Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Heihei! Nygravid og slenger meg på her!  :)

 

Alder: 23 (han er 27)

Positiv test: 27.08
Uker: 4+2

Antatt termin 11.05.14
PP: 2
Førstegangs?: Jepp
Bosted: Trøndelag
Symptomer: Ømme brystvorter, svimmelhet og besvimelse, altfor god luktesans, litt kvalm, veldig slapp, oppblåst, små stikninger i nedre del av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vi er på første PP, og jeg har sykt lang syklus (spesielt når man går og venter).. IKM er om 6 dager.. kryss fingrene for meg for at mens ikke kommer :):)

Den har vært på dagen siste 4 mensperioder (sluttet med p-pille for 10 mnd siden) så periode skal stemme rimelig godt med 41 dager.

 

Akkurat nå misunner jeg dere som har 28 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET alle har forskjellige symptomer - men dere som akkurat nylig har fått vite at dere var gravide husker sikkert de siste ukene. Hvordan var det med dere? Jeg er usikker om jeg leter etter symptomer og kjenner på ting som kanskje var der før - eller om de faktisk er der.

Mine symptomer (jeg som skrev over - enda 5 dager til IKM):

for 1,5 uke siden svært såre brystvorter og oppblåst mage - mest sannsynlig EL

Etter denne tid har såre brystvorter forsvunnet, men føler brystene har blitt tyngre. Jeg har heller ikke store pupper og lite fett i de, så kjenner godt kjertelene og føler de har vokst litt øverst mot armhule-siden.

Hetetokter 7 dager før IKM på jobb, varmt, ukonsentrert og rastløs i kroppen.

Hatt noe humørsvigninger siste tiden, men det kan jo også være fordi jeg venter i spenning ;)

 

Vet at ingen kan svare direkte på dette her, men er første gang for meg og ikke ønske om å dele dette med kjente enda da jeg ikke vil ha press på meg - derfor ikke så mange å snakke om rundt symptomer. JA jeg vet jeg egentlig "bare" må vente 5 dager nå.. men nysgjerrigheten tar meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET alle har forskjellige symptomer - men dere som akkurat nylig har fått vite at dere var gravide husker sikkert de siste ukene. Hvordan var det med dere? Jeg er usikker om jeg leter etter symptomer og kjenner på ting som kanskje var der før - eller om de faktisk er der.

Mine symptomer (jeg som skrev over - enda 5 dager til IKM):

for 1,5 uke siden svært såre brystvorter og oppblåst mage - mest sannsynlig EL

Etter denne tid har såre brystvorter forsvunnet, men føler brystene har blitt tyngre. Jeg har heller ikke store pupper og lite fett i de, så kjenner godt kjertelene og føler de har vokst litt øverst mot armhule-siden.

Hetetokter 7 dager før IKM på jobb, varmt, ukonsentrert og rastløs i kroppen.

Hatt noe humørsvigninger siste tiden, men det kan jo også være fordi jeg venter i spenning ;)

 

Vet at ingen kan svare direkte på dette her, men er første gang for meg og ikke ønske om å dele dette med kjente enda da jeg ikke vil ha press på meg - derfor ikke så mange å snakke om rundt symptomer. JA jeg vet jeg egentlig "bare" må vente 5 dager nå.. men nysgjerrigheten tar meg!

Har vært gravid før uten at det var planlagt, og da tok jeg abort. Fant ut at jeg var gravid igår (som er veldig planlagt). Egentlig så har jeg ikke hatt noe særlig symptomer. Og orker heller ikke gå rundt å kjenner på ting og tang for mye, for jeg tror mye egentlig bare ligger i hode for å si det sånn.. Uten å være for sikker, så vil jeg også påstå symptomene på tidlig graviditet er for lik vanlig mens, at det blir veldig vanskelig å kjenne forskjeller. For min egen del så skjønte jeg at jeg var gravid for 3 dager siden, da jeg begynte å kjenne ut som jeg hadde UVI på gang. Samme som jeg hadde første gang jeg ble gravid, og da kjøpte sånne UVI test strips på apoteket for jeg var så sikker på at jeg måtte komme meg til legen å få antibiotika (Vært litt plaga med UVI tidligere når jeg var yngre). Fikk positiv test 13 dager etter eggløsning, vet ikke om jeg kunne fått positiv test tidligere, da jeg ikke prøvde å teste før igår..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig - tror mye kan komme fra hodet også-. så en får vel bare vente til dagen mens skal komme å se.. :)

Haha, ja det skjønner jeg kjempe godt. Var igrunn veldig utålmodig selv. Har 33 dagers syklus, så da blir vente tiden lenge. Trengte heldivis bare å prøve en gang, og får krysse fingrene for at det forblir den ene gangen også. For min del var det vel en motivasjon å tenke at om man tester og styrer for tidlig, så får man med høy sannsynlighet en negativ test, og da skal man gå å være nedfor pga det også uten at det kanskje var nødvendig i det hele tatt. Bedre å vente i spenning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år fra Buskerud her :) Testa positivt 31. juli, 5 dager på "overtid".

 

Supernervøs for at noe skal gå galt, så krysser alt som kan krysses for at det går bra! Satser på å få tidlig UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: Jeg er 27, samboer 29
Uker: 4+3
PP: 4  
Førstegangs?: Ja 
Bosted: Holter, Akershus 
Symptomer: ømme og tyngre pupper, noen stikkinger nedre del av magen.
Har regnet meg frem til termin 11.mai:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fortalt om graviditeten til familie/venner enda? Jeg har kun fortalt mamma, men skal fortelle til pappa og søster i helgen :) synes det er "slitsomt" å holde på denne hemmeligheten! Hehe :)

 

Så skal jeg i konfirmasjon i helgen og vet vi skal få servert lam så tror jeg må snike meg til å snakke med kokken og be om ekstra godt stekt. Huff.. Gleder meg til det er offentlig jeg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har fortalt om graviditeten til familie/venner enda? Jeg har kun fortalt mamma, men skal fortelle til pappa og søster i helgen :) synes det er "slitsomt" å holde på denne hemmeligheten! Hehe :)

 

Har fortalt det til 4 venninner og skal fortelle kjæresten det i kveld... Er gode grunner til at venninnene mine fikk vite det, jeg gleder meg ikke egentlig til å fortelle kjæresten! Mulig mamma får vite det til helga, men ikke helt sikker enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg slenger meg på! Testet i dag, og jammen var den positiv. Jeg er 23 og han er 27. Vi brukte 2pp og det er første gang jeg er gravid. Fra terminkalkulator har jeg termin 14.mai :)

 

Jeg har lagt en uke nå med kvalme og mensmurringer. Jeg er veldig var for kvalme, og har slitt med det utenom svangerskap også. Så jeg regner med at jeg har noen mnd med kvalme forran meg! Jeg har også hatt ømme pupper de 3-4 siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: Jeg er 27, samboer 29

Uker: 4+3

PP: 4

Førstegangs?: Ja

Bosted: Holter, Akershus

Symptomer: ømme og tyngre pupper, noen stikkinger nedre del av magen.

Har regnet meg frem til termin 11.mai:)

Vi vet nok kanskje hvem hverandre er.... :-) er også fra Holter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan melde meg på her! Testet positivt i går - sinnsykt skummelt og veldig moro!!

Alder: 24 og 24

Sted: Oslo

Termin: 11 mai i følge terminkalkulator

Førstegangsgravid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Ikm lørdag men allerede 3 positive tester. Da blir det baby mai da :) ikke regnet ut dato enda. Min første gang og første pp så dette gikk kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VET alle har forskjellige symptomer - men dere som akkurat nylig har fått vite at dere var gravide husker sikkert de siste ukene. Hvordan var det med dere? Jeg er usikker om jeg leter etter symptomer og kjenner på ting som kanskje var der før - eller om de faktisk er der.

Mine symptomer (jeg som skrev over - enda 5 dager til IKM):

for 1,5 uke siden svært såre brystvorter og oppblåst mage - mest sannsynlig EL

Etter denne tid har såre brystvorter forsvunnet, men føler brystene har blitt tyngre. Jeg har heller ikke store pupper og lite fett i de, så kjenner godt kjertelene og føler de har vokst litt øverst mot armhule-siden.

Hetetokter 7 dager før IKM på jobb, varmt, ukonsentrert og rastløs i kroppen.

Hatt noe humørsvigninger siste tiden, men det kan jo også være fordi jeg venter i spenning ;)

 

Hei! Er akkurat som deg, leter etter symptomer. har de samme greiene, blir fort het, øm i brystene innimellom, humørsvingninger, klikka på ei venninne også var det liksom ikke noe å klikke for egentlig, griner plutselig, også lykkelig ! Litt rastløs  på natta, men bemerkelsesverdig våken på jobb. jeg får trøttheten etter jobb åå gud bedre hvor jeg gjesper, hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) morsomt! Har bare bodd der noen måneder så kjenner ikke mange her;-) er fra Oslo egentlig.

Aha, nei.. da blir det annerledes :-) Jeg er født og oppvokst her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå..i dag har jeg virkelig fått føle kvalmen :/ 6uker i dag. Håper den holder seg "mild" og ikke ender opp med hode over doskåla. Hadde nesten ikke kvalme med LilleGull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: Jeg er 25, sambo 27
Uker: 4+6

Termin: 12.05.14
PP: 2pp
Førstegangs?: Nei har en liten prinsesse på 21mnd.
Bosted: Stavanger
Symptomer: Plutselig halsbrann, trøtt og konstant sulten!

 

Gleder med til å bli kjent med dere :) Med jenta vi har nå var jeg med i en BIM-gruppe å det var det som gjorde at permisjonen min var utrolig kjekk! Håper på det samme denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...