Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Gratulere så mye alle!! :D

Cb hadde endret strek nå når jeg så på den i ettermiddag.. den positive streken var blitt til en tynn strekk? Har det noe å si siden dette har endret seg etter avlesningsfristen?

 

:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strek er strek :) gratulerer!

 

Her er kvalmen kommet for fullt! Uggen hele tiden, men før 3-5 skikkelige bølger i løpet av dagen hvor jeg brekker meg og kaster opp. Huff, merker dette kommer til å bli noen lange uker.. 6+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida00 - stol mest på det du så de første 3-5 minuttene. Tror man kan bli gal om man begynner å analysere tester som har ligget langt over tiden ;) babyboom 54 - misunner deg absolutt ikke! Er på 5+3 idag og gruer meg litt til å se om kvalmen kommer neste uke. Får håpe jeg ikke er en av den kategorien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 5+3 i dag og har vert kvalm i 2-3 uker nå. Jeg fant ut i dag at tyrkisk pepper er en "lifesaver,  tok bort den verste kvalmen med en gang! Jeg skal i allefall prøve det videre så kommer jeg meg på forelesninger. Er ikke så enkelt å sykemelde seg fra studiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL i morgen. Er såå spent på om jeg ser et lite hjerte som slår.... Så det ikke forrige fredag, da det nok var for tidlig. Så normalt ut ellers da :) Er kjempenervøs, samtidig som jeg gleder meg.... Tvi tvi

Endret av ayli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Er helt ny i gamet, så prøver å hive meg på her  ;)

 

Er 21 år fra stavanger, med samboer på samme alder.

Ble gravide på første forsøk og gleder oss til en familieforøkelse rundt den 10. mai !  :)

 

Her har kvalmen kommet for fullt og er værst rundt leggetid og på tidlig morgenkvisten. Våkner i 6-7 tiden av kvalmen, men ingen oppkast enda (bank i bordet) !  :D

 

Alt er så nytt og veldig spennende. Har lyst å bare skrike ut til verden "JEG ER GRAVID!!! :D  :D  :D" men vi er enige om å ikke fortelle venner, kollegaer og familie før rundt uke 12, måtte ukene fremover går fort!  :)

 

Noen som vet når det er vanlig å bestille tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nyankomne! Trist å høre om dere med blødning...

Her er formen varierende, kvalm som Fy enkelte dager (heldigvis ikke hver dag). Værst morgen og kveld.

Ellers er jeg trøtt, sliten, hormonell og sliter litt med søvnen. Jaja, alt er overkommelig når man vet grunnen!

 

Jeg ønsker tidlig UL ja, det blir nok privat i uke 10. Mest pga en lengre ferie til Asia uke 10-13. Vil sjekke at alt er ok før vi reiser. Kommer nok til å ville sjekke at alt er ok den uken vi kommer hjem også... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på det med ultralyd. Virker som en del av dere gjør det før uke 12? Hvordan gjør dere det da? Privat?

Er mange privatklinikker som tilbyr ultralyd undersøkelser.

Et google search og du finner rimelig mange. Koster et sted mellom 500-1000 kr. 

Jeg gjorde det samme nå, skal ha min første UL om en uke.

Må ha tidlig UL da jeg jobber lange perioder i utlandet, så jeg må nesten ta undersøkelsen nå for å finne ut om alt er ok. Er egentlig bare for å berolige meg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill så inderlig gjerne være kvar her inne fram til mai. Fikk en liten blødning på søndag etter trening og har etter det hatt småblødninger som kommer og går. Ser det noen gang på papiret andre ganger ikke. Var hos fastlegen på mandag, men må bare se det an. De ville ikke måle hcg for etter uke 6. Ska på ultralyd om 2 uker, men det er en evighet till... Er veldig redd og har ikke klart å komme meg på jobb de siste dagene. Hadde en MA i juni og er redd det samme skjer igjen. Vet ikke helt hvilke symptomer jeg faktisk har. Er trøtt og til tider småkvalm men det blir jeg også av å bekymre meg.... Er 5 + 5 i dag.

Endret av *junijente*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill så inderlig gjerne være kvar her inne fram til mai. Fikk en liten blødning på søndag etter trening og har etter det hatt småblødninger som kommer og går. Ser det noen gang på papiret andre ganger ikke. Var hos fastlegen på mandag, men må bare se det an. De ville ikke måle hcg for etter uke 6. Ska på ultralyd om 2 uker, men det er en evighet till... Er veldig redd og har ikke klart å komme meg på jobb de siste dagene. Hadde en MA i juni og er redd det samme skjer igjen. Vet ikke helt hvilke symptomer jeg faktisk har. Er trøtt og til tider småkvalm men det blir jeg også av å bekymre meg.... Er 5 + 5 i dag.

Likt som meg... Er vel ca. 5+5 jeg også nå. Jeg har hatt blod på papiret noen dager nå, gammelt blod.... Nå nettopp var det friskt, og jeg har litt mensmurringer i magen.... Iiiiik. Nå er jeg kjempenervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 28, samboer 26
Uker: 6+2

Termin: 8.mai
PP: 1
Førstegangs?: Nei, har en gutt på 5 1/2 år fra før :)
Bosted: Fredrikstad
Symptomer: kvalme, ømme pupper, trøtt, må på do hele tiden, veeeldig hormonell de siste dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vill så inderlig gjerne være kvar her inne fram til mai. Fikk en liten blødning på søndag etter trening og har etter det hatt småblødninger som kommer og går. Ser det noen gang på papiret andre ganger ikke. Var hos fastlegen på mandag, men må bare se det an. De ville ikke måle hcg for etter uke 6. Ska på ultralyd om 2 uker, men det er en evighet till... Er veldig redd og har ikke klart å komme meg på jobb de siste dagene. Hadde en MA i juni og er redd det samme skjer igjen. Vet ikke helt hvilke symptomer jeg faktisk har. Er trøtt og til tider småkvalm men det blir jeg også av å bekymre meg.... Er 5 + 5 i dag.

Håper virkelig det går din vei nå, junijente :)

Vi får bare prøve å la hverdagen gå sin gang og vente og atter vente. Denne tiden er virkelig noe dritt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Frida00 :(

 

Lykke til idag ayli!

 

Håper så att spirene sitter! Har vært småuggen hele dagen idag. Håper at det er gravidkvalmen, men var også småuggen når jeg hadde en MA. Har de siste 2 dagene kun hatt helt minimalt med blod på papiret. Håper dagene frem til 25 september går fort (ska då på ultralyd). Otroligt slitsomt å bekymre seg og ikke vite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Da er det nok desverre over for meg :(

Blør mer nå, må bruke tampong.. Såå, det var nok en tidlig SA...

Håper på bedre lykke neste gang da!

Nei =( Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok desverre over for meg :(

Blør mer nå, må bruke tampong.. Såå, det var nok en tidlig SA...

Håper på bedre lykke neste gang da!

Uff, lykke til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida 00 - så trist! Hadde vært veldig trivelig og hatt med deg videre! Men jeg fortsetter å krysse fingrene for deg inn i neste PP! Stor klem

Tusen takk :) setter virkelig pris på den gode støtten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...