Gå til innhold

Novemberjentene:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

 

Du Nicoline det går nok bra skal du se, på riksen og Ullevål gir de ikke morfin lenger, bare noen smertestillende og avslappende i tablettform og lokaledøvelse i skjeden. Det går helt fint :) man blir ikke så surrete heller og kan bare gå hjem med en gang etterpå. Det er sikkert den varianten du kommer til å få da.

Huff jeg har jo vært så idiotisk å Google egguttak ! Det skulle jeg aldri ha gjort .

Værre enn å føde, ubeskrivelig vondt, kniv i magen .. Beskrivelsene er mange.

Blir helt svimmel bare av å tenke på det jeg ....

Får prøve å ikke tenke på det...og håpe det går fort :)

 

Det er ikke alltid så lurt å lese om andres erfaringer, for uttak oppleves visst veldig forskjellig fra person til person. Jeg opplevde uttaket som fullstendig smertefritt! Kjente ingenting, og det er helt sant! Det er selvsagt ubehagelig å ligge i en sånn stol, og jeg var så nervøs at jeg visst ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dermed ble jeg så letta når det var over og jeg ikke hadde smerter. I ettertid av uttaket hadde jeg mye luftsmerter og så jo høygravid ut. Det var ikke godt, men dette overlever du! Det kommer til å gå så fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med rugerne her inne? Er på rugedag 7 i dag. Hadde murringer på høyre side frem til for to dager siden. Nå er det helt stille. Men jeg er sykt trøtt og har ømme pupper, med tydelige blodårer. Men det er vel lutinusens skyld. Føler ikke det er så positivt at murringene er borte, men da jeg ble gravid med datteren min i forrige runde kjente jeg absolutt ingenting. Dagene snegler seg av gårde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det uttak på fredag. Har flere follikler enn noen gang før til tross for at jeg er blitt stimulert mindre (men også annerledes stimulering denne gang, så det er vel derfor). Får håpe kvaliteten på eggene de tar ut også er bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Nurse77! Maaaasse lykke til!

 

Jeg er jo også på rugedag 7 i dag! Jeg har veldig mye stikkninger nedi der, og ømme og faktisk større bryster...! Men jeg prøver og lavær og annalysere formye så lenge jeg går på den .... lutinussen!!! :-D

Endret av Lovise83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Du Nicoline det går nok bra skal du se, på riksen og Ullevål gir de ikke morfin lenger, bare noen smertestillende og avslappende i tablettform og lokaledøvelse i skjeden. Det går helt fint :) man blir ikke så surrete heller og kan bare gå hjem med en gang etterpå. Det er sikkert den varianten du kommer til å få da.

Huff jeg har jo vært så idiotisk å Google egguttak ! Det skulle jeg aldri ha gjort .

Værre enn å føde, ubeskrivelig vondt, kniv i magen .. Beskrivelsene er mange.

Blir helt svimmel bare av å tenke på det jeg ....

Får prøve å ikke tenke på det...og håpe det går fort :)

Det er ikke alltid så lurt å lese om andres erfaringer, for uttak oppleves visst veldig forskjellig fra person til person. Jeg opplevde uttaket som fullstendig smertefritt! Kjente ingenting, og det er helt sant! Det er selvsagt ubehagelig å ligge i en sånn stol, og jeg var så nervøs at jeg visst ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dermed ble jeg så letta når det var over og jeg ikke hadde smerter. I ettertid av uttaket hadde jeg mye luftsmerter og så jo høygravid ut. Det var ikke godt, men dette overlever du! Det kommer til å gå så fint:-)

Jeg vet det er dumt å lese om andre på Google sånn ! Skal ikke lese mer om det ihverfall :)

Men tar svaret ditt med meg og krysser fingre for at jeg er like heldig :)

 

Får bare ta det som det kommer:) ikke så mye annet og gjøre :)

 

Tusen takk for oppmuntring alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 12. Jeg merker ikke stort bortsett fra litt ømme pupper, men det kommer vel av tablettene eller lutinusen. Blir spennende å se på fredag, selv om jeg i grunn ikke har så store forhåpninger. Tenker jeg burde merket litt mer hvis jeg skulle ha blitt gravid på dette fryseforsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på rugedag 12. Jeg merker ikke stort bortsett fra litt ømme pupper, men det kommer vel av tablettene eller lutinusen. Blir spennende å se på fredag, selv om jeg i grunn ikke har så store forhåpninger. Tenker jeg burde merket litt mer hvis jeg skulle ha blitt gravid på dette fryseforsøket.

Det er jo ikke sikkert :)

Noen merker ikke noenting til graviditet :)

Det er bare å krysse :) lykke til :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon.

 

Ett egg har blitt befruktet og delt seg "helt fint", som labteknikeren sa...

 

Det andre "egget" var kun et eggeskall.

 

Så de ser fortsatt litt an, men hvis vi ikke hører noe i morgen formiddag (før halv elleve), så blir det innsett.

 

Spennende!

Skjønner ikke hvordan jeg skal få gjort noe fornuftig i dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon.

 

Ett egg har blitt befruktet og delt seg "helt fint", som labteknikeren sa...

 

Det andre "egget" var kun et eggeskall.

 

Så de ser fortsatt litt an, men hvis vi ikke hører noe i morgen formiddag (før halv elleve), så blir det innsett.

 

Spennende!

Skjønner ikke hvordan jeg skal få gjort noe fornuftig i dag... :)

Da krysser vi fingrene for at det er GULLEGGET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg fått telefon.

 

Ett egg har blitt befruktet og delt seg "helt fint", som labteknikeren sa...

 

Det andre "egget" var kun et eggeskall.

 

Så de ser fortsatt litt an, men hvis vi ikke hører noe i morgen formiddag (før halv elleve), så blir det innsett.

 

Spennende!

Skjønner ikke hvordan jeg skal få gjort noe fornuftig i dag... :)

Da krysser vi fingrene for at det er GULLEGGET!!

Så bra! Da vil jeg tro du er en ruger om et døgns tid :) . Yes, vanskelig å få gjort no fornuftig i de vente dagene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått telefon.

 

Ett egg har blitt befruktet og delt seg "helt fint", som labteknikeren sa...

 

Det andre "egget" var kun et eggeskall.

 

Så de ser fortsatt litt an, men hvis vi ikke hører noe i morgen formiddag (før halv elleve), så blir det innsett.

 

Spennende!

Skjønner ikke hvordan jeg skal få gjort noe fornuftig i dag... :)

 

Åååå hurra:))))

 

Så spennende :) dette må gå bra :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre om alle her inne:) Lykke til for dere som skal inn i morgen :) krysser fingrene for dere:)

 

Har selv fått satt inn i dag, ble 3 gode egg av 8 som ble befrukta på vanlig vis og et satt inn:) 2 er på frys så krysser fingrene for at dette finner seg til rette inni der:) blir noen lange dager fremover nå ja i venteperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre om alle her inne:) Lykke til for dere som skal inn i morgen :) krysser fingrene for dere:)

 

Har selv fått satt inn i dag, ble 3 gode egg av 8 som ble befrukta på vanlig vis og et satt inn:) 2 er på frys så krysser fingrene for at dette finner seg til rette inni der:) blir noen lange dager fremover nå ja i venteperioden.

Gratulerer som ruger! :-) Kjempebra å få to embryo på frys også! Men ikke det at du får bruk for de med det første...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:). Da ble det hentet ut 7 egg idag. Uthentinga gikk utrolig bra. Kjente lite smerter. Litt støl nå bare. Håper eggene befruktes og blir til sterke embryoer :). Er såå glad uthentinga er over. Hr startet med lutinus nå. Er trøtt som fy etter all medisinen idag.. Så gjett hva jeg skal gjøre nå hehe.....dypt ned i hotellsenga og zzzzz:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Ringo79! Nå får du virkelig slappe av! :-)

Jeg har satt ny personlig rekord og fikk ut 15 egg. Men jeg vet jo ingenting om kvaliteten enda, så er superspent på telefon fra bioigeniøren i morgen.

Uttaket gikk veldig greit. Jeg har aldri hatt mye vondt ifm uttak. Anser det mest som ubehagelig. Jeg er ekstremt rolig når jeg ligger der og det hjelper på. (Angst forsterker jo smertefølelsen.)

 

Jeg føler meg rimelig sløv av medisinene, så har inntatt sofaen. Mannen min er i gang med å rydde og vaske til helga.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to med overstått uttak, og mange egg ut:-)

 

Her kom mensen i dag, så da har jeg startet opp med progynova. Jeg har ringt Riksen og gitt beskjed, og fått time for ultralyd den 25/11. Regner med innsett ca 1/12. Det kjennes veldig godt å være i gang med forsøk igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende å høre om alle her inne:) Lykke til for dere som skal inn i morgen :) krysser fingrene for dere:)

 

Har selv fått satt inn i dag, ble 3 gode egg av 8 som ble befrukta på vanlig vis og et satt inn:) 2 er på frys så krysser fingrene for at dette finner seg til rette inni der:) blir noen lange dager fremover nå ja i venteperioden.

Gratulerer som ruger! :-) Kjempebra å få to embryo på frys også! Men ikke det at du får bruk for de med det første...;-)

Takk ja nå gleder jeg meg bare til test dagen lyst å kjenne noe men det er lite med det hehe. Ja godt å ha 2 i reserve men håper de kan ligge på vent noen år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Ringo79 og Nurse77 :) håper det er gode egg som blir befrukta og at dere får noen til frys og:) nå er det bare å ta seg en velfortjent hvil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra uttak, begge to!

 

Jeg har blitt ruger for første gang, og er så spent :)

Blir noen laaaange 14 dager framover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra uttak, begge to!

 

Jeg har blitt ruger for første gang, og er så spent :)

Blir noen laaaange 14 dager framover....

Hurra det gikk :) gratulerer :) blir spennende dager fremover for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :). Glad det er over nå :). Bare å vente i spenning nå.. Første gangen fikk jeg vel ut 18 egg...men var da på grensen til å være overstimulert. Andre gang var det 15. Var veldig mange tomme poser denne gangen. Ikke vant til det, men lot mag ikke vippe av pinnen der jeg lå ;). Bar holdt øynene lukket og pustet i vei. Gikk såå bra :). Uthentingene kan virkelig være totalt forskjellig fra fang til gang :) :). Har sovet i mange timer nå. Bare kos resten av kvelden :). Gleder meg til mandag og innsett :)

 

Nurse77: gratulerer såå mye med mange egg!!!! Håper det blir mange på frys i tillegg til et fantastisk ferskt egg inn :) :). Nå skal du bare kose deg i helga.. St.olavs har sluttet med å ringe for å fortelle hvordan befruktningen går. De ringer bare om noe er galt, så jeg håper virkelig ikke at de ringer meg i helga ;). Men må få høre ditt resultat når de Jar ringt deg fra klinikken :) :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ul i dag viste enda en eggpose. Så da har vi tre og ikke to. Den var litt mindre enn de andre så egguttak ble satt til tirsdag morgen .

Men jeg lurer på en ting , om noen her kan svare:)

Jeg skal sette eggløsningsprøyten 2145 på søndag kveld . Egguttak skjer som sagt på tirsdag, 0945! Og det er jo 36 timer etter eggløsningsprøyten !

Men eggløsning kan jo skje mellom 12-48 timer etter sprøyten er satt. Så hva gjør vi da om eggløsning skjer FØR vi kommer inn? Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ul i dag viste enda en eggpose. Så da har vi tre og ikke to. Den var litt mindre enn de andre så egguttak ble satt til tirsdag morgen .

Men jeg lurer på en ting , om noen her kan svare:)

Jeg skal sette eggløsningsprøyten 2145 på søndag kveld . Egguttak skjer som sagt på tirsdag, 0945! Og det er jo 36 timer etter eggløsningsprøyten !

Men eggløsning kan jo skje mellom 12-48 timer etter sprøyten er satt. Så hva gjør vi da om eggløsning skjer FØR vi kommer inn? Noen som vet noe om det?

Eggene sitter fast i veggen på innsiden av eggposene. Det eggløsningssprøyta gjør er å løsne de fra denne veggen slik at de flyter rundt i eggposen. You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...