Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Er helt ny i gamet, så prøver å hive meg på her  ;)

 

Er 21 år fra stavanger, med samboer på samme alder.

Ble gravide på første forsøk og gleder oss til en familieforøkelse rundt den 10. mai !  :)

 

Her har kvalmen kommet for fullt og er værst rundt leggetid og på tidlig morgenkvisten. Våkner i 6-7 tiden av kvalmen, men ingen oppkast enda (bank i bordet) !  :D

 

Alt er så nytt og veldig spennende. Har lyst å bare skrike ut til verden "JEG ER GRAVID!!! :D  :D  :D" men vi er enige om å ikke fortelle venner, kollegaer og familie før rundt uke 12, måtte ukene fremover går fort!  :)

 

Noen som vet når det er vanlig å bestille tidlig ultralyd? 

Vi som har vært til fertilitetsbehandling får ultralyd i ca uke 7. Jeg får ikke før jeg er i uke 8 pga høstferie. Det er ofte privat man bestiller da ja. evt på et offentlig eller en gynekolog som har avtale med det offentlige.

Det er ikke alle som anbefaler så tidlig UL, bare sånn at du tenker litt på det.

Hadde jeg hatt valget hadde jeg heller valgt blodprøver for å måle HCG.

Men med fertilitetsbehandlede jenter/damer er det for å sjekke om det er en eller mange spirer på plass ;)

 

Bare ikke bestill for tidlig, for da kan man bli skuffet så fort og redd hvis ikke de finner hjerteslag. Er ikke alltid lett å finne tidlig. Første gang fant de allerede uke 5, men det var heller flaks :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle preggo-damer :wub:

Jeg håper jeg ikke "djingser" ved å komme inn her allerede nå....er 4+4 i dag.Har en tendens til å miste i uke 6-8, så dette er nervepirrende.

Spiren ble til på 2.ICSI-forsøk i Danmark.

 

Alder: 32 år(mannen 37 år).

Bosted: Bergensområdet.

Barn: Ja,datter på 1 år.

Nervøs: JA!!!!

Symptomer: Absolutt ingen form for symptomer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen symptomer, bortsett fra at det av og til er litt ømt i magen. Er 5+0 i dag, så er jo tidlig enda. Sist kom kvalmen ca 6+0, håper den uteblir denne gangen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blødd noe siden igår og då var det nesten ikke synlig blod. Føler meg smågravid med lett kvalme. Håper sånn at det blir en maibaby! Når jeg fikk jenta mi småblødde jeg flere ganger de første ukene, men ved MAn begynte blødningerne først i uke 9. Leter veldig etter tegn på at det går bra denne gangen.

 

Så trist fighter'n :( Håper du snart får en spire som sitter i 9 mnd!

Endret av *junijente*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen på mandag og ba om hcg, men fikk beskjed om at de ikke måler hcg før i uke 6 og så en gang uken etter. Ser her inne at det er mange som måler det før. Legen ringte også sykehuset (Ullevål) som sa det samme. I uke 7 ska jeg på ul hos gynekolog som var planlagt før jeg begynte å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det var rart og følte meg ganske skuffet og dum. Er ellers fornøjd med fastlegen og har ikke tenkt å bytte. Skal spørre gynekologen om hcg når jeg ska dit den 25. Å vente 10 dager føles dokk som evigheter...

 

Hvis jeg ska ta hcg må jeg gå privat, Volvat eller lignende. Hmm...

Endret av *junijente*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her vil jeg også være med :)

 

Alder: 30

Uker: 4+0

Termin: 27.05.14

PP: 1 pp

Førstegangs?: Nei, har en gutt fra før

Symptomer: Trøtt og en del stikninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

 

Tok positiv test i går, så nå er jeg gravid med nr 3 :) 

 

Termin 23/5. ;) 

 

Gleder oss masse... Og blir spennende å se hvor mange mai baby det blir her etterhvert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!! Dette ha eg venta lenge på!!! Endelig positiv test i dag:) Kun 4 uker og 3 dager på vei, men heilt fantastisk. Termin blir 25 mai! Går alt bra får eg ein svært etterlengta nr 3, som blir ein vårunge som eg håpte på:) Vi har to novemberbarn fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Idag er jeg litt bekymret.. Våknet uten kvalme, og jeg som har vært så kvalm hver dag forrige uke. Er det vanlig med kvalmefrie dager innimellom? Er 7+0 idag. Redd..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

I mitt forrige sv.skap var jeg kvalm med oppkast, midt i kvalmeperioden hadde jeg 4 dager uten kvalme i det hele tatt. Ble kjemperedd! fikk ekstra UL, og det var ingenting galt med lille i magen =) Symptomene er ikke nødvendigvis like fra dag til dag. De på gyn sa at det er veldig vanlig at de foretar ekstra ul'er pga symptomendringer og at de 9/10 ganger finner friske små i magen:) Det er nok ikke noe galt hos deg heller, men skal krysse fingrene for deg likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og godt å høre at du har hatt lignende opplevelse! Jeg ble kvalm en liten periode midt på dagen og kastet opp litt så er litt mer beroliget nå på at det går litt opp og ned.. Burde vel egentlig nyte disse pausene men kan ikke la være å bli bekymret når formen føles "altfor bra". Skal prøve å få time hos lege denne uken så da skal jeg høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og godt å høre at du har hatt lignende opplevelse! Jeg ble kvalm en liten periode midt på dagen og kastet opp litt så er litt mer beroliget nå på at det går litt opp og ned.. Burde vel egentlig nyte disse pausene men kan ikke la være å bli bekymret når formen føles "altfor bra". Skal prøve å få time hos lege denne uken så da skal jeg høre..

 

Har det på samme måte! Veldig varierende form, til å være fullstendig sengeliggende ene dagen til å ikke merke noe særlig andre dagen, skifter totalt kun over natten! Vanskelig å planlegge noe da... men tror det er ganske vanlig å ha det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn dag i dag. Fra å gå ifra tett nese, svimmel og ekkel nederst i magen forrige uke til å ikke kjenne så veldig mye til noen ting i dag. Skummelt! Tok nettopp en test som viste 3+(viste 2-3 forrige onsdag), så jeg blir litt betrygget av det, men jeg vil gjerne kjenne at det skjer noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eg er så oppblåst og føler eg har lagt på meg fem kilo bare i helga!! Lover ikkje godt, siden eg er i veke fire :) Men er visst vanlig å være forstoppa og oppblåst frå dag ein:) Er egentlig glad for alle symptomer:) Måtte ta ein ekstra test etter eg kom heim fra jobb i dag, positiv den også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det blir maibaby på oss også <3

Er 5+1 idag. Skal hos fastlegen om ei uke på ul for å se om det er hjerteaktivitet.. har hatt litt blod på papiret igår og idag og murring all the time. Lavt blodtrykk har jeg også! Begynner fint detta?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde litt igjen idag tidlig og dro til fastlegen. Hun målte hcg (har ikke fått svar) og ska måle hcg igjen neste mandag. Tror jeg får svaren onsdagen etter då jeg ble satt op på kontrolltime. Hun gjorde også en gynekologisk undersøkelse. Sa at blodet kom fra livmora som var lett forstørret og passet med 6 uker. Vet eg ikke om jeg ble noe mindre bekymra.... Er det et dårlig tegn at blodet kommer fra livmora? Noen med erfaring? Ska til gynekolog onsdag 25 sept og det er vel først då jeg får svaret på om det går den her gangen eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: Jeg er 25, samboer 27
Uker: 6+3
PP: 3
Førstegangs?: Nr 2
Bosted: Sandnes
Symptomer: Litt uvel og kort lunte ellers veldig lite :) .
Har regnet meg frem til termin 12 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...