessen med å sette i gang på onsdag. Innen helga er over er jeg mamma igjen... klarer så vidt å vagge over gulvet så det er vel forsåvidt greitvå slippe å gå så mye lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...