Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Noen andre som har begynt å få kynnere??? I dag har vært en litt stressende dag, og tror jammen meg jeg har hatt en del av de i dag. Leste litt på nett, og er vanlig fra uke 32 visst- er i uke 30 nå. Det er jo ikke vondt, men blir "sliten" i magen av de...

 

Er veldig innstilt på å gå over tiden, så ser for meg at 3 måneder med dette kan bli slitsomt. Skal til jordmor på mandag, så får ta det opp med henne også. Husker ikke helt når de startet med nr 1, men tror ikke det var så tidlig.

Jeg har hatt kynnere siden uke 15 ca, er visst ikke så uvanlig at det kommer tidligere hos fleregangsfødene. Veldig plagsomt og kommer som regel hvis jeg er sliten, stressa eller anstrenger meg. Virker på jordmor som at dette er helt vanlig og ikke noe å bekymre seg over, bare ta det som ett tegn på at du må roe ned litt når de kommer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg jammen at jeg hopper etter inn i 3. trimester jeg og. I ganske god form, litt bekkenplager, og mer sliten enn vanlig, men koser meg mest med å være gravid. Sykemeldt i 40% så får noen rolige dager innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra ul idag (29+6) og alt så bra ut. Norges beste hjerte som gyn sa :) hehe.. 100% jente iallefall og var ca 10% større enn normalt men det kan fort endres.. :) Storesøs på 8 år var med på ul og det var veldig stas :) Fikk ingen bilder da så det var litt kjedelig, men var jo egentlig bare for å se kjønn og at alt var bra så det går jo bra. Nå må vi bare bli enige om navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuuuuhuuu! Her er jeg...! He he.. Noen dager for sen gitt ;-)

Termin 16 januar, full oppussing av soverommet vårt på gang, og full jobb med andre som er sykemeldte..

Storslagent :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuuuuhuuu! Her er jeg...! He he.. Noen dager for sen gitt ;-)

Termin 16 januar, full oppussing av soverommet vårt på gang, og full jobb med andre som er sykemeldte..

Storslagent :-p

 

16.januar her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Juuuuuuhuuu! Her er jeg...! He he.. Noen dager for sen gitt ;-)

Termin 16 januar, full oppussing av soverommet vårt på gang, og full jobb med andre som er sykemeldte..

Storslagent :-p

 

 

16.januar her også :)

Spennende!

Mens termin her er 11 da, hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

 

Først og fremst vil jeg takke alle for tipsense vedr. blodmangelet. Nå inntar jeg jerntabletter sammen med appelsinjuice og unngår melkeprodukter, så får vi se hvordan dette går. Neste gang jeg er hos legen skal jeg spørre om ikke jeg burde ha gått på andre jerntabletter enn Hemofer. Jeg setter pris på alles tilbakemeldinger :)

 

 

Jeg har en veldig aktiv gutt i magen som er i full bevegelse så og si 24 timer i døgnet, men på fredag i forrige uke kjente jeg ikke liv på hele 10 timer. Jeg gjorde alt i min makt for å få ham i gang igjen, men ingenting virket. Etter en stund ba sykehuset meg om å komme innom for en sjekk, og jeg var vel nesten sikker på at nå var det slutt. Det er den verste følelsen jeg noen gang har hatt. Da jeg la meg ned på benken og fikk satt på diverse bånd med en rund doppler sak, fikk vi høre hjertelyden hans og det var så herlig. Han var der enda :) Jeg fikk i tillegg en trykkeredskap som jeg skulle klikke på hver gang jeg kjente en bevegelse, og det tok ikke lang tid før han plutselig var seg selv igjen. Han sparket og beveget seg, og begynte til og med å hikke. Hadde han bare sovet i 10 timer?? Jeg spurte sykepleieren om dette var vanlig, men jeg fikk vel ikke noe ordentlig svar. Hun reagerte også på den lave blodprosenten min, og spurte om jeg tok jern. Jeg fikk forklart henne hele situasjonen. Så spurte hun meg om ikke legen hadde sjekket feritin nivået, og for å være helt ærlig så tror jeg kanskje ikke at de har sjekket det siden første kontroll. Så ha hun videre at dersom jeg tar mye jern, og dette ikke er årsaken til lav blodprosen, så vil blodet bli tykkere og kanskje ikke passere gjennom navlestrengen. HJELP!!! Plutselig hadde jeg hjertet i halsen igjen. Fikk dere sjekket feritin nivået? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag kom jeg hjem til overraskelses baby-shower! Ante absolutt fred og ingen fare, så mens mannen insisterte på å ta hunden ut av bilen så tuslet jeg hjem og skiftet til maleklær totalt uvitende om at 2 etg var full av gode venninner..!

Begynte å male vinduslistene på soverommet, så hørte jeg plutselig noen lyder i 2 etg, tenkte at det bare var noe som veltet.. " jaja, det knuste sikkert ikke.." Så plutselig hørte jeg noen som gikk i trappen samtidig som jeg så mannen gikk forbi huset vårt sammen med hunden.. Skikkelig careless tenkte jeg at "det er visst noen her, sikkert bare innbrudd.." og fortsatte og male videre..!

Jentene måtte faktisk komme ned å hente meg.. haha!

 

Oppe hadde de pyntet stuen med ballonger og annen blå pynt..

Masse gode kaker og cookies ble også servert!

 

Fikk leke forskjellige leker, den ene leken gikk ut på å gjette hva de hadde pakket inn bare ved å kjenne utenpå pakkene.. Forskjellige babyting som smukk, body, tåteflaske, bleie osv..

 

Den andre leken så skulle alle klippe til en tråd ut ifra hvor stor de trodde magen min var, veldig morsomt.. Den jeg klippet selv var sikkert 15 cm for lang mens den ene venninnen min vant med 1 cm for kort tråd..

Veldig artig lek!

 

Ellers hadde de alle tatt med seg ett bilde fra de var baby så skulle jeg gjette hvem som var hvem, veldig morsomt og klarte alle utenom svigerinnenne mine som er en eggede tvillinger ;)

 

Ellers fikk jeg og Pelle mange fine gaver! Både bleiekake, tøy, utstyr og leker samt gode kremer til mor..!

 

Alt i alt en super dag, og jeg skjønner nå hvorfor mannen var litt stressa over at det var støv på gulvet (vi pusser opp, så ikke så veldig overraskende), og at han vasket både toalettet OG vasket ut av vasken på badet før vi gikk i middagsbesøk til mine foreldre..

 

Veldig artig å bli lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet til 3. trimester jeg også.. :D  Rart, men veldig godt.. ;)  Synes det føles som en evighet til januar, men samtidig føles det nært.. :)

 

Er fremdeles i full jobb, men tror jeg må få meg litt sykemld snart.. Ryggen og bekken krangler, pluss at jeg blir mye fortere sliten.. Ny følelse for meg, for jeg har alltid bare kunne kjøre på med fult tempo og ikke kjenne hvor sliten jeg er før kvelden.. ;) men, men.. Viktig å lytte til den stakkars kroppen som jo gjør en fantastisk jobb.. :wub::rolleyes:

 

Ellers har jeg stor trang til redebygging..hihi :D  Kunne gjerne ordnet både stellerom og soverom nuh, men må vente litt.. ;)  Får trille litt på vognen når jeg blir for utålmodig.. :)

 

Er det noen av dere som har brukt probiotika?

Endret av rugemaskinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle januarmager!

Da skriver vi november og er 1 mnd nærmere vår mnd !!

Jeg er i uke 32 og Igår spydde jeg igjen for første gang siden uke 17!!! Great ; )

Nå gleder jeg meg til å møtte mageboeren : ) 64 dager til termin idag !!

Hvordan er det med der andre ?? Jeg er uggen og sliten, jobber fullt ennå og skal nå jobbe 7 dager i strekk !!! Får se hvordan det går. Er det rolige dager på jobben så bør det gå greit : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Da hopper jeg over hit! :D

Er 28 uker i dag, og merker at det blir litt tyngre.

Begynte 3.trimester med å ringe føden pga magesmerter...ikke noe moro. Det var mye vondere enn kynnere, lå som et belte over nedre del av magen og økte intenst i styrke. Så vondt at jeg måtte kaste opp. Sykehuset ba meg komme inn for sjekk om det kom tilbake, eller at jeg fikk blødninger eller lekket fostervann. De hadde lav terskel når det er tvillinger. Det ga seg heldigvis til slutt, så jeg slapp å reise inn på sykehuset.

 

Håper ikke det blir mer trøbbel framover. Bortsett fra dette har jeg hatt det bra. Og masse liv hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå går det jammen unna..november already!! Helt utrolig...men veldig deilig :)
Her er formen ok..desverre fått en begynnende bekkenløsning, og er skjev i bekkenet bak, så nå er jeg beordret til ro og hvile til det går over..altså aner ikke hvor lenge :P Alt jeg eventuelt gjør får jeg igjen for med smerter, enda mer mangel på nattesøvn osv..så jeg gjør som ekspertene sier ;) 
Ellers begynner vi virkelig å få ting på plass i hus, og har vasket en god del av klær og alt annet til babyen..nå gjenstår litt montering av møbler, siste finish på babyrommet osv..Men jeg slapper av, og føler vi er ajour, der vi vil være :) Nå skal vi kose oss med resten, og se frem til en herlig førjulstid i desember :)
Håper dere har det fint :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då blir eg med her, i alle fall i to dagar før ks på mandag. Har blittlange dagar på sjukehuset, men er glad for at eg er i trygge hender! Dessverrever d kanskje no alt begynner, opp og nedturar på barneklinikken, for den knøttlille gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og over i 3 trimester:-) Deilig! Formen er veldig bra, men unntak av vondt i isjasnerven innimellom.

Hei! Da jeg var gravid sist kjente jeg isjasnerven min hele tiden en periode (husker ikke helt når det begynte). Av og til hogg det skikkelig. Fra uke 35 gikk jeg til modningakupunktur, og nevnte dette. Jeg fikk en "isjasnål",  smertene forsvant, og kom aldri igjen :-) Akupunktur er jo mye diskutert, men jeg er overbevist at for dette (og leggkramper), så er det ingen tvil om at det hjalp for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då blir eg med her, i alle fall i to dagar før ks på mandag. Har blittlange dagar på sjukehuset, men er glad for at eg er i trygge hender! Dessverrever d kanskje no alt begynner, opp og nedturar på barneklinikken, for den knøttlille gutten vår.

Alle gode ønsker for deg og lille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0 i dag:) Utrolig deilig å nærme seg termin, begynner å bli skikkelig lei av denne ugjenkjennelige kroppen. Har lagt på meg mye, får kynnere bare jeg går fort til t-banen og er konstant utmattet. Har fire eksamner fremover, så er det permisjonstid ved jul. Skal bli deilig!! Har forøvrig kjøpt inn nesten alt nå. Vogn, triptrap m/newborn, seng, stellebord, vognpose og full garderobe er på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anaira : ja jeg fikk sjekket ferritin . Blodprosenten min er helt fin, men ferritin dvs jernlager er på 11. Skal ligge mellom 20 og opp til 150 eller 200 eller noe rundt der, men tror de anbefaler jerntilskudd dersom den er under 40. Mn bar vært lav siden jeg fikk min andre gutt i 2007. Ferritin har vært helt nede i 5 og da var jeg slapp da .. Fikk den opp til 40 med duroferon durette, men det spørs hvordan den utvikler seg nå som jernteppet er enormt i siste del av svangerskapet. Be legen om en ferritin sjekk mandag : )

 

Browneyes: masse lykke til på mandag ! Antall uker har mere å si enn vekt når det gjelder prematurt barn. Organene til gutten din er jo like modne som hos et barn på 1,2 kg født i uke 29. Skjønner at du de redd, men dette går bra !!!! Stor klem fra meg !!

 

Ha en fin lørdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Då blir eg med her, i alle fall i to dagar før ks på mandag. Har blittlange dagar på sjukehuset, men er glad for at eg er i trygge hender! Dessverrever d kanskje no alt begynner, opp og nedturar på barneklinikken, for den knøttlille gutten vår.

Tenker på dere. Masse gode ønsker til mandag! Håper virkelig alt går bra med deg og den lille babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over hit jeg også:D 28 +1 i dag..

På mandag var vi på 3D ultralyd. Alt så fint ut med den lille, og det var så herlig å se ansikt og alle de fine bevegelsene:) Men vi fikk oss litt av en overraskelse, for i magen ligger det ikke en jente som vi ble fortalt på oul, men en gutt.. Så vi bruker tiden på å omstille oss nå. Vi hadde valgt navn, og noe klær og utstyr med jentefarge hadde blitt kjøpt inn. Har heldigvis fått byttet noe av klærne, men navnet blir det vanskeligere å finne ut av. Men vi begynner sakte, men sikkert å vende oss til tanken på gutt istedet, og det blir jo veldig bra det og<3

 

Ellers er formen grei. Har muskulære smerter under brystet som til tider er veldig vondt og plagsomt, og jeg er mye sliten og trøtt, så er nå 50% sykemeldt. Var hos jordmor denne uka, og da hadde jeg litt lav blodprosent. Har begynt på jerntabletter, så får håpe det gir meg litt mer energi hvertfall:)

 

Vi har også vært på babyshopping denne uka, så nå er seng, barnevogn, stellematte og diverse på plass. Gleder meg til å sette det fram om noen uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då blir eg med her, i alle fall i to dagar før ks på mandag. Har blittlange dagar på sjukehuset, men er glad for at eg er i trygge hender! Dessverrever d kanskje no alt begynner, opp og nedturar på barneklinikken, for den knøttlille gutten vår.

masse lykke til Browneys. Tenker på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tatt 3D-ultralyd, er det verdt det? Jeg var på UL i uke 6, i uke 8, i uke 12 og OUL i uke 19... Jeg har altså ikke noe behov for å se at alt er greit, men tenker at det kanskje er gøy å se ansiktet osv? Bor i Oslo og her koster det vel 1200kr, ikke all verdens men likevel 1200 kroner da.. Usikker altså:/

Endret av Regina_George
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Dere som har tatt 3D-ultralyd, er det verdt det? Jeg var på UL i uke 6, i uke 8, i uke 12 og OUL i uke 19... Jeg har altså ikke noe behov for å se at alt er greit, men tenker at det kanskje er gøy å se ansiktet osv? Bor i Oslo og her koster det vel 1200kr, ikke all verdens men likevel 1200 kroner da.. Usikker altså:/

Vi var på 3D ul, betalte 600kr. Det var privat, og hun er flink. Men hun advarte oss at det var vanskelig, spesielt når det var tvillinger, for de gjemmer hverandre gjerne litt. Det var det også, men vi fikk noen bilder :)

Noen bilder blir bare creapy...de prøvde på oul også, det ble ingen gode bilder av.

 

Men hvis du er forberedt på at det _kan_ være vanskelig, så ville jeg prøvd. Det koster litt men er veldig koselig å se likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit inn til meg selv:) har blitt ferdig med 2.trimester:) endelig føler jeg at jeg kan glede meg. Babyen sparker og turner mye iløpet av dagen:) i morgen skal vi på ul å se om morkaka har tenkt å flytte seg el ikke. Jeg gler meg til å se babyen og håper inderlig at den har det bra.... ikke så lett å være optimist når en har mistet tidligere. Har frykten der hele tiden. Men jobber hardt med å bevare de gode tankene:) nå har jeg satt på ei vaskemaskin med nøytrale arveklær fra storesøster, koser meg med slike ting og håper at dette kommer i bruk av den gode lille babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...