Gå til innhold

MAI 2014 baby


Swopie87-StoreSøs+LilleSøs

Anbefalte innlegg

Jeg kommer meg snikende inn her ;) Possitiv test i morges. Svak, men virkelig der!! Termin regnet til ca 28 mai!!

Jeg er 32 når babyen kommer og pappan 38. Storebror kommer til å være 4,5 og jeg gleder meg stort til å fortelle han det!! Han har ventet leenge!! (Og diktet opp flere små søsken på vei allerede...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her hører jeg til! Termin ca 23.mai. Førstegangsfødende og på første forsøk! Kan ikke helt tro at det er sant! Håper bare det går bra! :-) Jeg er 27år fra Trondheim :-) Gratulerer til dere andre! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn.:)

Foreløpig termin 31. Mai.

 

Jeg er 29 og mannen min er 31. Vi bor på sola nær stavanger.

 

Fra før har vi ei lita ei som ble 2 i august. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen symptomer jeg, men testene har vært positive (ukeindikator har økt fra uke til uke -clearblue sin).

Andre uten symptomer? 7+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu.. Fikk brev fra sykehuset idag om jordmortime om to uker (9+5) og første ultralyd om ca en mnd (12+2)! Gleder meg og det føltes litt mer virkelig plutselig!! Og jeg gleder meg veldig til kvalmen gir seg - spyr hver dag nå:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg er nå henvist til tidlig UL. De to andre svangerskapene ble disse utført i uke 7  og 8, så da blir det UL senest i uke 40. Ingen vits å innkalle meg til noe etter dette, fordi hele poenget er at de skal oppdage en eventuell ex.u før den gjør så stor skade at jeg blir fri for eggleder (har bare 1 grunnet tidligere ex.u). Håper å få se et bankende hjerte i et embryo som sitter på rett plass <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du dette gratis? Siden du har blitt henvist dit?

 

Er selv i samme situasjon, men jeg har hele tiden måttet gått privat og betalt ca 1500 pr ul..

Ingen som har sagt at jeg har rett til noe ekstra pga det..

 

Skal forøvrig på onsdag bare for å se at den ligger på rett plass, vil da være ca 6 + 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått kvalmen nå! På fredag trodde jeg at jeg skulle døøøøø på morgen, men klarte å karre meg til jobb. Leste et tips som jeg prøvde i helgen: å spise noe med en gang man våkner, før man står opp. Og det virker som det fungerer. Har lagt meg på kvelden med noen kjeks på nattbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg har fått dette gjennom det offentlige hver gang ja, aldri betalt noe for det.. 

 

Får du dette gratis? Siden du har blitt henvist dit?

Er selv i samme situasjon, men jeg har hele tiden måttet gått privat og betalt ca 1500 pr ul..
Ingen som har sagt at jeg har rett til noe ekstra pga det..

Skal forøvrig på onsdag bare for å se at den ligger på rett plass, vil da være ca 6 + 6.

Ja, har fått dette gjennom det offentlige begge gangene. Var gynekologen som hadde meg på kontroll etter ex.u'en som sa at dette burde gjøres hver gang jeg ble gravid for å forhindre at jeg ble fri for eggledere.  Dermed har fastlegen henvist meg tidlig begge gangene. Har aldri hørt om at jeg "har rett på noe ekstra" i den forstand, men har fått tidlig UL allikevel, uavhengig av om jeg har krav på det eller ei..  Jeg føler meg heldig som har blitt tatt på alvor ift dette, tror neppe jeg ville klart og slappe av dersom jeg bare skulle gå og vente på å kanskje miste den egglederen som er igjen.... Kan jo hende at jeg får dette lettere gjennom det offentlige fordi det ikke akkurat er noe privat marked der jeg bor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på graviditet utenfor livmoren. Kan legen kjenne dette ved gynekologisk undersøkelse hvor han sjekker livmor og eggstokker? 
Jeg var hos legen tidligere i uka(første svangerskapskontroll), og han sjekket overnevnte. Hadde han kjent det om det hadde vært noe galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

når jeg var gravid utenfor livmoren (høyre eggleder) så hadde jeg smerter i lysken på høyre side. Problemet er bare at smerter i lysken også kan være ligamentene som holder livmoren som strekker seg pga at livmoren vokser...  Jeg har hatt vondt i lysken i de to svangerskapene jeg har hatt som har gått bra også, men ikke vondt på samme måte da.  Jeg fikk også feber når jeg hadde ex.u svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi først er inne på graviditet utenfor livmoren. Kan legen kjenne dette ved gynekologisk undersøkelse hvor han sjekker livmor og eggstokker? 

Jeg var hos legen tidligere i uka(første svangerskapskontroll), og han sjekket overnevnte. Hadde han kjent det om det hadde vært noe galt?

 

Nei, det kan de kun se på innvendig UL.

Symptomer jeg hadde var sein hcg-økning, tok veldig lang tid før test ble positiv og blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dette gjennom det offentlige hver gang ja, aldri betalt noe for det.. 

 

 

Får du dette gratis? Siden du har blitt henvist dit?

Er selv i samme situasjon, men jeg har hele tiden måttet gått privat og betalt ca 1500 pr ul..

Ingen som har sagt at jeg har rett til noe ekstra pga det..

Skal forøvrig på onsdag bare for å se at den ligger på rett plass, vil da være ca 6 + 6.

 

Ja, har fått dette gjennom det offentlige begge gangene. Var gynekologen som hadde meg på kontroll etter ex.u'en som sa at dette burde gjøres hver gang jeg ble gravid for å forhindre at jeg ble fri for eggledere.  Dermed har fastlegen henvist meg tidlig begge gangene. Har aldri hørt om at jeg "har rett på noe ekstra" i den forstand, men har fått tidlig UL allikevel, uavhengig av om jeg har krav på det eller ei..  Jeg føler meg heldig som har blitt tatt på alvor ift dette, tror neppe jeg ville klart og slappe av dersom jeg bare skulle gå og vente på å kanskje miste den egglederen som er igjen.... Kan jo hende at jeg får dette lettere gjennom det offentlige fordi det ikke akkurat er noe privat marked der jeg bor ?
Jeg fikk jo heller aldri noe tilbud/info om kontroll etter operasjonen heller..

 

Og når jeg spurte om jeg kunne gjøre noe for å forhindre at det skjedde igjen var det visst ikke det. Og når jeg spurte om jeg burde gå privat og ta ul om jeg ble gravid igjen så de på meg som om jeg var hysterisk. Fastlegen bryr seg ikke.

 

Men da jeg ble gravid igjen (sist) gikk jeg sikkert 3-4 ganger før uke 12.

 

Og så fikk jeg innkallelse til en time på sykehuset i uke 12. Men de skjønte ikke hvorfor jeg var der, så ble bare sendt hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Herregud så dårlig oppfølging du har fått :( skammelig rett og slett! :(  Jeg var gravid i uke 8 da jeg oppdaget at jeg var gravid første gang. mistet to dager etter,(- så det som kom ut, var ingen tvil om hva det var) og var til innvendig UL etterpå for kontroll. Der fikk jeg beskjed om at alt så fint ut. Dagen etter fikk jeg feber, og måtte inn igjen for blodprøver. De neste TRE ukene gikk jeg til blodprøvetakinger og innvendige UL'er minimum 1 gang pr uke. hcg'n steg, fortsatt feber, smerter osv. Endte med at jeg kom inn midt på natta med rier i det som da viste seg å være uke 12 av mitt ex.u svangerskap. Gynekologen som var på den natta fant dette på UL med en gang, og jeg ble hasteoperert.  Det viste seg jo da at jeg hadde vært gravid med toeggede tvillinger, der den ene hadde blitt værende i egglederen,mens den andre hadde festet seg der den skulle..  hadde det blitt oppdaget med en gang så hadde de kunnet redde egglederen min... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg på ul. Både gruer og gleder meg. Er då 7 + 4 eller 7+2. Hadde hcg på 32000 forrige mandag og tok nye prøver igår som jeg også får svar på imorgen. Har ikke blødd på 6 dager og føler meg bare mer og mer gravid. Kvalm, trett.... Håper virkelig at jeg får se et liter hjerte som slår imorgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg på ul. Både gruer og gleder meg. Er då 7 + 4 eller 7+2. Hadde hcg på 32000 forrige mandag og tok nye prøver igår som jeg også får svar på imorgen. Har ikke blødd på 6 dager og føler meg bare mer og mer gravid. Kvalm, trett.... Håper virkelig at jeg får se et liter hjerte som slår imorgen!!!

Lykke til! Jeg skal på ul på torsdag. Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til privat gyn som har avtale, dvs jeg betaler ikke når jeg er gravid. Har blitt henvist av fastlegen tidligere. Etter MA i sommer sa han at jeg bare kunde ringe å få time når jeg hadde pos test igjen.

 

Ska dit i eftermiddag, men har fått svar på hcg från fastlegen. Stigning från 32000 til 85000 på en uke. Ska vare helt normalt! :)

Endret av *junijente*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Fikk legetime i uke 14 ca jeg, så da regner jeg med det mest normale (når man ikke har hatt MA etc før) er å vente til da?

 

Ellers har morgenkvalmen kommet litt denne uken. Jeg er TREG om morran, må sove en time lenger og bruker 2 timer på å "komme igang". Sånn rundt 10.30 tiden er jeg i ganske "normal gjenge". Unormalt. (jeg som var oppe og hoppet i 06.00 tiden før). Men regner med dette er min type "morgenkvalme" og at man bare får ta det litt med ro...

Ellers usedvanlig trøtt, må sove middag! Noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Fikk legetime i uke 14 ca jeg, så da regner jeg med det mest normale (når man ikke har hatt MA etc før) er å vente til da?

 

Ellers har morgenkvalmen kommet litt denne uken. Jeg er TREG om morran, må sove en time lenger og bruker 2 timer på å "komme igang". Sånn rundt 10.30 tiden er jeg i ganske "normal gjenge". Unormalt. (jeg som var oppe og hoppet i 06.00 tiden før). Men regner med dette er min type "morgenkvalme" og at man bare får ta det litt med ro...

Ellers usedvanlig trøtt, må sove middag! Noen andre som har det sånn?

Kjenner meg igjen i trøttheten ja, sover middag hver dag - også i helger. Aldri hatt behov for det før... I tillegg legger jeg meg rundt kl 21. Håper det snart går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...