Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål angående utregning. Jeg hadde første dag i siste mens 29 juli. Ganske lettvint - en mandag. Men når jeg bruker terminkalkulatoren på babyverden sier den at jeg er 6 + 2 dager på vei. Men om jeg teller hele uker fra denne datoen kommer jeg til 7+2. Hvordan regner dere? Har syklus på 39/40 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cami246: Det er avhengig av når du hadde el. Som regel regner man 14 dager fra el til mens/ikm, mens det er perioden fra mens til el som blir lengre/kortere om en har lang eller kort syklus. Derfor har kalkulatoren regnet en uke kortere enn du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som sliter med kvalme?

Var hos legen idag å fikk postafen. Første tablett er tatt så nå sitter jeg å venter på resultat.

Er nå 6+3, å håper virkelig det gir seg snart!! De som sa at gravide får morgenkvalme løy, jeg er kvalm døgne rundt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg er sykemeldt pga kvalme nå. symptomene mine bare flommet på over natta. Gikk fra å ikke føle meg gravid i det hele tatt til kjempekvalm, oppblåst, VONDE bryster, ekstremt trøtt osv.... Ingen tvil om at jeg er gravid iallefall^^  Jeg er også kvalm hele døgnet. Var det i mitt forrige svangerskap også, da var jeg kvalm fra uke 6-16, men verst frem til uke 13 (oppkast). Håper jeg slipper at det varer like lenge denne gangen, for da har jeg 11 uker igjen med dårlig form.... *surkesurke* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cami246: Det er avhengig av når du hadde el. Som regel regner man 14 dager fra el til mens/ikm, mens det er perioden fra mens til el som blir lengre/kortere om en har lang eller kort syklus. Derfor har kalkulatoren regnet en uke kortere enn du :-)

 

Ok, men hva blir egentlig rett da? For på min app regner de som meg, og mener jeg er i uke 7 (der har jeg registrert alle mine mens siste 4 mnd - og app har regnet ut forventet eggløsning ca). Men jeg får bare si at jeg er i sånn uke 6-7 da? er vel ingen som kanskje har akkurat dato for unnfangelse heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til dere andre: huff, misunner dere ikke! Jeg er minst på 6+2 nå, og heldigvis ikke plaget stort med kvalme, utenom at jeg blir litt kvalm om blodsukkeret blir lavt. Får krysse fingrene for at det fortsetter sånn, også krysser jeg fingrene for at dere slipper å være så kvalme så alt for lenge! tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok, men hva blir egentlig rett da? For på min app regner de som meg, og mener jeg er i uke 7 (der har jeg registrert alle mine mens siste 4 mnd - og app har regnet ut forventet eggløsning ca). Men jeg får bare si at jeg er i sånn uke 6-7 da? er vel ingen som kanskje har akkurat dato for unnfangelse heller ;)

 

Da er det riktig at du er 6+2 (evt 6+1) nå pga din lange syklus! Jeg er litt lengre på vei enn deg, men har også lang syklus så må derfor "trekke fra" en uke beregnet fra siste mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva blir egentlig rett da? For på min app regner de som meg, og mener jeg er i uke 7 (der har jeg registrert alle mine mens siste 4 mnd - og app har regnet ut forventet eggløsning ca). Men jeg får bare si at jeg er i sånn uke 6-7 da? er vel ingen som kanskje har akkurat dato for unnfangelse heller ;)

 

Da er det riktig at du er 6+2 (evt 6+1) nå pga din lange syklus! Jeg er litt lengre på vei enn deg, men har også lang syklus så må derfor "trekke fra" en uke beregnet fra siste mens.

aha, okey. Ikke lett å forstå seg på alle disse utregningene ;) Men da tar jeg utgangspunktet i at jeg er på uke 6, dvs halveis til uke 12-grensen! 

 

Noen som har fått noe form for mage enda? Heldigvis ikke noe synlig her, forutenom at jeg plutselig har pupper da (var ikke mye å skryte av før). Men jeg er lang (180) og har lest at man da ofte har babyen litt mer "inni" seg enn utenpå. Kjenner jeg er veldig fornøyd om det ikke er noe veldig synelig før etter 12 uke.. da gjør det ingenting om folk spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg burde sikkert vært sykemeldt pga kvalme, men det er ikke så lett i studiet. Jeg har heldigvis ingen obligatorisk undervisning, men det er kjipt å gå glipp av den for det. Jeg er 6+1 i dag, og denne uken/disse to dagene har jeg spydd :/ håper ikke jeg har det sånn til langt ut i 2. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også!

Og håper virkelig jeg blir værende. :)

 

Har termin ca 16.-18.mai (litt avhengig av sykluslengde - har ikke regna helt på det enda).

 

Jeg er 33, samboeren min 35. Bor i Bergen, men skal flytte til Stavanger/sola om noen mnd.

 

Har en fantastisk gutt på nesten 1 år fra før.

 

Lite symptomer, litt murring og kanskje litt trøtt. Ømme pupper, men ammer fortsatt så vet ikke hvem av dem som har "skylden" for det.. <3

 

Ja, og så er jeg blitt ekstremt sentimental i det siste.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som har fått noe form for mage enda? Heldigvis ikke noe synlig her, forutenom at jeg plutselig har pupper da (var ikke mye å skryte av før). Men jeg er lang (180) og har lest at man da ofte har babyen litt mer "inni" seg enn utenpå. Kjenner jeg er veldig fornøyd om det ikke er noe veldig synelig før etter 12 uke.. da gjør det ingenting om folk spør :)

 

 

Jeg har begynt å få mage!! Er også høy (174) og slank. Vi lurer på om det kan være 2 inni der(!!??!!?) har ikke tvillinger i familien , men det kan jo skje alle. Får mase litt på tidlig ultralyd hos legen mandag neste uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel slenge meg på her jeg også, selv om det er griseskummelt. Er 32 år og gravid igjen etter tre spontanaborter i løpet av 3 år. Denne gangen var det ikke helt planlagt. Vi skulle jo ta prøver for ivf nå vi.. Kan ikke akkurat si jeg er lei meg for dette nei, men er så redd for at det skal gå galt igjen. Er 6 uker på vei ca, og så hjerteaktivitet på ul i dag. Er vel bare å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som har menslignende smerter? Venter liksom bare på at den skal komme til tross for tre positive tester over eit par dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som har menslignende smerter? Venter liksom bare på at den skal komme til tross for tre positive tester over eit par dager...

Jeg har fremdeles masse mensenmurringer, og jeg er i uke seks :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som har menslignende smerter? Venter liksom bare på at den skal komme til tross for tre positive tester over eit par dager...

 

 

Det e helt vanlig med murringer gjennom hele svangerskapet ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som har menslignende smerter? Venter liksom bare på at den skal komme til tross for tre positive tester over eit par dager...

Oyes!! Spooky.. men det skal vist være supernormalt så:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv! Og det før vi var i gang i "ordentlig" prøving! Er supergira fordi denne er etterlengta. Fikk litt svakt kryss, selvom jeg er en uke over mens. Men streken kom med en gang da! Dette er andremann og hadde null symptomer med første; nå er jeg kvalm, ømme bryst og stikninger/murringer.

 

Alder: 25/mann på 26

Uke: 5

PP: 1

Dette er andremann

Symptomer; se ovenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år, 30 innen mai.. jeg er førstegangsgravid og det er kanskje like greit at vi ikke ventet lengre. Jeg var redd for at jeg muligens ikke var så fertil pga alder, men dette gikk kjapt! ^_^  Det var ikke planlagt egentlig, men jeg sluttet på pillen og gikk over til sikre perioder. Var egentlig ikke så nøye med de sikre periodene nå på slutten.. og vips! Har aldri vært gravid før, og jeg blir litt bekymret når det er så mange her inne som snakker om SA og MA!! Er det mange av dere som aldri har hatt slikt før?

 

Mannen min er og 29.

 

Mine sympomer: trøtt, redusert appetitt

Endret av chillaot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen tilbake etter to dagers opphold. Vet søren ikke hva som er verst av å være bekymret og kjempekvalm! Uansett, veldig glad for at spiren ser ut til å klamre seg fast!! :) hvordan er formen til dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 5+3. har allerede ømme bryster, og er mer trøtt enn vanlig...

det kan også ha litt med den kraftige forkjølesen jeg våknet opp med i dag oxo :P

Håper jeg blir frisk snart, for dette var ikke gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen egentlig ganske grei, utenom at jeg er litt mer sliten da - så det er flere ting som er litt mer ork nå ;) samt noen veldig få kvalmebølger innimellom når jeg sitter stille - men henger godt sammen med blodsukker, og såklart tunge bryster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...