Gå til innhold

Novemberjentene:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt ny ul i dag og endelig var de fornøyde så nå blir det uttak på mandag:) blir spennende men e skikkelig spent og har jo litt spørsmål håper noen kan svare?

Er det enkelt å sette ovitrelle sprøyta/ pennen? Hvor lang tid tar et uttak? Innsett? Hvordan kommer de til? Sikkert mange rare spørsmål men er første gang så er litt uerfaren...lure jo fælt kor vondt det blir... Men glad det endelig er vår tur:)

Jeg kan dessverre ikke svare deg , men jeg lurer på det samme selv ang uttak .

 

Forresten har jeg tatt ovitrelle sprøyten da , og den er som og ta menopur sprøyten . Jeg synes de er vonde. Jeg er pyse når det gjelder sprøyter 😳 skikkelig sprøyteskrekk:/ Ovitrelle er litt enklere å sette bare! Og det var vel kanskje det du lurte på når jeg tenker meg om 😄.

 

Håper du får bedre svar av noen andre her:)

Lykke til med uttak og innsett :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok Pregnyl, og den må man blande selv og ta som en vanlig sprøyte. Var supernervøs, men gikk heldigvis fint.

 

Tror hverken uttak eller innsett tok lenger tid enn 10-15 min. Tar lenger tid med uttak. På uttaket får man både beroligende og lokalbedøvelse. Litt ubehagelig og vondt er det, men går fint. Ved innsett skal man møte med full blære, og jeg var så redd jeg uke skulle ha full nok blære, så jeg pøste på med vann da vi kjørte fra Oslo til Porsgrunn . Det ble en mildt sagt ubehagelig opplevelse for jeg var så sykt tissatrengt at jeg ikke var tilsnakkenes. 😊 de vasker deg innvendig med varme kluter før begge "inngrep". Ikke noe å grue seg til! Lykke til!

Endret av Olianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tatt blodprøver idag og startet med Orgalutran idag. Skal fortsette med det til mandag, så ny blodprøve, så tror de at det blir bra nok, slik at jeg kan starte med Menopur. Øker dosen denne gang til 300 IE. Første gang jeg har starta med Orgalutran først, men er vel pga det tullet jeg hadde med cyste/follikel for nesten 2 uker siden....  :huh:  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som "ruger"?  :)  Jeg har hatt skikkelig mye murring i ryggen de siste dagene, så jeg er i grunn overbevist om at det er mensen som kommer snart (Pleier alltid å merke det i ryggen når jeg skal ha den). Har selvfølgelig et lite håp om at det ikke er det det er også da men. :)  Flere som er som meg, og går og kjenner etter hele tiden? Hehe.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare på rugedag 3 enda! Mitt 3. forsøk, så jeg for min del har gitt opp og kjenne så mye etter! Lei av at Lutinissen lurer meg:-) men kjenner jeg meg selv rett, så kommer vel symtomjakten etter hvert...! :-) til nå hat jeg ikke kjent noe, men har ikke kjent etter heller faktisk!

Hvilken rugedag er du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar:) håper det går greit på mandag og ikke blir alt for vondt. Sliter me kink i ryggen og for tiden så er skikkelig uheldig håper morfinen hjelper godt:)

 

Spennende med dere som ruger nå håper det setter seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme meg tok en test i dag på rugedag 10. Den var helt HVIT såklart, men er for tidlig håper jeg. Ser det er så mange som får positiv allerede da.

Endret av *Enlitentil*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre som har hatt veldig vondt i magen rett før uttak? Skal inn i morgen og har sykt vondt. Hele magen står på spreng:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har hatt veldig vondt i magen rett før uttak? Skal inn i morgen og har sykt vondt. Hele magen står på spreng:(

har ikke opplevd det, men medesinene tar nok det:-) maaasse lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har hatt veldig vondt i magen rett før uttak? Skal inn i morgen og har sykt vondt. Hele magen står på spreng:(

Lykke til Petra-prøvedokke!! (festlig nick forresten. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første ul i dag. Er spent på hvordan denne Elonva har funket. Ved tidligere forsøk har foliklene vokst lite på den første ultralyden, så er spent på hvordan det er nå. Regner med jeg må sette noen doser Puregon før det er klart for uttak!

Dette blir det aller siste forsøket vårt og det er litt rart. Tenk, det er 11 år siden vi startet prøvingen på vanlig måte. Har liksom vært i denne "lage-barn-bobla" siden da. Er jo rååååheldig å ha fått to ivf-barn, så dette blir jo bare bonus dersom det blir noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har hatt veldig vondt i magen rett før uttak? Skal inn i morgen og har sykt vondt. Hele magen står på spreng:(

Håper du forteller hvordan det gikk:)

 

Jeg har ul i morgen for å se hvordan medisinene har funket, muligens uttak på mandag om en uke om det så bra ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første ul i dag. Er spent på hvordan denne Elonva har funket. Ved tidligere forsøk har foliklene vokst lite på den første ultralyden, så er spent på hvordan det er nå. Regner med jeg må sette noen doser Puregon før det er klart for uttak!

Dette blir det aller siste forsøket vårt og det er litt rart. Tenk, det er 11 år siden vi startet prøvingen på vanlig måte. Har liksom vært i denne "lage-barn-bobla" siden da. Er jo rååååheldig å ha fått to ivf-barn, så dette blir jo bare bonus dersom det blir noe.

Sitter selv nå og venter på å komme inn på ul.

Har også brukt elonva, og er veldig spent...

Oppdatering kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal på første ul i dag. Er spent på hvordan denne Elonva har funket. Ved tidligere forsøk har foliklene vokst lite på den første ultralyden, så er spent på hvordan det er nå. Regner med jeg må sette noen doser Puregon før det er klart for uttak!

Dette blir det aller siste forsøket vårt og det er litt rart. Tenk, det er 11 år siden vi startet prøvingen på vanlig måte. Har liksom vært i denne "lage-barn-bobla" siden da. Er jo rååååheldig å ha fått to ivf-barn, så dette blir jo bare bonus dersom det blir noe.

Sitter selv nå og venter på å komme inn på ul.

Har også brukt elonva, og er veldig spent...

Oppdatering kommer!

Hvordan gikk det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skuffa...

 

Legen så kun to fine eggposer, og de må tas på onsdag, for livmorslimhinnen var bra.

Så han sa at på onsdag vil vi kunne få ut to, ett eller null egg...

 

Så får jeg nå bare håpe at gullegget ligger der nå, da.

 

Jeg spurte hvordan det ville bli med medisinering på et evt neste forsøk, og da sa han at han ville nok ha meg på langt regime. Han hørtes nesten ut som om han helst ville ha hatt meg på det denne gangen også, men det var jo en annen lege jeg var inne hos første gangen.

 

Er så redd dette har vært bortkastet. Tells det som et fullt forsøk hvis man ikke får ut noen egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :(

Men du trenger jo ikke mer enn ett egg så vi får krysse fingre:))

Jeg vet egentlig ikke så mye om forskjellen på kort og langt regime ? Jeg begynte rett på piller og menopur på dag 2 i syklusen . Er nå på dag 8 og skal inn på ul i morgen . Tror jeg har det de kaller kort regime (?):)

Kan jeg spørre hvorfor du må ha ivf?

Jeg har lav amh :( så jeg regner ikke med å få frem så mange egg selv . Legen da han håpet på to !

Vet ikke om det telles som et fult forsøk egentlig . Men vil tro det . Sykepleieren sa at det var antall egguttak de telte som forsøk. De du får på frys kan du få satt inn så lenge du har egg nok:)

Jeg er også skikkelig negativ . Såvidt jeg gidder og ta sprøytene nå.. For i mitt hode kommer det ikke til å gå alikevel . Mannen min er positiv og holder meg oppe:)

Det går sikkert bra for deg også:) jeg krysser fingre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skuffa...

 

Legen så kun to fine eggposer, og de må tas på onsdag, for livmorslimhinnen var bra.

Så han sa at på onsdag vil vi kunne få ut to, ett eller null egg...

 

Så får jeg nå bare håpe at gullegget ligger der nå, da.

 

Jeg spurte hvordan det ville bli med medisinering på et evt neste forsøk, og da sa han at han ville nok ha meg på langt regime. Han hørtes nesten ut som om han helst ville ha hatt meg på det denne gangen også, men det var jo en annen lege jeg var inne hos første gangen.

 

Er så redd dette har vært bortkastet. Tells det som et fullt forsøk hvis man ikke får ut noen egg?

Så utrolig leit, Elibjo! Skjønner godt at du er skuffa. Men du trenger jo kun ett egg:-) Vi får krysse fingre for at det er gullegget som kommer ut på onsdag!

 

Jeg er veldig overrasket over dagens UL. Elonva har visst gjort susen her i gården. Ca 6-7 eggposer på hver side i str 10-14 mm. Så skal på ny UL på onsdag og evt uttak på enten fredag el mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :(

Men du trenger jo ikke mer enn ett egg så vi får krysse fingre:))

Jeg vet egentlig ikke så mye om forskjellen på kort og langt regime ? Jeg begynte rett på piller og menopur på dag 2 i syklusen . Er nå på dag 8 og skal inn på ul i morgen . Tror jeg har det de kaller kort regime (?):)

Kan jeg spørre hvorfor du må ha ivf?

Jeg har lav amh :( så jeg regner ikke med å få frem så mange egg selv . Legen da han håpet på to !

Vet ikke om det telles som et fult forsøk egentlig . Men vil tro det . Sykepleieren sa at det var antall egguttak de telte som forsøk. De du får på frys kan du få satt inn så lenge du har egg nok:)

Jeg er også skikkelig negativ . Såvidt jeg gidder og ta sprøytene nå.. For i mitt hode kommer det ikke til å gå alikevel . Mannen min er positiv og holder meg oppe:)

Det går sikkert bra for deg også:) jeg krysser fingre:)

 

De har ikke funnet noen spesifikk grunn til at vi ikke blir gravide. Min amh er på 9, så det er jo ikke så ille.

Jeg har ikke brukt piller, kun en sprøyte på dag to som varer i 7 dager, og sprøyte på dag 6 7 og 8. UL nå på dag 8, og så blir det uttak på dag 10.

 

På langt regime begynner man gjerne på nesespray rundt dag 20 i syklusen, og så er det liksom i _neste_ syklus at selve uttak og innsett blir. Hvis jeg har forstått det riktig.

 

Ta sprøytene, du. De har du jo tross alt betalt for ;) Jeg er vel ikke direkte negativ, ser heller på meg selv som en litt pesimistisk realist... ;) Så jeg sitter ikke akkurat og gråter, er ikke direkte lei meg heller, Bare litt sånn "jaja, det var vel det jeg tenkte. Hvorfor skal det gå nå når det ikke har gått før?".

 

En erfaring rikere blir man i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er skuffa...

Legen så kun to fine eggposer, og de må tas på onsdag, for livmorslimhinnen var bra.

Så han sa at på onsdag vil vi kunne få ut to, ett eller null egg...

Så får jeg nå bare håpe at gullegget ligger der nå, da.

Jeg spurte hvordan det ville bli med medisinering på et evt neste forsøk, og da sa han at han ville nok ha meg på langt regime. Han hørtes nesten ut som om han helst ville ha hatt meg på det denne gangen også, men det var jo en annen lege jeg var inne hos første gangen.

Er så redd dette har vært bortkastet. Tells det som et fullt forsøk hvis man ikke får ut noen egg?

Så utrolig leit, Elibjo! Skjønner godt at du er skuffa. Men du trenger jo kun ett egg:-) Vi får krysse fingre for at det er gullegget som kommer ut på onsdag!

Jeg er veldig overrasket over dagens UL. Elonva har visst gjort susen her i gården. Ca 6-7 eggposer på hver side i str 10-14 mm. Så skal på ny UL på onsdag og evt uttak på enten fredag el mandag.

Så bra!

Hadde håpet Elonva skulle funke bra her også. Så lite bivirkninger er veldig greit. Men jeg gidder jo ikke det mer når det ikke blir flere egg.

 

Så da har du en 12-14 eggposer, da? Det høres jo helt strålende ut! Måtte dette bli et vellykket siste-forsøk for deg :) Er spent på å høre fortsettelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...