Gå til innhold

Novemberjentene:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her jeg :)
Fikk telefon fra sykepleier på Riksen i dag om at vi fikk komme inn tidligere.. Hadde plass i uke 51, men ble flyttet på :)
Nå er det MASSE tanker og uro i kroppen med hvordan dette foregår.. Har prøvd i 9 år og hadde mislykket insemineringsforsøk for noen år tilbake...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melder meg inn her jeg :)

Fikk telefon fra sykepleier på Riksen i dag om at vi fikk komme inn tidligere.. Hadde plass i uke 51, men ble flyttet på :)

Nå er det MASSE tanker og uro i kroppen med hvordan dette foregår.. Har prøvd i 9 år og hadde mislykket insemineringsforsøk for noen år tilbake...

 

Så bra du slapp å vente så lenge da:-) Hvor mye ble du flyttet frem? (bare litt nysgjerrig siden jeg også hører til hos riksen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Melder meg inn her jeg :)

Fikk telefon fra sykepleier på Riksen i dag om at vi fikk komme inn tidligere.. Hadde plass i uke 51, men ble flyttet på :)

Nå er det MASSE tanker og uro i kroppen med hvordan dette foregår.. Har prøvd i 9 år og hadde mislykket insemineringsforsøk for noen år tilbake...

 

Så bra du slapp å vente så lenge da:-) Hvor mye ble du flyttet frem? (bare litt nysgjerrig siden jeg også hører til hos riksen).

 

Hei! Vi sto på venteliste på uke 47, så ble altså flyttet fra uke 51-47 :) Er så nervøøøøøs!!!!! Er dette din første gang? (Unnskyld jeg er ny her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Melder meg inn her jeg :)

Fikk telefon fra sykepleier på Riksen i dag om at vi fikk komme inn tidligere.. Hadde plass i uke 51, men ble flyttet på :)

Nå er det MASSE tanker og uro i kroppen med hvordan dette foregår.. Har prøvd i 9 år og hadde mislykket insemineringsforsøk for noen år tilbake...

 

Så bra du slapp å vente så lenge da:-) Hvor mye ble du flyttet frem? (bare litt nysgjerrig siden jeg også hører til hos riksen).

 

Hei! Vi sto på venteliste på uke 47, så ble altså flyttet fra uke 51-47 :) Er så nervøøøøøs!!!!! Er dette din første gang? (Unnskyld jeg er ny her..)

 

Så bra da:-) Vi hadde vårt første icsiforsøk i august som dessverre var negativt. Vi har to egg på frys, så nå blir det fryseforsøk i uke 48/49!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Melder meg inn her jeg :)

Fikk telefon fra sykepleier på Riksen i dag om at vi fikk komme inn tidligere.. Hadde plass i uke 51, men ble flyttet på :)

Nå er det MASSE tanker og uro i kroppen med hvordan dette foregår.. Har prøvd i 9 år og hadde mislykket insemineringsforsøk for noen år tilbake...

 

Så bra du slapp å vente så lenge da:-) Hvor mye ble du flyttet frem? (bare litt nysgjerrig siden jeg også hører til hos riksen).

 

Hei! Vi sto på venteliste på uke 47, så ble altså flyttet fra uke 51-47 :) Er så nervøøøøøs!!!!! Er dette din første gang? (Unnskyld jeg er ny her..)

 

Så bra da:-) Vi hadde vårt første icsiforsøk i august som dessverre var negativt. Vi har to egg på frys, så nå blir det fryseforsøk i uke 48/49!

 

Så spennende!!! Da krysser jeg alt jeg har for dere! Jeg er fullstendig lammet med panikk og skrekk og glede og følelser ++ på en gang her siden vi har prøvd i 9 år og endelig skjer dette.. Hjelpes. Men nå håper jeg at alt går bra :)

Er de ålreite på Riksen? Holder du til i Akershus eller Oslo siden du tilhører Riksen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er spent på oppstart! Det er jo veldig godt å komme i gang når man har prøvd lenge. 9 år er jo veldig lenge... Krysser alt for at dere lykkes på første forsøk.

Vi holder til i Oslo, og jeg synes de er hyggelige på riksen. Man merker at de har det travelt, og at de ikke alltid har så god tid til å prate, forklare osv. Man føler seg nok bedre personlig ivaretatt i det private, men prisen gjør sitt til at det er verdt å prøve de tre forsøkene man har i det offentlige! Legene virker flinke på riksen, så du er i gode hender:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre!! Jeg forstår godt de har mye å gjøre... de sykepleierne jeg har snakket med virker svært så koselige :) Jaja.. Jeg krysser alt jeg har men er veldig godt innstilt på en fremtid uten barn. Man gir litt opp etter så lang tid med prøving. Har dere prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre!! Jeg forstår godt de har mye å gjøre... de sykepleierne jeg har snakket med virker svært så koselige :) Jaja.. Jeg krysser alt jeg har men er veldig godt innstilt på en fremtid uten barn. Man gir litt opp etter så lang tid med prøving. Har dere prøvd lenge?

Vi har "bare" prøvd i 2 år, men jeg har ønsket barn de siste 10 årene så savnet er stort. Personlig har jeg stor tro på at vi skal få det til, selv om det kanskje blir en del forsøk før det klaffer. Vi er innstilt på å fortsette i det private om ikke det skulle gå på d 3 forsøkene vi har nå. Jeg klarer ikke å innstille meg på et liv uten barn, og vil alltid kjenne en stor sorg om jeg ikke får oppleve å bli mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så godt å høre!! Jeg forstår godt de har mye å gjøre... de sykepleierne jeg har snakket med virker svært så koselige :) Jaja.. Jeg krysser alt jeg har men er veldig godt innstilt på en fremtid uten barn. Man gir litt opp etter så lang tid med prøving. Har dere prøvd lenge?

 

Vi har "bare" prøvd i 2 år, men jeg har ønsket barn de siste 10 årene så savnet er stort. Personlig har jeg stor tro på at vi skal få det til, selv om det kanskje blir en del forsøk før det klaffer. Vi er innstilt på å fortsette i det private om ikke det skulle gå på d 3 forsøkene vi har nå. Jeg klarer ikke å innstille meg på et liv uten barn, og vil alltid kjenne en stor sorg om jeg ikke får oppleve å bli mamma...

Ja, jeg forstår det godt. Det er tungt å gå igjennom alt dette. Krysser alt jeg har for dere!!

Kan jeg spørre om icsi forsøkene regnes som de "3 forsøkene" eller er det kun ivf som regnes som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icsi regnes også som de 3 forsøkene. Legene vurderer om ivf eller icsi er mest hensiktsmessig for dere. Noen ganger gjør de ivf på halvparten av eggene og icsi på resten. Får man egg på frys regnes de som bonusforsøk, Dvs at vi fortsatt er på 1. forsøk når vi nå skal ha frys. Det er mye å sette seg inn i, og man lærer mye på dette forumet. Det er hyggelig å melde med andre jenter i lignende situasjon som forstår hva vi går gjennom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var endel av forum tidligere når vi var mest aktive med å prøve. De siste årene har det bare blitt til at vi ikke prøver men bare har sex uten beskyttelse Hehe. Men, så langt ingen lykke.

 

Hm, fungerer dette med icsi på samme måte som ivf? Beklager mye spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg blir å høre til denne gruppen. Venter menstruasjon om 12 dager. Så blir vel oppstart med nesespray i november.

 

Må bare se ann om det hele kræsjer med en sydentur tur i slutten av november. Så kanskje vi må vente til etter nyttår med forsøk 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader og...... Ny runde!!!! Denne gang håper jeg på kort regime. Fikk m mandag, så jeg ligger likt som deg Lovise 83

 

La oss håpe dette er siste gang. For et mas

Ja, nå må vi vell snart få til dette hæ:-) når har du satt opp tid til uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var endel av forum tidligere når vi var mest aktive med å prøve. De siste årene har det bare blitt til at vi ikke prøver men bare har sex uten beskyttelse Hehe. Men, så langt ingen lykke.

 

Hm, fungerer dette med icsi på samme måte som ivf? Beklager mye spørsmål!

Alt er likt helt til eggene er tatt ut av kvinnen. Ved ivf legger de ett egg i hver sin skål og tilsetter ca 100.000 sædceller. Ved icsi "putter" de en sædcelle inn i hvert egg. Dette gjøres ved dårlig sædkvalitet, så da hjelper de sædcellen inn i egget. Bare hyggelig at du spør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fader og...... Ny runde!!!! Denne gang håper jeg på kort regime. Fikk m mandag, så jeg ligger likt som deg Lovise 83

La oss håpe dette er siste gang. For et mas

Ja, nå må vi vell snart få til dette hæ:-) når har du satt opp tid til uttak?

Har ikke fått noe dato. Ringte inn mens igår og sykepleieren sa hun skulle sende skjema til meg. Jeg håper på kort regime, siden eggene mine har så dårlig kvalitet. Kanskje de blir bedre uten spray.

 

Har du fått dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fader og...... Ny runde!!!! Denne gang håper jeg på kort regime. Fikk m mandag, så jeg ligger likt som deg Lovise 83

La oss håpe dette er siste gang. For et mas

Ja, nå må vi vell snart få til dette hæ:-) når har du satt opp tid til uttak?
Har ikke fått noe dato. Ringte inn mens igår og sykepleieren sa hun skulle sende skjema til meg. Jeg håper på kort regime, siden eggene mine har så dårlig kvalitet. Kanskje de blir bedre uten spray.

 

Har du fått dato?

ikke akuratt dato, men i uke 45! Ul 1/11, så får dato da! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Tror jeg hører til her :) Skal i gang med fryseforsøk helt i slutten av oktober, gleder meg masse og er veldig spent :)

 

Noen som vet når innsett blir viss jeg får mensen rundt den 28. oktober? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si, men vist du skal ha langt regime s tipper jeg du får uttak i uke 51 om du får mensen 28/10! Så da rekker du det sikker akuratt før juleferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt.. Mannen min absolutt MÅ på et møte i Bergen uttaksuken som er satt opp for meg. Snakket med sykepleier og da må vi nesten utsette en uke, og jeg må da gå på den møkkasprayen enda en uke til. Riksen hadde allerede drøyet neste en uke ekstra for å få kabalen til å gå opp. Så nå blir det bortimot fem uker på sprayen før jeg kan starte m sprøytene! Altså nesten 2 mnd tilsammen m denne sprayingen. Er så lei av all denne ventingen og ventingen og ventingen. Forrige gang var jeg nødt til å reise bort som gjorde at jeg også da måtte gå en uke ekstra på sprayen. Alle utsettelser eller ting som ikke går helt som planlagt blir så veldig stort når dette er så viktig for meg. Ble så sinnsykt lei meg av å måtte utsette en uke, selvom det overhodet ikke er mye i det hele tatt i det store og hele. Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg å kjenner at tr er på vei....så usikker om jeg får den fullt i dag eller morgen og hvilken dag blir oppstart med puregon så er litt spent:)

Har et spørsmål ang puregon sprøytene det står 900 IE og 300 IE på de jeg har er det styrke eller hvor mye det er i? Håper jeg har nok.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det angir hvor mye den inneholder, på en måte... Dersom du skal ha feks 150 IE hver dag inneholder sprøyten på 900 IE 6 doser mens den på 300 IE inneholder 2 doser. Dersom du skal ha feks 300 IE pr dag har du tilsammen 4 doser på begge sprøytene. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det angir hvor mye den inneholder, på en måte... Dersom du skal ha feks 150 IE hver dag inneholder sprøyten på 900 IE 6 doser mens den på 300 IE inneholder 2 doser. Dersom du skal ha feks 300 IE pr dag har du tilsammen 4 doser på begge sprøytene. Skjønner?

Takk for hjelpen ja det er 150 pr dag jeg skal ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første sprøytedag her igjen! Hvordan går det ned dere som er igang? Jeg har hatt veldig mye intens hodepine denne gangen! Forferdelig slitsomt:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg ringt inn og fikk klarsignal til å begynne:) første sprøytedag er i morgen kjenner jeg gruer meg hehe. Fått tid til ul 31.oktober nå. Er liksom så uvirkelig at nå er vi igang....kjenner jeg gruer meg. Sko ønske alt kunne gått naturens gang heller men er vel bare å hoppe i det:)

Bruker dere smertestillende ved mensen nå samtidig så en går på sprøyter? Har intense mens smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...